» سلامت » پاکسازی ریه با ۵ داروی گیاهی
پاکسازی ریه با 5 داروی گیاهی

پاکسازی ریه با ۵ داروی گیاهی

بهمن ۴, ۱۴۰۲ 4۱267

پاکسازی ریه با ۵ داروی گیاهی

اگر ریه های ضعیفی دارید و سرفه می‌کنید یا برای نفس کشیدن مشکل دارید، چرا برخی از درمان ‌های جایگزین را برای بهبود سلامت و پاکسازی ریه خود و کمک به تسریع بهبودی امتحان نکنید؟ حتی ممکن است بخواهید قبل از بروز علائم، ریه های خود را تقویت کنید.

تنفس در هوای آلوده، دود سیگار و سایر عوامل تحریک کننده می تواند به ریه ها آسیب برساند و حتی باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. حفظ سلامت ریه ها برای حفظ سلامت بقیه بدن ضروری است.

تکنیک های پاکسازی ریه می تواند به افراد مبتلا به بیماری های مزمن تنفسی یا افرادی که به طور مرتب در معرض دود تنباکو یا آلودگی هوا هستند نیز کمک کند. در این مقاله به برخی از روش هایی می پردازیم که افراد می توانند برای پاکسازی ریه های خود از آن ها استفاده کنند.

پاکسازی ریه
پاکسازی ریه با ۵ داروی گیاهی

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • خواص ریشه شیرین بیان در پاکسازی ریه
  • نعناع تند و فواید آن برای ریه
  • تاثیر پونه کوهی در بهبود مشکلات تنفسی
  • آویشن برای کدام مشکل تنفسی استفاده می شود؟
  • بهترین روش مصرف صمغ گیاه آنغوزه برای پاکسازی ریه

بهترین روش برای پاکسازی ریه ها

خوشبختانه این امکان وجود دارد که یک فرد ریه های خود را پاکسازی کند و سلامت ریه را بهبود بخشد. بهترین راه برای اطمینان از سلامت ریه های خود این است که از سموم مضر مانند دود سیگار و آلودگی هوا دوری کنید، ورزش های هوازی را به طور منظم انجام دهید و از داروهای گیاهی جهت پاکسازی ریه استفاده کنید.

در اینجا لیستی از گیاهان و داروهای گیاهی مختلف وجود دارد که به طور گسترده برای درمان مشکلات ریوی و پاکسازی ریه استفاده می شود.

همچنان علائم سرماخوردگی داری و خوب نشدی؟ تو این مقاله بهت میگیم چطوری سرماخوردگیت رو سریعا بهبود ببخشی

اینجا کلیک کن 👈 خواص عناب برای سرماخوردگی

خواص ریشه شیرین بیان در قرص پاکسازی ریه ضد آسم سینا

ریشه شیرین بیان یک گیاه محبوب در طب چینی است. علاوه بر سابقه طولانی استفاده در چین، صدها سال است که در یونان و مصر برای درمان مشکلات تنفسی و پاکسازی ریه استفاده می شود. امروزه مردم از آن برای تسکین سرفه و مبارزه با عفونت استفاده می کنند. ریشه شیرین بیان که به طور گسترده در داروهای سنتی استفاده می شود، حاوی اسید گلیسیریزیک همراه با فلاونوئیدها است که به درمان عفونت های دستگاه تنفسی و بیماری مزمن ریه کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که این ترکیبات فعال دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که نقش مهمی در پاکسازی ریه دارند. ریشه شیرین بیان حاوی اثرات ضد آسم، نرم کردن لوله های برونش و کاهش تولید سیتوکین ها التهابی است.

شاید بتوان معروف ترین قرص پاکسازی ریه گیاهی که در ایران موجود است را قرص ضد آسم سینا فرآور معرفی کرد. در ترکیب این محصول، از شیرین بیان به همراه بنفشه معطر و تربد استفاده شده است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ضد آسم

قرص پاکسازی ریه

نعناع تند و فواید آن برای پاکسازی ریه

این گیاه رایج، فواید بسیار خوبی برای سیستم تنفسی دارد. یک فنجان چای نعناع درست کنید و بخار آن را تنفس کنید. این دمنوش به پاک کردن مجرای بینی شما کمک می کند. اگر نمی توانید به طور منظم دمنوش نعناع را تهیه کنید با مصرف قرص آلتادین کار خود را ساده تر کنید. نعنا بخش اصلی از ترکیبات قرص آلتادین را تشکیل می دهد. منتول، ترکیب فعال موجود در نعناع، ​​به عنوان یک ضد احتقان عمل می کند و تنفس را آسان می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آلتادین

آلتادین دینه گلودرد

تاثیر مرزنجوش در بهبود مشکلات تنفسی

مرزنجوش بیشتر در غذاهای ایتالیایی استفاده می شود، اما حاوی دو ضداحتقان طبیعی و آنتی هیستامین نظیر کارواکرول و رزمارینیک اسید است. این دو ترکیب می توانند به پاکسازی ریه و بهبود مشکلات تنفسی کمک کنند. قرص اوریگانوم علاوه بر شیرین بیان حاوی مقادیر موثری پونه کوهی است.

استفاده از اوریگانوم به عنوان یک قرص پاکسازی ریه می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که ریه های آنها دچار عفونت شده است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص اوریگانوم

قرص اوریگانوم آنتی بیوتیک گیاهی

پرسیاوشان به عنوان داروی پاکسازی ریه

پرسیاوشان با طبیعت مایل به گرم و خشک خود، برای درمان برونشیت، سرفه و گلودرد استفاده می شود. این گیاه معمولا به شکل دمنوش مصرف می شود اما شاید بهتر باشد آن را در یک دوز مناسب و موثر طی یک دوره مشخص در قالب شربت مصرف کنید. همچنین پرسیاوشان و اجزای آن دارای اثرات ضد میکروبی، ضدویروسی و ضدالتهابی هستند که به کاهش بیماری های راه هوایی کمک می کند.

یک داروی پاکسازی ریه که به صورت شربت تولید شده، شربت زوفا پلاس است که از محصولات شرکت داروسازی سینا فرآور است و در مشکلات ریوی مثل سرفه و تنگی نفس بسیار تاثیرگذار تست.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت زوفا پلاس

شربت زوفا پلاس نیاک

بهترین روش مصرف صمغ گیاه آنغوزه برای پاکسازی ریه

آنغوزه از دیگر گیاهان مهم در طب سنتی جهت پاکسازی ریه است. این گیاه به دلیل برخورداری از خواص ضد میکروبی به راحتی برونشیت و سرفه مزمن را بهبود می بخشد. از آن جا که صمغ گیاه آنغوزه دارای رایحه شدیدی است مصرف آن به تنهایی می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. می توانید مقادیر کافی از صمغ آنغوزه را از طریق کپسول کووکسیر پارس دریافت کنید. این کپسول به گونه ای طراحی شده است تا بوی نامطبوع صمغ را از بین ببرد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول کووکسیر پارس

آنغوزه کووکسیر

سخن پایانی

گیاهان و مکمل ها جایگزینی طبیعی برای داروها هستند که خوشبختانه در مقایسه با داروهای شیمیایی با حداقل عوارض جانبی همراه هستند. تحقیقات در مورد اثربخشی آن ها نوید بخش است و همچنان ادامه دارد. به خاطر داشته باشید که همیشه پیش از امتحان هر داروی گیاهی برای پاکسازی ریه های خود با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل نداشته باشند.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. Avatar
    ناشناس

    ایا برای اونایی ک ناراحتی قلبی دارن هم مفیده برای ری گیاه پرسیاوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×