» داروهای گیاهی » بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد
بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

دی ۱۲, ۱۴۰۲ 0۱332

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد چیست؟ این شاید سوالی باشد که باعث شده شدما به این صفحه بیایید.پس با ما همراه باشید تا به سوال مهم «بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد چیست» پاسخ بدهیم.

اعتیاد نه تنها بر مغز، بلکه بر بدن نیز استرس و فشار زیادی وارد می کند. کسانی که از اعتیاد رنج می برند از موادی استفاده می کنند که بدن را از برخی مواد مغذی و ویتامین های مهم محروم می کند که برای بهبودی سالم اهمیت دارند. مواد مختلف به روش های مختلف بر بدن تأثیر می گذارند.

به عنوان مثال ماده ای مانند کوکائین می تواند به طور مصنوعی سطح دوپامین را در مغز افزایش دهد و به دنبال آن یک کمبود ناتوان کننده ایجاد کند. مصرف همیشگی مواد مخدر، دوپامین و سایر گیرنده‌ های طبیعی را از بین می‌ برد، در نتیجه فعالیت ‌های لذت ‌بخش را دیگر لذت‌ بخش نمی ‌سازد.

اعتیاد صرفا یک موضوع روانی نیست. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند باعث عدم تعادل متابولیک شود که باعث ایجاد هوس اعتیادآور می شود.

به راحتی می توان فهمید که چرا تغییر و عدم تعادل در ویتامین های مختلف و مواد شیمیایی طبیعی در بدن ما ممکن است برای سلامتی ما مضر باشد. مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد به جبران این ویتامین های مورد نیاز کمک می کنند، اما مهم است که بدانید چه ویتامین هایی برای کسانی که از عوارض اعتیاد و ترک آن رنج می برند، بهترین است.

چرا به مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد نیاز دارم؟

توان بخشی و بهبودی فرآیندهای دشواری هستند. مرحله اولیه در این مسیر سخت، سم زدایی است. این مرحله برای کسانی که از سوء مصرف مواد رنج می برند بسیار دشوار بوده و گاهی اوقات علائم ترک آن قدر زیاد است که ممکن است افراد با موفقیت بهبود پیدا نکنند. کاهش این علائم بخش مهمی از این فرآیند است.

در حالی که برخی از برنامه ‌های درمانی ممکن است داروهایی را برای کاهش این علائم پیشنهاد کنند، مشکل احتمالی، بروز اعتیاد جدید یا بدتر شدن آن است.

ویتامین ها یک جایگزین عالی برای دارو در طول فرآیند سم زدایی هستند. کمبود برخی ویتامین ها ممکن است علائم ترک را تشدید کند. با این حال، مصرف مکمل های مناسب می تواند به کاهش اثرات مختلف ترک کمک کند.

گنجاندن مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد در یک رژیم درمانی همچنین می تواند به بدن کمک کند تا ذخایر این مواد مغذی گرانبها را بازسازی کند تا بتواند به طور کامل تر بهبود یابد. یک برنامه درمانی با همراهی مولتی ویتامین ها، موفقیت بالقوه فرد را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد
بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

چه مواد مغذی برای بهبود یافتگان از اعتیاد به مواد افیونی مفید است؟

مانند اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد افیونی می تواند به دلیل سوء تغذیه، باعث کمبودهای زیادی شود. به عبارتی دیگر، مصرف مواد مخدر و کمبود ویتامین دست به دست هم می دهند. اغلب اختلالات مصرف مواد، همراه با رژیم غذایی نامناسب بوده و به همین دلیل، کمبود کلسیم، روی و منیزیم امری بدیهی و مبرهن است.

این کمبود، مستقیما با اختلالات سیستم عضلانی و عصبی و همچنین درد در بهبودیافتگان از اعتیاد به مواد افیونی مرتبط است. کمبود کلسیم نه تنها بر استخوان ها بلکه بر سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز تأثیر می گذارد. کلسیم همچنین برای انقباضات عضلانی و آزادسازی انتقال دهنده های عصبی بسیار مهم است و کمبود کلسیم می تواند منجر به از دست دادن حافظه شود.

در طول فرآیند بهبودی، افزایش سطح مصرف پروتئین نیز مهم است. به دلیل رژیم غذایی نامناسب که اغلب نتیجه اعتیاد به مواد افیونی است، سلامت متابولیسم فرد به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. این بدان معناست که مواد مغذی به راحتی جذب نمی شوند. افزایش مصرف پروتئین و همچنین کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده می تواند به تنظیم سلامت متابولیک در مراحل اولیه بهبودی اعتیاد کمک کند.

درمان اعتیاد به مواد افیونی ممکن است بدون توجه مناسب به تغذیه مؤثر نباشد. به دلیل تمام کمبودهای ویتامین و مواد معدنی ناشی از مصرف طولانی مدت مواد افیونی، توانایی جذب این مواد مغذی حیاتی نیز با کمبود مواجه است. بنابراین، مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد یک نقطه شروع اساسی برای افرادی است که در این مسیر قرار دارند.

شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر با پکیج ترک اعتیاد درمانگیاه نیز آشنا شوید

جهت آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید 👈 پکیج ترک اعتیاد گیاهی درمانگیاه

 

اختلالات مرتبط به اعتیاد و کمبود ویتامین D

اختلالات روانپزشکی همراه با سوء مصرف مواد بسیار رایج است، تقریبا ۳۴ درصد از افرادی که اعتیاد به مصرف مواد دارند از اختلال شخصیت نیز رنج می برند. در حالی که هیچ دارویی برای کمک کامل به اعتیاد ایجاد نشده است، ویتامین D سطح بالایی از اثربخشی را در ترکیب درمان اختلال مصرف مواد و افسردگی و همچنین سایر اختلالات را اثبات کرده است.

از آن جا که افراد درگیر با اعتیاد با کمبود ویتامین D مواجه هستند، به نظر می رسد که مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد حاوی ویتامین دی به درمان و روند بهبودی اختلالات سلامت روان و مصرف مواد کمک کند.

ویتامین C و غلبه بر اعتیاد

ویتامین C در افراد وابسته به مواد مخدر به طور قابل توجهی کمتر است. ممکن است تعجب کنید اما تحقیقاتی وجود دارد که مفید بودن این ویتامین را در غلبه بر اعتیاد و کاهش علائم ترک اثبات کرده است. دوز کافی از ویتامین سی نقش موثری در افزایش سطح اندورفین، کاهش مصرف مواد افیونی و کاهش سندرم ترک معتادان به هروئین دارد. همچنین می تواند از ایجاد تحمل و وابستگی فیزیکی تجویز مزمن به مورفین جلوگیری کند.

کپسول فارماژلیتان یکی از بهترین مکمل های مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد است. شما می توانید با مصرف فارماتون برای ترک اعتیاد دوز مناسبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول فارماتون

فارماتون برای ترک اعتیاد
فارماتون برای ترک اعتیاد

نقش اسیدهای چرب امگا ۳ در ترک اعتیاد

متأسفانه، بدن این چربی ضروری را به تنهایی نمی سازد. با این حال، اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت مغز از جمله خواب و حافظه مهم هستند. آن ها همچنین به محافظت از افسردگی و آلزایمر کمک می کنند.

اسیدهای چرب امگا ۳ از میتوکندری حمایت می کنند و هورمون رشد مغز را افزایش می دهند. بهبود علائم اختلالات روانپزشکی نظیر افسردگی، اختلال شناختی خفیف و بیماری آلزایمر از دیگر خواص اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد حاوی امگا ۳ موجب می شود تا میل به نیکوتین و کوکائین را کاهش دهد. با در نظر گرفتن همه این موارد خیلی تعجب آور نیست که اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می توانند به معتادان کمک کنند و علائم ترک آن ها را کاهش دهند.

اهمیت فلز منیزیم در کاهش وابستگی

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن شرکت می کند. عملکرد این ماده معدنی، شامل انتقال دهنده های عصبی و فعالیت هورمونی است که هر دو می توانند تاثیر زیادی بر خلق و خو و عملکرد مغز داشته باشند.

منیزیم یکی از سه ماده مغذی است که همه باید برای سلامت مغز خود مصرف کنند زیرا اکثر مردم دچار کمبود هستند. تحقیقات نشان داده است که این ماده معدنی وابستگی به مواد افیونی، کوکائین، آمفتامین و الکل را کاهش و شدت علائم ترک را هنگام قطع این مواد تسکین می دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد حاوی منیزیم می تواند برای افراد سیگاری نیز موثر باشد.

مولتی ویتامین کارن از دیگر انتخاب های ایده آل جهت تامین کمبودهای مواد مغذی و حمایت از دردهای ناشی از ترک اعتیاد است. جهت آشنایی بیشتر با این مکمل بر روی مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد کارن کلیک کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 مولتی ویتامین کارن

 ویتامین ماینرال کارن5
ویتامین ماینرال کارن۵

مصرف مواد مخدر و کمبود روی

روی فلزی بسیار مهم است و کمبود روی با افزایش سطح مصرف مواد افیونی مرتبط است. روی یک ماده معدنی ضروری برای سلامت روان است به خصوص اگر با اضطراب مزمن دست و پنجه نرم می کنید. این فلز همچنین می تواند به درمان اعتیاد و ترک آن کمک کند.

دفع بیش از حد روی از طریق ادرار و کمبود آن در معتادان به مواد مخدر مشاهده شده است و محققان مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد حاوی روی را برای درمان اعتیاد و کاهش علائم ترک به شدت توصیه می کنند.

