» روغن های گیاهی » روغن سیاه دانه برای ریش آقایان خوب است یا نه؟
روغن سیاه دانه برای ریش آقایان

روغن سیاه دانه برای ریش آقایان خوب است یا نه؟

۹ تیر ۱۴۰۳ 14۰223

روغن سیاه دانه برای ریش آقایان خوب است یا نه؟ اگر شما نیز به دنبال راه کاری برای تقویت و زیبایی ریش و سبیل خود هستید حتما این سوال برای شما پیش آمده است که خواص روغن سیاه دانه چیست و چه تاثیراتی برای رشد ریش دارد.

همانطور که برای خانم ها زیبایی و سلامت موها اهمیت دارد، ریش و سبیل نیز مساله مهمی برای آقایان است و برخوردار بودن از ریش و سبیل زیبا برای آن ها یک حسن محسوب می شود. از این رو مردان نیز روش های مختلفی را برای پرپشتی و رشد ریش های خود مانند کاشت ریش و سبیل، مصرف داروها و مکمل های گیاهی و استفاده از مواد موضعی موثر در تحریک ریشه مو، به کار می برند.

یکی از این مواد بسیار موثر با اثربخشی بسیار بالا در تقویت ریش و سبیل و کمک به رشد و استحکام آن ها روغن سیاه دانه است. که در ادامه این بخش از درمانگیاه قصد داریم به بررسی خواص روغن سیاه دانه بپردازیم و از تاثیرات شگفت انگیز روغن سیاه دانه برای ریش صحبت کنیم.

دو مورد از بهترین روغن های سیاه دانه فرآوری شده موجود در بازار ایران را به شما معرفی کرده ایم. باید توجه داشته باشید که روغن های سیاه دانه بی نام نشان احتمالا اصل نباشد و چیزی جز سیاه دانه باشد. پس برای اطمینان خاطر حتما روغن سیاه دانه ای را بخرید که تاییدیه های لازم را داشته باشد.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه عصاره دانه های بسیار ریز سیاه رنگی به نام سیاه دانه است که خواص درمانی فراوانی برای بدن دارد. این روغن طبیعی قرن ها است که طیف وسیعی در حوزه سلامت و زیبایی استفاده می شود و با قدرت معجزه آسای خود قادر است بسیاری از بیماری های بدن را درمان کند.

سیاه دانه گیاهی کوچک با گل های بنفش کم رنگ، آبی یا سفید است که در اروپای شرقی، آسیای غربی و خاورمیانه می روید.

هزاران سال است که مردم از دانه های سیاه ریز میوه های N. sativa به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می کنند. این دانه ها می توانند غذاهایی مانند کاری، ترشی و نان را به روشی مشابه زیره یا پونه کوهی طعم دهند.

روغن سیاه دانه حاوی تیموکینون است که یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است خواص کاهش دهنده تومور نیز داشته باشد.

افراد می توانند روغن سیاه دانه را به صورت کپسول مصرف کنند یا آن را به صورت موضعی برای پوست استفاده کنند. همچنین می توان این روغن را به روغن های ماساژ، شامپوها، محصولات مراقبت از پوست خانگی و عطرها اضافه کرد.

روغن سیاه دانه با کیفیت بالا همچنین برای استفاده در آشپزی، پخت و پز و نوشیدنی مناسب است.

روغن سیاه دانه برای ریش آقایان
روغن سیاه دانه برای ریش آقایان

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه با کاربردهای دارویی فراوان که می توان آن را به صورت خوراکی استفاده کرد دارای خواص بیشماری است که امروزه از این ماده شگفت انگیز در تهیه محصولات مراقبتی پوست و مو نیز استفاده می شود. مهمترین خواص روغن سیاه دانه شامل موارد زیر است.

  • برطرف کننده مشکلات پوستی

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که یکی از خواص روغن سیاه دانه کمک به درمان و رفع مشکلات پوستی است. مصرف روغن سیاه دانه به صورت موضعی تاثیر شگفت انگیزی در درمان جوش و آکنه گذاشته و بسیاری از ضایعات پوستی مانند زخم و اسکار را درمان می کند.

