هنگامی که باردار هستید، کودک شما برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی و داشتن قلب، اعصاب و ماهیچه های سالم به کلسیم نیاز دارد. دریافت کلسیم کافی خطر ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی را نیز کاهش می دهد. شیر و سایر محصولات لبنی مانند کنسرو ماهی و غلات غنی شده با کلسیم، آب میوه، سویا و برنج و نان منابع اصلی کلسیم هستند. اگر فکر می کنید کلسیم کافی از رژیم غذایی و ویتامین دوران بارداری خود دریافت نمی کنید، با پزشک خود در مورد مصرف مکمل کلسیم د وانا فلکس که به عنوان بهترین قرص کلسیم در بارداری شناخته می شود صحبت کنید.

 

چرا در دوران بارداری به کلسیم نیاز دارید؟

هنگامی که باردار هستید، کودک در حال رشد شما برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی به کلسیم نیاز دارد. بهترین قرص کلسیم در بارداری به کودک شما کمک می کند تا قلب، اعصاب و ماهیچه های سالم و همچنین ریتم طبیعی قلب را داشته باشد. دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی به ویژه در سه ماه آخر بارداری، زمانی که کودک شما به سرعت در حال رشد است و بیشترین نیاز به کلسیم را دارد، بسیار مهم است.

 

بهترین قرص کلسیم در دوران بارداری

 

بهترین قرص کلسیم در بارداری همچنین می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. اگر در دوران بارداری کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، کودک شما آن را از استخوان های شما می گیرد که ممکن است بعداً سلامت شما را مختل کند. بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری از بهترین قرص کلسیم در بارداری استفاده کنید. پیشنهاد درمانگیاه قرص کلسیم د وانا فلکس است.

 

 

زنان باردار به چه مقدار کلسیم نیاز دارند؟

زنان چه در دوران بارداری، چه در دوران شیردهی و یا حتی در حالت عادی به یک میزان مشخص از کلسیم احتیاج دارند. مقدار کلسیم مورد نیاز زنان با توجه به سن متفاوت است، مثلا:

زنان 19 تا 50 ساله: 1000 میلی گرم (میلی گرم) در روز

زنان 18 سال و کمتر: 1300 میلی گرم در روز

 

اکثر زنان ایرانی تقریباً به اندازه کافی این ماده معدنی مهم را دریافت نمی کنند، بنابراین مهم است که قبل از باردار شدن، یک برنامه غذایی سرشار از کلسیم داشته باشند. می بایست روزانع 3 لیوان محصولات لبنی یا سایر غذاهای حاوی کلسیم را دریافت کنید. هدف این است که روزانه 3 فنجان محصولات لبنی یا سایر غذاهای غنی از کلسیم دریافت کنید.

این برنامه غذایی پس از تولد نوزاد باید ادامه پیدا کند. برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از تحلیل استخوان (پوکی استخوان) در آینده به این ماده معدنی نیاز خواهید داشت. گرچه می توانید از بهترین قرص کلسیم در بارداری استفاده کنید. اما جذب کلسیم از غذاها بسیار بهتر است.

 

 

بهترین غذاهای حاوی کلسیم در دوران بارداری

شیر و سایر محصولات لبنی مانند کنسرو ماهی و غلات غنی شده با کلسیم، آب میوه، سویا و برنج و نان منابع اصلی کلسیم هستند.

برخی مواد غذایی کلسیم دار که می توانید مصرف کنید به شرح زیر هستند.

