زنان در سرتاسر جهان نقش های متعددی را جهت انطباق با شیوه مدرن زندگی در جامعه ایفا می کنند اما متاسفانه چیزی که اغلب توسط خود آن ها نادیده گرفته می شود، سلامتی آنها است. در حال حاضر، بیشتر خواص ویتامین سی برای زنان و هم برای مردان در رابطه با تقویت سیستم ایمنی گزارش می شود، اما نمی توان منکر نقش اختصاصی و فواید ویتامین ث برای زنان بود. از آن جا که زنان به طور شبانه روزی چندین کار را انجام می دهند، سبک زندگی پرمشغله ای را دنبال می کنند و اغلب مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری های گوناگون هستند.

همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است بنابراین بدن نمی تواند آن را ذخیره کند. دقیقا به همین دلیل است که باید آن را هرروز از طریق غذا و سایر مکمل ها مصرف کنید تا تاثیر لازم را در سلامتی داشته باشد. به ویژه اگر رژیم غذایی شما فاقد منابع غذایی نظیر ویتامین سی باشد. بنابراین مصرف مکمل هایی مانند ویتامین C و داشتن رژیم غذایی سالم نیاز بدن بانوان به این ویتامین مهم را تامین می کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، داروخانه اینترنتی درمانگیاه قصد دارد تا در این مقاله نگاهی دقیق تر به فواید ویتامین C برای زنان بپردازد.

فواید ویتامین ث برای زنان

1- یک آنتی اکسیدان ضروری جهت تولید کلاژن

این ماده مغذی محلول در آب به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که برای توسعه و نگهداری از شریان ها مورد نیاز است. کلاژن ماده ای است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. اما با افزایش سن، تولید این ماده کاهش می یابد.ویتامین C نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که در نتیجه چین و چروک و علائم و نشانه های پیری را کاهش می دهد.

مطالعه مقاله “منابع ویتامین سی” نیز به شما پیشنهاد می‌شود

برای مشاهده اینجا کلیک کنید 👈 منابع ویتامین c

2- دوران بارداری و شیردهی

دریافت ویتامین سی کافی، از رشد پوست، غضروف، تاندون ها و استخوان های کودک شما حمایت و در عین حال به مادر در حفظ سیستم ایمنی قوی کمک می کند. علاوه بر این، به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده، از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد دفاع می کند و در مبارزه با عفونت ها موثر است.

فواید ویتامین C برای زنان

9 فایده ویتامین c برای زنان

3- تسکین استرس

کاهش استرس یکی از فواید ویتامین ث برای زنان است. ویتامین C در مرکبات بسیاری یافت می شود و به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن بر رادیکال های آزاد مشهور و معروف است. استرس می تواند ناشی از داشتن رادیکال های آزاد زیاد در بدن باشد. این رادیکال‌های آزاد گونه ‌های اکسیژن بسیار واکنش‌ پذیر هستند که باعث واکنش التهابی می ‌شوند در نتیجه سطح کورتیزول و فشار خون را افزایش می ‌دهند.

آنتی اکسیدان ها با این گونه های واکنش پذیر در بدن مبارزه می کنند که به کاهش سطح استرس کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C در کاهش نشانگرهای استرس و اضطراب با کاهش ضربان قلب و فشار خون مهم است.

4- تسکین PMS یا سندروم پیش از قاعدگی

PMS یا تسکین سندروم پیش از قاعدگی یکی دیگر از مهمترین فواید قرص ویتامین سی برای زنان را شامل می شود. بسیاری از علائم دردناک و منفی مانند گرفتگی های شکمی، سردرد، حساس شدن سینه ها، نفخ و نوسانات خلقی با PMS مرتبط هستند. اگرچه این علائم ممکن است رایج باشند، اما طبیعی نیستند.

