» داروهای گیاهی » قرص درد پریودی | چگونه درد پریود را به صورت فوری و دوره ای تسکین دهیم؟
قرص درد پریودی

قرص درد پریودی | چگونه درد پریود را به صورت فوری و دوره ای تسکین دهیم؟

بهمن ۱۷, ۱۴۰۲ 6۰229

قرص درد پریودی

به عنوان بخشی از چرخه طبیعی تولید مثل، بدن زن هر ماه برای بارداری آماده می شود. شاید شناخته شده ترین بخش این فرآیند قاعدگی باشد که به آن پریود نیز می گویند، یعنی زمانی که پوشش رحم می ریزد. در این بازه زمانی ترشح هورمون پروستاگلاندین به اوج خود می رسد، اتفاقی که باعث انواع علائم و تشدید انقباضات ماهیچه ای در رحم، درد و التهاب می شود.

هرچه میزان ترشح پروستاگلاندین ها بیشتر باشد، انقاضات رحم قوی تر می شود. در این فرآیند مسدود شدن عروق نزدیک به رحم و توقف اکسیژن رسانی به بافت آن با شدت بیشتری صورت می گیرد در نتیجه احساس درد شدیدتر می شود.

پریود با علائمی آزاردهنده تا دردناک از جمله گرفتگی عضلات همراه است. معمولا هنگام قاعدگی احساس ناراحتی در اطراف شکم، کمر و ران‌ ها احساس می شود. برخی از افراد ممکن است سردرد، حالت تهوع و استفراغ را نیز تجربه کنند. این علائم به قدری شدید می شود که بانوان را ملزم به مصرف انواع قرص درد پریودی می کند.

به جز موارد ذکر شده، چندین علامت آزاردهنده دیگر قاعدگی وجود دارد. هوس های غذایی، اختلالات خواب، نفخ، تغییرات خلقی (معمولاً تحریک پذیری)، خستگی که بیشتر آن ها قبل از شروع چرخه شما شروع می شوند و به عنوان نشانه های شومی از آنچه به زودی می آید عمل می کنند.

برای کاهش درد پریودی خفیف تا موقت، برخی از درمان ‌های خانگی می ‌توانند به کاهش درد پریود به سرعت کمک کنند. اما برای کاهش و تسکین علائم در دراز مدت نیاز به راهکارهای دیگری است.

اگر از هر هشت زن یکی از زنانی هستید که در طول چرخه قاعدگی خود دچار گرفتگی های پریود می شوند، به خواندن ادامه دهید تا راهکار مناسب خود را بیابید.

چگونه درد پریود را به سرعت در خانه تسکین دهیم؟

در اینجا چند راه سریع برای کمک به تسکین دردهای قاعدگی وجود دارد. راهکارهای ذکر شده قطعا در لحظه می توانند به تسکین علائم شما کمک کنند اما بهتر است تنها به آن ها اکتفا نکنید و به دنبال یک راه حل اساسی نیز باشید.

بدن خود را گرم نگه دارید

گرما می ‌تواند به شل شدن ماهیچه‌ هایی کمک کند که دچار انقباض شدید شده اند، بنابراین اعمال گرما روی شکم یا کمر می ‌تواند به تسکین درد شما کمک کند. استفاده از پد گرم کننده یا غوطه ور شدن در حمام گرم می تواند به عنوان یک قرص درد پریودی عمل کند و درد را تسکین دهد.

قرص درد پریودی
قرص درد پریودی

مسکن مصرف کنید

از آن جا که گرفتگی ‌های قاعدگی دردناک هستند، کاملا واضح است که مسکن ‌ها فهرستی از داروی پریود را تشکیل می‌دهند.

اما، وقتی صحبت از گرفتگی های پریود می شود، آیا همه مسکن ها و قرص درد پریودی شیمیایی یکسان و بدون عوارض هستند؟

انواع مختلف مسکن ‌ها متفاوت عمل می ‌کنند. برای درد پریود، NSAID‌ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) احتمالاً سریع ترین اثر را دارند زیرا می ‌توانند پروستاگلاندین ‌ها را کاهش دهند. ایبوپروفن و ناپروکسن نمونه هایی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی هستند. فقط مطمئن شوید که هر یک از داروها و قرص درد پریودی را طبق دستورالعمل مصرف می کنید.

استامینوفن نیز ممکن است به کاهش درد شما کمک کند، اما در واقع هیچ یک از التهاب ‌هایی را که در شدت گرفتگی‌ های پریود شما نقش دارد، برطرف نمی‌ کند.

مکمل های ویتامین و مواد معدنی دریافت کنید

ویتامین ها و مواد معدنی خاصی برای کمک به کاهش گرفتگی عضلات پیشنهاد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین B1، که تیامین نیز نامیده می شود و منیزیم به کاهش گرفتگی های قاعدگی کمک می کند. این دو ویتامین و مواد معدنی هستند که بیشتر بزرگسالان معمولاً از طریق یک رژیم غذایی سالم مقدار زیادی از آن ها را دریافت می کنند.

