» اطلاعات دارویی » قویترین قرص ضد تهوع گیاهی
قویترین قرص ضد تهوع گیاهی

قویترین قرص ضد تهوع گیاهی

۷ شهریور ۱۴۰۳ 5۰53

کنترل تهوع و استفراغ تا حد امکان بسیار مهم است. بنابراین به محض ایجاد حالت تهوع، افراد به دنبال قویترین قرص ضد تهوع هستند. بروز تهوع می تواند بر زندگی روزمره و سلامت روحی و جسمی فرد تثیر بگذارد.

بسیاری از داروها برای کمک به پیشگیری و کنترل حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود. اینکه هر فرد از چه دارویی استفاده کند کاملا وابسته به این است که، به چه علت درگیر تهوع شده است. اما معمولا قرص ضد تهوع گیاهی برای بهبود شرایط می تواند بسیار مناسب باشد.

قویترین قرص ضد تهوع، داروهایی هستند که برای درمان حالت تهوع و استفراغ استفاده می شوند. اگرچه تهوع به عنوان یک رفلکس محافظتی بدن برای دفع مواد سمی در معده و روده در نظر گرفته می شود، اما برای فردی که به آن دچار شده است بسیار آزاردهنده است. پس فرد باید از داروهای ضد تهوع برای سرکوب استفراغ استفاده کند تا هم از کم آبی شدید بدن جلوگیری کند و هم به آرامش برسد. در این مطلب از درمانگیاه به بررسی قویترین قرص ضد تهوع و قرص ضد تهوع گیاهی می پردازیم.

تعریف تهوع و اهمیت مقابله با آن

تهوع را همه تجربه کرده اند و می شناسند. در طول زندگی اگر چیزی خورده باشید که معده تان با آن موافق نبوده باشد، قطعا دچار تهوع می شوید.

همچنین تهوع می تواند یکی از اولین علائم بارداری باشد. حالت تهوع یک احساس ناراحت کننده در پشت گلو است که احساس سرگیجه، سبکی سر یا مشکل در بلع ایجاد می کند.

تهوع تخلیه اجباری (“پرتاب”) محتویات معده از طریق دهان است. هنگامی که استفراغ می کنید، ماهیچه های معده به هم فشرده می شوند (انقباض) و محتویات معده را از طریق مری به سمت بالا و از دهان خارج می کنند. تهوع و استفراغ بیماری نیستند، بلکه علائمی هستند برای اتفاقاتی که در داخل بدن در حال رخ دادن است مثل:

  • عفونت هایی مانند “آنفولانزای گوارشی” (گاستروانتریت).
  • مسمومیت غذایی
  • بارداری
  • میگرن (تهوع سردرد).

علت ایجاد تهوع

یک فرد در طول زندگی می تواند به علل مختلفی درگیر تهوع شود که در ادامه چند علت رایج حالت تهوع را نام می‌بریم.

  • رفلاکس معده ( ترش کردن)
  • وجود عفونت یا ویروس گوارشی
  • عوارض دارویی ( مثل داروهای شیمی درمانی)
  • ماشین گرفتگی یا دریازدگی
  • تاثیر برخی غذاهایی که فرد به آن آلرژی دارد.
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • بیماری هایی مثل پانکراتیت، سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه
  • زخم معده
  • عفونت گوش و سرگیجه‌ای که ناشی از آن
  • سردردهای میگرنی
قویترین قرص ضد تهوع گیاهی
قویترین قرص ضد تهوع گیاهی

چه کسانی بیشتر در معرض تهوع و استفراغ هستند؟

هم کودکان و هم بزرگسالان ممکن است حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند. افرادی که تحت درمان های سرطان مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی هستند، احتمال تهوع و استفراغ را بیشتر دارند.

افراد باردار در سه ماهه اول بارداری خود نیز ممکن است حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند که به آن ویار می گویند. محققان تخمین می زنند که ۵۰ تا ۹۰ درصد افراد باردار حالت تهوع را تجربه می کنند، در حالی که ۲۵ تا ۵۵ درصد استفراغ را تجربه می کنند.

