» سلامت » درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب
درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ 5۰36

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب برای افراد مبتلا به این بیماری اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که مراحل اولیه بیماری کبد چرب اغلب علائمی ایجاد نمی کند. اما با رصد میزان تغییرات در صورت و پوست، مانند پف کردگی، ایجاد لکه، تغییر رنگ و خارش می توان از تشدید این بیماری جلوگیری کرد. پس با توجه به این تغییرات می توان به درمان لکه های پوستی و در نهایت درمان کبد چرب در زمان مناسب پرداخت.

با مطالعه این مقاله اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • کبد شما چه وظایفی دارد؟
  • چگونه بیماری کبد چرب می تواند صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد؟
  • چگونه علائم بیماری کبد چرب را مدیریت کنیم؟

کبد شما چه وظایفی دارد؟

کبد، بیش از پنج هزار عملکرد جداگانه در بدن شما را مدیریت می کند. برخی از مهمترین این عملکردها شامل از بین بردن سموم، کمک به بدن در استفاده از مواد مغذی، تنظیم قند خون و جلوگیری از خونریزی بیش از حد می شود.

اگر تمایل دارید با رایج ترین علائم کبد چرب آشنا شوید، مطالعه مقاله زیر را توصیه می کنیم

اینجا کلیک کنید 👈 مهمترین علائم کبد چرب

چگونه بیماری کبد چرب می تواند صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

بیماری کبد چرب زمانی ایجاد می شود که کبد شما چربی زیادی در سلول های خود ذخیره کند.

این بیماری می تواند باعث التهاب و در برخی موارد آسیب به سلول های سالم کبد شود. برخی از افراد مبتلا به این بیماری متاسفانه در ابتدا علائمی را تجربه نمی کنند. برخی دیگر ممکن است علائمی مانند خستگی و درد شکم را گزارش دهند.

همچنین ممکن است برخی از اثرات بیماری کبد چرب را روی صورت خود مشاهده کنید و در اسرع وقت به فکر درمان لکه های پوستی و دیگر علائم آن باشید.

این علائم پوستی عبارتند از:

پف کردگی

بیماری پیشرفته کبدی می تواند بر توانایی کبد شما برای ساخت پروتئین تأثیر بگذارد. در نتیجه این روند می تواند جریان خون و برداشت مایعات را مختل کند. در نهایت در این فرآیند، شما شاهد ورم کردن پوست صورت خود خواهید بود.

پوست تیره در چین گردن

بیماری کبد چرب می تواند به افزایش مقاومت به انسولین کمک کند، به این معنی که بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند.

انباشته شدن انسولین اضافی در بدن شما می تواند شرایطی به نام آکانتوز نیگریکانس ایجاد کند. این عارضه باعث تیره شدن چین های پوستی مانند چین های گردن می شود.

روزاسه

روزاسه یک بیماری پوستی است که باعث می شود پوست شما بسیار قرمز به نظر برسد. همچنین ممکن است هنگام ابتلا به روزاسه، متوجه رگ های خونی قرمز کوچک روی صورت خود شوید.

این بیماری شایع پوستی معمولا با برجستگی های کوچک و قرمز همراه با چرک روی صورت همراه است. به دلیل علائم مشابه ممکن است با آکنه اشتباه گرفته شود.

اگرچه همه افرادی که مبتلا به روزانه هستند لزوما کبد چرب ندارند اما روزاسه ممکن است نشانه ای از کبد چرب باشد.

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب
درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

خارش

بیماری کبد چرب می تواند منجر به خارش پوست، از جمله روی صورت شما شود. خارش بیشتر به دلیل تولید بیش از حد نمک های صفراوی در بدن صورت می گیرد. در این شرایط خاراندن معمولا باعث تسکین نمی شود و حتی ممکن است میزان تحریک را شدیدتر کند.