غذاهای غنی از ویتامین B1 و منیزیم شامل آجیل و دانه ها، غلات کامل، حبوبات، از جمله لوبیا، عدس و نخود، اسفناج، گل کلم، کلم پیچ، آووکادو، مارچوبه و پرتقال می شود. آهن نیز از دیگر مواد معدنی مهم است که بانوان در این بازه زمانی به آن احتیاج بیشتری خواهند داشت.

شما می توانید مقاله درمانگیاه درباره بهترین قرص آهن برای خانم ها را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 بهترین قرص آهن برای بانوان

ماساژ با اسانس

ماساژ درمانی حدود ۲۰ دقیقه می تواند کمک کننده باشد.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاصی در اطراف شکم، پهلو و پشت شما است. ماساژ درمانی و رایحه درمانی می تواند در کنار مصرف قرص درد پریودی علائم قاعدگی را با سرعت بیشتری کاهش دهد. ماساژ درمانی با روغن اسطوخودوس، نعناع تند، گل سرخ و رازیانه به شدت موثر است.

اجتناب از برخی غذاها

چیپس های نمکی، بستنی یا یک تخته شکلات ممکن است برای رفع هوس در دوران قاعدگی مورد علاقه شما باشند، اما برخی از غذاها ممکن است در مورد دردهای قاعدگی بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر داشته باشند.

در دوران قاعدگی، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند، خودداری کنید. برخی از بزرگترین مقصران دردهای شکمی را غذاهای چرب، نوشیدنی های گازدار و غذاهای شور تشکیل می دهند.

کاهش یا حذف این غذاها می تواند به کاهش گرفتگی و کاهش تنش کمک کند. به جای آن چای زنجبیل یا نعناع تسکین دهنده (بدون کافئین) یا آب داغ با طعم لیمو را امتحان کنید. اگر نیاز به شکر دارید، میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک مصرف کنید.

شما چه راهکار دیگری برای کاهش سریع درد پریود می شناسید؟

قرص درد پریودی
قرص درد پریودی

چه عواملی می تواند در طولانی مدت درد پریود را کاهش دهد؟

حفظ یک رژیم غذایی سالم و رعایت یک برنامه ورزشی منظم می تواند به کاهش درد پریودی کمک کند. زنانی که در طولانی مدت رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و قرص درد پریودی گیاهی را در زندگی خود گنجانده اند، نتیجه بهتری در مقایسه با راهکارهای کاهش سریع درد پریود خانگی کسب کرده اند.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و پایدار

آنچه که می تواند تفاوت مهمی ایجاد کند حفظ یک رژیم غذایی ضد التهاب است که به کاهش تولید پروستاگلاندین ها و پروتئین های خاص در بدن کمک می کند.

باید تعادلی بین اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ داشته باشید. اسیدهای چرب امگا ۶ که در روغن های گیاهی مانند سویا یا روغن ذرت یافت می شود، با التهاب همراه هستند و می توانند در عضلات رحم و اندومتر متمرکز شوند. در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی و آجیل یافت می شوند، خواص ضد التهابی بیشتری دارند.

به طور کلی، رژیم های غذایی غربی تمایل زیادی به اسیدهای چرب امگا ۶ دارند، در حالی که رژیم غذایی مدیترانه ای از اسیدهای چرب امگا ۳ حمایت می کند. داشتن تعادل میان کلسیم، منیزیم و ویتامین های B کمپلکس مانند B6 و B1 نیز می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. بور یک ماده معدنی است که به جذب کلسیم و فسفر در بدن کمک می کند. همچنین دردهای قاعدگی را کاهش می دهد. غذاهای با غلظت بالای بور شامل آووکادو، کره بادام زمینی، آلو، نخود و موز می شود.

کافئین می ‌تواند گرفتگی عضلات را بدتر کند، بنابراین قبل و در طول قاعدگی خود از مصرف قهوه خودداری کنید. مطمئن شوید که آن را با نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات یا چای جایگزین نمی کنید. اگر به خوردن قهوه، صبح یا ظهر نیاز دارید، به جای آن یک اسموتی کوچک پر از سبزیجات را امتحان کنید.

همیشه هیدراته بمانید

عجیب به نظر می رسد، اما نوشیدن آب به جلوگیری از نفخ دردناک در دوران قاعدگی کمک می کند. آب گرم یا داغ معمولاً برای گرفتگی عضلات بهتر است، زیرا مایعات داغ جریان خون را به پوست شما افزایش می دهد و می تواند گرفتگی عضلات را برطرف کند. همچنین می توانید با خوردن غذاهای حاوی آب مانند کاهو، کرفس، هندوانه، توت فرنگی، زغال اخته و تمشک هیدراتاسیون بدن خود را افزایش دهید.

