بارها و بارها نام قرص کو کیوتن و تعریف و تمجید از خواص آن را شنیده ایم. بسیار شنیده ایم قرص کیوتن برای زنان معجزه جوانی است. یادتان می آید اولین بار نام قرص کو کیوتن را کجا شنیدید؟ من که خاطرم نیست.

اما به هر حال امروز می خواهیم بدانیم علت معروفیت این قرص چیست. کو آنزیم کیوتن که به COQ10 معروف است دقیقا برای بدن ما چه کاری انجام می دهد، که تا این میزان می توان موجب سلامتی و جوانی بدن شود؟

کو آنزیم کیوتن،  در بدن تولید می شود اما هر چه پا به سن بگذارید میزان تولید آن در بدن شما کاهش می یابد. در واقع این همان چیزی است که به تولید انرژی در سلول ها کمک می کند. یک علت ضعف و بی حالی و کم توانی در سنین بالاتر همین کاهش سطح کو آنزیم کیوتن است.

در این مقاله از درمانگیاه همراه ما باشید تا در خصوص کو آنزیم کیوتن بدانیم و نقش قرص کیوتن برای زنان را دریابیم و همچنین بررسی کنیم، چه داروهای حاوی این کو آنزیم هستند. همراه ما باشید.

کیوتن برای زنان

 

کو آنزیم کیوتن چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم Q10 به طور طبیعی در تمام سلول های بدن ما وجود دارد. کاری که قرص کیوتن  برای زنان انجام می دهد برای تولید انرژی در سلول هاست. کو آنزیم کیوتن مسئول بهبود عملکردهای اساسی بدن در جهت حفظ جوانی است.

در واقع انرژی که توسط این آنزیم تولید می شود در میتوکندری ذخیره می شود. به همین دلیل است که کاهش سطح انرژی بدن در اثر کاهش کوآنزیم کیوتن می تواند مربوط به بیماری های میتوکندری باشد.

کو آنزیم کیوتن در ساختن آدنوزین تری فسفات (ATP) نقش دارد. ATP انرژی را به سلول ها انتقال می دهد و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

در فضایی که ما زندگی می کنیم و در جهان امروز میزان زیادی رادیکال آزاد وجود دارد که وارد بدن ما می شود و پدیده اکسیداتیو را ایجاد می کند. این پدیده می تواند منجر به بروز سرطان شود.

بنابراین وجود COQ10 در بدن با کنترل این پدیده می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها نقش داشته باشد. بیشترین میزان آنزیم کو کیوتن را در بافت هایی مثل قلب و کلیه، ریه و کبد می توان مشاهده کرد که برای فعالیت نیاز به انرژی بسیار بالایی دارند.

قرص کیوتن برای زنان

کوآنزیم 10 (CoQ10) در سلامتی و باروری زنان نقش مهمی دارد.  همواره پیشرفت علم و دانش مزایای بیشتری درباره کوآنزیم 10 (CoQ10) را مشخص می کند. اما همین نتایجی که تاکنون به دست آمده است موجب شگفتی است.

CoQ10 یا کوآنزیم Q10، یک ماده مغذی است که تقریباً در هر سلول بدن یافت می شود و اثرات آنتی اکسیدانی دارد. سلول ها چه در زنان و چه در مردان، از CoQ10 برای تولید انرژی استفاده می کنند که برای تمام عملکرد سلولی ضروری است.

CoQ10 برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله ناباروری توصیه می شود و حتی می تواند برای مواردی مانند میگرن و سلامت قلب مفید باشد.

قرص کیوتن برای زنان یک داروی جوانی است زیرا CoQ10 افزایش سن را کند می کند.

به همین دلیل است که اغلب برای کسانی که با بیماری های ناشی از پیری مواجه هستند مفید است. اگر خانمی هستید که قصد بارداری در سنین بالاتر را دارید قرص کوکیوتن می تواند در این مسیر کمک زیادی به شما بکند.

