» سلامت » عوارض واکسن گارداسیل چیست؟
عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳ 4۰38

عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

در این مطلب به عوارض واکسن گارداسیل پرداخته ایم و توضیحاتی در این باره داده ایم. اما قبل از شروع صحبت درباره عوارض واکسن گارداسیل، بیایید ببینیم این واکسن چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

ویروس پاپیلومای انسانی که HPV نیز نامیده می شود، از طریق فعالیت جنسی منتقل می شود. برخی از گونه های HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی و سایر گونه های HPV می توانند باعث سرطان شوند.

در بیشتر مواقع، بدن می تواند HPV را پیدا کرده و از بین ببرد. اما اگر ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می تواند شانس ابتلا به سرطان را افزایش دهد. واکسینه شدن در برابر HPV به پیشگیری از سرطان در مردان و زنان کمک می کند. برخی افراد به دلیل عوارض واکسن و یا عدم تزریق واکسن در سنین توصیه شده، می توانند به سراغ راهکارهای جایگزین از جمله داروهای گیاهی و طبیعی بروند.

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • واکسن گارداسیل چه می کند؟
  • واکسن HPV برای چه کسانی است و چه زمانی باید تزریق شود؟
  • واکسن HPV برای چه کسانی است و چه زمانی باید تزریق شود؟
  • چه کسانی نباید واکسن HPV را دریافت کنند؟
  • اگر از قبل فعالیت جنسی داشته باشید، آیا تزریق واکسن HPV مزایایی دارد؟
  • آیا واکسن HPV خطرات یا عوارض جانبی برای سلامتی دارد؟
  • آیا زنانی که واکسن HPV را دریافت کرده اند هنوز نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟
  • چه داروهای گیاهی می تواند در درمان زگیل تناسلی به شما کمک کند؟
  • عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

واکسن گارداسیل چه می کند؟

واکسن گارداسیل از زگیل تناسلی و بیشتر موارد سرطان دهانه رحم و همچنین سرطان واژن، آلت تناسلی یا مقعد ناشی از HPV محافظت می کند. واکسن HPV همچنین از سرطان های دهان، گلو، سر و گردن ناشی از HPV جلوگیری می کند.

این واکسن راهی ایمن برای ایجاد آگاهی سیستم ایمنی در مورد برخی از گونه های HPV به بدن می دهد. این بدان معناست که اگر فرد بعدا در مواجهه با ویروس قرار بگیرد، بدن راحت ‌تر می ‌تواند آن گونه ‌های ویروس را از بین ببرد.

عوارض واکسن گارداسیل
عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

عوارض واکسن گارداسیل چیست؟

عوارض واکسن گارداسیل که برای پیشگیری از عفونت‌های ناشی از انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) استفاده می‌شود، به طور کلی ایمن و مؤثر است. با این حال، طبق اعلام مرکز مدیریت و پیشگیری بیماریهای آمریکا، گرداسیل نیز مانند هر واکسن دیگری، ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد که به شرح زیر است:

  1. عوارض جانبی رایج:
    • درد، قرمزی یا تورم در محل تزریق
    • تب خفیف
    • سردرد
    • خستگی
    • تهوع
    • گرفتگی عضلات
  2. عوارض جانبی نادر اما جدی‌تر:
    • واکنش‌های آلرژیک شدید، مانند کهیر، خارش، تنگی نفس، و احساس سبکی در سر که به طور فوری نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
    • سرگیجه یا غش کردن که معمولاً بلافاصله پس از تزریق واکسن رخ می‌دهد.

این عوارض جانبی معمولاً خود به خود برطرف می‌شوند و خطرات جدی ناشی از آنها بسیار نادر است. با این حال، بهتر است پس از دریافت واکسن تحت نظارت باقی بمانید تا در صورت بروز عوارض شدید، به سرعت درمان شوید. همچنین، مشورت با پزشک پیش از دریافت واکسن می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که گارداسیل برای شما مناسب است.

واکسن HPV برای چه کسانی است و چه زمانی باید تزریق شود؟

هنگامی که فردی به HPV مبتلا می شود، واکسن ممکن است آن قدر مؤثر نباشد. به این دلیل که هدف واکسن جلوگیری از عفونت جدید است. اگر فردی مبتلا به ویروس باشد، ممکن است واکسن به بدن در پاکسازی واکسن کمک نکند در این شرایط باید از داروهای طبیعی از بین برنده ویروس کمک گرفت. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها واکسیناسیون روتین HPV را در سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی پیشنهاد می کند.

