» اطلاعات دارویی » قرص معده درد بزرگسالان
بهترین قرص برای گاستریت معده گاستریت معده چیست و بهترین روش درمان آن

قرص معده درد بزرگسالان

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ 5۰16

همه ما هر از گاهی دچار معده درد، ناراحتی معده و درد شکم می شویم که معمولا جدی نیستند. معمولا معده دردها به خاطر خوردن غذاهای سنگین، ضد و نقیض و یا خوردن بیش از حد ایجاد می شوند. برای درمان معده درد های موقتی باید از قرص معده درد بزرگسالان استفاده کرد که در این متن به بهترین نمونه های آن اشاره می شود. اما اگر معده دردها ادامه پیدا کرد می تواند نشانه ای باشد برای این که بدن شما آنطور که باید کار نمی کند پس باید، برای تشخیص علائم به پزشک مراجعه کنید.

معده درد ها گاهی به دلیل نفخ و یا کشیدگی عضلات معده ایجاد می شود اما گاهی هم به دلیل عفونت داخلی و یا حمله قبلی است پس اگر با مصرف قرص معده درد بزرگسالان مسئله رفع نشد و یا میزان درد بسیار شدید بود حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب از درمانگیاه به معرفی چند نمونه از قرص معده درد بزرگسالان می پردازیم که اثر بخشی فوری دارند و شما را از شر دلپیچه و … رها می سازند.

 معده درد چیست؟

معده یک عضو مهم و گشادترین بخش دستگاه گوارش است. مری قبل از آن قرار دارد و روده کوچک به انتهای آن متصل است. این اندام بزرگ، عضلانی و توخالی است که امکان نگهداری غذا را دارد. از ۴ ناحیه اصلی کاردیا، فوندوس، بدن و پیلور تشکیل شده است. احساس درد در این ناحیه که در بالا سمت چپ شکم قرار دارد معده درد نامیده می شود وگاهی در آن به شکل سوزش است.

شرایط مختلفی می توانند باعث معده درد شوند. نکته کلیدی این است که بدانید چه زمانی باید سراغ مراقبت های پزشکی بروید و چه زمانی می توانید در خانه و با مصرف قرص معده درد بزرگسالان درمان کنید. به طور کلی با شدید شدن و یا طولانی شدن علائم باید به پزشک مراجعه کنید.

علل معده درد که چندان جدی نیستند:

  • یبوست
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • آلرژی یا عدم تحمل غذایی (مانند عدم تحمل لاکتوز)
  • مسمومیت غذایی
  • آنفولانزای معده
بهترین قرص برای سوزش معده
قرص معده درد بزرگسالان

سایر علل احتمالی که نیاز به بررسی جدی دارند:

  • آپاندیسیت
  • برآمدگی و ضعیف شدن شریان اصلی بدن)
  • انسداد روده
  • سرطان معده، روده بزرگ و یا سایر اندام ها
  • کوله سیستیت (التهاب کیسه صفرا)
  • کاهش خون رسانی به روده ها
  • دیورتیکولیت (التهاب و عفونت روده بزرگ)
  • اندومتریوز
  • سوزش سر دل، سوء هاضمه یا رفلاکس معده به مری (GERD)
  • سنگ کلیه
  • فشار عضلانی
  • پانکراتیت (تورم یا عفونت پانکراس)
  • زخم ها

فهرستی از انواع قرص معده درد بزرگسالان که نیاز به تجویز پزشک دارند

در اینجا برخی داروها توصیه می شود که معمولا نیاز به تجویز پزشک دارند. اما آشنایی با آن ها لازم است. در ادامه مطلب داروهایی بر پایه عصاره های گیاهی توصیه می شود که بدون نیاز به تجویز می توانید تهیه کنید و با مصرف آن به سرعت درد معده ناشی از عوامل عادی را کاهش دهید.

 ۱. قرص معده درد فاموتیدین Famotidine

معمولا پزشکان برای تسکین درد مواردی مثل گاستریت، رفلاکس، زخم فعال و خوش‌خیم معده و زخم عثنی عشر این دارو  را تجویز می‌کنند. می توان گفت قرص معده درد فاموتیدین، یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین داروها برای رفع معده درد است. ارائه قرص فاموتیدین در داروخانه بدون نسخه پزشک مجاز است اما بهتر است از مصرف خودسرانه آن صرف نظر کنید و پیش از مصرف با یک پزشک صحبت کنید.

