» سلامت » بهترین مولتی ویتامین بارداری
بهترین مولتی ویتامین بارداری

بهترین مولتی ویتامین بارداری

فروردین ۲۰, ۱۴۰۳ 0۰92

بهترین مولتی ویتامین بارداری

اگر باردار هستید، احتمالا می دانید که مصرف غذاهای دریایی، الکل و سیگار در دوران بارداری ممنوع است. اما در رابطه با ویتامین ها چطور؟ آیا به نقش آن ها در سلامت خود و جنین تان توجه کرده اید؟

تحقیقات نشان می دهد که مصرف بهترین مولتی ویتامین بارداری خطر زایمان زودرس و پره اکلامپسی را کاهش می دهد. پره اکلامپسی یک عارضه بالقوه خطرناک است که با فشار خون بالا و پروتئین در ادرار مشخص می شود. هر زنی که باردار بوده است به یاد می آورد که چقدر برای داشتن یک رژیم غذایی سالم تلاش کرده است. بسیاری از مادران باردار نیز به مکمل ‌های قبل از تولد و بهترین مولتی ویتامین بارداری روی می ‌آورند تا شانس خود را برای به دنیا آوردن نوزادی سالم و در سال ‌های بعد، کودکی باهوش ‌تر افزایش دهند. اگر به سلامت خود و جنین خود اهمیت می دهید این مقاله دقیقا برای شماست.

اطلاعات در مورد اینکه کدام مکمل ‌ها بی‌خطر هستند و کدام مکمل ‌ها نیستند، متفاوت است و می ‌تواند شرایط را پیچیده ‌تر کند. اما خوشبختانه ما کار را برای شما آسان کرده ایم. با این مقاله همراه باشید تا اطلاعات زیر را به صورت منسجم دریافت کنید:

  • ضرورت مصرف بهترین مولتی ویتامین بارداری
  • ویتامین های ضروری دوران بارداری
  • از چه ویتامین هایی در دوران بارداری باید اجتناب کنید؟

چرا در دوران بارداری مکمل مصرف کنیم؟

دریافت مواد مغذی مناسب در هر مرحله از زندگی مهم است، اما به ویژه در دوران بارداری اهمیت خاص خود را دارد، زیرا باید هم خود و هم کودک در حال رشد خود را تغذیه کنید.

در دوران بارداری، نیازهای دریافتی درشت مغذی ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد. درشت مغذی ها شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها هستند. برای رفع نیازهایتان، باید در هر وعده غذایی و میان وعده ها از پروتئین استفاده کنید. نیاز به ریزمغذی ها که شامل ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب است، حتی در مقایسه با درشت مغذی ها به طور تصاعدی افزایش می یابد.

بهترین مولتی ویتامین بارداری
بهترین مولتی ویتامین بارداری

در حالی که برخی از افراد می توانند این تقاضای فزاینده را از طریق یک برنامه غذایی برنامه ریزی شده و غنی از مواد مغذی برآورده کنند، اما این موضوع می تواند برای بسیاری چالش برانگیز باشد. بنابراین مصرف بهترین مولتی ویتامین بارداری بهترین راه چاره برای چنین افرادی است.

اهمیت مصرف کلسیم در دوران بارداری را جدی بگیرید

این مقاله برای سلامتی شما و جنین شماست 👈 ضرورت مصرف کلسیم در دوران بارداری

ویتامین های ضروری دوران بارداری

ویتامین ‌های دوران بارداری، مولتی ویتامین ‌هایی هستند که به‌ طور ویژه برای پاسخگویی به افزایش تقاضا برای ریزمغذی ‌ها در دوران بارداری فرموله شده ‌اند. آن ها باید قبل از بارداری و در دوران بارداری و شیردهی مصرف شوند.

در حالی که ویتامین های دوران بارداری قرار نیست جایگزین برنامه غذایی سالم شما شوند، اما می توانند با ارائه ریز مغذی های کافی در دوران بارداری، از شکاف های تغذیه ای جلوگیری کنند.

آهن

نیاز به آهن در دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، زیرا حجم خون مادر حدودا ۴۵ درصد افزایش می یابد. آهن برای انتقال اکسیژن و رشد و نمو سالم جنین و جفت ضروری است. کم خونی در دوران بارداری با زایمان زودرس، افسردگی مادر و کم خونی نوزاد مرتبط است.

فولات

فولات یک ویتامین B است که نقش مهمی در سنتز DNA، تولید گلبول های قرمز خون و رشد و نمو جنین دارد. اسید فولیک شکل مصنوعی فولات است که در بهترین مولتی ویتامین بارداری یافت می شود. با مصرف اسید فولیک در روز برای کاهش خطر نقص لوله عصبی و ناهنجاری های مادرزادی مانند شکاف کام و نقایص قلبی، گام موثری برای سلامتی جنین خود بردارید.