مصرف مکمل های حاوی ترکیبات معدنی و انواع ویتامین ها برای خانم ها بسیار ضروری است. علاوه بر مکمل های حاوی کیوتن بانوان باید در سنین بالاتر از مکمل های ویتامینی به روزتری استفاده کنند. در این مطلب در خصوص بهترین برندهای مولتی ویتامین مخصوص بانوان بالای 50 سال بخوانید: 👈بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

از آنجایی که خانم نگرانی زیادی از بابت سلامت و جوانی پوست و مو خود دارند، قرص کیوتن برای زنان در این خصوص می تواند مثل یک معجزه عمل کند.

وجود Q10 برای تولید انرژی و برای انجام عملکردهای اساسی پوست مانند بازسازی و ترمیم ضروری است.

در ادامه ویدئو فواید قرص کیوتن برای شما آپلود شده است که شما می توانید آن را مشاهده کنید.

قرص کیوتن برای پوست بانوان

خب حالا وقت آن رسید است که اثرات قرص کیوتن برای زنان را از لحاظ تاثیر بر پوست و مو بررسی کنیم. یک راز جوانی برای بسیاری از ستاره های هالیوود استفاده از مکمل های حاوی COQ10 است. حالا بریم و باهم ببینیم که برای پوست و مو، دقیقا چه انتظاراتی باید از قرص کیوتن برای زنان داشت:

قرص کیوتن به پوست انرژی لازم برای ترمیم و بازسازی طبیعی را می دهد.

یکی از مزایای اصلی Q10 این است که سلول‌های پوست شما انرژی حیاتی مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی خود را فراهم می‌کند، به این معنی که پوست بهتر می‌تواند وظایف اصلی خود را انجام دهد.

پوستی پرانرژی تر برابر است با چهره ای درخشان تر

اگر بخواهیم پوستی جوان و پرانرژی به نظر برسد باید به طور معمول حاوی مقادیر بالایی از Q10 باشد. با انرژی ای که Q10 به پوست می دهد، می تواند سریعتر ترمیم و بازسازی شود تا جوان و پرانرژی به نظر برسد. از سوی دیگر، با افزایش سن پوست، سطح طبیعی Q10 شروع به کاهش می‌کند، به این معنی که پوست به سرعت ترمیم و بازسازی نمی‌شود و در نتیجه ممکن است کدر و خسته به نظر برسد. به همین دلیل است که افزودن محصولات Q10 به روتین مراقبت از پوست می تواند به شما کمک کند تا پوستی درخشان داشته باشید.

کوآنزیم Q10 می تواند به کاهش آسیب خورشید کمک کند

کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید، که توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود، کمک می کند. کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید همچنین به جلوگیری از علائم پیری ناشی از نور خورشید کمک می کند.د از این رو قرص کیوتن برای زنان بسیار اهمیت دارد.

Q10 از تولید کلاژن پشتیبانی می کند

کوآنزیم Q10 به تولید کلاژن کمک می کند. که باعث بازسازی بهتر سلول ها، محافظت از اندام های شکننده، تقویت استخوان ها، تاندون ها و مفاصل و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

Q10 به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند

کوآنزیم Q10 می تواند به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره ناشی از تولید بیش از حد ملانین کمک کند.

به طور کلی قرص کیوتن برای زنان موجب جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود و پوستی هلویی و شاداب ایجاد می کند.

 

سایر مزایای CoQ10

از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

CoQ10 به عنوان یک آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند تا با مولکول های ناپایداری که به دیگر سلول ها آسیب می رساند، مبارزه می کند. این ملکول های ناپایدار را با نام رادیکال های آزاد می شناسیم.

هنگامی که رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن وجود داشته باشد و آنتی اکسیدان کافی نباشد، می تواند به قسمت هایی از بدن از جمله تخمک و اسپرم آسیب برساند.

بنابراین قرص کیوتن برا زنان هم موجب سلامت پوست و مو می شود و هم باعث بالا رفتن احتمال باروری.

متابولیسم را پشتیبانی می کند.

