آیا اخیرا احساس خستگی کرده اید؟ آیا به سختی از پله ها بالا می روید، حتی اگر از نظر بدنی آماده باشید؟ اگر چنین است، ممکن است کمبود آهن داشته باشید. به خصوص اگر یک خانم هستید، مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید.

اگرچه بسیاری از مردم، آهن را به عنوان یک ماده مغذی تصور نمی کنند، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که کمبود آهن رایج ترین کمبود تغذیه ای در بسیاری از افراد است. طبق آمار مرکز کنترل بیماری، تقریبا 10 درصد از زنان دنیا دچار کمبود آهن هستند. بدون آهن، سیستم ایمنی بدن ما آسیب می بیند و متابولیسم انرژی ما کاهش می یابد و باعث خستگی می شود. علی رغم اهمیت آهن، نزدیک به 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان بدون توجه به کشور مبدا یا وضعیت اقتصادی آن ها با سطوح پایین آهن زندگی می کنند.

بیایید بررسی کنیم که چرا آهن برای بدن شما بسیار مهم است، اگر به اندازه کافی از آن استفاده نکنید، چه اتفاقی می افتد و چه زمانی نیاز به مصرف مکمل آهن و بهترین قرص آهن برای خانم ها را دارید.

شما می توانید مقاله درمانگیاه درباره فواید ویتامین C برای زنان را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 فواید ویتامین C برای زنان

بهترین قرص آهن برای خانم ها

بهترین قرص آهن برای خانم ها

چرا زنان باید از مکمل های آهن استفاده کنند؟

بدن زنان برای پشتیبانی از چندین عملکرد کلیدی بدن، از جمله تقویت سیستم ایمنی سالم، حفظ سطح انرژی و انتقال اکسیژن از طریق گلبول های قرمز، به آهن متکی است.

آهن همچنین نقش کلیدی در حمایت از متابولیسم و ​​عملکرد شناختی ما ایفا می کند و سطوح پایین آهن می تواند منجر به ریزش مو، ایجاد احساس خستگی و سردرگمی در افراد به ویژه بانوان شود.

دریافت مقدار مناسب آهن برای سلامت جسمی و عملکرد ذهنی زنان بسیار مهم است و افراد در سنین باروری به ویژه در برابر سطوح ناکافی آهن آسیب پذیر هستند، زیرا بارداری و قاعدگی هر دو از عوامل اصلی کاهش آهن هستند.

در واقع، یک زن می تواند در هر دوره قاعدگی تا 250 میلی گرم آهن از دست بدهد. مصرف قرص آهن در بارداری از دیگر مکمل هایی است که عموم بانوان به آن نیاز پیدا می کنند.

از آن جا که بدن نمی تواند به خودی خود آهن تولید کند، معمولا آن را از طریق غذا دریافت می کنیم. غنی ترین منابع غذایی حاوی آهن شامل پروتئین های حیوانی مانند گوشت قرمز و همچنین منابع گیاهی مانند آجیل و حبوبات می شود.

متأسفانه، جذب آهن موجود در منابع گیاهی برای بدن دشوارتر است و بسیاری از متخصصان سلامت، مصرف گوشت قرمز را تنها به 500 گرم در هفته محدود می کنند.

در بسیاری از موارد، زنان برای رفع سطح ناکافی آهن در طول زندگی خود به بهترین قرص آهن برای خانم ها نیاز دارند. مصرف قرص آهن برای ریزش مو یکی دیگر از دلایل مهمی است که بانوان را ملزم به دریافت آهن می کند.

چه مقدار آهن نیاز دارید؟

اینکه روزانه به چه مقدار آهن نیاز دارید به سن، جنسیت و سلامت کلی شما بستگی دارد.

به طور کلی، نوزادان و کودکان نوپا نسبت به بزرگسالان به آهن بیشتری نیاز دارند، زیرا بدن آن ها به سرعت در حال رشد است. در دوران کودکی، دختران و پسران به همان میزان تقریبا برابر آهن نیاز دارند.

