» سلامت » شربت امگا ۳ برای کودکان
شربت امگا 3 برای کودکان

شربت امگا ۳ برای کودکان

فروردین ۱۶, ۱۴۰۳ 0۰88

شربت امگا ۳ برای کودکان

اسیدهای چرب امگا ۳ جزء حیاتی یک رژیم غذایی سالم هستند. این چربی های ضروری به ویژه برای کودکان مهم هستند، زیرا نقش کلیدی در رشد و تکامل دارند و با فواید سلامتی متعددی همراه هستند.

با این حال، متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم آگاهی مطلع نیستند که آیا مصرف شربت امگا ۳ برای کودکان آن ها ضرورت دارد یا خیر. این مقاله نگاهی عمیق به فواید، عوارض جانبی و بهترین شربت امگا ۳ برای کودکان و کپسول های حاوی روغن ماهی دارد.

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • امگا ۳ چیست
  • فواید شربت امگا ۳ برای کودکان
  • عوارض جانبی امگا ۳
  • بهترین مکمل و شربت امگا ۳ برای کودکان

امگا ۳ چیست؟

امگا ۳ ها اسیدهای چرب هستند که برای بسیاری از جنبه های سلامت از جمله رشد جنین، عملکرد مغز، سلامت قلب و ایمنی ضروری هستند.

آن ها را به عنوان اسیدهای چرب ضروری در نظر می گیرند زیرا بدن شما نمی تواند آن ها را به تنهایی تولید کند و باید آن ها را از طریق غذا به دست آورد.

سه نوع اصلی امگا ۳ شامل آلفا لینولنیک اسید(ALA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) می شود.

ALA  در انواع غذاهای گیاهی از جمله روغن های گیاهی، مغزها، دانه ها و برخی سبزیجات وجود دارد. با این حال، در بدن شما فعال نیست و بدن شما آن را فقط در مقادیر بسیار کم به اشکال فعال مانند DHA و EPA تبدیل می کند.

در همین حال،EPA  و DHA به طور طبیعی در ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن وجود دارند و به طور گسترده در مکمل ها و شربت امگا ۳ برای کودکان در دسترس هستند.

شربت امگا 3 برای کودکان
شربت امگا ۳ برای کودکان

فواید شربت امگا ۳ برای کودکان چیست؟

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مکمل های امگا ۳ فواید متعددی برای کودکان دارند. در ادامه مهمترین فواید شربت امگا ۳ برای کودکان آورده شده است.

بهبود علائم ADHD

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یک بیماری شایع است که با علائمی مانند بیش فعالی، تکانش گری و مشکل در تمرکز مرتبط است. برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های امگا ۳ ممکن است به کاهش علائم ADHD در کودکان کمک بسیاری می کند.

کاهش علائم آسم

آسم یک بیماری مزمن است که کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد علائمی مانند درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، سرفه و خس خس سینه می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که مکمل های اسید چرب امگا ۳ در تسکین این علائم موثر است.

ترویج خواب بهتر

اختلالات خواب تقریباً ۴ درصد از کودکان زیر ۱۸ سال را تحت تأثیر قرار می دهد. بیشتر والدین در جستجوی یک خواب خوب شبانه برای فرزندان خود هستند. مطالعات نشان می دهد که خواب ضعیف به طور قابل توجهی با سطوح پایین DHA خون مرتبط است و مکمل DHA منجر به کاهش تعداد اختلالات شبانه و همچنین به طور متوسط ​​۵۸ دقیقه خواب بیشتر در هر شب می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ در دوران بارداری می تواند الگوی خواب نوزادان را بهبود بخشد.

کمبود مواد معدنی نظیر آهن، بدن نوزادان را با مشکلات بسیاری مواجه می کند. مطالعه مقاله زیر به والدین توصیه می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین قطره آهن برای نوزاد

افزایش کارایی و سلامت مغز

مغز از بدو تولد تا حدود ۲ سالگی با بیشترین سرعت رشد می کند، اگرچه رشد در دوران کودکی و نوجوانی ادامه دارد. بیش از ۶۰ درصد مغز از چربی تشکیل شده است و اسید چرب امگا ۳ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از آن را تشکیل می دهد. DHA برای رشد سیستم‌ های عصبی حسی، ادراکی، شناختی و حرکتی در طول جهش رشد مغز ضروری است. تصور می شود که بخش های غنی از DHA مغز مسئول فعالیت هایی مانند برنامه ریزی، حل مسئله و توجه هستند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ به بهبود سیالیت غشاء کمک می کند، به این معنی که تکانه های عصبی یا پیام ها به طور موثرتری منتقل می شوند. در حیوانات، DHA پایین مغز منجر به تغییراتی در رفتار می شود و با مشکلات یادگیری و کمبود حافظه همراه است. در انسان نیز مطالعات نشان می دهد که امگا ۳ از IQ طبیعی پشتیبانی می کند و یادگیری و حافظه را بهبود می بخشد.

شربت امگا 3 برای کودکان
شربت امگا ۳ برای کودکان خواص و عوارض آن

عوارض جانبی بالقوه

عوارض جانبی مکمل های امگا ۳، مانند روغن ماهی، عموماً بسیار خفیف است. رایج ترین آن ها شامل سردرد، حالت تهوع، بوی بد دهان و سوزش سر دل می شود.

نیاز فرزند شما به امگا ۳ بر اساس سن و جنسیت متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به دوز توصیه شده پایبند است تا خطر عوارض جانبی را کاهش دهد. شما همچنین می توانید مصرف مکمل را با دوز کمتر شروع کنید و به تدریج آن را مطابق دستور العمل افزایش دهید. با این حال، برای جلوگیری از هرگونه عارضه نامطلوب، بهتر است قبل از شروع مصرف مکمل ها با یک متخصص مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد مشورت کنید.

بهترین مکمل ها و شربت امگا ۳ برای کودکان

اگر به دنبال بهترین مکمل امگا ۳ برای کودک خود هستید ما به شما شربت امگا ۳ آپوویتال را پیشنهاد می کنیم. شربت امگا ۳ برای کودکان چهار سال به بالا مناسب بوده و باعث رشد جسمی و ذهنی مناسب در کودک می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت امگا ۳ آپوویتال

کپسول امگا ۳ باریویتال از دیگر مکمل های سرشار از امگا ۳ بوده و فواید و خواص بی شماری دارد. این کپسول فاقد جیوه بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول امگا ۳ باریویتال

یکی دیگر از بهترین مکمل های حاوی روغن ماهی، کپسول امگا ۳ دانا است. این مکمل به رشد و تکامل طبیعی بدن کمک کرده و سطح کلسترول را در حالت نرمال قرار می دهد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول امگا ۳ دانا

سخن پایانی

اسیدهای چرب امگا ۳ برای حفظ سلامت کلی کودک شما مهم هستند. امگا ۳ به ویژه برای سلامت مغز کودکان مفید است. آن ها همچنین به کیفیت خواب کمک کرده و علائم ADHD و آسم را کاهش می دهند.

ارائه مقدار زیادی مواد غذایی حاوی امگا ۳ می تواند به کودک شما کمک کند که نیازهای روزانه خود را تامین کند. اگر مکمل ها و شربت امگا ۳ برای کودکان را انتخاب می کنید، بهتر است برای اطمینان از دوز مناسب با یک متخصص مراقبت بهداشتی مشورت کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×