همچنین روغن سیاه دانه روی بیماری هایی نظیر پسوریازیس اثر گذاشته و التهابات شدید و دردناک پوست را درمان کرده و به محافظت پوست در برابر این امراض کمک شایانی می کند. از طرفی مصرف روغن سیاه دانه به شکل خوراکی و موضعی در درمان بیماری ویتیلیگو که یک نوع اختلال در رنگدانه های پوست است نقش چشم گیری خواهد داشت.

  • کاهش قند خون

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه در کنترل و متعادل نمودن قند خون در بدن است. این روغن به عنوان یک درمان کننده طبیعی است که موجب کاهش گلوکز خون  شده و برای دیابت نوع ۲ در کنار درمان های شیمیای استفاده می شود.

  • ضد التهاب و ضد درد

از مهم ترین خواص روغن سیاه دانه ضد التهاب بودن آن است و همین ویژگی در آن قادر است برخی التهابات بدن را مانند درد مفاصل در انگشت ها و زانو ها را به خوبی درمان کند و در تسکین و التیام درد و التهابات بدن نقش بسیار موثری داشته باشد. همچنین روغن سیاه دانه یک آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار قوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نیز استفاده می شود.

  • کنترل فشار خون

روغن سیاه دانه برای افرادی که فشار خون بالایی دارند موثر بوده و به سرعت فشار خون را تنظیم خواهد کرد. از این رو در طب سنتی مصرف روغن سیاه دانه برای افراد با فشار خون بالا توصیه می شود.

  • درمان ناباروی و تقویت قوای جنسی در مردان

یکی از دیگر خواص روغن سیاه دانه درمان ناباروری در مردان است. مصرف روغن سیاه دانه روی تحرک و افزایش تعداد و شکل اسپرم ها تاثیر گذاشته و موجب افزایش مایع منی در آقایان می شود. همچنین استفاده از روغن سیاه دانه به صورت موضعی روی بیضه ها به تقویت قوای جنسی و سلامت اسپرم ها کمک می کند.

همیشه عناصر موجود در طبیعت می توانند با قدرت خارق العاده ای بیماری ها را درمان کنند. جنسینگ نیز مانند روغن سیاه دانه اثرات درمانی زیادی دارد. یکی از فواید جنسینگ بهبود وضعیت باروری در آقایان است که در رابطه با این موضوع می توانید مطلب خواص جنسینگ برای اسپرم را مطالعه کنید.

علل ریزش ریش آقایان

معمولا تعداد آقایانی که ریزش ریش رنج می برند بسیار بالا است. این نوع ریزش مو بسیار آزار دهنده است و زیرا به صورت تکه تکه موی برخی از قسمت های ریش دچار ریزش می شود. از انجا که در ناحیه صورت این اتفاق رخ می دهد، زشتی ان کاملا نمایان است. اما راه حل دارد. بهتر است قبل از بررسی راه حل، علل ریزش ریش آقایان را بررسی کنیم:

  •  رشد ریش به علت وجود هورمون های مردانه است و کاهش سطح این هورمون ها موجب ریزش ریزش می شود.
  • پایین بودن سطح ویتامین ها و پروتئین ها می تواند دلیل ریزش ریش باشد.
  •  استرس عامل اصلی ریزش موی سر و ریش است.
  •  مراقبت افراطی از ریش نیز می‌تواند به آن آسیب برساند.
  •  نوعی بیماری به نام آلوپسی آره آتا نیز وجود دارد که باعث ریزش موی ریش می‌شود.

خواص روغن سیاه دانه برای ریش

روغن سیاه دانه منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، روی، منیزیم، نیاسین، اسید فولیک، فسفر و … است و دارای خواص  بی نظری برای پوست و مو بوده و به رشد و تقویت ریش ها کمک بی نظیری می کند. از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای ریش می توان موارد زیر اشاره کرد.

  • مرطوب کنندگی

روغن سیاه دانه با قدرت نفوذ پذیری بسیار بالا به اعماق پوست نفوذ کرده و موجب تامین رطوبت پوست و ریش ها شده و از پوسته پوسته شدن پوست و زبری ریش و سبیل جلوگیری خواهد کرد.

