» کودکان » فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست؟
فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست

فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست؟

بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ 2۰215

فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست ؟  کودکان از بدو تولد تا دو سالگی خیلی سریع رشد می کنند. در این سن پدر ها و مادرها دغدغه زیادی دارند که ویتامین ها و مواد معدنی را به اندازه کافی به کودک خود برسانند. اگر این ویتامین ها به میزان کافی تامین نشود ممکن است کودک یا به اندازه کافی وزن نگیرد و یا به اندازه کافی قد نکشد.

بهترین راه برای تامین ویتامین های بدن کودک تغذبه سالم است. اما برخی از کودکان همه غذاها را نمی خورد. در این شرایط والدین مستاصل می مانند که چطور ویتامین های مورد نیاز را به بدن کودک برسانند.

یکی از راه حل های پیشنهادی در این شرایط مولتی ویتامین ها و شربت هایی است که مواد مغذی را به بدن کودک می رسانند و سبب تقویت سیستم ایمنی کودک می شوند.

شربت ایمیونس برای کودکان یکی از همین مکمل های معجزه آساست که در این مطلب از درمانگیاه می خواهیم به طور مفصل درباره آن صحبت کنیم.

فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست ؟

کلمه immunace از ایمنی می آید.  شربت ایمیونس همانطور که از نامش پیداست مستقیما بر تقویت ایمنی بدن تاثیر گذار است.

سیستم ایمنی بدن در مقابل عواملی مثل میکروب ها و ویروس ها از بدن محافظت می کند. وقتی مریض می شویم یعنی سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و میکروب ها و باکتری ها بر بدن غلبه کرده اند. زمانی که سرما میخورید پزشک با تجویز دارو سعی در کمک به سیستم ایمنی بدن دارد تا هر چه سریعتر روند بهبودی آغاز شود.

فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست
فواید شربت ایمیونس برای کودکان چیست

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن راه هایی ساده وجود دارد. مواردی مثل خواب کافی، ورزش کردن، سالمخوری و… که در خصوص آن در مقاله تقویت سیستم ایمنی بدن با ۸ راهکار  به طور کامل صحبت کردیم.

مهم ترین ترکیبات شربت ایمیونس برای کودکان

برای اینکه بهتر متوجه شوید که شربت ایمیونس برای کودکان چه فوایدی دارد، شما را با ترکیبات این شربت آشنا می‌کنیم:

 

فواید ویتامین D3 برای کودکان

کودکان از ۱ تا ۱۳ سالگی روزانه به ۱۵ میکروگرم (معادل ۶۰۰ IU) ویتامین د۳ نیاز دارند.

ویتامین D به کودک شما کمک می کند تا استخوان های قوی بسازد و از راشیتیسم جلوگیری کند. راشیتیسم یک وضعیت نرم شدن استخوان است که می تواند در کودکان در حال رشد رخ دهد. ویتامین دی به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند.

 

خواص زینک در شربت ایمیونس برای کودکان

کودکان برای رشد و تکامل به روی نیاز دارند. روی یک ماده معدنی است که برای عملکرد سیستم ایمنی، بهبود زخم و حواس بویایی و چشایی مهم است.کمبود زینک در بدن کودکان ممکن است با نشانه‌هایی مثل کاهش اشتها، ریزش مو و عفونت‌های مکرر همراه باشد.

 

آهن برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

کودک ما در رژیم غذایی خود به آهن نیاز دارند تا خون سازی کامل در بدن آن ها انجام شود. آهن از رشد و نمو سالم حمایت می کند. آهن به ساخت گلبول‌های قرمز جدید کمک می‌کند که اکسیژن را از ریه‌ها به بقیه بدن می‌رسانند. نوزادان با ذخایر آهن به دنیا می آیند که حدود ۶ ماه طول می کشد. اما پس از آن کودکان باید مکمل آهن مصرف کنند.

در شربت ایمیونس مقادیر قابل توجهی از عنصر آهن را به صورت گلوکونات می‌توانید بیابید. اگر در کنار آهن ویتامین C  مصرف شود، تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

 ایمیونس
ایمیونس

 

شربت ایمیونس برای چاقی

کودکان غذا خوردن را از ۶ ماهگی آغاز می کنند. اما بعضی از کودکان بی اشتها هستند. بنابراین وزن گیری اتفاق نمی افتد. برخی از کودکان غذای های سالم را پس می زنند و مواد معدنی و ویتامین های بدن آن ها تامین نمی شود. همین موضوع سبب لاغری می شود.

شربت ایمیونس برای کودکان به نوعی باعث افزایش اشتها می شود. زیرا با تامین آهن و زینک بر افزایش اشتها اثر می گذارد. بنابراین شربت ایمیونس برای چاقی کودک موثر است.

 

تقویت سیستم ایمنی با شربت ایمیونیس

می‌خواهید سرماخوردگی و دیگر بیماری‌های ویروسی کمتر به سراغ فرزندتان بیاید؟ اگر چنین است، از شربت ایمیونس استفاده کنید. این شربت ریزمغذی‌های لازم برای ارتقاء سیستم ایمنی بدن را دارا بوده و با عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کند. در میان ترکیبات موجود در ایمیونس زینک، ویتامین دی و آهن نقش موثرتری در تقویت سیستم دفاعی بدن دارند.

 

طریقه مصرف شربت ایمیونس برای کودکان

طبق دستور مصرف شربت ایمیونس برای کودکان دو بار در روز می توانید نصف قاشق مربا خوری را به کودک بدهید. بزرگسالان می توانند مقدار بیشتری مصرف کنند.

 

سن مصرف شربت ایمیونس برای کودکان

سن مصرف ایمیونس به طور دقیق مشخص نشده است اما معمولا پزشک از یک سالگی به بعد مصرف ایمیونس برای کودکان را مجاز می داند. برخی از پزشکان معتقدند این مکمل پس از سه سالگی باید برای کودکان مصرف شود.

بهتر است برای مصرف این مکمل برای کودکان از پزشک متخصص اطفال کمک بگیرید.

بهتر است شربت ایمیونس برای کودکان را همراه با وعده صبحانه با نهار به فرزند خود بدهید. در این شرایط برخی از ویتامین ها بهتر به بدن جذب می شوند و احتمال واکنش های گوارشی کمتر است. این شربت هیچ عارضه ای ندارد و تنها در صورتی که کوک شما حساس به مصرف دارو باشد، واکنش وجود خواهد داشت.

 

کلام پایانی درباره شربت ایمیونس برای کودکان

شربت ایمیونس موجب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شما می شود. این شربت با تامین مواد معدنی و ویتامین ها موجب رشد بهتر و داشتن ایمنی بالاتر می شود. برای تهیه این مکمل  می توانید به صفحه شربت ایمیونس تقویت سیستم ایمنی مراجعه کنید.

 

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×