» زنان » قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟
قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟

قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟

اسفند ۷, ۱۴۰۲ 0۰177

قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟

قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است یا نه؟ قرص کوکیوتن برای تخمک اثر تقویت کننده دارد؟ کیا با قرص کیوتن باردار شدن؟ اینها سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از بانوان مشتاق به بارداری را درگیر خود کرده اند. اگر باردار هستید، ممکن است که احساس سردرگمی نسبت به رژیم غذایی خود داشته باشید. اگر آگاهی کافی داشته باشید احتمالا می دانید که غذاهای دریایی، الکل و سیگار با جیوه بالا در دوران بارداری ممنوع هستند.

چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که باید از مصرف برخی ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های گیاهی نیز خودداری کرده، در حالی که برخی دیگر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. قرص کوکیوتن برای بارداری یکی از این موارد است.

از آن جا که بسیاری از افراد از قرص کوکیوتن برای بارداری و به منظور افزایش قدرت باروری مصرف می ‌کنند، اغلب می‌ خواهند بدانند آیا می‌ توان قرص کیوتن برای بارداری را ایمن و بی خطر دانست؟

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • قرص کوکیوتن چیست؟
  • میزان سطح کوکیوتن در دوران بارداری
  • عوارض جانبی و ایمنی قرص کوکیوتن برای بارداری
  • چند فایده مهم قرص کوکیوتن برای بارداری

قرص کوکیوتن چیست؟

کوآنزیم کیوتن یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در بدن شما یافت می شود. این کوآنزیم به بدن شما کمک می کند تا انرژی و پروتئین تولید کرده و اجازه انقباض عضلات را می دهد. اکثر افراد بدون مصرف مکمل، سطح کوکیوتن کافی در بدن خود دارند.

با این حال، برخی از شرایط پزشکی می ‌توانند باعث کاهش سطح آن در بدن شوند، در این شرایط مصرف قرص کیوتن برای بارداری قطعا مفید است.

جالب است بدانید که این آنتی اکسیدان از کیفیت تخمک سالم پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان داده است که قرص کوکیوتن برای بارداری می تواند نتایج IVF را نیز بهبود ببخشد.

سطح کوآنزیم کیوتن در دوران بارداری

در طول بارداری، سطح کوآنزیم کیوتن شما به طور معمول با پیشرفت بارداری افزایش می یابد. بر اساس مطالعه ای که در ژوئیه ۱۹۹۶ در مجله «تشخیص و درمان جنین» منتشر شده است، سطح خونی کوکیوتن کمتر از حد متوسط ​​در زنان باردار ممکن است با سقط جنین خود به خودی مرتبط باشد. لذا می توان گفت قرص کوکیوتن برای بارداری مفید است و با بالا بردن میزان کیوتن بدن، احتمال سقط را کاهش می دهد. با این حال، این تحقیق اولیه مشخص نکرده است که آیا رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

 

قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟
قرص کوکیوتن برای بارداری الزامی است؟

 

مطالعه این مقاله نیز به شما پیشنهاد می شود: فواید قرص کیوتن برای زنان

آیا قرص کوکیوتن ایمن است؟

داده های حاصل از مطالعات بالینی نشان می دهد که کوکیوتن برای استفاده به عنوان یک مکمل غذایی بسیار ایمن است. به طور کلی، مطالعات نشان می دهد که این مکمل به خوبی با عوارض جانبی محدود قابل تحمل است.

دوزهای تا ۳۰۰۰ میلی گرم در روز عوارض جانبی جدی در انسان ایجاد نمی کند. با این حال، علائم گوارشی خفیف ممکن است در برخی افراد که دوز بیش از ۱۲۰۰ میلی گرم در روز مصرف می کنند وجود داشته باشد اما خوشبختانه این عوارض به ندرت بروز می یابند.

در حالی که تحقیقات پیرامون کوکیوتن و بارداری محدود است، اکثر مطالعات نشان می ‌دهند که مصرف قرص کوکیوتن برای بارداری معمولا بی ‌خطر است. با این حال، مانند تمام داروها و مکمل ها، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف کوکیوتن برای بارداری برای شما کاملا ایمن است چرا که پزشک شما از شرایط پزشکی، آلرژی ‌ها و داروهایی که مصرف می ‌کنید آگاهی کامل دارد.