یکی از فواید ویتامین سی برای زنان این است که می تواند با افزایش سطح پروژسترون به کاهش این علائم کمک کند. بسیاری از موارد سندرم پیش از قاعدگی ناشی از سطوح بالای استروژن است که باعث بروز علائم می شود و در نتیجه سطح پروژسترون بسیار پایین می آید. خوشبختانه فواید قرص ویتامین سی برای زنان با کاهش سطح استروژن و تسکین دردهای سندروم پیش از قاعدگی اثبات شده است.

فواید ویتامین C برای زنان : تسکین PMS یا سندروم پیش از قاعدگی

مصرف ویتامین سی توسط زنان باعث تسکین PMS می‌شود

5- کاهش اضطراب

تسکین اضطراب یکی دیگر از فواید ویتامین ث برای زنان است. اضطراب در دنیای امروزه بسیار رایج است. این حالت در حدود 20 درصد از جمعیت دنیا به طور ویژه مشاهده می شود. اضطراب نوعی احساس ترس، نگرانی یا ناراحتی است. اضطراب می تواند با عوامل استرس زا در زندگی ما مرتبط باشد.

این حالت در واقع نشانه ای از دل نگرانی یا چیزی است که در نتیجه استرس اتفاق می افتد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی ضربان قلب و سطح اضطراب را کاهش دهد.

6- افزایش پروژسترون

افزایش پروژسترون یکی دیگر از فواید ویتامین سی برای زنان است. پروژسترون هورمون مهمی است که به بدن اجازه می دهد تا هنگام بارداری فرآیند تخمک گذاری طی شود. حفظ سطح سالم پروژسترون برای سلامت عمومی زنان بسیار مهم است. مصرف ویتامین سی به ویژه با افزایش سن اهمیت می یابد زیرا در سنین بالاتر و ورود زنان به مرحله قبل از یائسگی، سطح پروژسترون به طور طبیعی با کاهش باروری کاهش می یابد.

7- کاهش دردهای دوران قاعدگی

اگر هر ماه دچار پریود های سنگین هستید از فواید ویتامین ث برای زنان غافل نشوید. جریان سنگین پریود ناشی از یک دوره طولانی‌تر از ۷ روز، از دست دادن بیش از ۸۰ میلی‌لیتر خون در هر سیکل، تعویض تامپون یا پد هر یک یا دو ساعت مشخص می ‌شود. پریود های سنگین توسط پولیپ ایجاد می شوند که در آن رشد بافت بزرگ در حفره آندومتر رخ می دهد.

استروژن برای ایجاد دیواره آندومتر برای قاعدگی عمل می کند، بنابراین خونریزی شدید قاعدگی می تواند ناشی از غلبه استروژن باشد. از آن جا که ویتامین C می تواند سطوح بالای استروژن را کاهش دهد و پروژسترون را افزایش دهد، این ویتامین می تواند به کاهش جریان پریود کمک کند و درد پریود را قابل کنترل تر کند.

فواید ویتامین ث برای زنان : کاهش دردهای عصلانی قاعدگی

فواید ویتامین ث برای زنان

8- کاهش آکنه هورمونی

کاهش آکنه هورمونی یکی دیگر از فواید ویتامین C برای زنان است. ویتامین C با خاصیت آنتی اکسیدانی خود فواید زیادی برای عملکرد سیستم ایمنی دارد به همین دلیل یکی از مواد مغذی مهم برای آکنه هورمونی محسوب می شود.

استرس اکسیداتیو فاکتور رونویسی هسته‌ای کاپا B را فعال کرده در نتیجه منجر به بروز پاسخ پیش التهابی شده و همچنین روند پیری پوست را تسریع می کند. ویتامین C قادر است فاکتور رونویسی هسته ای کاپا را مهار و یک پاسخ ضد التهابی ایجاد کند. آکنه نوعی التهاب روی پوست است، توانایی کاهش التهاب، توسط ویتامین سی کاملا اثبات شده است.