زردی

بیماری کبدی پیشرفته می تواند منجر به زردی شود. این وضعیت باعث می شود پوست و سفیدی چشم شما زرد به نظر برسد. علائم زردی معمولا قبل از انتشار به بقیه بدن در چشم ها و صورت شما ظاهر می شود.

زانتلاسما

زانتلاسما، لکه ها یا برجستگی های زرد رنگی هستند که می توانند روی پوست، به ویژه در اطراف پلک ها ایجاد شوند. در حالی که این لکه ها بیشتر با شرایطی مانند کلسترول بالا یا سایر اختلالات چربی مرتبط است، اما زانتلاسما می تواند در افراد مبتلا به اختلال عملکرد کبد، از جمله بیماری کبد چرب نیز رخ دهد.

پوست خشک

کم آبی و اختلال در عملکرد کبد هر دو می توانند به خشکی پوست کمک کنند. در بیماری کبد چرب، کاهش توانایی کبد برای تولید پروتئین‌ها و لیپیدهای ضروری برای سلامت پوست می تواند منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود.

چگونه درمان لکه های پوستی را مدیریت کنیم؟

بهترین راه برای درمان لکه های پوستی و کاهش دیگر علائم آن، تلاش برای معکوس کردن اثرات بیماری کبد چرب است. همچنین پرداختن به علل زمینه ‌ای می ‌تواند به شما در توقف پیشرفت یا حتی معکوس کردن بیماری کمک کند.

به عنوان مثال، اگر چاقی دارید، کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش می تواند به کند کردن روند پیشرفت بیماری کمک کند.

با این حال بسیاری از گیاهان دارویی در کنار رعایت رژیم غذایی سالم می تواند در مدیریت علائم کمک موثری کند. در ادامه با چند نمونه از بهترین مکمل های گیاهی ایمن در کنترل علائم کبد چرب و درمان لکه های پوستی آشنا خواهید شد.

همه ما از خواص زرشک، سیب و لیمو ترش جهت سم زدایی و بهبود عملکرد کبد مطلع هستیم. مصرف روزانه شربت دتوکسی مکس با وجود این ترکیبات موثر می تواند گزینه ای ایده آل جهت کاهش عطش و حرارت اضافه کبد و همینطور درمان لکه های پوستی باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت دتوکسی مکس

عناب از دیگر گیاهان مشهور در تصفیه خون و سم زدایی کبد است. شربت عناب هموبالانس دیگر گزینه پیشنهادی ما به شما جهت درمان و کنترل علائم کبد چرب از جمله درمان لکه های پوستی است.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت عناب هموبالانس

شربت سکنجبین عنابی نیاک تنها حاوی عصاره عناب جهت درمان کبد چرب نیست. شما با مصرف این شربت می توانید مقادیر موثری از افتیمون، عسل مصفا و سرکه انگور را در کنار عناب مصرف کنید و شاهد درمان کبد چرب و درمان لکه های پوستی خود باشید.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت شربت سکنجبین عنابی برای جوش

قرص پیور اسکین علاوه بر آن که با ترکیبات گیاهی خود باعث تصفیه خون می شود می تواند در روند ترمیم و درمان لکه های پوستی شما را به هدف خود برساند. این ضد جوش گیاهی، فاقد هیچ گونه عارضه جانبی خاص بوده و برای خانم هایی که از مشکل فقر آهن نیز رنج می برند یک انتخاب ایده آل محسوب می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پیور اسکین

سخن پایانی

بیماری کبد چرب یک بیماری شایع است که گاهی اوقات علائم آن خاموش است. بنابراین توجه به تغییرات پوستی کمک ویژه ای به تشخیص می کند. در این شرایط در روند درمان لکه های پوستی و دیگر علائم آن می توان به موقع اقدام کرد و با تغییر رژیم غذایی و مصرف مکمل های گیاهی از تشدید بیماری جلوگیری کرد.

دکتر خدیجه دلربا

دکتر خدیجه دلربا

دکتر خدیجه دلربا دکترای داروسازی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص داروسازی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران. شماره نظام پزشکی د-19998

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×