» سلامت » قرص میگرن عصبی | معرفی ۵ قرص
قرص میگرن عصبی

قرص میگرن عصبی | معرفی ۵ قرص

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳ 3۰46

قرص میگرن عصبی | معرفی ۵ قرص

میگرن چیزی بیش از یک سردرد است. یک وضعیت عصبی پیچیده که می تواند علائم مختلفی ایجاد کند. اگر میگرن را تجربه می کنید، حتما می دانید که این وضعیت چقدر می تواند دردناک باشد و از بین بردن میگرن چقدر می تواند شما را با چالش رو به رو کند. پیشگیری و اقدام زود هنگام در هنگام بروز میگرن مانند مصرف قرص میگرن عصبی کلید کنترل این وضعیت است.

با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع قرص میگرن عصبی اطلاعات زیر را به دست آورید:

  • موثرترین اقدامات درمانی میگرن
  • از کمپرس سرد استفاده کنید
  • مکانی ساکت و تاریک برای استراحت پیدا کنید
  • هیدراته بمانید
  • کافئین را امتحان کنید
  • مدیتیشن کنید
  • زنجبیل بخورید
  • محرک ها را بشناسید
  • قرص میگرن مصرف کنید
  • درمان را به تعویق نیندازید

موثرترین اقدامات درمانی میگرن

میگرن قابل درمان نیست، اما پزشک می ‌تواند به شما در مدیریت حملات میگرن کمک کند و راهکارهایی را جهت درمان علائم مانند مصرف قرص میگرن عصبی در هنگام بروز علائم در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر حملات میگرنی حدود چهار ساعت طول می کشد. اگر این علائم، به واسطه دارو یا قرص میگرن تحت درمان قرار نگیرند یا به درمان پاسخ ندهند، ممکن است تا ۷۲ ساعت تا یک هفته مهمان شما باشند. بنابراین برای رهایی از این وضعیت بهتر است به چندین راهکار درمانی که برای شما فهرست کرده ایم توجه کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

اگر تا به حال یک کیسه یخ را روی آسیب دیدگی خود قرار داده اید یا از یک پد حرارتی برای کمر درد خود استفاده کرده اید، حتما قدرت دما درمانی را می دانید. سرما درمانی همچنین می تواند زمانی که میگرن دارید موثر باشد.

اگرچه این روش در مدیریت علائم موثر است اما مطالعات علمی اندکی وجود دارد که نشان دهد چرا کاهش دما می تواند به تسکین درد برای برخی افراد کمک کند. برخی تئوری ها معتقد هستند که سرما درمانی می تواند به انقباض عروق خونی یا کاهش سیگنال های عصبی مرتبط با درد میگرن کمک کند.

مکانی ساکت و تاریک برای استراحت پیدا کنید

حساسیت به نور و صدا یکی از شایع ترین علائم میگرن است. تا می توانید از نور و صدا دور بمانید. سکوت و آرامش می تواند به شما کمک کند تا در کنار مصرف قرص میگرن سریع تر از درد خود خلاص شوید.

قرص میگرن عصبی
قرص میگرن عصبی

هیدراته بمانید

کم‌ آبی بدن می ‌تواند باعث سردرد و حتی میگرن شود. تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که هیدراتاسیون می ‌تواند سردرد را کاهش داده و حتی از آن جلوگیری کند.

چنانچه قرص اعصاب مصرف می کنید مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود

اینجا کلیک کنید 👈 قطع ناگهانی قرص اعصاب چه عوارضی دارد؟

کافئین را امتحان کنید

برای برخی، یک فنجان قهوه ممکن است به توقف علائم میگرن کمک کند. این راهکار به شما و بدنتان بستگی دارد.

صرف نظر از این، بهتر است در مصرف کافئین زیاده روی نکنید. افراد مبتلا به میگرن که بیش از سه روز در هفته کافئین مصرف می کنند ممکن است دچار وابستگی شوند. وابستگی به کافئین می تواند منجر به سردردهای بیشتری شود. اعتدال در مصرف کافئین در مدیریت علائم امری کلیدی است.

مدیتیشن کنید

مواردی مانند استرس شدید، تغییر در عادات خواب و حتی فعالیت بدنی شدید با شدت میگرن مرتبط هستند.

در حالی که تنفس عمیق و تمرینات تمدد اعصاب به تنهایی ممکن است میگرن را به طور کامل درمان نکند، این تکنیک ها سطوح استرس را کاهش می دهند و می توانند مدت و شدت درد میگرن را کوتاه کنند. مدیتیشن منظم و استراتژی های کاهش استرس نیز می تواند در وهله اول از بروز میگرن جلوگیری کند.