اگرچه فولات کافی را می توان از طریق رژیم غذایی به دست آورد، اما بسیاری از زنان به اندازه کافی غذاهای غنی از فولات نمی خورند در نتیجه این مسئله، مصرف بهترین مولتی ویتامین بارداری را ضروری می کند. علاوه بر این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می کند همه زنان در سنین باروری حداقل ۴۰۰ میکروگرم فولات یا اسید فولیک در روز مصرف می کنند.

این به این دلیل است که بسیاری از بارداری‌ ها برنامه‌ریزی نشده ‌اند و ناهنجاری ‌های هنگام تولد به دلیل کمبود فولات می‌ توانند در اوایل بارداری اتفاق بیفتند، حتی قبل از اینکه بیشتر زنان بدانند باردار هستند.

قرص پرگناکر کانسپشن دقیقا برای چنین افرادی طراحی و فرموله شده است. شما می توانید با مصرف این مکمل پیش از بارداری، نیازهای تغذیه ای خود را برطرف کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پرگناکر کانسپشن

پرگناکر اورجینال
پرگناکر اورجینال

ویتامین  D

این ویتامین محلول در چربی برای عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان و تقسیم سلولی مهم است. کمبود ویتامین D در دوران بارداری با افزایش خطر سزارین، پره اکلامپسی، زایمان زودرس و دیابت بارداری رابطه مستقیم دارد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که در صدها واکنش شیمیایی در بدن شما نقش دارد. نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی، ماهیچه ها و اعصاب ایفا می کند.

کمبود این ماده معدنی در دوران بارداری خطر ابتلا به فشار خون مزمن و زایمان زودرس را افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های حاوی منیزیم خطر عوارضی مانند محدودیت رشد جنین و زایمان زودرس را کاهش می دهد.

خوشبختانه قرص پرگناکر اورجینال تمامی مواد معدنی و ویتامین های ضروری دوران بارداری را در فرمول خود دارد و نیاز تغذیه ای جنین و زنان باردار را به راحتی برطرف می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پرگناکر اورجینال

مکمل هایی که در دوران بارداری باید اجتناب کرد

در حالی که مصرف بهترین مولتی ویتامین بارداری ضرورت دارد اما باید نسبت به ترکیبات و رعایت دوز صحیح آن ها حساس باشید. همیشه قبل از افزودن مکمل های اضافی خارج از ویتامین های دوران بارداری که مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین  A

شما اغلب ویتامین A را در ویتامین های دوران بارداری خود خواهید یافت، زیرا این ویتامین بسیار مهم است. اگرچه این ویتامین برای رشد بینایی جنین و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است، اما مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند مضر باشد.

با توجه به اینکه ویتامین A محلول در چربی است، بدن شما مقادیر اضافی آن را در کبد ذخیره می کند. این تجمع می تواند اثرات سمی بر بدن داشته باشد و منجر به آسیب کبدی شود. حتی می تواند باعث نقص مادرزادی شود.

بین ویتامین های دوران بارداری و غذاها، باید بتوانید ویتامین A کافی دریافت کنید.

کپسول پرینتال دانا به عنوان بهترین مولتی ویتامین بارداری علاوه بر داشتن ویتامین های ضروری، مقادیر کافی و مناسبی از ویتامین A را در فرمول خود دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول پرینتال دانا

ویتامین  E

این ویتامین محلول در چربی نقش های مهمی در بدن ایفا می کند و در بیان ژن و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. در حالی که ویتامین E برای سلامتی بسیار مهم است، توصیه می شود از مصرف مکمل آن خودداری کنید. مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند خطر درد شکم و پارگی زودرس کیسه آمنیوتیک را افزایش دهد.

سخن پایانی

بارداری زمان رشد و تکامل است و سلامت و تغذیه را در اولویت قرار می دهد. در این شرایط، ارائه بهترین مراقبت از جنین، هدف شماست. نکته مهم این است که در حالی که مصرف مکمل های معدنی به پر کردن شکاف‌ های تغذیه‌ای کمک می کند، اما مکمل‌ ها نباید جایگزین یک برنامه غذایی سالم باشند. تغذیه بدن با غذاهای غنی از مواد مغذی، بهترین مولتی ویتامین بارداری و همچنین ورزش، خواب کافی و به حداقل رساندن استرس، راهی عالی برای تضمین بارداری سالم است. با این حال نباید فراموش کنید که اگرچه بهترین مولتی ویتامین بارداری ضروری و مفید است، همیشه در مورد دوز، ایمنی، خطرات و مزایای بالقوه آن با پزشک خود مشورت کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×