» لاغری » بهترین قرص برای استپ وزنی (فلات کاهش وزن) کدام است؟
weight loss plateau

بهترین قرص برای استپ وزنی (فلات کاهش وزن) کدام است؟

دی ۱۵, ۱۴۰۲ 0۰335

بهترین قرص برای استپ وزنی چیست؟ چگونه استپ وزن را بشکنیم؟ دلایل استپ وزنی چیست؟ رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی و…

اینها سوالاتی هستند که ذهن بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند رابه خود مشغول کرده اند.

ما تلاش می کنیم دراین مطلب از درمانگیاه، به این پرسش ها، پاسخ هایی مفید و ساده بدهیم.

خوشحال خواهیم شد که بعد از خواندن این مطلب، نظرات، سوالات یا تجربیات خود را در قسمت دیدگاهها با بقیه خوانندگان درمانگیاه به اشتراک بگذارید.

چگونه استپ وزن را بشکنیم؟

استپ وزنی یا weight-loss plateau به حالتی گفته می شود که فرد پس از مدتی که به مرور در حال کاهش وزن است، از یک جایی به بعد این کاهش وزن متوقف می شود.

دلایل استپ وزنی می تواند موارد مختلفی باشد، بعضی ازپزشکان دلیل استپ وزنی را به ورود بدن به حالت قحطی و پایین آودن سوخت و ساز و برخی هم دلیل استپ وزنی را عادت کردن بدن به شرایط کم غذایی می دانند.

اما دلایل استپ وزنی هرچه باشد، به هر حال نتیجه آن توقف روند کاهش وزن است و ماندگاری طولانی مدت در این شرایط، می تواند فرد را نا امید کرده و از ادامه رژیم کاهش وزن منصرف کند.

لذا یافتن بهترین قرص برای استپ وزنی می تواند کمک خوبی به افرادی باشد که در روند کاهش وزن خود با این مشکل مواجه شده اند.

ما قبلا در مطلب دیگری در وبلاگ درمانگیاه با عنوان استپ وزنی چیست به تفصیل درباره این پدیده صحبت کرده ایم. درصورتی تمایل می توانید به آن مطالب مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق و کاملی از دلایل استپ وزنی و روش های مقابله باآن به دست بیاورید.

اما در این صفحه تلاش می کنیم تابهترین قرص برای استپ وزنی را به شما معرفی کنیم.

بهترین قرص برای استپ وزنی

امروزه داروهای بسیار زیاد و متنوع گیاهی و غیر گیاهی برای لاغری و کاهش وزن تولید شده اند.

بعضی از این داروها، خاصیت چربی سوزی دارند و به عنوان قرص چربی سوز شناخته می شوند.

چربی سوز ها معمولا با افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش وزن و لاغری می شوند.

دسته دیگری از داروهای لاغری، داروهایی هستند که برای کاهش اشتها به کار می روند. انواع قرص کاهش اشتها در بازار موجود است و هر کدام به روشی وبا استفاده از ترکیبات و گیاهان خاص خود، تاثیر خود را به جا می گذارند.

یکی از مهم ترین کاربرد های این داروهای لاغری، شکستن استپ وزنی است که مورد نظر ما در این صفحه است.

اگر بخواهیم بهترین قرص برای شکستن استپ وزنی را به شما معرفی کنیم، بی شک دو قرص گیاهی با نام های قرص هزال و همچنین قرص کارویل در صدر این فهرست هستند.

بهترین قرص برای استپ وزنی
قرص هزال برای شکستن استپ وزنی

در ترکیب قرص هزال از یک فرمولاسیون منحصر به فرد که از کتابهای قدیمی طب سنتی ایران استخراج شده، استفاده شده است.

یکی از مهمترین ترکیبات قرص هزال، ماده ای به نام لاک مغسول است که در طب سنتی به عنوان کاهنده وزن کاربرد فراوانی دارد.

اما قرص کارویل نیز یک قرص صددرصد گیاهی از تولیدات شرکت داروسازی حکیم مومن تبریزی است.

احتمالا شما هم در جستجوی پاسخ سوال «چگونه استپ وزن را بشکنیم» به گیاه کرفس بر خورده باشید.

بد نیست بدانید که قرص کارویل یک قرص کرفس است که در کنار کرفس از چند گیاه دیگر نیز در ساخت این دارو استفاده شده است.

