» سلامت » درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی
درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ 6۰39

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی نیاز به توجه عمده به تغذیه و اصلاح سبک زندگی دارد. بسیاری از افراد مبتلا به تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود قادر به مدیریت علائم خود هستند.

افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولا کیست های متعددی در تخمدان خود دارند که ناشی از تولید بیش از حد هورمون هایی به نام آندروژن است.

متاسفانه افراد مبتلا به تنبلی تخمدان، اگر علائم خود را مدیریت نکنند و به فکر درمان نباشند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان آندومتری، دیابت و فشار خون بالا قرار خواهند داشت. بنابراین عدم درمان تنبلی تخمدان عواقب متعددی برای بدن به جا می گذارد.

اگرچه سندرم تخمدان پلی کیستیک به طور دائم درمان نمی شود، اما درمان تنبلی تخمدان همراه با مصرف مکمل های گیاهی، تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی سالم می تواند در بهبودی علائم آن تا حد زیادی موثر باشد.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی را دریافت خواهید کرد:

  • رژیم غذایی چگونه بر تنبلی تخمدان تاثیر می گذارد؟
  • ورزش و فعالیت بدنی
  • افزایش مصرف آهن
  • از مکمل های گیاهی کمک بگیرید
درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی
درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

رژیم غذایی چگونه بر تنبلی تخمدان تاثیر می گذارد؟

خوردن غذاهای سالم و اجتناب از برخی غذاها در درمان تنبلی تخمدان نقش مهمی دارد. یک رژیم غذایی مغذی می تواند به تنظیم هورمون ها و چرخه قاعدگی شما کمک کند.

افراد مبتلا به تنبلی تخمدان اغلب سطوح انسولین بالاتر از حد طبیعی دارند. انسولین، هورمونی است که در پانکراس تولید می شود. این هورمون به سلول های بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر بدن، مقاومت به انسولین داشته باشد، با وجود انسولین همچنان نمی توانید از آن به طور موثر استفاده کنید. سطوح بیش از حد انسولین می تواند باعث شود تخمدان های شما آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون تولید کنند در نتیجه این بیماری شدت می یابد. مقاومت به انسولین می تواند کاهش وزن را سخت تر کند، به همین دلیل است که افراد مبتلا به تنبلی تخمدان اغلب این مشکل را تجربه می کنند.

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده، مانند غذاهای نشاسته ای و شیرین، می تواند مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن را دشوارتر کند.

اگه به دنبال درمان عفونت واژینال هستی، مقاله زیر رو از دست نده

اینجا کلیک کن 👈 بهترین شیاف گیاهی برای درمان عفونت زنان

چه غذاهایی را باید به رژیم خود اضافه کنم؟

  • سبزیجات با فیبر بالا، مانند کلم بروکلی
  • مواد غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی مانند ماهی
  • غذاها و ادویه های ضد التهاب مانند زردچوبه و گوجه فرنگی

غذاهای پر فیبر می توانند با کاهش سرعت هضم و کاهش اثر قند بر خون، به مقابله با مقاومت به انسولین کمک کنند. رعایت این رژیم، جهت تسریع روند درمان تنبلی تخمدان قطعا مفید است.

مصرف کدام غذاها باید محدود شود؟

  • غذاهای سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و کلوچه
  • تنقلات و نوشیدنی های شیرین
  • گوشت های فرآوری شده و قرمز

ورزش و فعالیت بدنی

برخی از تغییرات در سبک زندگی می تواند به بهبودی علائم و درمان تنبلی تخمدان کمک کند.

این تغییرات شامل داشتن فعالیت بدنی به صورت روزانه است. هنگامی که ورزش، با مصرف محدود کربوهیدرات های تصفیه شده همراه شود، هر دو می توانند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته به درمان تنبلی تخمدان کمک می کند.

فعالیت روزانه، مصرف کم قند و رژیم غذایی کم التهاب نیز ممکن است منجر به کاهش وزن شود. ممکن است افراد با کاهش وزن، بتوانند تخمک گذاری بهتری را تجربه کنند.

علائم مرتبط با سندروم تخمدان پلی کیستیک می تواند باعث استرس شود. تکنیک های کاهش استرس، به آرامش ذهن کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که با بدن خود ارتباط بهتری برقرار کنید. این موارد شامل یوگا و مدیتیشن می شود.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی
درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

افزایش مصرف آهن

برخی از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در طول دوره قاعدگی خود خونریزی شدیدی را تجربه می کنند. این حالت می تواند منجر به کمبود آهن یا کم خونی شود. اگر مبتلا به تنبلی تخمدان هستید ممکن است به توصیه پزشک خود لازم باشد تا غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، تخم مرغ و کلم بروکلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

از مکمل های گیاهی کمک بگیرید

همان طور که می دانید رژیم غذایی نقش مهمی در درمان تنبلی تخمدان دارد. با این حال بسیاری از افراد با خواص گیاهان دارویی جهت بهبودی این بیماری آشنا نیستند. بسیاری از مکمل های گیاهی با وجود ترکیبات ایمن خود می توانند روند درمان تنبلی تخمدان را تسریع کنند.

گیاهان، به جهت خواص شگفت انگیز خود بسیاری از مشکلات و بیماری ها را درمان و برطرف می کنند. یکی از این موارد جهت درمان تنبلی تخمدان عصاره گل های گونه ای از گیاه انار است. قرص پونیکا علاوه بر آن که بهترین داروی تنبلی تخمدان محسوب می شود می تواند روند بهبودی بیماری های التهابی لگن و سرویسیت، اختلالات قاعدگی و آمنوره را نیز تسریع کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پونیکا و یائسگی

گیاه پنج انگشت از دیگر گیاهان دارویی است که به طور ویژه به درمان بیماری های مرتبط به بانوان می پردازد. با مصرف قرص و قطره ویتاگنوس می توانید کیست تخمدان، اختلالات قاعدگی، قاعدگی های نامنظم و لکه بینی خود را درمان کنید. ویتاگنوس، دیگر داروی تنبلی تخمدان است که قطعا از مصرف آن پشیمان نخواهید شد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ویتاگنوس چیست

از خواص کرفس، انیسون و رازیانه در کنار یکدیگر جهت درمان تنبلی تخمدان و مشکلات دوره یائسگی غافل نشوید. این ترکیبات در کنار یکدیگر در کپسول سلرگاستر، علائم سندروم تنبلی تخمدان شما را بهبود می بخشد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سلرگاستر

شنبلیله از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل قند خون است. اگر به واسطه سندروم تخمدان پلی کیستیک، دچار افزایش قند شده اید، مصرف قرص فنگریکس باعث می شود تا دیابت و مقاومت به انسولین را کنترل کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت و خرید فنگریکس

سخن پایانی

اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید، ممکن است گاهی اوقات احساس نا امیدی کنید. مصرف یک مکمل گیاهی سازگار با سندرم تخمدان پلی کیستیک و ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش برخی از علائم مرتبط با این بیماری کمک کند.

توجه داشته باشید که در درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی بهتر است که همه موارد ذکر شده را رعایت کنید تا بهتر و سریع تر نتیجه بگیرید.

مبینا حیدرآبادی

مبینا حیدرآبادی

من مبینا حیدرآبادی دانشجوی رشته بهداشت محیط هستم و درباره مطالب بهداشت، سلامتی و دارویی برای شما تولید محتوا میکنم . خوشحال میشم اگر نظری داشتید در قسمت دیدگاهها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×