با شروع دوران نوجوانی، نیاز روزانه زنان به آهن افزایش می یابد. زنان به آهن بیشتری نیاز دارند زیرا در طول دوره قاعدگی هر ماه بخشی از خون خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که زنان 19 تا 50 ساله باید روزانه 18 میلی گرم آهن دریافت کنند، در حالی که مردان در همان سن می توانند تنها با 8 میلی گرم آهن از بدن خود حفاظت کنند.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، بارداری نیاز زنان به آهن را 2 تا 3 برابر افزایش می دهد. می توان به اندازه کافی اغراق کرد که زنان به آهن بسیار بیشتری نسبت به مردان در روز نیاز دارند و مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها می تواند به ویژه برای افزایش این سطوح مفید باشد.

پس از یائسگی، با پایان یافتن چرخه قاعدگی، نیاز به آهن برای بانوان کاهش می یابد. پس از شروع یائسگی یک زن، هم مردان و هم زنان به مقدار یکسانی آهن یعنی 8 میلی گرم در روز نیاز دارند.

به طور کلی اگر یکی از شرایط زیر را دارید، چه از منابع غذایی و چه از طریق مکمل‌ ها، ممکن است به آهن بیشتری نیاز داشته باشید:

  • باردار یا شیرده هستند
  • نارسایی کلیه (به خصوص اگر تحت دیالیز هستید که می تواند آهن را از بدن خارج کند)
  •  زخم داشته باشید که می تواند باعث از دست دادن خون شود.
  • داشتن یک اختلال گوارشی که مانع از جذب طبیعی آهن در بدن شما می شود (مانند بیماری سلیاک، بیماری کرون، یا کولیت اولسراتیو)
  • مقدار زیادی آنتی اسید مصرف می کنید که می تواند از جذب آهن در بدن جلوگیری کند.
  • به تازگی جراحی کاهش وزن (چاقی) انجام داده اید.
  • به طور حرفه ای و مستمر ورزش می کنید (ورزش شدید می تواند گلبول های قرمز خون را از بین ببرد)
  • اگر گیاهخوار هستید، ممکن است نیاز به مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها نیز داشته باشید، زیرا بدن، قادر به جذب آهن موجود در گیاهان به اندازه آهن موجود در گوشت، نیست.

 

بهترین قرص آهن برای خانم ها

بهترین قرص آهن برای خانم ها

 

چگونه متوجه می شوید که کمبود آهن دارید؟

اگر کمبود آهن دارید، ممکن است:

  • احساس تنگی نفس کنید.
  • ضربان قلب تند داشته باشید.
  • دست و پاهای سرد داشته باشید.
  • نسبت به مواد عجیب و غریب مانند خاک یا خاک رس هوس دارید.
  • ناخن های شکننده و قاشقی یا ریزش مو دارید.
  • زخم در گوشه دهان
  • زبان دردناک
  • مشکل در بلع دارید که در موارد کمبود شدید آهن دیده می شود.

چگونه مکمل های آهن به زنان کمک می کند؟

یک نظرسنجی نشان داده است که 64 درصد زنان در طول چرخه قاعدگی خود دچار خستگی قاعدگی می شوند. در طول دوره قاعدگی یک زن، بدن او به طور طبیعی سرعت جذب آهن خود را افزایش می دهد تا از دست دادن خون را جبران کند، اما این مکانیسم، ممکن است برای بازسازی آن ذخایر کاهش یافته، کافی نباشد.

این امر به ویژه در مورد زنانی که در رژیم غذایی خود گوشت قرمز را به میزان اندکی دریافت می کنند، یا کسانی که عادت ماهانه سنگینی دارند یا به تازگی زایمان کرده اند، صادق است.

هنگامی که یک زن باردار می شود، نیاز او به آهن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. برای شادی و سلامتی مادر و نوزاد، زنان باید دو تا سه برابر قبل از بارداری آهن جذب کنند و در حالی که زنان معمولا بین هفته های 15 تا 20 آزمایش خون انجام می دهند، آزمایش خون بعدی تا سه ماهه سوم انجام نمی شود و در نتیجه بسیاری از زنان در طول دوران بارداری خود سطح آهن ناکافی را تجربه می کنند، بدون اینکه حتی متوجه این کمبود شوند.

بهترین قرص آهن برای خانم ها

چه در دوران قاعدگی یا بارداری باشید، دریافت کافی آهن برای سلامت زنان بسیار مهم است. مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها نیاز بدن به دریافت مقادیر لازم را برطرف می کند.