برای آشنایی با این داروی گیاهی و خرید آن برای شکستن استپ وزنی، می توانید بر روی عبارت قرص کرفس کلیک کنید.

قرص کرفس کارویل
کارویل یک قرص کارفس است که برای شکستن استپ وزنی کاربرد دارد.

نکاتی مهم درباره شکستن استپ وزنی

فقط به این دلیل که کاهش وزن شما متوقف شده و دچار استپ وزنی شده اید، به عادات بد قبلی برنگردید. این نکات می تواند به شما کمک کند تا برنامه کاهش وزن خود را دوباره شروع کنید:

شما برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و بهبود عادات ورزشی خود سخت کار کرده اید. و پاداش شما تماشای کاهش وزن و احساس بهتر شدن شما بوده است.

اما اکنون بدون هیچ دلیلی می بینید که ترازو آنچنان که توقع دارید، کاهش وزن شما را تایید نمی کند. در اینجا شما به پلاتوی کاهش وزن یا در اصطلاح رایج به استپ وزنی رسیده اید.

در این شرایط به هیچ وجه ناامید نشوید چرا که آهسته شدن و حتی توقف کاهش وزن، بسیار معمول است. با درک عواملی که باعث کاهش وزن می شود، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه با این مشکل مواجه شوید و از عقب نشینی و برگشتن از عادات سالم جدید خود اجتناب کنید.

راهکارهای شکستن استپ وزنی:

  • پروتئین بیشتری بخورید
  • به اندازه کافی خوابید
  • تمرینات قدرتی را در نظر بگیرید
  • استرس را کاهش دهید
  • آب بیشتری بنوشید
  • فعالیت بدنی را افزایش دهید
  • رژیم غذایی خود را دنبال کنید
  • بیشتر بخورید
  • از الکل اجتناب کنید

فلات کاهش وزن یا استپ وزنی چیست؟

فلات کاهش وزن زمانی است که وزن شما تغییر نمی کند. گیر افتادن در فلات کاهش وزن در نهایت برای همه کسانی که سعی در کاهش وزن دارند اتفاق می افتد. با این حال، اکثر مردم وقتی این اتفاق برایشان می‌افتد شگفت‌زده می‌شوند، زیرا هنوز با احتیاط غذا می‌خورند و به طور منظم ورزش می‌کنند. واقعیت ناامید کننده این است که حتی تلاش های برنامه ریزی شده برای کاهش وزن نیز می تواند متوقف شود.

علت کاهش وزن چیست؟

در طی چند هفته اول کاهش وزن، کاهش سریع وزن معمولی است. تا حدی به این دلیل است که وقتی در ابتدا کالری را کاهش می دهید، بدن انرژی مورد نیاز خود را با آزاد کردن ذخایر گلیکوژن دریافت می کند. گلیکوژن نوعی کربوهیدرات است که در ماهیچه ها و کبد یافت می شود.

گلیکوژن تا حدی از آب ساخته شده است. بنابراین هنگامی که گلیکوژن برای انرژی سوزانده می شود، آب آزاد می کند و در نتیجه کاهش وزن که بیشتر آب است، می شود. اما این اثر موقتی است.

با کاهش وزن، مقداری عضله همراه با چربی از دست می دهید. ماهیچه به حفظ سرعت کالری سوزی (متابولیسم) کمک می کند. بنابراین با کاهش وزن، متابولیسم شما کاهش می یابد و باعث می شود کالری کمتری نسبت به وزن سنگین خود بسوزانید.

متابولیسم کندتر شما کاهش وزن شما را کاهش می دهد، حتی اگر همان تعداد کالری مصرف کنید که به کاهش وزن کمک کرده است. وقتی کالری هایی که می سوزانید با کالری هایی که می خورید برابری کند، به یک فلات می رسید.

برای کاهش وزن بیشتر، باید یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید یا کالری مصرفی خود را کاهش دهید. استفاده از همان رویکردی که در ابتدا موثر بود ممکن است کاهش وزن شما را حفظ کند، اما منجر به کاهش وزن بیشتر نخواهد شد.

