آیا مدام درگیر مقایسه ظاهر کودک خود با گونه های چاق کودک همسایه هستید و به دنبال بهترین شیر خشک چاق کننده هستید؟

و آیا از خود می‌ پرسید که آیا آن ‌ها به اندازه کافی غذا می‌ خورند و چگونه به وزن‌گیری نوزادتان می توانید کمک کنید؟

شیر مادر ممکن است بهترین انتخاب غذایی برای نوزادان باشد، اما اکثر نوزادان در برخی مواقع ملزم به تغذیه با شیر خشک چاق کننده هستند. شواهد نشان می دهد که این نوزادان سریعتر از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند وزن اضافه می کنند.

خوشبختانه طیف گسترده ای از مارک ها و انواع شیر خشک چاق کننده در داروخانه ها و مغازه ها موجود است.

همیشه برچسب ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که مناسب ترین شیر خشک چاق کننده را برای کودک خود خریداری می کنید.

شیر خشک برای وزن گیری نوزاد به دو شکل مختلف عرضه می شود. پودر خشکی که با آب درست می کنید، یا فرمول مایع آماده برای تغذیه، در حالی که فرمول مایع آماده برای تغذیه می تواند راحت باشد، اما نسبتا گران تر است و پس از باز شدن، باید به سرعت استفاده شود.

شیر خشک خارجی مواد مغذی مورد نیاز نوزادان را برای رشد، وزن گیری و تکامل نوزاد فراهم می کند. با این حال، فواید سلامتی مشابه تغذیه با شیر مادر برای شما و کودکتان ندارد.

به عنوان مثال، نمی تواند از کودک شما در برابر عفونت محافظت کند. اما اگر نگران وزن نوزاد خود هستید و یا به دلایلی مصرف شیر خشک چاق کننده را تنها راه حل می دانید باید پیش از انتخاب به یک سری سوالات پاسخ دهیم.

بهترین شیر خشک چاق کننده

بهترین شیر خشک چاق کننده

 

آیا کودک شما نیاز به افزایش وزن و شیر خشک چاق کننده دارد؟

بسیاری از والدین نسبت به وزن گیری فرزند خود حساس و نگران می شوند. اما در اینجا چیزی است که باید به خاطر بسپارید. در چند روز اول پس از تولد نوزاد، آن ها مقداری وزن کم می کنند.

در واقع، انتظار می رود که چنین اتفاقی بیفتد. نوزادی که با شیر خشک چاق کننده تغذیه می شود حدودا 3 تا 4 درصد وزن هنگام تولد را در چند روز اول زندگی از دست می دهد. نوزادی که با شیر مادر تغذیه می شود بین 6 تا 7 درصد از وزن خود را از دست می دهد.

در پایان 2 هفته، بیشتر نوزادان این وزن را دوباره به دست خواهند آورد و در پایان سال اول، احتمالاً متوجه خواهید شد که وزن کودک شما سه برابر شده است.

اما برای افزایش وزن کودک چه کاری می توانید انجام دهید؟

شیر خشک چاق کننده موجود در بازار توسط سازمان غذا و دارو تایید می شود. نیکلاس استتلر، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان در فیلادلفیا، می گوید که ثابت شده است که شیر خشک چاق کننده “ایمن و موثر” هستند. او می گوید اگر نوزادان آن ها را دوست داشته باشند و بخورند، سلامت و وزن خود را حفظ خواهند کرد.

با این حال حتی اگر پس از مصرف شیر خشک چاق کننده احساس می کنید که کودک شما وزن اضافه نمی کند، اولین قدم شما این است که از پزشک اطفال خود و احتمالاً یک مشاور شیردهی دارای مجوز هیئت مدیره راهنمایی بگیرید.

آن ‌ها می ‌توانند با شما همکاری کنند تا رشد کودکتان را در برابر نمودارهای رشد متوسط ​​ترسیم کنند تا ببینند در کجا قرار دارند. به احتمال زیاد، آن ها خیال شما را راحت می کنند. وزن گیری برای هر نوزاد منحصر به فرد است اما باید به منحنی رشد نیز توجه شود.