9- تقویت فاز فولیکولی

یکی دیگر از فواید ویتامین C برای زنان این است که فاز فولیکولی را تقویت می کند. این مرحله از چرخه قاعدگی با قطع خون ریزی شروع می شود و با مرحله تخمک گذاری به پایان می رسد. فاز فولیکولی مرحله مهمی است زیرا سطح انرژی و هورمون های شما در حال افزایش است و باید غذاهایی مصرف کنید که به سلامت چرخه قاعدگی کمک کند.

غذاهای حاوی ویتامین C حاوی خواص آنتی اکسیدانی زیادی برای کاهش التهاب هستند. آنتی اکسیدان ها از سم زدایی کبد حمایت می کنند و با مبارزه با رادیکال های آزاد که ناشی از استرس، کیفیت پایین غذا و مصرف الکل هستند، التهاب را کاهش می دهند. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین سی با دفاع در برابر التهاب و رادیکال های آزاد باعث افزایش سطح هورمون های سالم و تقویت فاز فولیکولی می شود.

با بهترین مکمل های ویتامین سی آشنا شوید

ویتامین C یک ویتامین ضروری محلول در آب است. به همین دلیل باید آن را از طریق رژیم غذایی خود مصرف کنیم. منابع غذایی ویتامین سی شامل مرکبات، توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی می شود. ممکن است رژیم غذایی شما حاوی دوز کافی از ویتامین سی نباشد بنابراین مصرف مکمل های حاوی این ویتامین امری کاملا ضروری است. در ادامه با تعدادی از بهترین مکمل های حاوی ویتامین سی آشنا خواهید شد.

ساشه ویتامین سی ویتامین لایف

ساشه 1000 میلی گرمی ویتامین C ویتامین لایف برای افراد بالای 14 سال طراحی شده است. این ساشه مناسب برای افرادی است که به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و یا دچار بیماری هایی نظیر آرتروز و روماتیسم هستند. کاهش فشار خون، تقویت حافظه، جلوگیری از خستگی و بی حالی، تولید کلاژن و کاهش سطح اسید اوریک خون از دیگر فواید ساشه ویتامین سی است.

اینجا کلیک کنید 👈 ساشه ویتامین سی

ساشه ویتامین C ویتامین لایف

ساشه ویتامین C ویتامین لایف

ویال ویتامین سی یوروویتال

ویال ویتامین سی با ترکیباتی نظیر آسکوربیک اسید، سدیم متا بیسولفیت، سوربیتول، سدیم هیدروکسید، طعم دهنده پرتقال و غیره طراحی و تولید می شود. هر ویال این محصول حاوی شش تک دوز به میزان 10 میلی لیتر است. هر ویال به میزان 1000 میلی گرم ویتامین سی را شامل می شود. شرکت سازنده نهایتا مصرف دو ویال را در روز پیشنهاد می کند.

برای مشاهده اینجا کلیک کنید: ویال ویتامین سی یوروویتال

ویال خوراکی ویتامین سی یوروویتال

ویال خوراکی ویتامین سی یوروویتال

قرص جوشان ویتامین C های هلث

قرص جوشان ویتامین سی علاوه بر آن که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده در سلامت دندان ها، لثه، پوست، بافت همبند و استخوان ها نقش دارد. فواید قرص ویتامین سی برای زنان و مردان به ویژه برای افرادی مناسب است که به آنتی هیستامین طبیعی نیاز دارند و یا از معده حساسی برخوردار هستند.

قرص جوشان ویتامین ث

 ث 1000 های هلث

ث 1000 های هلث

فواید ویتامین C برای زنان با دریافت دوز مشخصی از این ویتامین به صورت روزانه در بهبود سلامت بدن نقش مهمی دارد. این ویتامین با توجه به آن که باید از طریق تغذیه و مکمل دریافت شود اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد. مکمل های حاوی ویتامین سی بسیاری در داروخانه اینترنتی درمانگیاه وجود دارد. علاوه بر مکمل های ذکر شده بسیاری از مکمل های گیاهی دیگری متناسب با نیاز بدن افراد در بخش مکمل و ویتامین موجود و قابل سفارش است.