» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » درمان مزاج بلغمی با پکیج گیاهی درمانگیاه
درمان مزاج بلغمی با پکیج گیاهی درمانگیاه

درمان مزاج بلغمی با پکیج گیاهی درمانگیاه

۹ مرداد ۱۴۰۳ 13۰120

درمان مزاج بلغمی با پکیج گیاهی درمانگیاه

چرا درمان مزاج بلغمی اهمیت دارد؟ از آن جا که مزاج بلغمی، ماهیتی سرد و تر دارد بنابراین تمام فرآیندهای فیزیولوژیکی و متابولیکی در بدن این افراد بسیار آهسته عمل می کند. در واقع غلبه بلغم در این افراد باعث می شود تا بیشتر مستعد گرفتگی، ادم، رکود لنفاوی، احتباس آب و مواردی از این دست شوند. این افراد اغلب از کمبود و کم کاری غدد درون ریز مانند تیروئید و آدرنال رنج می برند. در نتیجه، محور اصلی مدیریت درمانی برای مزاج بلغمی بر تحریک نیروهای حیاتی بدن نظیر گردش خون و متابولیسم، استوار است. پس بهترین راهکار برای درمان مزاج بلغمی چیست؟

پس اگر شما هم می خواهید بدانید که بلغم چیست و برای رفع بلغم چه باید کرد و چه داروها و گیاهانی در این زمینه کاربرد دارند، تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید.

با مطالعه این مقاله اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • ماهیت مزاج بلغمی و مدیریت آن
  • درمان مزاج بلغمی با چندین راهکار موثر
  • رژیم درمانی در غلبه مزاج بلغمی
  • درمان های گیاهی برای مزاج بلغمی

ماهیت مزاج بلغمی و مدیریت آن

مزاج بلغمی از چهار مزاج دیگر، بی‌ رحمانه ‌تر و منفعل ‌تر عمل می کند، زیرا در ویژگی‌ های اولیه‌ اش سرد و مرطوب است و هر زمان که بدن توسط عوامل بیماری‌ زای سرد مورد هجوم قرار گیرد، خود به خود تشدید می ‌شود.

به عنوان مثال، هنگامی که دچار سرما خوردگی می شوید، یکی از اولین اتفاقاتی که برای بسیاری از بلغمی ها رخ می دهد این است که دچار خرناس، آبریزش بینی، احتقان خلط در ریه ها و سایر علائم تشدید مزاج بلغمی می شوند. بنابراین، یکی از بهترین راه ‌ها جهت جلوگیری از افراط و تشدید مزاج بلغمی یا کاهش تأثیر آن ها، تقویت سوخت و ساز بدن و نیروهای حیاتی گردش خون و افزایش متابولیسم است.

اگر به دنبال کامل ترین داروهای گیاهی جهت درمان غلبه بلغم هستید لینک زیر را کلیک کنید

اینجا کلیک کنید 👈 پکیج بلغم درمانگیاه

پکیج بلغم قویترین داروی ضد بلغم

درمان مزاج بلغمی با چندین راهکار موثر

در حالی که داشتن مزاج بلغمی یک حالت طبیعی بوده، اما افراط و تفریط بلغم نوعی آسیب شناسی در طب سنتی است. اصلاح و تعدیل مزاج بلغمی مستلزم رعایت برخی دستورالعمل‌ ها برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری است که شامل رژیم غذایی، ورزش، اصلاح سبک زندگی، مصرف برخی گیاهان، مکمل ‌ها و غیره می ‌شود.

حتی از آنجا که بلغم باعث چاقی می شود، بسیاری از افراد از قرص بلغم برای لاغری شکم استفاده می کنند.

رژیم درمانی در غلبه مزاج بلغمی

اولین راه مقابله با افراط و تشدید غلبه بلغم این است که عادات غذایی خود را تغییر دهیم تا از خوردن غذاهایی که باعث تشدید بلغم می شوند خودداری کنیم. اصلاح عادات غذایی مانند بستن شیر آب برای جلوگیری از سرریز شدن وان حمام است.

سپس از گیاهان، مواد دارویی و درمان هایی که در طبیعت گرم کننده و خشک کننده هستند، برای حل کردن و دفع بلغم به وسیله قوه مخالف استفاده می کنیم. البته بلغم و ترشحات مخاطی تنها بخشی از مزاج بلغمی هستند، اما با این حال بخش بسیار مهمی را دربر می گیرند، زیرا زیاده روی و احتقان بلغم باعث تشدید احتقان سایر مایعات شفاف بلغمی می شود.

