» داروهای گیاهی » قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کدام است؟
گزنه برای مو، پروستات و قند خون

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کدام است؟

دی ۲۹, ۱۴۰۲ 3۰316

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان درمانگیاه از ما می پرسند و می خواهند بدانند که قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را چگونه انتخاب کنند؟

ما قبلا در مطلبی با عنوان قویترین گیاه سنگ شکن کلیه، به معرفی گیاهانی پرداخته بودیم که در شکستن سنگ کلیه اثرگذاری فوق العاده ای دارند و می توانند به دفع سنگ کلیه کمک کنند.

چند نمونه از انواع قویترین داروی گیاهی سنگ شکن

اما حالا در این مطلب می خواهیم چند نمونه از انواع قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را به ترتیب اولویت و تاثیرگذاری که مشتریان اعلام کرده اند، به شما معرفی کنیم.

پس با ما همراه باشید تا با این داروها آشنا شوید.

۱- کیدستون (قرص حجر الیهود) فراطب

شاید شما هم نام حجر الیهود را در بین داروهای سنگ کلیه که در طب سنتی استفاده می شوند شنیده باشید. حجر الیهود نوعی سنگ فسیلی است که از فسیل شدن ستون فقرات یک موجود زنده دریایی از خانواده اکینوئیدها به وجود می آید.

از آنجا که این سنگ در سرزمین جودا در فلسطین که هزاران سال قبل محل زندگی یهودیان بوده است پیدا می شود، به آن حجر الیهود می گویند. (اگر می خواهید درباره این سنگ بیشتر بدانید می توانید به مطلبی که قبلا با عنوان حجر الیهود نوشته ایم مراجعه کنید.)

قرص حجر الیهود در طب سنتی به عنوان قویترین داروی سنگ شکن کلیه شناخته می شود.

شرکت علمی تحقیقاتی فراطب، با مراجعه به منابع طب سنتی ایرانی، نوعی قرص حجر الیهود برای سنگ کلیه تولید کرده است که آن را به نام «کیدستون» نامگذاری کرده است.

اگر می خواهید این قرص حجر الیهود را خریداری کنید و یا درباره آن بیشتر بدانید به صفحه کیدستون در فروشگاه اینترنتی درمانگیاه مراجعه کنید.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن
کیدستون یا قرص حجر الیهود

۲- قرص تروپین حکیم مومن تبریزی

در رتبه دوم بین لیست قویترین داروی گیاهی سنگ شکن، می توانیم نام قرص تروپین را قرار دهیم. تروپین از محصولات شرکت داروسازی حکیم مومن تبریزی است که تولیدکننده داروهای گیاهی بسیار موثر و شناخته شده است.

یکی از خوبی های قرص تروپین این است که علاوه بر دفع سنگ کلیه، برای دفع سنگ صفرا هم کاربرد دارد. یعنی علاوه بر درمان سنگ کلیه، می تواند همچنین به عنوان قویترین داروی گیاهی سنگ شکن صفرا معرفی شود.

شرکت حکیم مومن، برای تولید قرص تروپین از گیاهان مختلفی شامل رازیانه، کاکل ذرت، خارخاسک و دم گیلاس استفاده کرده است.

شما می توانید به صفحه قرص تروپین بروید و اطلاعات بسیار کاملی درباره این داروی گیاهی سنگ شکن به دست بیاورید.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن صفرا
قرص تروپین قویترین داروی گیاهی سنگ شکن صفرا و کلیه

۳- قطره سنکل گل دارو

قطره سنکل آشنای قدیمی خانواده های ایرانی در زمینه شکستن و دفع سنگ کلیه است. چرا که احتمالا قدیمیترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه است که در ایران تولید و روانه داروخانه ها شد.

احتمالا تاکنون درباره خواص کاکل ذرت برای دفع سنگ کلیه شنیده اید. جواب شما چه مثبت و چه منفی باشد بد نیست بدانید که قطره سنکل، تا سالها به عنوان قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه شناخته می شد که حاوی عصاره کاکل ذرت بود.

هم اکنون نیز این دارو ی گیاهی سنگ شکن مورد اعتماد بسیاری از پزشکان متخصص اورولوژی، نفرولوژی و طب سنتی است و برای بیماران تجویز می شود تا بتوانند حتی الامکان بدون نیاز به عمل جراحی سنگ کلیه را دفع کنند.

اگر می خواهید خرید اینترنتی این دارو را انجام دهید یا درباره آن و خواص فراوانش مطالعه کنید بر روی عبارت قطره سنکل کلید کنید تا به صفحه اختصاصی این محصول بروید.