شما می توانید مقاله درمانگیاه دررابطه با درمان کم اشتهایی در طب سنتی را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 درمان کم اشتهایی

چگونه می توانید وزن کودک خود را افزایش دهید؟

برخی از نوزادان به سختی غذا می ‌خورند و به نظر می ‌رسد که در مورد افزایش وزن نمی‌ توانند این روند را حفظ کنند.

اگر احساس کردید که کودک شما در بلع مشکل دارد، بین شیر خوردن استفراغ می کند، احتمالا آلرژی غذایی دارد، رفلاکس دارد یا اسهال مداوم دارد، در این شرایط با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

این مسائل می تواند مانع از جذب کالری مورد نیاز کودک شما شود.

هنگامی که این احتمالات را لغو کردید، اگر شما و پزشک اطفال توافق داشته باشید، می‌توانید استراتژی مناسبی مانند مصرف مناسب ترین شیر خشک چاق کننده را در دستور کار قرار دهید.

بهترین شیر خشک چاق کننده

بهترین شیر خشک چاق کننده

اگر شیر می دهید:

برای دیدن گونه های برجسته در کودک خود چه کاری می توانید انجام بدهید؟ در ادامه چند پیشنهاد وجود دارد.

تمرین، تمرین، تمرین: شیر دادن به نوزاد هنری است که باید آموخت. شما با دانستن نحوه شیر دادن به دنیا نیامده اید که چگونه آن را انجام دهید. با یک مشاور شیردهی تماس بگیرید تا بتواند بررسی کند که آیا کودک شما وضعیتی دارد که تغذیه از سینه را سخت می کند یا نیاز به بیدار شدن دارد؟

شیر خود را افزایش دهید: اگر نگران هستید که شیر شما برای پاسخگویی به نیازهای کودک کافی نیست، استراحت کنید. بیشتر مادران این ترس را دارند. برای افزایش شیر خود، کودک خود را در نزدیکی خود نگه دارید، هر یک یا دو ساعت یک بار شیر دهید و سعی کنید در این فواصل استراحت کنید. برای افزایش حجم شیر می توانید از قطره رازیانه نیز استفاده کنید.

اگر از شیر خشک چاق کننده استفاده می کنید:

پس از چند ماه اول، نوزادانی که با شیر خشک چاق کننده تغذیه می ‌شوند، معمولا سریع ‌تر از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، وزن اضافه می ‌کنند. اما چه اتفاقی می ‌افتد اگر کودک شما که با شیر خشک تغذیه می ‌شود شکوفا نشود؟

تغییر شیر خشک را در نظر بگیرید: اگر کودک شما علائم حساسیت یا آلرژی به شیر خشکی که استفاده می کنید نشان می دهد، ممکن است بخواهید نام تجاری شیر خشک خارجی خود را تغییر دهید یا شیر مادر را از بانک شیر تهیه کنید. اگر کودک شما علائم رفلاکس، اگزما، اسهال، یبوست یا مشکلات دیگر را تجربه می کند، با پزشک اطفال خود صحبت کنید. آن ها ممکن است از شیر اهدا کننده استفاده کنند یا فرمول مبتنی بر پروتئین هیدرولیز را پیشنهاد کنند. از آن جا که این نوع شیر خشک گران است، فقط برای نوزادانی که به شیر گاو یا سویا حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

اطمینان حاصل کنید که شیر خشک شما به درستی مخلوط شده است: پیروی از دستور العمل های مخلوط کردن روی بسته شیر خشک چاق کننده بسیار مهم است. تعادل مناسب آب با پودر ضرورت دارد. آب زیاد ممکن است به این معنی باشد که کودک شما کالری کافی دریافت نمی کند و می تواند خطرناک باشد.

با پزشک اطفال صحبت کنید: قبل از افزودن هر چیزی به شیشه شیر کودک، مانند شیر خشک یا غلات برنج، مهم است که با پزشک اطفال مشورت کنید. آن ها می توانند به شما توصیه کنند که چه چیزی برای کودک شما ایمن و سالم است.

