» تناسب اندام » قیمت قرص اسپیرولینا اصل
قیمت قرص اسپیرولینا اصل

قیمت قرص اسپیرولینا اصل

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ 3۰34

اگر به دنبال قیمت قرص اسپیرولینا هستید، حتما تعریف آن را شنیده اید و اکنون قصد خرید دارید. اسپیرولینا یکی از کامل ترین منابع غذایی در جهان است. این قرص بی نظیر در داروخانه اینترنتی درمانگیاه با مناسبترین قیمت ارائه می شود. طی این مقاله ضمن بررسی فواید اسپیرولینا به بررسی قیمت آن خواهیم پرداخت و امکان ثبت سفارش این قرص و سایر داروهای مشابه را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

اسپیرولینا چیست؟

اسپیرولینا نوعی جلبک است که در آب شیرین یا شور رشد می کند. این مکمل به صورت قرص یا پودر عرضه می شود. معمولا افراد اسپیرولینا استفاده می کنند تا فواید بی نظیر آن را دریافت کنند. زیرا اسپیرولینا سرشار از مواد مغذی است و خواص آنتی اکسیدانی دارد. روز به روز به طرفداران اسپیرولینا افزوده می شود و همه به دنبال قیمت قرص اسپیرولینا هستند.

اسپیرولینا یکی از محبوب ترین مکمل های جهان است. زیرا از ارگانیسمی ساخته شده است که هم در آب شیرین و هم در آب شور رشد می کند.

این ماده یک نوع سیانوباکتری است که خانواده ای از میکروب های تک سلولی است که اغلب به آنها جلبک سبز آبی می گویند. درست مانند گیاهان، سیانوباکتری ها می توانند از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز انرژی از نور خورشید تولید کنند.

اسپیرولینا توسط آزتک‌های باستانی مصرف می‌شد، اما زمانی که ناسا پیشنهاد داد که می‌توان آن را در فضا برای استفاده فضانوردان پرورش داد، دوباره محبوب شد.

این روزها، مردم از اسپیرولینا برای افزایش سطح مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها در بدن خود استفاده می کنند و می تواند به محافظت در برابر بیماری های مختلف کمک کند.

فواید جلبک اسپیرولینا برای سلامتی

اسپیرولینا ابرقهرمانِ سبزآبی نام دارد. زیرا هرکاری می کند تا یک زندگی سالم به شما ارائه دهد. در ادامه به بررسی اصلی ترین فواید اسپیرولینا می پردازیم.

اسپیرولینا غنی از مواد مغذی است.­

اسپیرولینا مملو از مواد مغذی است. یک قاشق غذاخوری یا ۷ گرم پودر اسپیرولینا خشک حاوی:

  • پروتئین: ۴ گرم
  • تیامین: ۱۴٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ریبوفلاوین: ۲۰ درصد DV
  • نیاسین: ۶ درصد از DV
  • مس: ۴۷ درصد DV
  • آهن: ۱۱ درصد از DV
  • همچنین حاوی مقادیر کمی منیزیم، پتاسیم و منگنز است.

علاوه بر این، همین مقدار حاوی تنها ۲۰ کالری و کمتر از ۲ گرم کربوهیدرات است.

اسپیرولینا همچنین مقدار کمی چربی دارد. حدود ۱ گرم در هر قاشق غذاخوری، اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ را با نسبت تقریبا ۱.۵ به ۱ فراهم می کند.

به علاوه، کیفیت پروتئین موجود در اسپیرولینا عالی در نظر گرفته می شود و تمام آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز بدن را تامین می کند.

توجه داشته باشید که اغلب ادعا می شود که اسپیرولینا حاوی ویتامین B12 است، اما این نادرست است. این دارو دارای پزودوویتامین B12 است که اثربخشی آن در انسان ثابت نشده است.

قیمت قرص اسپیرولینا اصل
قیمت قرص اسپیرولینا اصل

۲. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است

جز اصلی اسپیرولینا فیکوسیانین نام دارد که یک آنتی اکسیدان است و رنگ آبی منحصر به فرد خود را به اسپیرولینا می دهد.

فیکوسیانین می‌تواند با مسدود کردن تولید مولکول‌هایی که التهاب را تحریک می‌کنند و اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قابل توجهی ایجاد کند، به مبارزه با تاثیر رادیکال های آزاد بر بدن کمک کند.

۳. سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد

اسپیرولینا می تواند به کاهش کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد و تری گلیسیرید کمک کند، در حالی که لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب را که همگی از عوامل خطر بیماری قلبی هستند، افزایش می دهد.

۴. اسپیرولینا خاصیت ضد سرطانی دارد.

در حالی که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، برخی شواهد نشان می دهد که اسپیرولینا دارای خواص ضد سرطانی است.

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که اسپیرولینا به کاهش بروز سرطان و اندازه تومور در سرطان های مختلف کمک کند. قیمت قرص اسپیرولینا هرچه که باشد، در برابر هزینه هایی که سرطان و یا سایر بیماری ایجاد می کنند، بسیار ناچیز است.

۵.  فشار خون را کاهش می دهد.

مصرف ۱ تا ۸ گرم اسپیرولینا در روز می تواند به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش دهد، به ویژه برای افرادی که سطح فشار خون بالایی دارند.

تصور می‌شود که این کاهش ناشی از افزایش تولید اکسید نیتریک است که یک مولکول سیگنال‌دهنده است که به رگ‌های خونی کمک می‌کند آرام و گشاد شوند.

