» اطلاعات دارویی » بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه
بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه

بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 8۰93

قند خون بالا یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در سرتا سر جهان است که در صورت عدم کنترل و درمان باعث مشکلاتی مانند نابینایی، قطع اعضای بدن و حتی در مواردی منجر به مرگ در مبتلایان خواهد شد. علت اصلی این بیماری  خطرناک کمبود هورمون انسولین در بدن است که باعث می شود گلوکز در جریان خون باقی مانده و وارد سلول های بدن نشود و در نتیجه عدم جذب قند خون باعث بالا رفتن آن و بیماری دیابت خواهد شد.

خوشبختانه قند خون بالا با رعایت یک رژیم غذایی سالم همراه با ورزش و تحرک در کنار مصرف داروهای شیمایی و یا گیاهی قابل کنترل است. البته برخی افراد به علت عوارض کمتر داروهای گیاهی ترجیح می دهند برای تنظیم قند خون خود از داروهای گیاهی استفاده نمایند. و معمولا سوال کسانی که به دچار این بیماری هستند این است که داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه؟

از این رو در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ داده و بهترین راه کارها را برای پایین آوردن قند خون را به شما معرفی نماییم.

علائم قند خون بالا چیست ؟ 

قند خون بالا از آن دسته بیماری هایی است که در صورت عدم درمان به موقع، باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری برای بیمار خواهد شد. بنابراین شناخت علائم این بیماری می تواند به تشخیص آن کمک نموده و نقش موثری در کنترل و درمان هرچه سریعتر بیماری داشته باشد.

در صورتی که شما نیز دچار بیماری دیابت یا قند خون بالا هستید توصیه می شود این بخش از درمانگیاه را مطالعه نمایید. قوی ترین پایین آورنده قند خون

از مهم ترین علائم و نشانه های قند خون بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس گرسنگی همیشگی و کاهش وزن

افرادی که قند خون بالا دارند معمولا احساس گرسنگی شدید و ضعف می کنند و حتی با وجود خوردن غذای بیشتر دچار کاهش شدید وزن خواهند شد. دلیل اصلی این نشانه به خاطر آن است که بدن قادر نیست انرژی خود را از طریق گلوکز بدست آورد و در نتیجه برای تامین انرژی به سراغ چربی و ماهیچه ها رفته و در نتیجه باعث تحلیل عضلات و بافت بدن شده و موجب کاهش وزن شدید در بیماران مبتلا به قند خون بالا خواهد شد. اگر چنین نشانه هایی را تجربه می کنید می توانید با کمک داروی گیاهی برای قند خون این علائم را کنترل کنید.

  • احساس خستگی مداوم، بی حالی و خواب آلودگی

از دیگر نشانه های بارز قند خون بالا خستگی مداوم و همیشگی است که باعث بی حالی و خواب آلودگی می شود. در اثر کاهش میزان ترشح هورمون انسولین در بدن، گلوگز به جای وارد شدن به سلول ها و تامین انرژی بدن در جریان خون باقی مانده و باعث خستگی شدید و مداوم خواهد شد.

  • اختلالات بینایی و تاری دید

وجود قند بالا در خون باعث اختلالات بینایی و تاری دید خواهد شد و در مواردی به دلیل تورم عدسی چشم موجب می شود تا بیمار وضوح و شفافیت دید خود را ازدست بدهد و اجسام را کدر و یا تار ببیند. از طرفی اکثر افرادی که دچار اختلالات بینایی در اثر قند خون بالا می شوند، سردرهای شدید را نیز تجربه خواهند کرد.

  • احساس تشنگی شدید و ادرار بیش از حد معمول

قند خون بالا موجب خروج بیشتر مایعات از اندام های بدن شده و همین امر باعث ایجاد تشنگی در فرد خواهد شد از این رو فرد مبتلا مایعات بیشتری مصرف نموده و در نتیجه منجر به دفع بیشتر ادرار از بدن خواهد شد. وقتی این علامت را مشاهده کردید سریع ترین و بی عارضه ترین راه کنترل آن استفاده از داروی گیاهی برای قند خون است.

  • عدم بهبود سریع زخم های بدن

قند خون بالا روی گردش خون و خون رسانی به بافت های بدن به خصوص پاها تاثیر منفی گذاشته و در نتیجه روند بهبود زخم، خراش، کبودی روی سطح بدن را بسیار کند خواهد کرد. حتی در مواردی زخم های کوچک به عفونت های شدید تبدیل شده است که در برخی مواقع با قطع عضو همراه است.

بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه
بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه

راه کارهایی برای کنترل و کاهش قند خون بالا

با مشاهده علائم و نشانه های قند خون بالا توصیه می شود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفت. اما چند راه کار ساده و کاربردی وجود دارد که نقش بسیار موثری در کنترل و تنظیم قند خون داشته و می تواند به افراد مبتلا به بیماری دیابت کمک نماید.