از شیر خشک های ارگانیک و حاوی کمبیوتیک استفاده کنید: شیر خشک هیپ ارگانیک مورد تایید اتحادیه اروپا جهت وزن گیری کودک دغدغه و نگرانی شما را از این بابت برطرف می کند. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با این شیرخشک خارجی برروی لینک زیر کلیک کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 شیر خشک هیپ ارگانیک

شیرخشک هیپ ارگانیک 1

شیرخشک هیپ ارگانیک 1

اگر به کودک خود غذای جامد می دهید:

شما نقطه عطف 6 ماهگی را پشت سر گذاشته اید و کودک خود را با مواد جامد آشنا کرده اید، اما آن ها آن طور که انتظار داشتید وزن اضافه نمی کنند. بعد از اینکه غذاهای تک ماده ای را به طور ایمن معرفی کردید و فرصتی برای ترکیب طعم های بیشتری پیدا کردید، می توانید مقداری کالری و چربی اضافی را در خود جای دهید.

در اینجا چند پیشنهاد برای افزایش وزن کودک آورده شده است:

چربی های سالم را اضافه کنید: روغن زیتون و آووکادو سرشار از کالری و فواید سلامتی هستند. اسید اولئیک موجود در هر دو ممکن است التهاب را کاهش دهد، به علاوه شما مقداری از آن چربی‌ های امگا 3 را دریافت می ‌کنید که برای مغز بسیار مفید هستند.

گوشت های با کالری بیشتر را انتخاب کنید: گوشت خوک، پای مرغ و بوقلمون چرخ شده گزینه های پرکالری هستند.

محصولات لبنی پرچرب را پیشنهاد دهید: پنیر رنده شده را به سوپ اضافه کنید یا آن را روی برنج و پاستا بپاشید تا کالری مورد نظرتان را اضافه کنید. به دنبال ماست‌ های پرچرب باشید، اما از ماست ‌های مملو از شکر صرف نظر کنید.

میوه های پرکالری را انتخاب کنید: به جای سیب و پرتقال به نوزادتان موز، گلابی و آووکادو بدهید. این میوه ها دارای کالری بالاتری هستند.

نکاتی برای وزن سالم برای کودک

مصرف غذا به زمان صرف غذا و میان وعده محدود نمی شود. زمانی که به دنبال راه های دیگری برای افزایش وزن کودک خود هستید، باید شرایط منحصر به فرد زندگی خود را در نظر بگیرید، اما در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

ویتامین ها و مکمل ها

شیر مادر حاوی آهن بسیار کمی است. اگرچه اکثر نوزادان با ذخایر آهن کافی در بدن خود به دنیا می آیند تا بتوانند در 4  ماه اول زندگی خود باقی بمانند، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند مکمل آهن داده شود.

نوزادانی که با شیر خشک چاق کننده تغذیه می شوند آهن کافی را از شیر خشک دریافت می کنند. همچنین ارائه مقدار زیادی غذاهای غنی از آهن ایده خوبی است. در نهایت به خاطر داشته باشید که پیش از شروع مصرف ویتامین ها یا مکمل ها برای کودک، باید با پزشک اطفال خود صحبت کنید.

افزایش وزن و انتظارات تغذیه در سال اول

بدو تولد تا سه ماهگی

از بدو تولد تا 3 ماهگی، می توانید انتظار داشته باشید که کودکتان حدود 1.5 تا 2.5 سانتی متر در ماه رشد کند. آن ها احتمالاً حدود 140 تا 200 گرم در هفته اضافه خواهند کرد. بله، به همین دلیل است که وزن آن نوزادان دوام زیادی ندارد.

اگر به کودک خود شیر می دهید، هر 2 تا 3 ساعت به او شیر بدهید. اگر به کودکتان شیر خشک چاق کننده می دهید، در چند روز اول هر 2 تا 3 ساعت یک تا 2 اونس شیر خشک برای نوزادان مصرف کنید. زمانی که معده کودک شما گسترده می شود، می توانید فواصل شیرخشک برای وزن گیری نوزاد را کمی بیشتر کنید.

