» سلامت » بهترین اسپری برای گرفتگی بینی
بهترین اسپری برای گرفتگی بینی

بهترین اسپری برای گرفتگی بینی

فروردین ۱۸, ۱۴۰۳ 0۰81

بهترین اسپری برای گرفتگی بینی

با تغییر فصل دچار گرفتگی بینی می شوید و بیرون از منزل احساس آزردگی می کنید؟ بهترین اسپری برای گرفتگی بینی را امتحان کرده اید؟ گرفتگی بینی به خصوص به دلیل آلرژی های فصلی اتفاقی آزاردهنده است. گرده های موجود در هوا می توانند باعث رینیت آلرژیک شده و منجر به آبریزش بینی، انسداد مجاری بینی و تحریک عمومی بینی شوند.

اما از آن جا که احتقان بینی به طور معمول یک مشکل جدی در نظر گرفته نمی شود بسیاری از مردم به سادگی از آن رنج می برند بدون آن که به دنبال یافتن یک راه حل اساسی باشند. سرما خوردگی، آنفولانزا، آلرژی یا عفونت سینوسی همگی می توانند رگ های خونی موجود در سینوس ها را ملتهب کنند. صرف نظر از دلیل گرفتگی بینی شما، راه های آسانی برای تسکین آن وجود دارد.

با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با بهترین اسپری برای گرفتگی بینی با دیگر راهکارهای زیر آَشنا شوید:

  • علل رایج احتقان بینی
  • تاثیر دستگاه بخور بینی
  • دوش گرفتن و آب گرم
  • مصرف کافی مایعات
  • بهترین اسپری برای گرفتگی بینی

علل رایج احتقان بینی

احتقان بینی زمانی اتفاق می افتد که بینی شما پر شده و ملتهب می شود. بیماری های جزئی شایع ترین علل احتقان بینی هستند. به عنوان مثال، سرما خوردگی، آنفولانزا و عفونت های سینوسی می توانند باعث گرفتگی بینی شوند. احتقان ناشی از بیماری معمولا در عرض یک تا دو هفته بهبود می یابد.

اگر این حالت بیش از ۱۰ تا ۱۴ روز طول بکشد، اغلب نشانه یک مشکل اساسی است. برخی از دلایل برای احتقان طولانی مدت بینی می تواند به شرح زیر باشد:

  • آلرژی
  • تب یونجه
  • رشد پولیپ بینی یا تومورهای خوش خیم در مجرای بینی
  • تومورهای سینوس، اگرچه به ندرت اتفاق می افتد
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • محرک های محیطی
  • عفونت سینوسی طولانی مدت که به عنوان سینوزیت مزمن شناخته می شود
  • آدنوئیدهای بزرگ شده
  • بیماری ریفلاکس معده به مری، به ویژه در نوزادان

گرفتگی بینی نیز ممکن است در دوران بارداری، معمولا در پایان سه ماهه اول رخ دهد. نوسانات هورمونی و افزایش خون رسانی در دوران بارداری می تواند باعث احتقان بینی شود.

بهترین اسپری برای گرفتگی بینی
بهترین اسپری برای گرفتگی بینی

از دستگاه بخور بینی استفاده کنید

دستگاه بخور می تواند راهی سریع و آسان برای کاهش درد سینوسی و کمک به رفع گرفتگی بینی باشد.

این دستگاه آب را به رطوبت تبدیل می کند که به آرامی هوا را پر می کند و رطوبت اتاق را افزایش می دهد.

تنفس در یک هوای مرطوب می تواند بافت های تحریک شده و رگ های خونی متورم در بینی و سینوس ها را تسکین دهد. برخی افراد ادعا می ‌کنند که هوای گرم و مرطوب نیز می ‌تواند به تخلیه بهتر مخاط احتقانی آن ها کمک کند.

