» بیماری ها و پیشگیری » زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟
پکیج زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟

۱۰ مهر ۱۴۰۳ 6۰13

زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟

زگیل تناسلی زائده های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر می شوند. این عفونت مقاربتی که توسط سویه های ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شود، می تواند باعث درد، ناراحتی و خارش بسیاری شود. با توجه به منبع مورد اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری،  HPV شایع ترین بیماری در بین همه بیماری های مقاربتی است.

همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند. درمان به موقع زگیل تناسلی در مدیریت این عفونت نقش کلیدی دارد چرا که می تواند در دراز مدت منجر به سرطان دهانه رحم و فرج شود.

زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟
زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟

 

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • شناخت علائم زگیل تناسلی
  • زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود
  • عوامل خطر زگیل تناسلی
  • بهترین روش درمان زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی از طریق فعالیت جنسی از جمله رابطه جنسی دهانی، واژن و مقعدی منتقل می شود. ممکن است تا چند هفته یا چند ماه پس از آغاز عفونت هیچ زگیلی در ابتدا ایجاد نشود. زگیل تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیست. ممکن است بسیار کوچک و به رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. قسمت بالای آن ممکن است شبیه گل کلم باشد و هنگام لمس کمی برآمده به نظر برسد. آن ها ممکن است به صورت دسته ای از زگیل ها یا فقط یک زگیل ظاهر شوند.

زگیل تناسلی ممکن است در نواحی کیسه بیضه، کشاله ران و داخل یا اطراف مقعد برای آقایان و برای خانم ها در داخل و خارج واژن یا مقعد و روی دهانه رحم ایجاد شود.

این زگیل همچنین ممکن است روی لب ها، دهان، زبان یا گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد مبتلا به HPV داشته است ظاهر شود.حتی اگر نتوانید زگیل تناسلی را ببینید، ممکن است علائمی مانند ترشحات واژن، خارش، خون ریزی و سوزش نیز داشته باشید.

می خوای راجع به نحوه انتقال اچ پی وی اطلاعات کاملی داشته باشی؟

اینجا کلیک کن 👈 چگونه به ویروس اچ پی وی مبتلا می شویم؟ 

چه چیزی باعث زگیل تناسلی می شود؟

۳۰ تا ۴۰ گونه از HPV وجود دارد که به طور خاص بر اندام تناسلی تأثیر می گذارد، اما تنها تعداد کمی از این گونه ها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.به گفته مؤسسه ملی سرطان، حدود ۹۰ درصد منبع مطمئن زگیل تناسلی ناشی از انواع کم خطر ۱۱  و HPV 6 است.

ویروس HPV از طریق تماس پوست به پوست به راحتی قابل انتقال است، به همین دلیل است که به عنوان یک بیماری مقاربتی شناخته می شود.عفونت با ویروس HPV معمولا نتیجه رابطه جنسی یا تماس جنسی محافظت نشده است. زنان باردار می توانند نوزاد خود را در هنگام زایمان به این ویروس آلوده کنند.

عوامل خطر زگیل تناسلی

هر فرد فعال از نظر جنسی در معرض خطر ابتلا به HPV است. با این حال، افراد زیر بیش از همه در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هستند:

افرادی که چندین شریک جنسی دارند

افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند

افراد زیر ۳۰ سال

و کسانی که سیگار می کشند.

چرا درمان زگیل تناسلی اهمیت دارد؟

عفونت HPV می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند سرطان دهانه رحم و مشکلات دوران بارداری شود. در دوران بارداری به واسطه زگیل تناسلی ادرار کردن به سختی صورت می گیرد. زگیل روی دیواره واژن می تواند مانع از کشش بافت های واژن در هنگام زایمان شود. زگیل های بزرگ همچنین می توانند در هنگام زایمان دچار خونریزی شوند. بنابراین درمان به موقع اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه با سه نوع از بهترین داروهای گیاهی در درمان زگیل تناسلی آشنا شوید.

شیاف واژیتکس

اگر به دنبال درمان زگیل تناسلی و عفونت های قارچی و باکتریایی خود هستید شیاف واژیتکس بهترین انتخاب ممکن است. ویتامین E موجود در این شیاف در بازسازی و بهبود لایه اپی تلیوم واژن نقش مهمی دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 شیاف واژیتکس

شیاف واژیتکس

پکیج درمان گیاهی زگیل تناسلی بانوان

خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر زگیل تناسلی را می توان با تقویت سیستم ایمنی بدن به حداقل رساند. پکیج درمان گیاهی زگیل تناسلی بانوان علاوه بر داشتن قرص ایمیونس در تقویت سیستم ایمنی، شامل کپسول پاورفیت و شیاف واژیتکس نیز می شود. هر سه این داروهای گیاهی به شما در درمان موثر و سریع زگیل تناسلی کمک می کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 پکیج درمان زگیل تناسلی

پکیج درمان زگیل تناسلی ویژه بانوان

ژل واژینال واژیهیل

احتمالا به واسطه داشتن عفونت های واژن دچار خشکی واژن شده باشید، ژل واژیهیل به عنوان یک لوبریکانت گیاهی سرشار از ویتامین E، اسیدهیالورونیک و گیاه رازک بوده درنتیجه به راحتی خشکی واژن ناشی از عفونت را برطرف می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 ژل واژینال واژیهیل

ژل واژیهیل

سخن پایانی

اگرچه رابطه جنسی محافظت نشده مهمترین علت ابتلا به زگیل تناسلی است اما چنانچه با وجود مراقبت و آگاهی کامل شاهد علائم این بیماری بودید، درمان زگیل تناسلی را به تعویق نیندازید. درمان سریع زگیل تناسلی خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و مشکلات دوران بارداری را کاهش می دهد. با مصرف داروهای گیاهی جهت درمان زگیل تناسلی می توانید به راحتی سلامتی را به خود و شریک جنسی تان برگردانید.

منبع: cleneland

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×