زنجبیل بخورید

برخی از غذاها می توانند باعث میگرن شوند، اما برخی دیگر می توانند به خلاص شدن از شر آن ها کمک کنند. زنجبیل یکی از این موارد است. مطالعات اخیر نشان می دهد که زنجبیل می تواند درد میگرن را به میزان قابل توجهی در عرض دو ساعت کاهش دهد و همچنین حالت تهوع و استفراغ مرتبط با میگرن را برطرف کند.

محرک ها را بشناسید

اگر از میگرن منظم رنج می برید، با پزشک خود در مورد چگونگی جلوگیری از بروز آن صحبت کنید. یکی از بهترین راه ‌ها برای انجام این کار، شناسایی و اجتناب از مواردی است که می‌تواند باعث میگرن شما شود.

هر فردی محرک های مختلفی دارد و این محرک ها می تواند از الگوهای خواب گرفته تا غذاهای خاص متغیر باشد. حتی کمبود غذا و قند خون پایین یا هیپوگلیسمی ناشی از آن می تواند منجر به میگرن شود.

قرص میگرن مصرف کنید

دارو اولین چیزی است که بسیاری از افراد هنگام سردرد به آن توجه می کنند و میگرن از این نظر تفاوتی ندارد. انواع قرص میگرن عصبی زیادی وجود دارند که می توانند به تسکین درد میگرن کمک کنند. این قرص ها می تواند شامل مسکن های بدون نسخه و یا درمان های تجویزی هدفمندتر باشند.

قرص میگرن عصبی
قرص میگرن عصبی

در زیر لیستی از انواع قرص میگرن و قطره که برای درمان درد حاد میگرن استفاده می ‌شوند آورده شده است:

قرص میگراگل

قرص میگراگل به عنوان یک مکمل گیاهی نقش مهمی در کاهش درد میگرن و کاهش تعداد حملات دارد. ترکیبات گیاهی این قرص میگرن شامل سنبل الطیب، رازیانه، بید و بادرنجبویه می شود. 

اینجا کلیک کنید 👈 قرص میگراگل چیست

قرص ایارج

قرص میگرن ایارج با ترکیبات بی نظیر خود مانند گیاه صبر زرد، زعفران، دارچین، سیخه، مصطکی، چوب بلسان، اسارون و عناب تاثیر قدرتمندی در کاهش و مدیریت علائم میگرن شما خواهد داشت. جهت آشنایی بیشتر با این قرص میگرن لینک زیر را کلیک کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ایارج

قطره هایپیران

هوفاریقون به عنوان یک گیاه دارویی معروف در درمان بیماری های عصبی و روانی شناخته می شود. مصرف خوراکی قطرات هوفاریقون در یک لیوان آب علاوه بر تسکین دردهای میگرنی، مشکلات بدخوابی را نیز برطرف می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت قطره هایپیران

قطره میگرن گل دارو

یک قطره دیگر که در تسکین فوری علائم میگرن به شما پیشنهاد می کنیم، قطره میگرن گل دارو است. می توانید با مصرف این قطره در ابتدای حملات میگرنی خود به درمان فوری میگرن بپردازید.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره میگرن گل دارو 

قلم میگراستیک

اگر به هر دلیلی تمایلی به مصرف قرص و قطره ندارید، قلم میگراستیک یک گزینه ایده آل برای شماست. پس از استعمال موضعی دارو بر روی پیشانی، کافی است کمی صبر کنید تا سردردهای عصبی شما کاهش یابد.

اینجا کلیک کنید 👈 قلم میگراستیک

درمان را به تعویق نیندازید

وقتی نوبت به درمان میگرن می رسد، زمان بندی حرف اول را می زند. انتظار بیش از حد برای رسیدگی به علائم میگرن یا انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند تعداد دفعات و شدت حملات میگرن را افزایش دهد.

برخی از افراد علائم هشدار دهنده ای به نام هاله دریافت می کنند که به آن ها وقوع میگرن را پیش بینی می کند. بنیاد میگرن آمریکا توصیه می کند که قرص میگرن عصبی یا قطره میگرن خود را در مرحله پیش از حمله مصرف کنید.

یکی از چالش های درمان زودهنگام، دانستن علائم است. علائم هشدار دهنده ممکن است بین افراد متفاوت باشد، اما اغلب شامل موارد زیر است:

  • حساسیت به نور یا صدا
  • تغییرات خلقی، مانند تحریک پذیری، اضطراب یا سرخوشی
  • مشکل در تمرکز
  • هوس غذایی، معمولا کربوهیدرات
  • خستگی یا خمیازه کشیدن

سخن پایانی

علائم میگرن به قدری آزار دهنده است که هنگام وقوع، زندگی فرد را کاملا مختل می کند. با توجه به راهکارهای ذکر شده و مصرف قرص میگرن عصبی می توانید این علائم را سریع تر و بهتر مدیریت کنید.

شما چه راهکار دیگری برای مدیریت علائم میگرن می شناسید؟ در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×