ورزش و تحرک

ورزش در بیشتر مواقع در کاهش میزان قند خون موثر بوده و می تواند به کنترل و پایین آمدن آن کمک کند. ورزش های پر تحرک مانند ایروبیک، دویدن و پیاده روی سریع موجب تبدیل قند خون به انرژی شده و در تنظیم آن موثر است. در کنار ورزش استفاده از داروی گیاهی برای قند خون می تواند اثربخشی فوق العاده ای ایجاد کند.

اما گاهی مواقع ورزش نیز به صورت عکس عمل نموده و باعث افزایش گلوکز در خون می شود بنابراین قبل از انجام تمرینات ورزشی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب نیز در دفع قند خون بالا بسیار عالی عمل کرده و از طرفی مانع خشکی بدن خواهد شد. در واقع نوشیدن آّب زیاد، موجب رقیق شدن خون شده و باعث دفع قند از طریق ادرار می شود. بنابراین هنگامی که احساس کردید قند خونتان بالا رفته ۳ یا ۴ لیوان آب میل نموده و سپس میزان قند خون را اندازه بگیرید در صورت عدم تغییر آب بیشتری میل نموده تا حجم ادرار افزایش یابد.

دوش آب گرم

دوش آب گرم نیز در کاهش  قند خون تاثیر گذار است. اما نکته مهم آن است که قبل و بعد از دوش آب گرم میزان قند خون خود را تست نمایید زیرا دوش آب گرم با افزایش جریان انسولین در بدن میزان قند خون را به طور چشم گیری کاهش می دهد و اگر به اندازه کافی انسولین ترشح نشده باشد موجب افزایش قند خون خواهد شد.

داشتن رژیم غذایی سالم

افراد مبتلا به قند خون بالا برای کاهش گلوکز خون باید از مصرف غذاهای چرب، شیرینی جات، قند و شکر پرهیز نمایند. یک رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی و مبتلا به قند خون بالا بهتر است شامل موارد زیر باشد:

  • مواد غذایی حاوی فبیر بالا : ۲۵ تا ۳۰گرم فیبر در رژیم روزانه می تواند در کاهش میزان قند خون بسیار موثر باشد.
  • غلات کامل: غلات کامل برعکس غلات تصفیه شده حاوی فیبر و مواد مغذی بیشتری بوده و می تواند در تنظیم قند خون کمک کننده باشند.
  • آجیل و خشکبار: مصرف مغزیجات و خشکبار به طور روزانه در رژیم غذایی موجب تنظیم قند خون و ترشح انسولین در بدن خواهد شد.
  • تخم مرغ: تخم مرغ نیز از دیگر مواد بسیار موثر در کاهش قند خون بالا است که نباید از استفاده آن در رژیم غذایی غافل شد.
  • قهوه: نوشیدن یک فنجان قهوه بدون شکر در طول شبانه روز به کاهش قند خون کمک خواهد کرد.
  • میوه و سبزی : خوردن میوه هایی که قند بالایی ندارند مانند گیلاس، سیب، کیوی و … به دلیل داشتن فیبر بالا و انواع ویتامین ها یک دلیل مهم برای کاهش قند خون در بدن هستند.
  • سبزیجان برگ پهن: سبزیجاتی مانند کاهو، کلم، اسفناج و چغندر حاوی مقدار بالایی فیبر، منیزیم و ویتامین A هستند که باعث کاهش قند خون در بدن می شود. معمولا داروی گیاهی برای قند خون از عصاره چنین گیاهانی تولید می گردد.

داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه؟

استفاده از داروهای گیاهی برای قند خون جزو موثرترین روش ها برای کاهش قند خون بالا در بیماران است که معمولا تاثیرات شگفت انگیزی داشته و می تواند به طور قابل توجهی در کنترل قند خون تاثیر گذار باشند. برخی از  بهترین و موثرترین داروهای گیاهی برای قند خون بالا شامل موارد زیر است:

دارچین

دمنوش دارچین و یا هرترکیبی از این ادویه یا داروی گیاهی می تواند موجب پخش گلوکز در جریان خون شده و قند خون را به طور قابل توجهی پایین آورد. یک دداروی گیاهی برای قند خون می تواند حاوی مقادیری از دارچین و یا مشتقات آن باشد.

چای ترش

دمنوش چای ترش به لیل طعم ترشی که دارد به کاهش قند خون کمک خواهد کرد و بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا است.

آلوئه ورا

داروی گیاهی برای قند خون بالا گیاه آلوئه ورا است. آلوئه ورا دارای خواص بی نظیری در ژل خود است که می تواند به کاهش میزان قند خون کمک نماید.

قره قات

قره قات با خاصیت های فراوان جزو بهترین داروی های گیاهی برای قند خون بالا است که در استفاده از آن در افراد دیابتی برای جلوگیری از اختلالات بینایی و آب مروارید موثر است.

شنبلیه

دانه شنبلیه حاوی فیبر های حل نشدنی است که آن را می توان بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا دانست. از ویژگی های این گیاه می توان به تنظیم میزان گلوکز خون اشاره کرد که باعث بهبود بیماری دیابت خواهد شد.