اما تهوع برای هر فرد معمولا زمانی رخ می دهد که با یک ماده غذایی مسموم شده باشد.

داروهای مورد استفاده برای درمان تهوع و استفراغ

بسیاری از داروها به عنوان  قویترین قرص ضد تهوع  شناخته می شوند و به پیشگیری و کنترل حالت تهوع و استفراغ کمک می کنند. اینکه هر فرد کدام داروها را دریافت کنی بستگی به این دارد که علت تهوع و استفراغ چی باشد و اینکه داروها در طول درمان گذشته چه اثری بر فرد گذاشته باشد و همچنین حساسیت های دارویی او چه چیز هایی باشد.

انواع داروهای ضد تهوع و استفراغ

علل مختلفی در بدن شما وجود دارد که می تواند باعث تهوع و استفراغ شود. برخی از این علل در مغز و برخی دیگر در دستگاه گوارش (مری، معده و روده) هستند. اینکه کدام عضو تحت تاثیر قرار می گیرد بستگی به اتفاقی دارد که برای بدن افتاده است.

داروهای ضد استفراغ بر اساس نحوه عملکرد آنها در بدن برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ گروه بندی می شوند. هر گروه از داروها به روشی متفاوت عمل می کنند.

داروهای شیمیای و تخصصی باید طبق تجویز پزشک مصرف شوند. اما مصرف داروهای گیاهی مانند قرص ضد تهوع گیاهی برای رفع تهوع، بدون نسخه پزشک منعی ندارد و می تواند به صورت اورژانسی وضعیت آزار دهنده تهوع و استفراغ را پایان ببخشد.

با توجه به مشکلی که برای هر فرد به وجود آمده است، قرص های ضد تهوع در انواع زیر ارائه می شوند:

قرص‌های ضد تهوع مخصوص سفر

اگر جز آن دسته از افراد هستید که همیشه در سفر، داخل ماشین، هواپیما و قطار و… دچار تهوع می شود، حتما یکی از این قرص هارا هنگام سفر همراه داشته باشید.

قرص‌های ضد تهوع شیمی درمانی

داروهای شیمی درمانی باعث تهوع می شوند. برای افرادی که درحال انجام شیمی درمانی هستند، طبق دستور پزشک از قویترین قرص ضد تهوع استفاده می شود.

قرص‌های ضد تهوع گیاهی و طبیعی

مواد گیاهی مانند زنجبیل بر رفع تهوع تاثیر گذار هستند. به همین دلیل قرص ضد تهوع گیاهی می تواند اثربخشی فوق العاده ای برای رفع حالت تهوع ایجاد کند.

برای اطلاع بیشتر از قرصهای ضد تهوع مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود.

قرص فاموتیدین برای چیست و جایگزین گیاهی آن

قویترین قرص ضد تهوع چگونه عمل می کنند؟

داروهای ضد استفراغ با مسدود کردن گیرنده های خاصی که به مولکول های انتقال دهنده عصبی مانند سروتونین، دوپامین و هیستامین پاسخ می دهند، روی مسیرهای عصبی درگیر با استفراغ کار می کنند.

بیشتر این گیرنده ها گیرنده های مرکزی هستند که در مرکز استفراغ ساقه مغز یافت می شوند. هنگامی که دستگاه گوارش تهدیدی را احساس می کند، اطلاعاتی را به گیرنده های محیطی می فرستد که به نوبه خود اطلاعات را به گیرنده های مرکزی در مرکز استفراغ می رسانند. در پاسخ، مرکز استفراغ با تحریک دستگاه گوارش، عضلات شکم و دیافراگم باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ می شود. بنابراین قویترین قرص ضد تهوع با اثر گذاری بر سیگنالی که به مغز ارسال می شود، از تهوع جلوگیری می کند.