در صورتی که می خواهید قرص فاموتیدین را بیشتر بشناسید و درباره جایگزین گیاهی آن اطلاعات داشته باشید پیشنهاد می شود این مطلب را مطالعه کنید: قرص فاموتیدین برای چیست و جایگزین گیاهی آن

 ۲. رانیتیدین Ranitidine

قرص معده درد بزرگسالان رانیتیدین در درمان زخم معده و و جلوگیری از تشدید بیماری پس از خوب شدن استفاده می شود. این دارو برای رفع رفلاکس معده به مری بسیار مناسب است و در کاهش میزان اسید معده بسیار خوب عمل می کند.

۳. امپرازول Omeprazole

امپرازول را می‌توان از طریق دهان یا از طریق تزریق داخل ورید مصرف کرد. این دارو ترشح اسید معده را کاهش داده و اسیدیته شیره معده را کاهش می دهد و باعث بهبود زخم های معده، عثنی عشر و سایر دردهای مربوطه می شود.

۴. رابپرازول Rabeprazole

رابپرازول دارویی جهت کاهش اسید معده است و موجب درمان بیماری زخم معده، رفلاکس معده و تولید بیش از حد اسید معده مانند سندرم زولینگر -الیسون، استفاده می‌شود. همچنین ممکن است در ترکیب با سایر داروها برای درمان هلیکوباکتر پیلوری استفاده شود.

۵. دی سیکلومین – قرص معده سبز Dicyclomine

دی سیکلومین یک داروی گوارشی است و برای درمان سندروم روده ی تحریک پذیر، مشکلات نفخ، اسهال، درد قاعدگی و کولیک تجویز می شود. دی سیکلومین نیاز به مصرف دوره ای ندارد و صرفا تا زمانی که درد احساس می شود باید مصرف شود. هر زمان که احساس بهبودی نمودید، مصرف دارو را قطع نمایید

 ۶. کلیدینیوم سی Clidinium

کلیدینیوم سی یکی از داروهایی است که معمولا برای مشکلات معده و روده تجویز می‌شود. این قرص، یک داروی ترکیبی است که از کلردیازپوکساید و کلیدینیوم تشکیل شده است و به رفع مشکلات گوارشی کمک می‌کند اما برای همه مناسب نیست و حتی در بعضی از افراد به عوارض جانبی جدی منجر می‌شود.

۷. سایمتیدین Cimetidine

سایمتیدین نوعی داروی مهارکننده‌ی اسید معده و به بهبود مشکلات گوارشی مثل سوزش معده، سوء‌ هاضمه اسیدی، رفلاکس معده، زخم معده و زخم عثنی عشر کمک می کند.

خرید قرص سایمتیدین بدون نسخه پزشک امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود که حتما دارو را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

بهترین قرص معده برای هضم غذا
قرص معده درد بزرگسالان

۸. مترونیدازول

اگر درد معده در اثر عفونت باشد مترونیدازول تجویز می شود. مترونیدازول قرص معده درد بزرگسالان است که روی رشد عفونت‌های باکتریایی و انگلی تاثیر دارد. معمولا اگر دچار آنفولانزای گوارشی و یا زخم هایی ناشی از رشد هلیکوباکتر پیلوری باشید، این دارو تجویز می شود.

۹. لانسوپرازول Lansoprazole

لانسوپرازول با مهار ترشح اسید معده اثرات درمانی ایجاد می کند. این قرص معده درد بزرگسالان در درمان میکروب هلیکوباکتر، زخم های گوارشی و بازگشت اسید معده به مری کاربرد دارد.

۱۰. پنتوپرازول Pantoprazole

قرص پنتوپرازول نیز در درمان برخی از بیماری ها گوارشی کاربرد دارد. این قرص در روند بهبود زخم معده بسیار موثر است.  همچنین برای از بین بردن عفونت هلیکوباکترپیلوری که سبب زخم معده می‌شود، نیز توصیه می شود.

۱۱. دومپریدون Domperidone

دومپریدو به عنوان قرص معده درد بزرگسالان تجویز می شود و در واقع یک ضد استفراغ است. دومپریدون سرعت چرخش دستگاه گوارش را سرعت می‌بخشد و باعث آزاد شدن پرولاکتین می‌شود. همچنین اثرات ضد قارچی دارد.

۱۲. قرص زخم معده سایتوتک (CYTOTEC)

قرص سایتوتک برای درمان زخم معده کاربرد دارد. اما مصرف آن ممنوع است و حتی پزشک هم فقط در شرایط خاص می تواند تجویز کند زیرا هدف دیگر استفاده از این قرص برای سقط جنین است و تنها مصرف یک عدد از آن برای از بین رفتن جنین و ایجاد خونریزی رحمی کافیست. معمولا برای سقط کامل جنین از ۱۰ عدد قرص سایتو تک استفاده می شود. بنابراین مصرف آن برای درمان زخم معده با احتیاط انجام می شود.