گزنه

گزنه نیز یک داروی گیاهی برای قند خون بالا است که در طب سنتی از آن برای کاهش گلوکز خون استفاده می کنند. از طرفی گزنه دارای خاصیت محافظتی در برابر تخریب سلول های پانکراس بوده و از بدن در برابر افزایش قند خون بالا محافظت خواهد کرد.

پیاز

پیاز یک ماده طبیعی برای افزایش سوخت و ساز گلوکز در کبد است و به کاهش میزان قند خون کمک می کند. پیاز ترشح انسولین را در خون افزایش داده و همین امر باعث شده است که پیاز جزو بهترین داروی گیاهی برای قند خون بالا باشد.

سیر

سیر نیز یک داروی گیاهی برای قند خون بالا است که روی کاهش آن تاثیر مستقیم می گذارد و از طرفی سیر موجب تحریک هورمون انسولین شده و به افزایش ترشح آن کمک می کند.

داروهای موجود در داروخانه درمانگیاه

با توجه به آنکه داروهای گیاهی برای قند خون بالا بسیار موثر هستند، داروخانه درمانگیاه مجموعه ای از بهترین داروهای گیاهی با ترکیبات کاملا طبیعی را گرد آوری کرده است که می تواند به کاهش میزان قند خون در بیماران دیابتی کمک نماید.

کپسول دیابت نیاک

کپسول دیابت نیاک یک محصول طبیعی حاوی طبا شیر, شیرین بیان، تخم کاهو، تخم خرفه، گل سرخ، گشنیز، صمغ عربی، صندل سفید، گلنار، کافور، شنبلیه، حنظل و گل ارمنی است.

این دارو گیاهی برای قند خون بالا به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی تخصصی در کاهش قند خون بالا و بهبود بیماری دیابت بسیار موثر است. همچنین این دارو اثرات کاهش وزن و پر ادراری را برطرف نموده و در افزایش ترشح انسولین و افزایش حسایت به انسولین تاثیر گذار خواهد بود و به کاهش جذب کربوهیدرات ها از طریق دستگاه گوارش کمک می کند.

خرید کپسول دیابت نیاک

قرص قند گیاهی

فایترسین

فایترسین تاثیر مستقیمی در بهبود بیماری دیابت و بیماری های قلبی و عروقی دارد. این دارو حاوی عصاره دارچین، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین B1، ویتامین B2، کروم و زینک است و علاوه بر کاهش میزان قند خون می تواند به افزایش سلامت عمومی بدن مانند کاهش  میزان کلوسترول و فشار خون بالا در بیماران قلبی و عروقی نیز کمک کند. فایترسین نیز یک داروی گیاهی برای قند خون است.

خرید فایترسین

فایترسین دیا

گلوکوهرب

گلوکوهرب مکمل دیگری برای کاهش قند خون در افراد دیابتی است. این مکمل یک داروی گیاهی برای قند خون است. این فرآورده حاوی گیاه گزنه، علف شور، برگ گردو و زیتون است .گلوکوهرب می تواند قند خون را تنظیم نموده و با مواد بینظیر به کار رفته در آن نقش موثری در کاهش فشار خون و چربی خون داشته باشد و برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی یک انتخاب عالی است.

خرید مکمل گلوکوهرب

قرص گلوکوهرب عوارض و موارد مصرف

ساتیوا

ساتیوا یا جوی دو سر سر شار از فیبر، اسید های چرب غیر اشباع، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است و تاثیر عالی در کاهش میزان قند خون یا گلوکز می گذارد. از طرفی ساتیوا روی عملکرد دستگاه گوارش، کبد، قلب و سایر ارگان های بدن تاثیر گذاشته و می تواند به افزایش سلامت عمومی بدن کمک شایانی نماید.

خرید قرص ساتیوا

.jpg

 ذیابیطس

ذیابیطس یک مکل صد در صد طبیعی حاوی گیاهانی مانند شنبلیله، گزنه، قره قات و علف چشمه است که خاصیت کاهش قند خون بالا در مبتلایان به دیابت را دارد. همچنین قرص ذیابیطس دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است و تاثرات اکسیداتیو ناشی از قند خون بالا را در بیماران دیابتی خنثی خواهد کرد. از طرفی این دارو با اثر گذاری به موقع عفونت ها ادراری و سنگ گلیه را درمان خواهد کرد.

خرید قرص ذیابیطس حکیم

.jpg

سخن پایانی | داروی گیاهی برای قند خون

در صورت مشاهده نشانه های قند خون بالا حتما این بیماری را جدی گرفته و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این بیماری مزمن با کسی شوخی ندارد و در صورت عدم توجه ممکن است باعث از دست رفتن بینایی و یا قطع عضو شود.

خوشیختانه با پرهیز از خوردن قند و شکر در کنار مصرف داروی گیاهی برای قند خون بالا می توان این بیماری را کنترل  نمود. در این مقاله از درمانگیاه به این پرسش که داروی گیاهی برای قند خون بالا چی خوبه؟ به طور مفصل پاسخ داده شد. اگر شما نیز به این بیماری دچار هستید توصیه می شود این مقاله از درمانگیاه را از ابتدا مطالعه نمایید.

منبع: yale

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×