  • تغذیه کننده

روغن سیاه دانه حاوی انواع اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های گروه B، A و C  است که موجب تغذیه فولیکول ها و تقویت ریشه ریش شده و به افزایش استحکام و ضخامت موها کمک می کند.

  • تحریک کننده رشد ریش

روغن سیاه دانه روی رشد ریش تاثیر فوق العاده ای گذاشته و حتی نواحی خالی صورت را تحریک کرده و باعث رویش مجدد موها در آن نواحی خواهد شد.

  • پیشگیری از سفید شدن ریش

روغن سیاه دانه با خصوصیات منحصر به فرد خود توانایی مقابله با سفید شدن ریش و سبیل آقایان را داشته و روند پیری و سفیدی مو ها صورت را کندتر می کند.

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای ریش

برای اثر بخشی بهتر و تاثیر گذاری بالاتر روغن سیاه دانه برای ریش های خود بهتر است آن را به صورت زیر مصرف نمایید:

ابتدا صورت و ریش های خود را با آب ولرم شستشو داده و با یک حوله تمیز آن را خشک نمایید. سپس چند قطره از روغن سیاه دانه را روی کف دست خود ریخته و به آرامی ریش های خود را با آن ماساژ دهید و در آخر کار با یک شانه ریش های خود را شانه بزنید.

عوارض روغن سیاه دانه برای ریش

روغن سیاه دانه یک عصاره کاملا طبیعی و گیاهی است که نسبت به داروهای شیمیای عوارض خیلی کم تری دارد. می توان به جرأت گفت که روغن سیاه دانه برای ریش هیچ گونه عوارضی ندارد و فقط در موارد بسیار نادر موجب حساسیت های پوستی می شود.

روغن سیاه دانه برای ریش آقایان
روغن سیاه دانه برای ریش آقایان

داروهای موجود در داروخانه درمانگیاه

داروخانه درمانگیاه با سابقه چندین ساله مجموعه ای از بهترین داروهای گیاهی خالص با اثر بخشی بالا را در کنار هم گرد آورده است. که در ادامه بهترین روغن سیاه دانه برای ریش آقایان که در داروخانه درمانگیاه موجود است را نام خواهیم برد:

روغن سیاه دانه باریج

روغن سیاه دانه باریج دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی بوده است و به رفع درد، التهابت و مشکلات پوستی کمک می کند. این محصول یکی از بهترین روغن های گیاهی برای تقویت و رشد موها به خصوص ریش و سبیل است و از سفیدی و پیری موها نیز جلوگیری خواهد کرد. روغن سیاه دانه باریج قابلیت مصرف خوراکی و موضعی دارد و حتی برای افزایش شیر مادران شیر ده نیز استفاده می شود.

برای مشاهده کلیک کنید: روغن سیاه دانه باریج

روغن سیاه دانه نوشاد

روغن سیاه دانه نوشاد یک محصول صد درد صد طبیعی است که طیف وسیعی از بیماری های بدن را درمان می کند. یکی از کاربردهای این محصول در رشد مجدد مو و ریش و سبیل ریخته شده به صورت موضعی است. همچنین روغن سیاه دانه نوشاد قابلیت مصرف خوراکی را نیز داشته و برای بهبود قوای جنسی در مردان نیز تاثیر گذار است. این محصول التهابات و درد های مفصلی را نیز به خوبی درمان می کند.

برای مشاهده کلیک کنید: روغن سیاه دانه نوشاد

سخن پایانی

در این بخش از درمانگیاه به این  سوال پر تکرار که آیا روغن سیاه دانه برای ریش آقایان خوب است یا نه؟ پاسخ داده شد و در مورد خواص روغن سیاه دانه برای بدن و ریش به طور کامل توضیح دادیم. بنابراین اگر به دنبال یک راه حل عالی، به صرفه و مداوم برای تقویت ربش و سبیل خود هستید حتما این مقاله از درمانگیاه را مطالعه نمایید.

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×