چگونه می توانید بر استپ وزنی غلبه کنید؟

هنگامی که به یک فلات رسیدید، ممکن است تمام وزنی را که در برنامه غذایی و برنامه ورزشی فعلی خود از دست می دهید، از دست داده باشید. از خود بپرسید که آیا از وزن فعلی خود راضی هستید یا می خواهید بیشتر کم کنید. اگر می خواهید وزن بیشتری کم کنید، باید برنامه کاهش وزن خود را تنظیم کنید.

اگر متعهد به کاهش وزن بیشتر هستید، این نکات را برای گذر از استپ وزنی امتحان کنید:

عادات خود را دوباره ارزیابی کنید به سوابق غذا و فعالیت خود نگاه کنید. مطمئن شوید که قوانین را سست نکرده اید. به عنوان مثال، به این نکته توجه کنید که آیا وعده های بزرگ تری می خورید، غذاهای فراوری شده بیشتری می خورید یا کمتر ورزش می کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که سست کردن مداوم قوانین به فلات کمک می‌کند.

کالری بیشتری را کاهش دهید. کالری روزانه خود را بیشتر کاهش دهید، مشروط بر اینکه این میزان کالری شما را زیر ۱۲۰۰ کالری قرار ندهد. کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز ممکن است برای جلوگیری از گرسنگی مداوم کافی نباشد، که خطر پرخوری شما را افزایش می دهد.

تمرین خود را بالا ببرید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته یا ترکیبی از فعالیت متوسط و شدید داشته باشید.

دستورالعمل ها پیشنهاد می کنند که این تمرین را در طول یک هفته پخش کنید. برای سلامتی بیشتر و کمک به کاهش وزن یا حفظ وزن، حداقل ۳۰۰ دقیقه در هفته توصیه می شود. اضافه کردن ورزش هایی مانند وزنه برداری برای افزایش حجم عضلانی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

فعالیت های بیشتری را در روز خود بسته بندی کنید. بیرون از ورزشگاه فکر کنید. فعالیت بدنی عمومی خود را در طول روز افزایش دهید. به عنوان مثال، بیشتر پیاده روی کنید و کمتر از ماشین خود استفاده کنید، کارهای حیاط خانه را بیشتر انجام دهید، یا تمیز کردن فنری شدید انجام دهید. هر گونه فعالیت بدنی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

استپ وزنی
استپ وزنی

اجازه ندهید استپ وزنی منجر به سقوط بهمن شود!

اگر تلاش‌های شما برای شکستن استپ وزنی مؤثر نبود، با یک مشاور تغذیه یا رژیم درمانیدر مورد تاکتیک‌های دیگر مثل دارو برای یافتن بهترین قرص برای شکستن استپ وزنی صحبت کنید.

اگر نمی توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، ممکن است بخواهید هدف کاهش وزن خود را دوباره مرور کنید. قدر وزنی را که از دست داده اید بدانید. شاید عددی که برای آن تلاش می کنید برای شما غیر واقعی باشد.

از آنجایی که قبلاً رژیم غذایی خود را بهبود بخشیده اید و ورزش خود را افزایش داده اید، قبلاً سلامت خود را بهبود بخشیده اید. اگر دارای اضافه وزن یا چاق هستید، حتی کاهش وزن اندک هم می تواند باعث بهبود فاکتورهای مرتبط با وزن و چاقی شود.

هر کاری که انجام می دهید، تسلیم نشوید و به عادت های غذایی و ورزش قبلی خود بازگردید. این ممکن است باعث شود وزنی که از دست داده اید دوباره به دست آورید. موفقیت خود را جشن بگیرید و به تلاش خود برای حفظ کاهش وزن خود ادامه دهید.

در این مطلب به دنبال پاسخ به این سوال بودیم که چگونه استپ وزنی را بشکنیم و بهترین قرص برای شکستن استپ وزنی چیست.

حالا اگر از دلایل استپ وزنی خود مطلع هستید و این مطلب را تا انتها خوانده اید، زمان آن است که برنامه ریزی خوبی داشته باشید و برنامه ریزی خود برای شکستن استپ وزن را مرور کنید و سپس اقدام کنید. قطعا موفق خواهید شد…

مبینا حیدرآبادی

مبینا حیدرآبادی

من مبینا حیدرآبادی دانشجوی رشته بهداشت محیط هستم و درباره مطالب بهداشت، سلامتی و دارویی برای شما تولید محتوا میکنم . خوشحال میشم اگر نظری داشتید در قسمت دیدگاهها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×