۱۳. دایمتیکون Dimethicone

دایمتیکون را همه به عنوان ضد نفخ می شناسیم. داروی دایمتیکون برای درمان افزایش فشارهای روده‌ای، سوء هاضمه و گاز در دستگاه گوارش کاربرد دارد. دایمتیکون ممکن است برای مصارف دیگری مانند سرطان پانکراس، نارسایی و یا اختلال در ترشحات پانکراس هم تجویز شود.

درمان خانگی و طب سنتی درد معده چیست؟

زمانی که معده درد ایجاد می شود بهتر است از قرص درد معده بزرگسالان استفاده کنید.  انواع قرص معده درد مناسب درمان های خانگی در ادامه این مطلب توصیه شده است.  اما رعایت چند راهکار ساده دیگر می تواند به رفع درد معده کمک کند. مواردی مثل:

  • نوشیدن آب زیاد
  • دراز نکشیدن ( یا بهتر است به پهلوی چپ دراز بکشید)
  • استفاده از زنجبیل
  • عدم مصرف سیگار و الکل
  • استفاده از کمپرش گرم

قرص معده در بزرگسالان موجود در درمانگیاه

قرص معده درد بزرگسالان که اکنون معرفی می شود در داروخانه اینترنتی درمانگیاه موجود است می تواند در هر شرایطی به فریاد شما برسد. این قرص ها ترکیباتی گیاهی دارند و به هیچ عنوان عوارض ایجاد نمی کنند.

قرص گاسترین | درمان گیاهی ورم معده

قرص ورم معده گاسترین یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. این قرص معده درد بزرگسالان کاملا گیاهی و ضدمیکروبی است  و موجب بهبود التهاب معده و جلوگیری از زخم شدن آن  می شود. این قرص باعث حفاظت بافت داخلی معده و روده می‌ گردد.

خرید قرص گاسترین

قرص گاسترین

قرص گرین کارمین

کپسول گرین کارمین از شرکت باریج اسانس است. این قرص معده درد بزرگسالان برای افرادی با مشکلات نفخ معده مواجه هستند بسیار موثر است و به عنوان یک ضد درد و ضد نفخ سبب بهبود و درمان سو هاضمه می‌شود.

خرید قرص گرین کارمین

گرین کارمین باریج اسانس

 

قرص اطریفل گشنیزی نیاک

قرص اطریفل گشنیزی یک قرص معده درد بزرگسالان است که برای رفلاکس و نفخ معده کاربرد دارد. این قرص با تقویت معده و موجب بهبود هضم غذا می شود. همچنین موجب درمان یبوست، بهبود سردردهای میگرنی که ناشی از یبوست مزمن هستند و همچنین درمان سندروم روده تحریک پذیر نیز می گردد.

خرید قرص اطریفل گشنیزی

 قرص اطریفل گشنیزی

 

 پرسش‌های متداول

قرص معده درد را در بارداری می‌توان مصرف کرد؟

به طور کلی در دوران بارداری حتی اگر از داروهای گیاهی استفاده می کنید باید با مشورت پزشک باشد. گاهی ترکیبات قرص ها موجب سقط جنین می شود.

بهترین قرص برای معده درد عصبی کدام است؟

معمولا داروهایی مانند آلکا سِلتزِر، پپتو بیسمال، سیمیلاک و تامس موجب درمان معده‌درد عصبی می شوند و توسط پزشک گوارش و دکتر زنان تجویز می‌گردند.

بهترین قرص برای التهاب معده – قرص برای ورم معده کدام است؟

این مورد را حتما باید پزشک بررسی کند و داروی قطعی را توصیه کند اما معمولا امپرازول در چنین موارد موثر است.

آموکسی‌سیلین برای عفونت معده مفید است؟

آموکسی سیلین یک آنتی بیوتیک است که موجب درمان عفونت‌های باکتریایی دستگاه تنفس، مجاری ادراری، پوست و گوش می‌شود. همچنین از این دارو برای درمان عفونت های معده و رفع هلیکوباکتر پیلوری مفید است.

کلام آخر | قرص معده در بزرگسالان

درد معده انقدر ناخوشایند است که همه به محض احساس کردن آن به دنبال قرص معده درد بزرگسالان هستند. بهتر است در چنین مواردی با مصرف داروهای گیاهی که در این مطلب معرفی شد به رفع مشکل کمک کنید اما اگر دردها شدت گرفت و مشکل طولانی شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×