» جنسی » ارگاسم چیست و بهترین داروی ارگاسم کدام است؟
orgasm

ارگاسم چیست و بهترین داروی ارگاسم کدام است؟

دی ۱۱, ۱۴۰۲ 4۰383

ارگاسم چیست؟

ارگاسم یک رضایت شدید احساسی و جسمی است که بر اساس معیارهای گوناگون به روش های مختلفی تعریف می شود. تفاوت زیادی بین ارگاسم در مردان و زنان وجود دارد.

متخصصان پزشکی از تغییرات فیزیکی به عنوان مبنای تعریف خود برای orgasm استفاده می کنند، در حالی که روانپزشکان تعاریف خود را بر اساس تغییرات عاطفی و انعکاسی قرار می دهند. در واقع، تعریف کلی و واحدی از ارگاسم وجود ندارد.

سکسولوژیست ها ارگاسم را بر اساس الگوهای پاسخ جنسی تعریف می کنند. اگرچه روند ارگاسم بین افراد بسیار متفاوت است، به طور کلی می توان یک ارتباط مشترک ایجاد کرد.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی دریافت خواهید کرد:

  • ارگاسم در زنان
  • ارگاسم در آقایان
  • اختلالات ارگاسم در زنان و مردان
  • بهترین مکمل گیاهی جهت رفع اختلالات جنسی
  • نقش ورزش در بهبود ارگاسم

ارگاسم در آقایان

ارگاسم چیزی نیست که به طور خود به خود در بدن یک مرد اتفاق بیفتد. در عوض، این یک فرآیند چند مرحله ای است. میل جنسی در یک مرد باید او را هدایت کند. هنگامی که او برانگیخته شود، بدن او به اندام های جنسی سیگنال می دهد و خون مورد نیاز برای ایجاد و حفظ نعوظ را ارسال می کند. در این بازه زمانی مرد به ارگاسم نزدیک می شود، ابتدا در این قسمت از فرآیند، عضلات وی منقبض می شوند و ضربان قلب او افزایش می یابد.

این مرحله معمولا حدود یک یا دو دقیقه طول می کشد. طی این فرآیند بدن منی را در مجرای ادرار رسوب می دهد. در نهایت، انزال صورت می گیرد، در این مرحله عضلات خاصی منقبض می شوند تا منی را آزاد کنند. پس از ارگاسم تنش عضلانی و جریان خون به حالت عادی باز می گردد و بدن او وارد دوره ریکاوری می شود.

متوسط ​​ارگاسم مردان ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد. مرد به طور موقت وارد حالتی به نام فاز برگشتی می شود و در این زمان نمی تواند ارگاسم بیشتری داشته باشد. زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و معمولا با افزایش سن افزایش می یابد. در حالی که ضربان قلب همچنان تند است، بدن به تدریج به حالت عادی باز می گردد و تنفس وی سریع و قوی خواهد بود.

ارگاسم در بانوان

زنان نیز مانند مردان، سفر خود را به سمت ارگاسم با برانگیختگی آغاز می کنند که در طی آن بدن جریان خون بیشتری را به اندام های جنسی و اندام تناسلی خود می فرستد.

این فرآیند نیز چندین مرحله را دنبال می‌کند، در حالی که بدن با انبساط رگ های خونی در ناحیه تناسلی برای ارگاسم آماده می ‌شود، خود ارگاسم و پس از آن با بازگشت بدن به حالت قبل از برانگیختگی، به اوج می ‌رسد.

در مرحله ارگاسم، ماهیچه های تناسلی هر ۰.۸ ثانیه به صورت ریتمیک منقبض می شوند. ارگاسم در زنان معمولا بیشتر از مردان طول می کشد و میانگین طول آن بین ۱۳ تا ۵۱ ثانیه است.

برخلاف مردان، بیشتر زنان دوره نقاهت ندارند، بنابراین در صورت تحریک مجدد می توانند به ارگاسم ادامه دهند.در حالی که ارگاسم زنانه برای تولید مثل ضروری نیست، اما همچنان بخش مهمی از سلامت جنسی زنان است.

ارگاسم باعث تقویت سلامت سیستم ایمنی، سلامت قلب و عروق، خلق و خو، بهبود کیفیت خواب و غیره می شود.

orgasm
ارگاسم در بانوان

اختلالات ارگاسم

تعدادی از اختلالات مرتبط با ارگاسم وجود دارد که منجر به استرس، سردرگمی و شرم می شود.

اختلال ارگاسم زنان

اختلال ارگاسم در زنان عمدتا بر تأخیر یا عدم رسیدن به ارگاسم علی رغم تحریک کافی متمرکز است. عدم رسیدن به ارگاسم می تواند اولیه باشد (زنی که هرگز به ارگاسم نرسیده است) یا ثانویه باشد (زنی که به ارگاسم رسیده است اما اکنون نمی تواند ارگاسمی داشته باشد).

اختلال ارگاسم در زنان می تواند نتیجه مصرف برخی داروها یا مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی باشد.