۶. علائم آلرژیک را بهبود می بخشد

اسپیرولینا یک درمان محبوب برای علائم آلرژیک است. یک مطالعه نشان داد که اسپیرولینا موثرتر از c

اتیریزین و آنتی هیستامین برای درمان آلرژی است.

۷. می تواند در برابر کم خونی موثر باشد.

کم خونی در افراد مسن شایع است که منجر به احساس ضعف و خستگی طولانی مدت می شود.

مصرف اسپیرولینا می تواند کم خونی را در افراد باردار در سه ماهه دوم بهبود بخشد. در سال ۲۰۲۱، محققان همچنین دریافتند که ممکن است کمبود آهن را در کودکان خردسال نیز بهبود بخشد.

۸. اسپیرولینا عضلات را تقویت می کند.

آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش یکی از عوامل اصلی خستگی عضلانی است که اسپیرولینا به کاهش آن کمک کند. مکمل اسپیرولینا می تواند جذب اکسیژن را در طول تمرین دوچرخه سواری یا بدنسازی بهبود بخشد. محققان خاطرنشان کردند که اسپیرولینا می تواند به عنوان یک نیروزا برای افزایش عملکرد ورزشی عمل کند. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران به جای استفاده از انرژی زا ها و پودرهای بدنسازی در جستجوی قرص اسپیرولینا اصل هستند.

اگر به دنبال لاغری و چربی سوزی هستید پیشنهاد می شود این مطلب از درمانگیاه را مطالعه کنید:

بهترین قرص چربی سوز برای خانم ها | معرفی ۷ چربی سوز گیاهی

۹. می تواند از کنترل قند خون حمایت کند

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که اسپیرولینا می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. با این حال، طبق یک بررسی از هشت مطالعه بر روی انسان، مصرف مکمل اسپیرولینا در دوزهای ۰.۸-۸ گرم در روز می تواند به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

خرید قرص اسپیرولینا اصل | قیمت قرص اسپیرولینا

قرص اسپیرولینا اصل  می تواند برای ورزشکاران موجب جذب پروتئین بسیار بالا، کالری پایین، افزایش انرژی، تقویت عضلات، بهبود استقامت، و … شود.  اگر ورزش را شروع کرده اید و به‌دنبال کاهش وزن هستید؛ و می‌خواهید احساس سیری بیشتری داشته باشید، چربی‌سوزی بدنتان را بیشتر کنید و … اسپیرولینا مصرف کنید!

اگر وگن هستید؛ می‌توانید برای دریافت همه اسیدهای آمینه ضروری و ویتامین‌هایی که معمولا سطح آن ها در غذاهای گیاهی پایین است را دریافت کنید، قرص اسپیرولینای اصل را مصرف کنید. قیمت قرص اسپیرولینا را در لینک خرید آن که در ادامه قرار داده می شود می توانید مشاهده کنید. برای افرادی که نگران سلامتی خود هستند و اندامی ایده آل می خواهند قیمت قرص اسپیرولینا بسیار ناچیز است.

 

خرید قرص اسپیرولینا پلاتنسیس

قرص جلبک اسپیرولینا

دانه چیا با خواص مشابه قرص اسپیرولینا اصل

اگر به هر دلیلی نمی خواهید اسپیرولینا مصرف کنید و یا قیمت قرص اسپیرولینا برای شما معقول نیست از دانه چیا استفاده کنید. تچیا برای کاهش اشتها، افزایش استقامت در برابر رژیم و همچنین رساندن ویتامینها و املاح ضروری به بدن در رژیم لاغری کاربرد فراوانی دارد.

خرید تخم چیا

چیا

سوالات متداول 

اسپیرولینا با بدن چه می کند؟

اسپیرولینا حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است. ممکن است به مدیریت التهاب، قند خون، کلسترول و فشار خون و سایر فواید کمک کند.

چه کسانی نباید اسپیرولینا مصرف کنند؟

اسپیرولینا به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است عوارض جانبی مانند مشکل در خواب و مشکلات گوارشی ایجاد کند.

افرادی که برخی از داروهای کاهش دهنده فشار خون، سرکوب کننده سیستم ایمنی یا کاهش دهنده کلسترول مصرف می کنند، ممکن است نیاز به اجتناب از اسپیرولینا داشته باشند، زیرا احتمال تداخل با برخی مواد شیمیایی موجود در اسپیرولینا وجود دارد.

همیشه با پزشک مشورت کنید که استفاده از اسپیرولینا برای شما بی خطر است، هر دستورالعملی را با دقت دنبال کنید و مکمل های خود را از یک منبع معتبر تهیه کنید. برخی از محصولات ممکن است با فلزات سنگین و سایر سموم یا باکتری ها آلوده باشند.

آیا مصرف هر روز اسپیرولینا خوب است؟

اکثر افرادی که از اسپیرولینا استفاده می کنند تا ۶ ماه روزانه ۱۰ گرم مصرف می کنند. پزشک می تواند در مورد اینکه چند وقت یکبار از آن استفاده شود، چه مقدار مصرف شود و برای چه مدتی توصیه کند.

 

جمع بندی| قیمت قرص اسپیرولینا

اسپیرولینا نوعی سیانوباکتری است که اغلب به عنوان جلبک سبز آبی شناخته می شود و بسیار مغذی است.

مطالعات نشان می دهد که اسپیرولینا سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود می بخشد، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، فشار خون را کاهش می دهد و سطح قند خون ناشتا را کاهش دهد.

اگر می خواهید این مکمل را امتحان کنید، می توانید قیمت قرص اسپیرولینا را در صفحه مربوط به خرید آن در فروشگاه اینترنتی درمانگیاه مشاهده کنید.

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×