CoQ10 نه تنها به حمایت از غشای سلولی و محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند، بلکه نقش مهمی در متابولیسم سلولی نیز دارد.

CoQ10 به تجزیه کلسترول، سولفید، اسیدهای آمینه و غیره کمک می کند. همه اینها ترکیبات مهمی هستند که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند و اگر عملکرد متابولیک مناسبی نداشته باشند، ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مضر یا حتی کشنده شوند.

سلامت قلب با قرص کیوتن کوآنزیم

تحقیقات نشان می‌دهد که CoQ10 برای بیماری‌های مختلف قلبی مانند نارسایی احتقانی قلب، بیماری‌های قلبی و عوارض پس از جراحی مفید بوده است. قرص کیوتن برای زنان نیز در پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مفید است.

به طور خاص، استفاده طولانی مدت از CoQ10 در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی منجر به بهبود علائم و کاهش حوادث قلبی عروقی شد.

مصرف مکمل قبلی همچنین منجر به کاهش نیاز به دارو پس از جراحی قلب و کاهش خطر ابتلا به ضربان قلب نامنظم پس از جراحی شد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کوآنزیم Q10 ممکن است برای بیمارانی که از داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می کنند برای مقابله با خطر درد و درد عضلانی مفید باشد.

قرص کیوتن و تنظیم قند خون

CoQ10 همچنین اثرات مثبتی برای بیماران دیابتی، افزایش سنتز و ترشح انسولین و بهبود کنترل کلی قند خون نشان داده است.

سایر مبتلایان به اختلالات متابولیک نیز می توانند از مکمل سود ببرند. یک مطالعه در سال 2015 به این نتیجه رسید که مصرف روزانه CoQ10 منجر به بهبود سطح انسولین  و غلظت کل ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما می شود.

کسانی که مبتلا به دیابت هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سایر بیماری ها هستند. در حالی که تاکنون فقط مطالعات حیوانی انجام شده است، تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل CoQ10 با کاهش بسیاری از شرایط سلامت مرتبط، از جمله بیماری کلیوی دیابتی، آسیب عروق خونی و آسیب اعصاب محیطی مرتبط بوده است.

 

قرص کو آنزیم کیوتن برای بارداری

استرس باعث بروز پدیده اکسیداتیو می شود و بر سلول‌های ما تأثیر می‌گذارد. این پدیده به فرآیندهای سلولی آسیب می‌رساند و به طور بالقوه منجر به بیماری‌های مزمن مانند چاقی، سرطان، بیماری آلزایمر و غیره می‌شود.

یکی از مزایای قرص کیوتن برای زنان بالا بردن احتما بارداری است. گرچه که افراد هم برای باروری زنانه و هم مردانه می توانند از مکمل CoQ10 بهره مند شوند.

برای کسانی که ممکن است کیفیت تخمکشان پایین باشد و یا ذخیره تخمدانشان کاهش یافته باشد، یا برای کسانی که با کاهش کیفیت اسپرم دست و پنجه نرم می کنند، CoQ10 می تواند کمک کننده باشد.

همچنین می‌تواند برای کمک به رشد سلول‌های شما و تقسیم آن‌ها به روشی که برای حمایت از بارداری سالم نیاز دارند، مفید باشد.

برای تهیه مکمل های حاوی کوآنزیم کیوتن می توانید روی داروخانه آنلاین درمانگیاه حساب کنید.


معرفی چند نمونه از مکمل های دارای کوآنزیم کیوتن

قرص کیوتن کوآنزیم گلدن لایف 60 عددی

قرص کیوتن گلدن لایف یکی قرص کیوتن برای زنان است که موجب بالا رفتن سطح انرژی بدن می شود و عضلات قلب را تقویت می کند. این قرص موجب تقویت اسکلت و استخوان ها نیز می شود. سیستم عصبی بدن نیز به کمک این دارو تقویت می گردد.