ما قبلا در مطلب دیگری با عنوان قویترین قرص شهوتی کننده زنان، به معرفی چند داروی گیاهی بسیار عالی که برای افزایش میل جنسی خانم ها موثر هستند پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با داروهایی که برای رفع مشکل اختلال ارگاسم در بانوان تولید شده اند این مطلب را بخوانید.

اختلال ارگاسم در مردان

اختلال ارگاسم در مردان با فقدان یا تاخیر ارگاسم همراه است که با وجود تحریک کافی ادامه می یابد یا عود می کند. این می تواند نتیجه شرایطی مانند بیماری قلبی، بیماری روانی یا برخی داروها باشد.

انزال زودرس

انزال زودرس ارتباط نزدیکی با ارگاسم دارد که اغلب توسط عوامل روانی و بیولوژیکی ایجاد می شود.

بهترین داروی گیاهی رفع اختلالات ارگاسم

مکمل ‌های گیاهی می ‌توانند ابزاری قدرتمند برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان باشند، به‌خصوص زمانی که از رژیمی پیروی می‌کنید که برای رفع نیازهای خاص شما طراحی شده است. در ادامه با برترین مکمل گیاهی برای افزایش میل جنسی آشنا شوید.

متخصصان طب سنتی چینی مدت ‌هاست که برای افزایش سرزندگی در رابطه جنسی از عصاره های گیاهی نظیر جینسینگ، جینکوبیلوبا، خارخاسک و… استفاده می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند قدرت افزایش میل جنسی جینسینگ ناشی از توانایی آن در کمک به بدن برای سازگاری با استرس است.

تحقیقات نشان می دهد که این عصاره های گیاهی می تواند عملکرد جنسی و همچنین تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود بخشد، به این معنی که می تواند به ناباروری کمک کند. عصاره های گیاهی همراه با تعداد مواد معدنی نظیر زینک و سلنیوم برای درمان اختلال نعوظ نویدبخش است. شما می توانید این ترکیبات گیاهی موثر را از طریق کپسول گیاهی آرژین مکس فورت مخصوص آقایان دریافت کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 آرژین مکس فورت

 


قرص فیمیل بوست مخصوص بانوان نیز مکمل گیاهی دیگر است که با ترکیبات خود می تواند قدرت و میل جنسی را افزایش دهد. کمک به حفظ تعادل هورمونی در خانم ها، افزایش انرژی، تقویت باروری و افزایش توان جنسی از دیگر فواید فیمیل بوست است که پس از یک دوره مصرف می توان به آن ها دست یافت.


برای داشتن ارگاسم بهتر چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟

در نهایت، تمرینات کگل را انجام دهید

عضلات کف لگن مهم‌ترین ماهیچه‌ هایی هستند که بسیاری از زنان هنگام ورزش آن ها را فراموش می‌کنند. کگل به کف لگن شما تمرین می دهد که به طور بالقوه می تواند منجر به ارگاسم بهتر شود. روش صحیح انجام تمرینات کگل را به کمک مربی ورزش خود انجام دهید و همراه با یک رژیم غذایی سالم به تغذیه این ماهیچه ها توجه بیشتری کنید.

به احساسات خود توجه کنید 

این نکته بیشتر مردان را مورد هدف قرار می دهد. متاسفانه برخی از مردان در واقع توجه زیادی به احساس لذت در بدن خود در طول رابطه جنسی ندارند. بیشتر مردان از اضطراب های عملکردی غافلگیر می شوند و نگران این هستند که دچار زودانزالی نباشند یا از شریک زندگی خود رضایت کافی داشته باشند. اگر در افکار مضطرب خود در حال چرخش هستید، ارگاسم شما خیلی لذت بخش نخواهد بود. اگر متوجه شدید که در افکارتان گم شده اید، سعی کنید نفس های آهسته و عمیق بکشید و توجه خود را روی بدن خود متمرکز کنید.

سایر اعضای بدن خود را درگیر کنید

وقتی می‌خواهید ارگاسم خود را تشدید کنید، تمرکز روی آلت تناسلی‌ آسان است، اما لذت بخشیدن به بقیه بدن می ‌تواند به همان اندازه مؤثر باشد. سعی کنید تا حد امکان نقاط داغ بدن خود را بیابید و آن ها را به طور موثر درگیر کنید.

سخن پایانی

ارگاسم یک تجربه ذهنی است و هر فردی احساس متفاوتی دارد. احتمالا انقباضات و احساس سوزن سوزن شدن پوست را تجربه خواهید کرد. در نهایت به خاطر داشته باشید که انجام یک رابطه جنسی علاوه بر آن که باید با میل و اشتیاق کامل صورت بگیرد نیازمند رعایت بهداشت جنسی نیز هست. کاندوم ایکس دریم با وجود لایه نازک ضمن فراهم کردن لذت کافی، بهداشت جنسی را در افراد تامین می کند. شما می توانید علاوه بر کاندوم ایکس دریم به بخش محصولات جنسی وبسایت مراجعه کرده و از سایر مکمل ها و کاندوم های موجود در داروخانه اینترنتی درمانگیاه نیز دیدن نمایید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×