ماست ساده و کم چرب

آب پرتقال غنی شده با کلسیم

پنیر موزارلای بدون چربی

ساردین (کنسرو شده در روغن با استخوان)

شیر بدون چربی

شیر سویا غنی شده با کلسیم

شیر کامل

ماست میوه ای کم چرب

توفو سفت، سولفات کلسیم

ماهی آزاد صورتی کنسرو شده، با استخوان و مایع

پنیر دلمه (1 درصد چربی)

ماست یخ زده وانیلی

شلغم، آب پز

کلم پیچ تازه، پخته شده

بستنی وانیلی

بوک چوی خام، خرد شده

یک تکه نان سفید

ممکن است آب را به عنوان یک منبع کلسیم در نظر نگیرید، اما آب شیر و بطری معمولاً حاوی مقادیر متفاوتی از کلسیم است و آب معدنی حاوی بیشترین کلسیم است. برای اطلاع از میزان کلسیم در آب لوله کشی از دستگاهی خاص باید استفاده کنید.

بهترین قرص کلسیم در بارداری نیز می تواند به عنوان مکمل مصرف شود.

 

آیا در دوران بارداری به مکمل کلسیم نیاز دارید؟

بهترین راه برای تامین نیازهای کلسیم از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، اما اگر فکر می کنید مقدار توصیه شده روزانه را دریافت نمی کنید، با پزشک خود در مورد اضافه کردن مکمل کلسیم جداگانه صحبت کنید. بهترین قرص کلسیم در دوران بارداری کلسیم وانا دی فلکس است.

 

قبل از مصرف مکمل‌ها، به خاطر داشته باشید که ویتامین‌های دوران بارداری حاوی مقادیر مختلفی کلسیم هستند که برخی از آنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم را تامین می‌کنند. بدن شما به بهترین وجه کلسیم را در دوزهای کمتر از 500 میلی گرم در هر زمان جذب می کند. بنابراین ممکن است لازم باشد کلسیم مکمل خود را در دوزهای کم، چند بار در روز مصرف کنید.

 

شما برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید، بنابراین حتما در رژیم بارداری خود ویتامین D کافی دریافت کنید.

 

کلسیم مکمل به اشکال مختلفی وجود دارد که معمولاً کربنات کلسیم و سیترات کلسیم است. کربنات کلسیم بیشترین میزان کلسیم را فراهم می کند، اما برای کمک به حل شدن به اسید معده اضافی نیاز دارد، بنابراین بهتر است آن را همراه با غذا مصرف کنید.

سیترات کلسیم به راحتی توسط بدن جذب می شود. از آنجایی که این نوع برای جذب نیازی به اسید معده ندارد، می توان آن را بین وعده های غذایی مصرف کرد. (این یک انتخاب خوب برای کسانی است که داروهای سوزش معده مصرف می کنند که اسید معده را کاهش می دهد.)

 

 

بهترین قرص کلسیم در بارداری ، کلسیم د وانا فلکس

کلسیم نقش اساسی در رشد و حفظ استحکام استخوان ها دارد و از ابتلا پوکی استخوان جلوگیری می کند. قرص کلسیم د وانا فلکس باعث افزایش استحکام استخوان ها و دندان ها می شود. این قرص به عنوان بهترین قرص کلسیم در بارداری شناخته می شود.

 

 وانا فلکس

وانا فلکس

 

این محصول را می توانید از داروخانه آنلاین درمانگیاه تهیه کنید. قرص کلسیم د وانا فلکس از جمله مکمل و ویتامین های  موجود در این داروخانه است، که فروش بسیار بالایی داشته است. از جمله مهمترین ویژگی های این مکمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها
  • درمان قطعی کمبود کلسیم در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی و اعصاب
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • مبارزه با سرطان روده
  • درمان پوکی استخوان
  • تنظیم عملکرد ایمنی
  • کاهش فشار خون
  • حفظ سلامت قلب

کلام آخر در خصوص اهمیت مصرف کلسیم در دوران بارداری

دوران بارداری دورانی است که باید مواد معدنی مثل کلسیم برای بدن تامین شود تا برای رشد جنین کلسیم لازم از بدن و استخوان های مادر دریافت نشود. بنابراین باید از یک مکمل کلسیم استفاده گردد. بهترین قرص کلسیم در بارداری می تواند کلسیم د وانا فلکس باشد که محبوبیت زیادی دارد. این دارو را می توانید از داروخانه آنلاین درمانگیاه تهیه کنید.