از آن جا که مزاج بلغمی در خصوصیات اولیه خود سرد و مرطوب است، اولین اصل رژیم درمانی برای مزاج بلغمی این است که مصرف غذاهای سرد و مرطوب مانند غذاهای خام، آبمیوه ها، اسموتی ها و یخ را تا حد زیادی کاهش دهید یا حذف کنید.

از غذاهایی که خلط زیادی ایجاد می کنند نیز باید اجتناب شود. این موارد عمدتا شامل محصولات لبنی، شکر و نشاسته تصفیه شده و غذاهای چسبناک یا نشاسته ای می شوند. این ترکیبات غذایی نه تنها باعث ایجاد خلط می شوند، بلکه سرعت متابولیسم را نیز آهسته و فرد را مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی و دیابت نوع دو می کنند.

همچنین ادویه ‌های تند و گرم‌کننده باید به ‌عنوان چاشنی به صورت روزانه مصرف شوند تا نیروهای حیاتی نظیر گردش خون و متابولیسم را تحریک کنند. زنجبیل، سیر، ترب، تربچه و فلفل بهترین نوع ادویه ها برای درمان مزاج بلغمی هستند.

ما قبلا در مطلبی با عنوان «بهترین قرص بلغم» به معرفی داروهای مناسب برای درمان بلغم اشاره کرده ایم که می توانید آن مقاله را هم مطالعه کنید.

درمان های گیاهی برای مزاج بلغمی

روش محرک گیاه درمانی، سنت دیرینه و معتبری در طب سنتی دارد. جالینوس، پزشک معروف یونان باستان، از فلفل و سایر محرک های حرارتی برای رفع گرفتگی و انسداد بلغمی استفاده می کرد. در طب سنتی گیاهانی نظیر زنیان و سیاه دانه نیز در گرم کردن بدن و کاهش عوامل بیماری زای سرما خوردگی و نفوذ سرما در بدن موثر هستند.

بدیهی است که گرمای بیش از حد، موجب التهاب و خشکی بدن شده و مضرات خاص خود را نیز دارد. بنابراین بهترین کار این است که این گیاهان با طبع گرم را به واسطه داروهای گیاهی با دوز مشخص مصرف کنید. ما قبلا در درمانگیاه مطلبی با عنوان «قویترین گیاه ضد بلغم» نوشته ایم که اگر علاقه به شناختن همه گیاهان ضد بلغم دارید، خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

قرص پی ال ام شف حاوی مواد موثر از زنیان، سیاه دانه، مصطکی، عسل و آویشن بوده تا طی یک دوره مصرف بتواند درمان مزاج بلغمی را از حالت افراط به حالت تعدیل در آورد. قرص پی ال ام شف همچنین به صورت تخصصی به درمان مزاج بلغمی از جمله کاهش نفخ و درمان رفلاکس معده در این افراد می پردازد.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت و خرید قرص پی ال ام شف

ال ام شف

نسخه ملایم تری از درمان مزاج بلغمی را می توان در گیاهان معطر مشاهده کرد. اسانس‌ های معطر، که دارای ذات نافذ و فرار هستند، در باز کردن رگ ‌ها و راه ‌های مسدود شده بدن، بسیار عالی عمل می کنند. یکی از معطرترین این گیاهان شامل آویشن و زوفا می شوند. قرص بلغم فراطب با وجود آویشن، زنیان و مصطکی، خلط اضافی بدن را می سوزاند و دردهای سرد عضلانی و روماتیسمی ناشی از غلبه بلغم را به خوبی تسکین می دهد.

قرص بلغم فراطب نه تنها بهترین گزینه برای درمان مزاج بلغمی در افراد با مشکلات گوارشی و مفصلی است بلکه در درمان بلغم شکمی نیز موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص بلغم فراطب

کپسول بلغم فراطب

سخن پایانی

اصولا هر مزاجی در صورتی که در حالت افراط و تفریط قرار بگیرد مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان به وجود می آورد. عوارض غلبه بلغم نیز با بیماری های جدی از جمله مشکلات روماتیسمی در ارتباط است. به همین دلیل است که درمان مزاج بلغمی در وهله اول، پیش از هر اقدام درمانی دیگر باید صورت بگیرد. با پکیج بلغم درمانگیاه می توانید مسیر درمان مزاج بلغمی را به سادگی طی کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×