عوارض جانبی و ایمنی

کوکیوتن برای همه ایمن نیست. اگر داروهای فشار خون یا رقیق کننده های خون مصرف می کنید یا دیابت دارید، قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما بی خطر است یا خیر.

این مکمل ممکن است عوارض جانبی از جمله سوزش سر دل، تهوع، اسهال، استفراغ، ناراحتی معده، بی خوابی، خارش پوست، سردرد، بثورات پوستی، سرگیجه، تحریک پذیری، خستگی، حساسیت به نور در چشمان شما، از دست دادن اشتها و گلو یا ناراحتی بالای قفسه سینه ایجاد کند.

مصرف قرص کوکیوتن برای بارداری چه تاثیراتی دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که کوکیوتن سمیت کمی دارد و برای ایجاد اثرات نامطلوب احتمالی نیاز به قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با دوزهای بالا است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که این مکمل معمولا عوارض جانبی جدی در انسان ایجاد نمی کند. در ادامه به چند تاثیر مثبت قرص کیوتن برای بارداری اشاره می شود.

تاثیر کوکیوتن در کاهش التهاب و مبارزه با پیامدهای نامطلوب بارداری

التهاب می تواند باعث زایمان زودرس شود. مطالعات نشان داده اند که مکمل کوکیوتن می تواند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند، به خصوص در کسانی که سطح پایینی از کوکیوتن دارند. برخی دیگر از مطالعات تایید کرده اند که بین سطوح پایین کوکیوتن و سقط خود به خود رابطه مستقیم وجود دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول ژلاتین کیوتن دانا

قرص کوکیوتن برای بارداری

کوکیوتن و پره اکلامپسی در دوران بارداری

برای برخی از زنان، قرص کیوتن برای بارداری ممکن است مزایایی داشته باشد و به محافظت در برابر برخی شرایط پزشکی که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد، مانند پره اکلامپسی، کمک کند. پره اکلامپسی یک عارضه بارداری است که معمولا در حدود هفته ۲۰ بارداری ظاهر می شود. با فشار خون بالا و علائم آسیب به سیستم اندام دیگری مشخص می شود. در صورت عدم درمان، پره اکلامپسی می تواند عوارض جدی و حتی کشنده ای برای مادر و نوزادش ایجاد کند.

اینجا کلیک کنید 👈 کوآنزیم گلدن لایف 

کیا با قرص کیوتن باردار شدن

نقش قرص کیوتن برای بارداری و کاهش خطر کلستاز در بارداری

تحقیقات نشان داده است که زنانی که کلستاز را تجربه می کنند، کاهش قابل توجهی در سطح کوکیوتن دارند. کلستاز بارداری یک مشکل کبدی است که باعث می شود جریان طبیعی صفرا از کیسه صفرا متوقف یا کند شود. با توجه به عواقب جدی سلامتی که کلستاز می تواند برای مادر و جنین ایجاد کند، یک بیماری پرخطر در نظر گرفته می شود. کلستاز می تواند خطر ناراحتی جنین، زایمان زودرس یا مرده زایی را افزایش دهد.

تجمع اسیدهای صفراوی ناشی از کلستاز به عدم تعادل گونه های فعال اکسیژن و دفاع آنتی اکسیدانی کمک می کند. این عدم تعادل می تواند باعث افزایش استرس اکسیداتیو جنین شود.همان طور که قبلا ذکر شد، قرص کوکیوتن برای بارداری به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که می تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو و محافظت مادر و جنین در برابر کلستاز  کمک کند.

اینجا کلیک کنید 👈 کوکیوتن آنتی ایجینگ

قرص کیوتن برای بارداری

سخن پایانی در مورد مصرف کوکیوتن برای بارداری 

قرص کوکیوتن سمیت کمی دارد و ممکن است مزایای بالقوه زیادی برای زنان داشته باشد، چه در تلاش برای باردار شدن باشید و چه در دوران بارداری به سر ببرید.

با این حال مانند تمام داروها یا مکمل ها، قبل از شروع مصرف کوکیوتن برای بارداری باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر دارو مصرف می ‌کنید و یا نگرانی ‌های خاصی در ارتباط با سلامتی خود دارید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید.

دکتر شیما نظامی

دکتر شیما نظامی

من دکتر شیما نظامی دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسس داروخانه دکتر نظامی در مشهد هستم. اینجا اطلاعات علمی درباره داروها و پزشکی رو با شما به اشتراک میگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×