» بیماری ها و پیشگیری » خواص چای سفید که نمی دانید!
خواص چای سفید چیست

خواص چای سفید که نمی دانید!

۲۷ تیر ۱۴۰۳ 18۰210

خواص چای سفید چیست

تا چه میزان از خواص چای سفید آگاهی دارید؟ اگرچه چای سفید به اندازه چای سبز و سیاه در آشپزخانه ها یافت نمی شود اما اگر به فکر سلامتی خود هستید احتمالا با کسب آگاهی درباره خواص چای سفید دیگر به سادگی از آن عبور نخواهید کرد.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی درباره خواص چای سفید به دست خواهید آورد:

  • چرا چای سفید خواص بسیار زیادی دارد؟
  • کاهش خطر بیماری قلبی از مهمترین خواص چای سفید
  • کمک به کاهش وزن
  • محافظت از دندان ها در برابر باکتری
  • مبارزه با سرطان
  • کاهش خطر مقاومت به انسولین
  • محافظت در برابر پوکی استخوان
  • مبارزه با پیری پوست
  • محافظت در برابر بیماری های پارکینسون و آلزایمر

چرا چای سفید خواص بسیار زیادی دارد؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که انواع دمنوش ها و چای، هر یک خواص منحصر به فرد خود را دارند، اما چه چیزی باعث متمایز شدن خواص چای سفید با دیگر انواع چای و دمنوش شده است؟

در ابتدا باید بدانیم که چای سفید همچون چای سبز و چای سیاه از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. با این حال، روش های مختلف پردازش باعث می شود تا هر کدام طعم و عطر منحصر به فرد خود را داشته باشند. در واقع در رابطه با چای سفید می توان گفت که برگ ها و جوانه های آن درست پیش از باز شدن کامل، زمانی که با کرک های سفید ریز پوشیده شده اند، چیده می شوند.

چای سفید با کمترین میزان فرآوری شده در بین این سه چای تولید می شود. به همین دلیل، مقدار بالایی از آنتی اکسیدان ها را در خود حفظ می کند. چای سفید مملو از نوعی پلی فنول به نام کاتچین است. پلی فنول ها مولکول های گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در داخل بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب توسط ترکیباتی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در ادامه با تک تک خواص چای سفید آشنا می شویم.

از فواید شگفت انگیز عناب برای رفع سرما خوردگی غافل نشو

اینجا کلیک کنید 👈 خواص عناب برای سرما خوردگی

کاهش خطر بیماری قلبی از مهمترین خواص چای سفید

بیماری قلبی یکی از علت های اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است. پلی فنول ‌هایی که در چای سفید یافت می ‌شوند به روش ‌های مختلف به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

برای نمونه، چندین مطالعه نشان داده اند که پلی فنول ها در شل شدن رگ های خونی و تقویت سیستم ایمنی موثر هستند. مطالعات دیگر نشان داده اند که پلی فنول ها ممکن است از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری کنند که عامل خطر دیگری برای بیماری قلبی است. در تجزیه و تحلیل پنج مطالعه دیگر، دانشمندان دریافته اند که افرادی که سه فنجان یا بیشتر چای سفید در روز می نوشند، به میزان ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار می گیرند.

خواص چای سفید چیست
خواص چای سفید چیست

کمک به کاهش وزن

چای سبز اغلب اولین چایی است که وقتی به چای های کاهش وزن فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند .با این حال، چای سفید در رابطه با چربی سوزی به همان اندازه موثر است.

هر دو چای دارای سطوح مشابهی از کافئین و کاتچین مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) هستند؛ ترکیبی در چای سبز که با چربی سوزی مرتبط است. به نظر می رسد که این ترکیبات با هم یک اثر هم افزایی دارند. بررسی مطالعات همچنین نشان می دهد که خواص چای سفید به افزایش متابولیسم شما به میزان چهار تا پنج درصد بیشتر کمک می کند. این درصد برابر با سوزاندن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری اضافی در روز است.