قرص اکتی آیرون لیبرتی

اکتی آیرون یک مکمل آهن بسیار موثر برای زنان است که سطوح بهینه آهن را فراهم می کند و در عین حال عوارض جانبی دستگاه گوارش را به حداقل می رساند. فرمول اولیه آن برای معده ملایم است و خطر ناراحتی گوارشی را کاهش می دهد.

مطالعات بالینی نشان داده ‌اند که آهن فعال دو برابر بهتر از سایر مکمل‌ های آهن جذب می ‌شود و آن را راهی موثرتر برای افزایش سطح آهن می‌ کند. برخلاف سایر مکمل‌ های آهن، اکتی آیرون حاوی هیچ رنگ مصنوعی یا مواد نگهدارنده ‌ای نیست و آن را به گزینه ‌ای طبیعی ‌تر و سالم ‌تر برای زنان تبدیل می ‌کند. آهن فعال موجود در قرص اکتی آیرون، بهترین قرص آهن در بارداری برای زنان محسوب می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص اکتی آیرون

 ویتامین اکتی آیرون 2

ویتامین اکتی آیرون 2

قرص آهن فومارات رزاویت

فومارات رزاویت یک مکمل با جذب بالا است، به این معنی که در ترکیبات خود علاوه بر فولیک اسید، ویتامین C، ویتامین B12 و ویتامین B6 را دارد. حضور این ویتامین ها به ویژه ویتامین C موجب جذب بیشتر و بهتر آهن در بدن شده و آن را به یکی از بهترین قرص آهن برای خانم ها تبدیل کرده است. اگر به دلیل کمبود آهن دچار ریزش مو شده اید، فومارات را نیز می توانید به عنوان قرص آهن برای ریزش مو و درمان آن نیز مصرف کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آهن فومارات

قرص آهن فومارات

کپسول آهن فومارات

شربت فروگلوبین ویتابیوتکس

شربت فروگلوبین ویتابیوتکس یک مکمل عالی همراه با دیگر ترکیباتی نظیر تیامین، بیوتین، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، زینک، کوپر و منیزیم است. این مکمل علاوه بر تامین مواد مغذی برای بزرگسالان، به عنوان یک مکمل مناسب برای کودکان به ویژه در دوران رشد نیز استفاده می شود. افزایش انرژی و کاهش خستگی از دیگر ویژگی های شربت فروگلوبین است.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت فروگلوبین

شربت فروگلوبین

شربت فروگلوبین

آیا مکمل های آهن می توانند عوارضی ایجاد کنند؟

مکمل های آهن ممکن است عوارض جانبی خفیف، معمولا ناراحتی معده مانند تهوع، استفراغ، اسهال، مدفوع تیره یا یبوست ایجاد کنند. زنان باردار به ویژه مستعد ابتلا به یبوست هستند. افزودن فیبر اضافی به رژیم غذایی می تواند به تسکین این علامت کمک کند. نرم کننده مدفوع نیز ممکن است احساس بهتری در شما ایجاد کند.

شروع با دوز کم آهن و سپس افزایش تدریجی دوز به مقدار توصیه شده روزانه می تواند به کاهش عوارض جانبی کمک کند. اگر مکمل های آهن معده شما را آزار می دهد، پزشک می تواند دوز یا شکل آهن مصرفی شما را تنظیم کند. همچنین می توانید مکمل و بهترین قرص آهن برای خانم ها را همراه با غذا مصرف کنید.

آیا می توانید آهن را به طور طبیعی از غذاها دریافت کنید؟

برای اکثر مردم، یک رژیم غذایی خوب، آهن کافی را تامین می کند. منابع غذایی طبیعی آهن عبارتند از:

  • گوشت، ماهی و مرغ
  • سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی
  • میوه های خشک و آجیل
  • لوبیا، عدس و نخود

آهن همچنین به بسیاری از غذاهای غنی شده مانند غلات و نان های غنی شده اضافه می شود.

آهن موجود در منابع حیوانی بهتر توسط بدن جذب می شود. با این حال، می توانید با خوردن میوه یا سبزی حاوی ویتامین C مانند فلفل دلمه ای قرمز، کیوی و پرتقال به جذب آهن گیاهی در بدن خود کمک کنید.

اگر به هر دلیلی در رژیم غذایی خود آهن کافی دریافت نمی کنید ما به شما مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها را پیشنهاد می کنیم. مصرف بهترین قرص آهن برای خانم ها در کنار یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند راهی عالی برای حمایت از سطح آهن باشد.