بهترین شیر خشک چاق کننده

بهترین شیر خشک چاق کننده

سه تا هفت ماهگی

با نزدیک شدن به نقطه عطف 3 ماهگی کودک، افزایش وزن او کمی کند می شود. احتمالا شاهد افزایش حدود 4 اونس در هفته یا 110 گرم خواهید بود. در 5 ماهگی و یا زودتر، می توانید کمی آسوده خاطر باشید، زیرا احتمالا وزن کودک شما دو برابر شده است.

برخی از نوزادان ممکن است در حدود 4 ماهگی به غذای جامد علاقه نشان دهند، اما بهترین کار این است که تا نشانگر 6 ماهگی صبر کنید تا آن را به کودک خود معرفی کنید. علی رغم آنچه در مورد تغذیه کودک با پوره میوه شنیده اید، ممکن است بخواهید با گوشت شروع کنید.

7 تا 12 ماهگی

کودک شما اکنون حدود 3 تا 5 اونس یا 85 تا 140 گرم در هفته وزن اضافه می کند. این رقم حدود 900 گرم در ماه می شود. تا زمانی که اولین تولد را جشن می گیرید، وزن نوزاد شما احتمالا سه برابر شده است.

اکنون در زمان صرف غذا یک مهمان کوچک روی میز دارید. با ارائه غذاهای انگشتی به کودک خود لذت ببرید. در این بازه زمانی، چه در حال شیردهی باشید و چه شیر خشک چاق کننده ارائه دهید، کودک شما همچنان باید بیشتر کالری خود را تا پایان سال اول مصرف کند.

زمان بندی صرف غذا

در ماه های اول زندگی، به یاد داشته باشید که کودک شما بیشتر با نیازهای خود هماهنگ است تا اینکه با ساعت غذاخوردن هماهنگ باشد. اگر گرسنه هستند به آن ها غذا بدهید. همان طور که آن ها بزرگتر می شوند، می توانید شروع به تنظیم ساعت های غذا کنید.

پس از 6 ماه یا بیشتر، یک برنامه بیشتر ممکن است به تشویق عادات غذایی سالم کمک کند. می توانید زمانی را برای خوردن آگاهانه اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که در زمان میان وعده در اواسط صبح و اواسط بعد از ظهر برنامه ریزی کنید زیرا شکم های کوچک ذخیره زیادی ندارند.

سرگرمی و کنار هم بودن هنگام صرف غذا

غذا خوردن به عنوان یک خانواده منجر به خوردن بیشتر و امتحان کردن غذاهای جدید می شود. با خاموش کردن تلفن و تلویزیون، حواس پرتی را به حداقل برسانید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که خواندن داستان برای فرزندتان در حالی که به او غذا می ‌دهید بهترین راه برای وادار کردن او به غذا است.

وعده های غذایی متنوعی را برای تشویق به امتحان طعم های جدید برنامه ریزی کنید، به یاد داشته باشید که غذاهای جدید را یکی یکی معرفی کنید.

انواع شیری که باید از آن اجتناب کنید

همه شیرها برای تغذیه نوزادان مناسب نیستند. هرگز نباید شیرهای زیر را به نوزاد زیر یک سال بدهید:

  • شیر تغلیظ شده
  • شیر تبخیر شده
  • شیر بز یا گوسفند (اما استفاده از آن ها هنگام پختن غذا برای کودکتان خوب است، البته تا زمانی که پاستوریزه شده باشند)
  • انواع دیگر نوشیدنی های معروف به شیر مانند نوشیدنی های سویا، برنج، جو دوسر یا بادام
  • شیر گاو به عنوان نوشیدنی (اما استفاده از آن در آشپزی خوب است)

همان طور که کودک شما به واسطه تغذیه صحیح و شیرخشک برای وزن گیری نوزاد رشد می کند و آگاه تر می شود، مراقبت از خود و تغذیه صحیح را نیز برای خود فراموش نکنید. آن ها عادات خوب شما را اتخاذ خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر و انتخاب بهتر شیر خشک چاق کننده می توانید به وبسایت داروخانه اینترنتی درمانگیاه مراجعه کنید.