» جنسی » درمان بی میلی جنسی زنان و مردان
درمان بی میلی جنسی زنان و مردان

درمان بی میلی جنسی زنان و مردان

دی ۲۸, ۱۴۰۲ 2۰285

درمان بی میلی جنسی در زنان و مردان

درمان بی میلی جنسی زنان و مردان چگونه امکان پذیر است؟ بی میلی جنسی و یا میل جنسی کم مشکلی است که برای هر زوجی می تواند رخ بدهد اما متاسفانه تعداد کمی از زوج ها آن را به طور اصولی حل و فصل می کنند.

میل جنسی کم بر هر دو نفر در یک رابطه تأثیر می گذارد. نادیده گرفتن این موضوع خود به اندازه کافی می تواند تنش موجود در رابطه را تشدید کند. ممکن است احساس اضطراب کنید زیرا می خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید. اما در عین حال، شما احساسات یا اشتیاق فیزیکی لازم را احساس نمی کنید. در حالی که ممکن است همچنان به انجام رابطه جنسی پایبند باشید، ممکن است نتوانید عملکرد جنسی رابطه را به خوبی انجام دهید.

معمولا میل جنسی کم در مردان در مقایسه با زنان کمتر رخ می دهد. تخمین زده می شود که از هر ۳ زن ۱ نفر در طول زندگی خود میل جنسی را از دست می دهد. مهم است که به یاد داشته باشید که این مشکل غیر معمول نیست، بنابراین شما تنها نیستید که چنین احساسی دارید. اما اغلب آن چه نادیده گرفته می شود این است که چه چیزی می تواند باعث ناراحتی و از دست دادن صمیمیت در روابط شود.

با مطالعه این مقاله پاسخ ابهامات خود را خواهید یافت:

  • تعریف بی میلی جنسی
  • علل بروز اختلال میلی جنسی کم در آقایان
  • شایع ترین دلایل وقوع میل جنسی کم در بانوان
  • بهترین گزینه درمان بی میلی جنسی
درمان بی میلی جنسی زنان و مردان
درمان بی میلی جنسی زنان و مردان

بی میلی جنسی در زنان و مردان چیست و چگونه تایید می شود؟

بی میلی جنسی به عنوان عدم علاقه مداوم به فعالیت ‌های جنسی تعریف می ‌شود که منجر به پریشانی شخصی می‌ شود. برای اینکه این مشکل تشخیص داده شود، این عدم علاقه باید به مدت ۶ ماه وجود داشته باشد.

مطالعه این مقاله نیز پیشنهاد می شود: ۸ داروی گیاهی تقویت جنسی زنان و مردان

علل اختلال میل جنسی کم ‌فعال

تغییر سطوح میل جنسی طبیعی است، اما وقتی این کاهش میل طولانی شود ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که میل جنسی می تواند تحت تأثیر عوامل گسترده ای باشد، از سلامتی گرفته تا تجربیات گذشته و وضعیت فعلی رابطه که هریک تاثیرات خود را دارند.

علل بی میلی جنسی در مردان

در حالی که تفاوت در شرایط تجربه شده توسط مردان و زنان متفاوت است، دلایل بروز بی میلی جنسی نیز تاحدی متفاوت است. در مردان این علائم به طور سنتی با کاهش یا فقدان افکار جنسی و کاهش تمایل به فعالیت جنسی مشخص می‌ شوند.

برخی از عوامل کلیدی که می تواند منجر به بی میلی جنسی در مردان شود عبارتند از:

  • افزایش سن و سالخوردگی
  • عوارض جانبی مصرف یک داروی جدید مانند داروهای ضدافسردگی
  • درگیری فردی با شریک زندگی
  • ناامنی در مورد عملکرد جنسی
  • احساس شرم نسبت به بدن خود
  • استرس (به عنوان مثال، از دست دادن شغل)
  • عادات سبک زندگی: مصرف الکل می تواند بر میل جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. در مورد مواد مخدر این قضیه نیز صادق است. سیگار نیز جریان خون را کاهش می دهد، که می تواند برانگیختگی جنسی را با مشکل مواجه کند.
  • عوامل مذهبی یا فرهنگی که از فعالیت جنسی جلوگیری می کند

نمی دونی نداشتن رابطه جنسی چه عوارض فیزیکی و روانی داره؟

این مقاله رو از دست نده 👈 عوارض نداشتن رابطه جنسی

علل بی میلی جنسی در زنان

میل به رابطه جنسی در بانوان مبتنی بر تعامل پیچیده بسیاری از چیزهایی است که بر صمیمیت تأثیر می گذارد، از جمله بهزیستی فیزیکی و عاطفی، تجربیات، باورها، سبک زندگی و رابطه فعلی شما که هریک اهمیت خود را دارند. اگر در هریک از این زمینه ‌ها مشکلی دارید، می ‌تواند بر تمایل شما به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

علل فیزیکی

طیف گسترده ای از بیماری ها، تغییرات فیزیکی و داروها می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند، از جمله:

مشکلات جنسی: اگر در حین رابطه جنسی درد دارید یا نمی توانید به ارگاسم برسید، میل شما به رابطه جنسی کاهش می یابد.