قرص ضد تهوع گیاهی اما با رفع مسمومیت هایی که بدن دچار آن شده است و تقویت روده و معده و تنظیم وضعیت گوارشی به رفع تهوع کمک می کند.

قویترین قرص ضد تهوع گیاهی
قویترین قرص ضد تهوع گیاهی

عوارض داروهای ضد استفراغ چیست؟

قویترین قرص ضد تهوع  معمولا بدون عارضه است. اما می توانند عوارض جانبی بالقوه ای مانند یبوست یا اسهال، سردرد، خستگی، بی حالی، سرگیجه، سبکی سر، تاری دید، خشکی دهان یا حساسیت به نور ایجاد کند.

اگر قرار است رانندگی کنید، دقت کنید که قویترین قرص ضد تهوع را مصرف نکنید زیرا باعث خواب آلودگی و تا حدی تغییرات سطح آگاهی می شود.

چطور قویترین قرص ضد تهوع را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب قویترین قرص ضد تهوع باید علت بروز آن را متوجه شوید و سپس داروی مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب قرص مناسب مراحل زیر را طی کنید:

سعی کنید متوجه شوید که چرا دچار تهوع شده اید. علت سفر و حرکات ماشین است، یا مسموم شده اید؟ اگر احساس کردید به دلیل ناشناخته ای، تهوع دارید حتما با پزشک تماس بگیرید یا مراجعه کنید.

اگر تهوع شما ناشی از مسمومیت باشد، یک نوع دارو برای شما مناسب است. ( معمولا قرص ضد تهوع گیاهی این مشکل را رفع می کند.) اما اگر تهوع شما به علت بیماری هایی مثل میگرن است، ابتدا باید حمله میگرنی را رفع کنید. اگر باردار هستید، تقریبا نمی توانید هیچ دارویی مصرف کنید.

در انتخاب قویترین قرص ضد تهوع به تاریخچه حساسیت دارویی خود توجه کنید و اگر دارویی را خریداری می کنید، دستور العمل مصرف آن را به دقت مطالعه کنید و دارو را در دوز مناسب مصرف کنید.

انواع قرص ضد تهوع گیاهی در درمانگیاه

قرص های ضد تهوع گیاهی بسیار اثربخش هستند و خیلی سریع وضعیت روده و معده را به حالت نرمال می رسانند. هر یک از این قرص ها با توجه به ترکیباتی که دارد نوعی خاص از اثربخشی را داراست. در ادامه با ویژگی های هر یک آشنا شوید.

ومیگان دینه

قرص ومیگان، حاوی زنجبیل است و موجب رفع تهوع و استفراغ  می شود. این قرص برای بانوان باردار نیز مناسب است.. این قرص زنجبیل خواص ضد التهابی دارد، و همزمان که از تهوع جلوگیری می کند، با افزایش متابولیسم بدن، به بهبود سوخت و ساز چربی‌ها و در نتیجه لاغری کمک می‌کند.

خرید قرص ضد تهوع ومیگان دینه

قرص ومیگان

زینتوما

زینتوما نیز قویترین قرص ضد تهوع است که توسط شرکت داروسازی گل دارو ارائ شده است. در ترکیبات این قرص نیز زنجبیل وجود دارد. از کپسول زینتوما می توان برای درمان حالت تهوع در بارداری، کاهش تهوع در بیماران تحت شیمی درمانی و عمل های جراحی و همچنین به عنوان یک قرص ماشین گرفتگی برای جلوگیری از تهوع ناشی از بیماری حرکت استفاده کرد.

خرید قرص ضد تهوع زینتوما

قرص زینتوما درمانگیاه

 زین تیگو

قرص ضد تهوع گیاهی زین تیگو یک قرص مناسب برای افرادی است که در سفر دچار تهوع می شوند. این قرص حالت تهوع و استفراغ را با کنترل سیگنال های عصبی که به مغز فرستاده می شود، از بین می برد. از این قرص برای رفع تهوع بارداری نیز استفاده می شود.

خرید قرص ضد تهوع زین تیگو

ضد تهوع

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×