» سلامت » قرص ریتالین برای کودکان
قرص ریتالین برای کودکان

قرص ریتالین برای کودکان

فروردین ۷, ۱۴۰۳ 0۰110

قرص ریتالین برای کودکان

کودک مبتلا به ADHD دارید و نسبت به شرایط پیش آمده ناامید شده اید؟ شما تنها نیستید. کودکان بسیاری هستند که با این وضعیت رو به رو می شوند و برای خود و پدر و مادر، مشکلات متعددی ایجاد می کنند. اما ADHD دقیقا چیست؟

ADHD یک اختلال نقص توجه و بیش فعالی است. این حالت هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد اما در کودکی به ویژه کودکان پسر بسیار رایج تر است. کودکان مبتلا به ADHD در توجه، مهارت های عملکرد اجرایی و کنترل رفتارهای تکانشی مشکل دارند (ممکن است بدون فکر کردن به نتیجه عمل کنند)، یا بیش از حد فعال باشند.

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • علائم کودکان مبتلا به ADHD
  • عوارض قرص ریتالین برای کودکان
  • بهترین مکمل های گیاهی جهت درمان این اختلال
    قرص ریتالین برای کودکان
    قرص ریتالین برای کودکان

     

کودک مبتلا به ADHD چه علائمی دارد؟

کودک مبتلا به ADHD ممکن است:

  • زیاد رویا پردازی کند
  • چیزهای زیادی را فراموش کند یا از دست بدهد
  • دست و پا زدن یا بی قراری
  • بیش از حد صحبت کردن
  • اشتباهات بی دقتی انجام دهد یا ریسک های غیر ضروری را انجام دهد
  • مقاومت در برابر وسوسه برای او سخت است
  • در نوبت گرفتن مشکل دارد
  • در کنار آمدن با دیگران مشکل دارد

درمان شیمیایی ADHD و عوارض قرص ریتالین برای کودکان

در بیشتر موارد، ADHD با ترکیبی از رفتار درمانی و دارو درمان می شود. برای کودکان پیش دبستانی (۴-۵ ساله) مبتلا به ADHD، رفتار درمانی، به ویژه آموزش برای والدین، به عنوان اولین خط درمان قبل از آزمایش دارو توصیه می شود. اینکه چه چیزی بهتر عمل می کند می تواند به کودک و خانواده بستگی داشته باشد. برنامه های درمانی خوب شامل نظارت دقیق، پیگیری و ایجاد تغییرات در صورت نیاز در طول مسیر خواهد بود. این کودکان اغلب به حمایت بیشتری در مدرسه و خانه نیاز دارند.

این اختلال همراه با رفتار درمانی از طریق دارو نیز درمان می شود. متخصصان و پزشکان ممکن است به تجویز قرص ریتالین برای کودکان عمل کنند. اما متاسفانه این قرص عوارض بسیاری برای افراد از خود به جا می گذارد.

همچنین کودک اگر به طور ناگهانی مصرف این دارو را متوقف کند، ممکن است علائم ترک مانند افسردگی، افکار خودکشی، یا سایر تغییرات خلقی-روانی را تجربه کند. برای کمک به جلوگیری از قطع مصرف، پزشک ممکن است دوز شما را به آرامی کاهش دهد. اگر برای مدت طولانی یا در دوزهای بالا از قرص ریتالین استفاده کرده باشید، این علائم ممکن است با شدت بیشتری بروز کنند.

همچنین در صورت استفاده طولانی مدت، ممکن است این دارو به خوبی کار نکند. اگرچه این دارو به بسیاری از افراد کمک می کند، اما گاهی اوقات می تواند باعث وابستگی و اعتیاد شود. در صورت داشتن اختلال مصرف مواد مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر، این خطر ممکن است بیشتر خود را نشان دهد.

با وجود عوارض قرص ریتالین برای کودکان خوشبختانه بسیاری از پزشکان به سراغ داروها و مکمل های گیاهی جایگزین نظیر اتنتالین می روند. اتنتالین با وجود ترکیبات گیاهی نظیر رازک، بادرنجبویه، بهارنارنج، گل ساعت، گیاه کوشاد و مواد معدنی یک گزینه درمانی مطمئن برای درمان ADHD است.

شاید تعجب کنید اگر بدانید در کنار قرص اتنتالین، روغن ماهی علاوه بر کمک به سلامت قلب و عروق می تواند به راحتی یک مکمل موثر در درمان ADHD باشد.

نمی دونی امگا ۳ برای بدن چه خواصی داره؟

این مقاله رو بخون 👈 نقش امگا ۳ در سلامت

آیا مکمل امگا ۳ می تواند ADHD را درمان کند؟

محققان روغن ماهی را به‌عنوان روشی مطمئن برای بهبود علائم ADHD مورد مطالعه قرار داده ‌اند، زیرا حاوی دو اسید چرب غیراشباع به نام ایکوزاپنتانوئیک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید است.

این دو اسید چرب غیراشباع به شدت در مغز متمرکز هستند و به محافظت از نورون ها کمک می کنند.

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به ADHD اغلب دچار مقادیر کمتر اسیدهای چرب غیراشباع امگا ۳ در خون خود هستند موادی حیاتی که برای رشد و عملکرد صحیح مغز اهمیت دارد.

تحقیقات به طور کلی تایید کرده است که مصرف مکمل هایی نظیر امگا ۳ به جای قرص ریتالین می تواند علائم را بهبود بخشد. از آن جا که افراد نمی توانند اسیدهای چرب غیراشباع را تولید کنند، مصرف کافی از امگا ۳ از طریق غذاهایی مانند ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، گردو یا از طریق مکمل ها به شکل مایع، کپسول یا قرص به شدت توصیه می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول امگا ۳ باریویتال

کپسول امگا 3 باریویتال


چنانچه کودک شما از مصرف کپسول امگا ۳ امتناع می کند یا به هر دلیلی تمایل دارید به طور ویژه به رفع ناآرامی و تنظیم خواب کودک بیش فعال خود بپردازید، پیشنهاد ما به شما مصرف شربت گیاهی بی بی سید است.


سخن پایانی

از آن جا که داروهای ADHD مانند قرص ریتالین می توانند عوارض جانبی منفی بسیاری ایجاد کنند، بسیاری به دنبال مدیریت علائم این اختلال از طریق روش های دیگری مانند مکمل امگا ۳ و داروهای گیاهی نظیر شربت بی بی سید هستند. با این حال برای دریافت بهترین نتیجه با پزشک خود در مورد بهترین برنامه درمانی برای ADHD صحبت کنید و مطمئن باشید که افزودن مکمل های امگا ۳ را مطابق دستور العمل سازنده و یا پیشنهاد پزشک مصرف خواهید کرد.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×