می دونی کمبود ویتامین دی چه بلایی سر بدنت میاره؟؟؟

اینجا کلیک کن 👈 ویتامین د ۳ برای چی خوبه

دوش بگیرید

آیا تا به حال دچار گرفتگی بینی شده اید و متوجه شده اید که بعد از دوش آب گرم می توانید خیلی بهتر نفس بکشید؟ بخار حاصل از دوش به شما کمک می کند تا مخاط بینی رقیق شود و التهاب بینی کاهش یابد. گرفتن دوش آب گرم می تواند به تنفس شما کمک کند حداقل برای مدتی به حالت عادی بازگردید اما برای بهبودی مداوم نیاز به راهکارهای دیگر نظیر استفاده از بهترین اسپری بینی برای گرفتگی نیز دارید.

هیدراته بمانید

اگر مشکوک به سرما خوردگی هستید یا علائم آنفولانزا را تجربه می کنید مهم است که به مقدار زیاد مایعات بنوشید.

حفظ سطح بهینه هیدراتاسیون می تواند به رقیق شدن مخاط در مجرای بینی کمک کند، مایعات را از بینی خارج کند و فشار را در سینوس ها کاهش دهد. فشار کمتر به معنای التهاب و تحریک کمتر است.

از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی استفاده کنید

اسپری بینی با پاشیدن دارو یا سالین به طور مستقیم در بینی شما عمل می کند تا احتقان و علائم آلرژی فصلی، عفونت سینوسی یا سرما خوردگی را از بین ببرد.

به کمک استفاده از بهترین اسپری برای گرفتگی بینی هیدراتاسیون با محلول آب نمک را یک قدم جلوتر ببرید. استفاده از اسپری بینی، میزان رطوبت را افزایش می دهد و احتقان را به حداقل می رساند.

چندین اسپری بینی بدون نسخه در بازار وجود دارد. کافی است بدانید کدام یک برای شما مناسب تر است. در زیر فهرستی از بهترین اسپری بینی برای گرفتگی را برای شما آورده ایم.

اسپری بینی نوزولیوا، به عنوان بهترین اسپری برای گرفتگی بینی با ترکیبات گیاهی خود می تواند پولیپ بینی، سردرهای مزمن با طبع سرد، گرفتگی بینی و میگرن را برطرف کند.

اینجا کلیک کنید 👈 اسپری نوزولیوا

فراطب

 

اسپری بینی سینول اس به عنوان دیگر بهترین اسپری برای گرفتگی بینی است که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم. این اسپری با ترکیبات گیاهی خود نظیر عصاره ​​اکالیپتوس، فلفل، رزماری، آلوئه ورا و ویتامین c خواص تسکین دهندگی خود را شدت می بخشد.

اینجا کلیک کنید 👈 اسپری مخصوص سینوزیت

بینی سینول

اگر به دنبال بهترین اسپری برای گرفتگی بینی و رفع التهاب مخاط بینی خود هستید پیشنهاد بعدی ما به شما اسپری نازوفیت است. با مصرف این اسپری به کمک اسانس پوست لیمو، اسانس پوست پرتغال، روغن کاج سوزنی، روغن بادام زمینی، ویتامین A و ویتامین E می توانید احتقان و سرما خوردگی خود را بهبود ببخشید.

اینجا کلیک کنید 👈 اسپری نازوفیت

اسپری نازوفیت

سخن پایانی

احتقان بینی که بسیاری از افراد از آن به عنوان گرفتگی بینی یاد می کنند، نتیجه التهاب رگ های خونی در سینوس های شماست. اگر علائم احتقان بینی را تجربه می کنید، با رعایت درمان های خانگی و مصرف بهترین اسپری برای گرفتگی بینی می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید و از تغییر فصل لذت ببرید.

جلال عباسیان

جلال عباسیان

من جلال عباسیان در رشته تولید و فرآوری گیاهان دارویی از مقطح کاردانی پله پله تا دکترا تحصیل کردم. اینجا سعی میکنم مطالبی درباره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی رو با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×