سازمان غذا و دارو استفاده از واکسن را برای مردان و زنان ۹ تا ۴۵ ساله نیز تایید کرده است. با این حال اگر سن شما ۲۷ تا ۴۵ سال است، حتما با پزشک خود برای دریافت این واکسن مشورت کنید.

درباره راه های ابتلا به ویروس اچ پی وی آگاهی نداری؟

این مقاله رو بخون 👈 چگونه به ویروس اچ پی وی مبتلا می شویم؟

چه کسانی نباید واکسن HPV را دریافت کنند؟

واکسن HPV در دوران بارداری تزریق نمی شود.اگر فردی پس از اولین واکسن HPV واکنش آلرژیک ناشی از عوارض واکسن گارداسیل داشته باشد، یا اگر فردی آلرژی شدید و تهدید کننده زندگی داشته باشد، واکسن HPV توصیه نمی شود.همچنین افرادی که بیماری متوسط ​​یا شدید دارند باید منتظر بمانند تا احساس بهتری داشته باشند تا واکسن HPV را دریافت کنند.

اگر از قبل فعالیت جنسی داشته باشید، آیا تزریق واکسن HPV مزایایی دارد؟

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند باید با پزشک خود در مورد مزایای دریافت واکسن HPV صحبت کنند. اکثر افراد بلافاصله پس از شروع فعالیت جنسی به HPV مبتلا می شوند. اما حتی اگر یک سویه HPV دارید، ممکن است همچنان از مزایای تزریق این واکسن بهره مند شوید. گارداسیل می تواند از شما در برابر سایر گونه هایی که هنوز مبتلا نشده اید نیز محافظت کند.

به خاطر داشته باشید که واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV موجود را درمان کند. واکسن ها فقط از شما در برابر سویه های خاصی از HPV که ندارید محافظت می کنند.

آیا واکسن HPV خطرات یا عوارض جانبی برای سلامتی دارد؟

شایع ترین عوارض جانبی واکسن HPV شامل درد، تورم یا قرمزی در محل تزریق است.گاهی اوقات پس از تزریق، سرگیجه یا غش رخ می دهد. نشستن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق می تواند خطر غش را کاهش دهد. سردرد، حالت تهوع، استفراغ، خستگی یا ضعف نیز می تواند رخ دهد.

آیا زنانی که واکسن HPV را دریافت کرده اند نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟

واکسن HPV جایگزین تست پاپ اسمیر نیست. غربالگری سرطان دهانه رحم با آزمایش پاپ اسمیر منظم که از سن ۲۱ سالگی شروع می شود، بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه است.

چه داروهای گیاهی می تواند در درمان زگیل تناسلی به شما کمک کند؟

کپسول پاورفیت هولسیتیکا

پاورفیت یک کپسول با ترکیبات گیاهی و طبیعی ضمن تقویت سیستم ایمنی، بدن را در برابر ابتلا به انواع تب خال و زگیل مقاوم می کند. علاوه بر درمان زگیل های تناسلی، افزایش قوای جسمانی و سطح انرژی، دیگر خواص مهم این کپسول است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول پاورفیت

هولیستیکا

شیاف واژیتکس

اگر به دنبال یک راه حل یکسان برای درمان زگیل تناسلی و عفونت های قارچی و باکتریایی خود هستید شیاف واژیتکس بهترین انتخاب ممکن است. ویتامین E موجود در این شیاف در بازسازی و بهبود لایه اپی تلیوم واژن نقش مهمی دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 شیاف واژیتکس

شیاف واژیتکس

قرص ایمیونس

خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر زگیل تناسلی را می توان با تقویت سیستم ایمنی بدن به حداقل رساند. قرص ایمیونس سرشار از مواد معدنی و ویتامینی مهم جهت تقویت سیستم ایمنی است. ضمن آن که مصرف این قرص طی یک دوره درمان به دفع ویروس و پاکسازی بدن از ویروس زگیل تناسلی کمک موثری می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ایمیونس

قرص ایمیونس

سخن پایانی

اگرچه تزریق واکسن گارداسیل در سنین توصیه شده اهمیت بالایی دارد اما چنانچه این واکسن را دریافت نکرده اید می توانید به تقویت سیستم ایمنی خود نیز بپردازید. درمان سریع زگیل تناسلی خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را به شدت کاهش می دهد. با مصرف داروهای گیاهی جهت درمان زگیل تناسلی می توانید به سرعت این خطر را از خود دور کنید.

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش متخصص بیماری های داخلی به شماره نظام پزشکی 153309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×