به طور منظم ورزش کنید

ایده ورزش کردن بلافاصله قبل یا در طول قاعدگی ممکن است برای شما جذاب نباشد، اما ورزش باعث ترشح اندورفین می شود. تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم در کاهش درد قاعدگی تا حد زیادی موثر است و ممکن است نیاز به داروی پریود شیمیایی را نیز کاهش دهد. حتی فعالیت ‌های متوسط ​​مانند پیاده‌ روی می‌ تواند در دوران قاعدگی به جای فعالیت ‌های شدیدتر مفید باشد.

اقداماتی را برای کاهش استرس انجام دهید

استرس به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر می گذارد، از جمله پایین آوردن آستانه درد که مهمترین آن است. البته گفتن کاهش استرس آسان ‌تر از انجام آن است، اما انجام اقداماتی برای انجام این کار می ‌تواند به شما کمک کند تا از گرفتگی ‌های پریود خلاص شوید. یوگا، تمرینات تنفس عمیق، مراقبه و مشاوره کمک زیادی به کاهش استرس می کند.

قرص درد پریودی با ترکیبات گیاهی را امتحان کنید

مفنامیک اسید، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم درد پریود را به طور مقطعی کاهش می دهند. اما شما قطعا به دنبال راهکارهای طولانی مدت و دوره ای هستید. به علاوه اینکه هریک از این مسکن های شیمیایی عوارض به خصوصی دارند که در دراز مدت می تواند تاثیر مخربی بر سلامت بدن بگذارند. کاهش هموگلوبین، درد اپی گاستر، راش پوستی و ماکوپاپولار تنها تعداد اندکی از عوارض داروی پریود ایبوپروفن را شامل می شود.

پیشنهاد ما به شما مصرف قرص درد پریودی گیاهی است. ترکیبات گیاهی بدون عارضه می توانند در دراز مدت تاثیر مثبتی بر کاهش درد پریودی داشته باشند.

قرص اگنوگل گل دارو

قرص اگنوگل محصول شرکت داروسازی گل دارو با ترکیبات گیاهی خود بسیاری از علائم سندروم پیش از قاعدگی، گرفتگی های عضلانی و حتی مشکلات مرتبط با یائسگی را نیز تسکین می دهد. عصاره خشک گیاه پنج انگشت ترکیب گیاهی این قرص درد پریودی را تشکیل می دهد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص اگنوگل

قرص اگنوگل گل دارو درمان اختلالات یائسگی و قاعدگی
قرص اگنوگل گل دارو درمان اختلالات یائسگی و قاعدگی

پریمنتا نوتراکس

با وجود شش گیاهی دارویی موجود در این قرص درد پریودی بسیاری از دردهای شدید این دوران به سادگی و بدون هیچ عارضه ای تسکین می یابد. درمان سردرد، کاهش نفخ و اضطراب در بانوان از دیگر خواص قرص پریمنتا است.

اینجا کلیک کنید 👈 پریمنتا نوتراکس

پریمنتا نوتراکس
پریمنتا نوتراکس

کپسول سیموگنوس

کپسول سیموگنوس محصول شرکت داروسازی سیمرغ داروی البرز یکی از بهترین قرص درد پریودی با ترکیبات گیاهی است. عصاره های گیاهی این کپسول نظیر پنج انگشت، شنبلیله و زنجبیل با وجود آهن و آسکوربیک اسید بسیاری از علائم سندروم پیش از قاعدگی و درد پریود را کاهش می دهند.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سیموگنوس

 سیموگنوس
سیموگنوس

قطره و قرص ویتاگنوس

شما می توانید قطره و قرص ویتاگنوس را برای انواع اختلالات قاعدگی، کیست تخمدان، تنبلی تخمدان، رفع مشکلات یائسگی، تنظیم اختلالات هورمونی و قاعدگی های نامنظم مصرف کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره و قرص ویتاگنوس

 گیاهی ویتاگنوس
گیاهی ویتاگنوس

کپسول پی ام اس پوز بهتادارو

کپسول پی ام اس پوز با کاهش ترشح پرولاکتین نارسایی های جسم زرد را کم می کند در نتیجه در سلامت تخمدان ها نیز موثر است. گیاه پنج انگشت موجود در این قرص درد پریودی می تواند علاوه بر تنظیم هورمون های زنان، به رفع آکنه های ناشی از عدم تعادل هورمونی بپردازد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول پی ام اس پوز

 پی ام اس پوز تنظیم پریود
پی ام اس پوز تنظیم پریود

با در نظر گرفتن این عوامل کلیدی، می توانید مناسب ترین راهکار تسکین درد پریود و بهترین قرص درد پریودی گیاهی را برای نیازهای خود انتخاب و شروع به مدیریت موثر علائم خود کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×