بیماری های پزشکی: بسیاری از بیماری‌ های غیرجنسی می ‌توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند، از جمله آرتریت، سرطان، دیابت، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و بیماری ‌های عصبی که می توانند میل جنسی را کاهش دهند.

مصرف برخی داروها: برخی از داروهای تجویزی، به ویژه داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، میل جنسی را کاهش می دهند.

عمل جراحی: هر گونه جراحی مربوط به سینه ها یا دستگاه تناسلی می تواند بر روی تصویر بدن، عملکرد جنسی و تمایل به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

خستگی: خستگی ناشی از مراقبت از کودکان خردسال یا والدین سالخورده می تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. خستگی ناشی از بیماری یا جراحی نیز می تواند در کاهش میل جنسی نقش داشته باشد.

درمان بی میلی جنسی زنان و مردان
درمان بی میلی جنسی زنان و مردان

تغییرات هورمونی

تغییرات در سطح هورمون ممکن است تمایل شما را به رابطه جنسی تغییر دهد.

یائسگی: سطح استروژن در دوران گذار به یائسگی کاهش می یابد. این شرایط می تواند شما را کمتر به رابطه جنسی علاقه مند کند و باعث خشکی بافت های واژن و در نتیجه رابطه جنسی دردناک یا ناراحت کننده شود. اگرچه بسیاری از زنان هنوز رابطه جنسی رضایت بخشی در دوران یائسگی و بعد از آن دارند، برخی از آن ها در طول این تغییر هورمونی دچار کاهش میل جنسی می شوند.

بارداری و شیردهی: تغییرات هورمونی در دوران بارداری، درست بعد از بچه دار شدن و در دوران شیردهی می تواند میل جنسی را کاهش دهد. خستگی، تغییرات در تصویر بدن و فشارهای دوران بارداری یا مراقبت از نوزاد جدید نیز می تواند به تغییرات در میل جنسی شما منجر شود.

علل روانی

وضعیت ذهنی می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد. دلایل روانی زیادی برای کاهش میل جنسی وجود دارد، از جمله:

مشکلات سلامت روان، مانند اضطراب یا افسردگی

استرس، مانند استرس مالی یا استرس کاری

حس شرم نسبت به بدن خود

عزت نفس پایین

سابقه سوء استفاده فیزیکی یا جنسی

تجربیات جنسی منفی قبلی

مسائل مربوط به رابطه

برای بسیاری از زنان، صمیمیت عاطفی مقدمه ای ضروری برای صمیمیت جنسی است. بنابراین مشکلات در رابطه شما می تواند عامل اصلی کاهش میل جنسی باشد. کاهش علاقه به رابطه جنسی اغلب در نتیجه مسائل مداوم است، مانند:

عدم ارتباط با شریک زندگی

درگیری ها یا دعواهای حل نشده

ارتباط ضعیف نیازها و ترجیحات جنسی

مسائل مربوط به اعتماد

درمان اختلال میل جنسی کم ‌فعال

درمان بی میلی جنسی ممکن است شامل روان درمانی، دارو درمانی یا ترکیبی از این دو باشد. مشاوره یا رابطه جنسی، چه به تنهایی و چه با همسرتان، قطعا به رفع مشکلات مربوط به رابطه یا سلامت روانی کمک می کند.

اگر علت بی میلی جنسی به دلیل مشکلات عاطفی و عدم صمیمیت کافی ایجاد شده بهتر است هرچه سریع تر به یک روان درمانگر مراجعه کنید در غیر این صورت می توانید از مکمل های گیاهی افزایش دهنده میل جنسی استفاده کنید.

قرص آرژین مکس فورته مخصوص بانوان می تواند با ترکیبات گیاهی خود سرد مزاجی، تورم های مهبلی، سوزش و درد هنگام رابطه و کاهش خون رسانی به اندام های جنسی را درمان کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آرژین مکس فورته

آرژین مکس فورته برای بانوان
آرژین مکس فورته برای بانوان

این کپسول نیز به طور اختصاصی و جداگانه برای آقایان طراحی شده است. اگر به دنبال تقویت قوا، تحریک هورمون رشد، رفع مشکلات نعوظ و افزایش جریان خون در اندام تناسلی هستید شما به کپسول آرژین مکس فورت مخصوص آقایان نیاز دارید.


سخن پایانی

اگر فکر می کنید دچار بی میلی جنسی هستید، نگران نباشید چرا که این وضعیت قابل مدیریت است و شما تنها نیستید. اول از همه، شما باید سعی کنید صادقانه با شریک زندگی خود صحبت کنید، سپس به فکر بهترین راه درمان باشید. مکمل های گیاهی یکی از ایمن ترین راهکارهای درمانی هستند. این مکمل ها بدون عوارض جانبی طراحی شده اند و می توانند پس از یک دوره مصرف، میل جنسی شما را بهبود ببخشند.

دکتر شیما نظامی

دکتر شیما نظامی

من دکتر شیما نظامی دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسس داروخانه دکتر نظامی در مشهد هستم. اینجا اطلاعات علمی درباره داروها و پزشکی رو با شما به اشتراک میگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×