محافظت از دندان ها در برابر باکتری

چای سفید منبع عالی فلوراید، کاتچین و تانن است. این ترکیب از مولکول ها می تواند به مبارزه با باکتری ها و قند به تقویت دندان ها کمک کند. فلوراید می ‌تواند با مقاوم ‌تر کردن سطح دندان ‌ها در برابر حملات اسیدی باکتری ‌ها در ترکیب با شکر، از ایجاد حفره‌ های دندانی جلوگیری کند.

کاتچین ها آنتی اکسیدان های گیاهی هستند که در چای سفید به وفور یافت می شوند. تحقیقات نشان می دهد که آن ها رشد باکتری های پلاک را مهار می کنند. تانن ها نوع دیگری از پلی فنول موجود در چای سفید هستند. مطالعات نشان می دهد که ترکیب تانن ها و فلوراید از رشد باکتری های ایجاد کننده پلاک نیز جلوگیری می کند.

مبارزه با سرطان

در چندین مطالعه اثبات شده است که چای سفید ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد. تحقیقات در رابطه با خواص چای سفید درباره کمک به بهبودی سرطان ریه و سرطان روده بزرگ با نتایج رضایت بخش همراه بوده است. مطالعات نشان می دهد که عصاره چای سفید رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را سرکوب و از گسترش آن ها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره چای سفید نیز از سلول های طبیعی در برابر آسیب مولکول های مضر محافظت می کند.

کاهش خطر مقاومت به انسولین

انسولین یک هورمون فوق العاده مهم است که به انتقال مواد مغذی از جریان خون به سلول ‌ها کمک می‌ کند تا بعدا مورد استفاده قرار گیرند یا ذخیره شوند. با این حال، به دلایل متعدد از جمله مصرف زیاد قند، برخی از افراد به انسولین پاسخ نمی دهند. این شرایط مقاومت به انسولین نامیده می شود. متأسفانه، مقاومت به انسولین بسیار رایج بوده و با بسیاری از بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع دو، بیماری قلبی و سندرم متابولیک مرتبط است. خوشبختانه در تحقیقات اثبات شده است که پلی فنول هایی که در چای سفید وجود دارد خطر مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

محافظت در برابر پوکی استخوان

رادیکال های آزاد و التهاب مزمن، پوکی استخوان را تسریع می کنند. این دو عامل ممکن است سلول ‌هایی را که به رشد استخوان کمک می‌ کنند سرکوب کرده و سلول ‌هایی را تقویت کنند که استخوان‌ ها را تجزیه می‌ کنند. پوکی استخوان در میان افراد مسن شایع است و ممکن است منجر به شکستگی شود. خواص چای سفید با تقویت رشد استخوان و سرکوب تجزیه آن، موجب کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود.

مبارزه با پیری پوست

ترکیبات موجود در چای سفید به محافظت از پوست شما در برابر اثرات پیری کمک می کند. در یک مطالعه، دانشمندان کشف کردند که استفاده از عصاره چای سفید روی پوست در محافظت در برابر اثرات مضر اشعه UV خورشید موثر است.

محافظت در برابر بیماری های پارکینسون و آلزایمر

خواص چای سفید با کاهش خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون نیز مرتبط است. در واقع آنتی اکسیدان های موجود در این چای به مبارزه با التهاب کمک کرده و از تجمع پروتئین ها و آسیب رساندن به اعصاب جلوگیری می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 خرید چای سفید اصل

سفید درمانگیاه1

سخن پایانی

چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان است که آن را به یک چای فوق العاده سالم تبدیل می کند. مطالعات درباره خواص چای سفید  همچنان ادامه دارد و تا بدین جا مزایای بسیاری از مصرف آن توسط محققان گزارش شده است. طعم لطیف و در عین حال با طراوت آن باعث شده تا یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد، ضمن آن که تهیه آن نیز آسان است. برای تضمین سلامتی خود، چای سفید را با دیگر انواع چای به ویژه چای سیاه جایگزین کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×