تیانین، مهمترین اسیدآمینه در ترک اعتیاد

تیانین یک آمینو اسید آرامش بخش است که در چای یافت می شود. این اسید آمینه با عبور از سد خونی مغزی و افزایش تولید گابا و دوپامین در مغز، اثر آرام بخشی بر مغز ایجاد می کند. تیانین بر خلاف داروهای ضد اضطراب تجویزی، باعث آرام بخشی و خواب آلودگی نمی شود. تیانین می تواند از مغز محافظت کند، هورمون رشد مغز را افزایش و هورمون های استرس را کاهش دهد.

تیانین را می توانید از طریق چای سیاه و سبز دریافت کنید اما معمولا در چای به اندازه کافی تیانین یافت نمی کنید که تاثیر چشمگیری داشته باشد به همین دلیل مصرف تیانین از طریق مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد بهترین اقدام است. همچنین در نظر بگیرید که تیانین در صورت مصرف بیش از حد می تواند امواج مغزی آلفا را افزایش دهد بنابراین بهتر است جهت اجتناب از دوز بیش از حد حتما آن ها را طبق دستور العمل مصرف کنید.

علاوه بر کپسول فارماتون برای ترک اعتیاد ما به شما قرص من ویت ویتاویون را نیز پیشنهاد می کنیم.

بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد
بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

بهترین رژیم غذایی برای ترک اعتیاد کدام است؟

همان طور که در بالا ذکر شد، این ها رایج ترین مواد معدنی هستند که به دلیل سوء تغذیه ناشی از اختلالات سوء مصرف مواد از بین می روند. این مواد معدنی و ویتامینی همچنین برخی از مهم ترین ریزمغذی ها برای عملکردهای مختلف بدن هستند و تقریبا تمام سیستم های بدن را به طور گسترده تحت تأثیر قرار می دهند.

به طور کلی ویتامین ‌ها می ‌توانند به افرادی که با علائم ترک اعتیاد بهبود می ‌یابند، کمک کنند، آن ها را قابل کنترل ‌تر کرده و موفقیت درمان را افزایش دهند. غذاهای غنی از پروتئین نیز می توانند به روند درمان کمک کنند. در حالی که مطمئنا می توانید مکمل های ویتامین مصرف کنید، می توانید مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذاهایی که در انواع این ویتامین ها غلیظ هستند نیز دریافت کنید.

برخی از غذاهای مختلف که ممکن است کمک کنند عبارتند از:

  • سبزی های تیره و برگ دار که باید در صدر فهرست رژیم درمانی و بهبودی قرار گیرند. سبزی های تیره و برگ دار حاوی منیزیم، کلسیم و ویتامین های گروه B هستند.
  • مصرف لوبیا را افزایش دهید. در حالی که ممکن است همه به دلیل آلرژی نتوانند لبنیات یا برخی فلفل ها را همراه با لوبیا تحمل کنند، لوبیاها خود منبع خوبی از پروتئین و ویتامین های گروه B هستند.
  • کلم بروکلی منبع عالی ویتامین C و ویتامین های گروه B است.
  • موز برای کسانی که ممکن است قادر به خوردن مرکبات نباشند به شدت توصیه می شود. موز سرشار از ویتامین C، ویتامین B و منیزیم است.
  • با مطالعه مقاله جهت ترک شیره تریاک چه بخوریم می توانید یک رژیم تخصصی و بهینه داشته باشید و درد کمتری متحمل شوید.

دریافت ویتامین از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی قطعا مثمرثمر است، اما چنانچه از یک الگوی غذایی سالم پیروی نمی کنید بهتر است مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد را هرچه سریع تر شروع کنید.

سخن پایانی

از آن جا که افراد توانایی داشتن زندگی سالم را از طریق بدتر شدن اعتیاد از دست می دهند، بسیاری از مواردی که معمولا دنبال می شوند به حاشیه می روند. تغذیه اصولی یکی از عوامل مهمی است که برای کسانی که به دلیل اعتیاد، زندگی آشفته ای دارند دشوار می شود. کمبودهای تغذیه ای نیز با گذشت زمان بدتر می شود و سوءتغذیه و کمبود ویتامین می تواند اثرات منفی بسیاری ایجاد کند. این کمبودها را به سادگی می توانید از طریق اصلاح رژیم غذایی و مصرف مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد جبران کنید.

جواد نبی زاده

جواد نبی زاده

من جواد نبی زاده، کارشناس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستم. امیدوارم مطالب تألیفی بنده برای شما با سابقه ای که در حوزه بیماری ها، بهداشت دهان و دندان و سلامت فردی دارم، مفید باشد. هر گونه ابهام یا سوال درباره مقالات یا مطالب مرتبط با آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. Avatar
    سیدحسین رضوی

    با تشکر کاش قرص داتورین را هم معرفی می‌کردید. من قرص داتورین رو از شما خریدم برای ترک اعتیاد عاااالی بود واقعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×