سایر ویژگی های این قرص به شرح زیر است:

  • درمان مشکلات قلبی
  • درمان فشار خون بالا
  • کمک به آنژین قلبی
  • دیابت
  • تقویت لثه ها
  • جلوگیری از سرطان سینه
  • جلوگیری از پارکینسون
  • ایجاد انرژی و درمان سندرم خستگی مزمن
کو آنزیم کیوتن گلدن لایف

کو آنزیم کیوتن گلدن لایف

 

برای آشنایی بیشتر با این محصول و یا خرید اینترنتی آن می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

قرص کیوتن


کپسول ژلاتینی کو کیوتن دانا 50 عددی

کپسول کیوتن دانا نیز تمام خصوصیات ذکر شدن توسط کوآنزیم کیوتن را برای بدن فراهم می آورد.

این قرص کیوتن برای زنان چند ویژگی خاص دارد که در ادامه می خوانید:

  • کمک به بهبود میگرن و پارکینسون
  • کاهش آسیب های ناشی از ورزش
  • کمک به سیستم عروقی و سلامت قلب
  • کمک به درمان نارسایی قلبی
  • کاهش فشار خون

 

کلیک کنید: کپسول ژلاتینی کو کیوتن دانا

کپسول ژلاتینی کو کیوتن

کوکیوتن دانا 50 عددی

کپسول کیوتن آنتی ایجینگ

کپسول کیوتن آنتی ایجینگ یکی دیگر از مکمل های دارای کوآنزیم کیوتن برای زنان است که می تواند تمام فواید ذکر شده در بالا را برای بدن تأمین کند.

ویژگیهای  کپسول کیوتن آنتی ایجینگ ( کپسول کیوتن خارجی )

  • مؤثر در بهبود قرمزی، تورم، درد و خونریزی لثه
  • تقویت قوای جنسی و باروری
  • بهبود علائم یائسگی بانوان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • رفع چین و چروک پوست
  • پیشگیری از سرطان
  • تقویت عضلات قلب
  • کاهش کلسترول بد
  • کاهش فشار خون
  • افزایش انرژی

کلیک کنید: کپسول کیوتن آنتی ایجینگ

کپسول کیوتن خارجی

کپسول کیوتن خارجی ( آنتی ایجینگ قرمز )

قرص من ویت

قرص من ویت یک مولتی ویتامین بسیار ارزشمند است که بیشتر به آقایان توصیه می شود. اما در ترکیبات این مولتی ویتامین شاهد اسید آمینه های متیونین و آرژنین، کارنیتین، جنسینگ، کیوتن هستیم.

وجود کوآنزیم کیوتن در این محصول آن را برای بانوان نیز مناسب کرده است. از ویژگی های این قرص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین انرژی لازم برای فعالیتهای روزانه
  • کمک به تقویت باروری
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • حفظ سلامت قلب وعروق
  • تقویت حافظه

بیشتر بخوانید: فواید قرص من ویت

کلیک کنید:قرص من ویت 

من ویت اورجینال ویواتیون

من ویت اورجینال ویواتیون

ومیناویت اسپرت ویواتیون

ومیناویت اسپرت ویواتیوان یک مکمل تغذیه ای بسیار مناسب برای بانوان ورزشکار است. این مکمل دارای طیف وسیعی از ویتامین هاست. در این مکمل اسید های آمینه و مواد معدنی به همراه کافئین و کوآنزیم کیوتن Q10 وجود دارند تا از خستگی و ضعف پیشگیری کنند.

 کلیک کنید: ومیناویت اسپرت ویواتیوان

ومیناویت اسپرت

ومیناویت اسپرت

کپسول نرم مولتی فور هر ویتالی تون 60 عددی

سافت ژل مولتی فور هر ویتالی تون، برای انرژی بخشیدن و بهبود عملکرد بدن بانوان ارائه شده است. این مکمل که حاوی کوکیوتن است نیاز بدن بانوان به ویتامین ها و مواد معدنی را رفع می کند.

کلیک کنید:کپسول نرم مولتی فور هر ویتالی تون

قرص مولتی فور هر ویتالی تون

کپسول مولتی فور هر ویتالی تون