داروی گیاهی سنگ شکن کلیه
قطره سنکل، داروی گیاهی سنگ شکن کلیه

۴- رودیورتیک قائم دارو

ما رتبه چهارم در بین لیست قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را به رودیورتیک اختصاص می دهیم. رودیورتیک توسط شرکت داروسازی قائم دارو تولید شده است و یک مزیت مهم این دارو هم آن است که هم به صورت قطره و هم به صورت کپسول در دسترس شما قرار دارد.

این مورد برای افرادی مهم است که علاقه ای به خوردن بعضی فرم های دارویی ندارند. لذا شما اگر علاقه به خوردن کپسول نداشته باشید می توانید از قطره رودیورتیک استفاده کنید و اگر علاقه به خوردن قطره نداشته باشید، می توانید از کپسول رودیورتیک بهره ببرید.

این داروی گیاهی سنگ شکن هم مثل سه داروی دیگری که در بالا معرفی کردیم، قابلیت این را دارد که سنگ کلیه را حل کرده و آن را کوچک کند.

شما می توانید به صفحه قرص رودیورتیک بروید و درباره آن بیشتر مطالعه کنید.

۵- عصاره اورتیکا زردبند

شرکت داروسازی زردبند دارویی را برای دفع سنگ کلیه تولید کرده است که از گیاه گزنه تولید شده و به نام اورتیکا نامگذاری شده است. این محصول عصاره خالص گیاه گزنه است.

بد نیست بدانید که یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده سنگ های کلیوی، ماده ای به نام اگزالات کلسیم است. عصاره گزنه می تواند با پیوند به اگزالات کلسیم، آن را از کلیه ها دفع کرده و مانع تجمع و رسوب این ماده و تشکیل سنگ کلیه شود.

عصاره اورتیکا همچنین به وسیله حل کردن اگزالات کلسیمی که در کلیه به صورت سنگ رسوب کرده است، به مرور باعث حل کردن سنگ کلیه و کوچکتر شدن آن می شود و به قول بعضی از اطبا، باعث ذوب کردن سنگ کلیه می شود.

سنگ کلیه و اهمیت درمان آن

کلیه یک عضو ضروری در بدن انسان است که مسئول تصفیه مواد زائد و اضافی از خون برای تولید ادرار است. همچنین به تنظیم فشار خون، تعادل الکترولیت ها و تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. کلیه ها نقش مهمی در حفظ عملکرد و سلامت کلی بدن دارند.

یکی از عارضه های مربوط به این اندام، سنگ کلیه است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم و درمان های مختلف را بررسی می کنیم.

از آنجا که بسیاری از خوانندگان به دنبال شناختن چند مورد از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه هستند، ما معرفی این داروها را در بخش اولیه این مقاله انجام دادیم و از اینجا به بعد به معرفی روش های خانگی دفع سنگ کلیه، دلایل تشکیل سنگ و مراقبت های آن پرداخته ایم.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن

سوالاتی که پس از خواندن این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید:

  • سنگ کلیه چیست و چرا ایجاد می شود؟
  • عوارض داشتن سنگ کلیه و روش های درمانی آن چیست؟
  • آیا درمان فوری سنگ کلیه وجود دارد؟
  • قویترین داروی گیاهی سنگ شکن و قرص دفع سنگ کلیه کدام است؟

سنگ کلیه

سنگ کلیه، رسوبات سختی هستند که از مواد معدنی و نمک تشکیل شده اند و در داخل کلیه ها تشکیل می شوند. اندازه آنها می تواند از یک دانه کوچک گرفته تا یک توپ گلف  متفاوت باشد و در حین عبور از مجرای ادرار باعث ایجاد درد شدید شود.

انواع سنگ کلیه

انواع مختلفی از سنگ کلیه وجود دارد که هر کدام از مواد مختلفی تشکیل می شوند. رایج ترین نوع سنگ کلیه از کلسیم ترکیب شده با اگزالات یا فسفات ساخته شده است. انواع دیگر عبارتند از سنگ های اسید اوریک، سنگ های استروویت و سنگ های سیستین.

درک نوع سنگ کلیه یک فرد می تواند به ارائه دهندگان خدمات پزشکی کمک کند تا علت زمینه ای را تعیین کنند و یک برنامه درمانی و پیشگیری مناسب تهیه کنند.

علل ایجاد سنگ های کلیه

هنگامی که مواد موجود در ادرار مانند کلسیم، اگزالات و اسید اوریک به شدت غلیظ شوند، سنگ کلیه ایجاد می شود.

تشکیل سنگ کلیه می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله کم آبی بدن، رژیم غذایی سرشار از سدیم و پروتئین، چاقی، بیماری های گوارشی و اختلالات متابولیک، مصرف برخی داروها، سطوح بالای برخی مواد در ادرار و سابقه خانوادگی باشد.

یکی از مواردی که گیاه گزنه به عنوان یکی از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه انجام می دهد، حل کردن ترکیبات اگزالات کلسیمی در خود و دفع آنها از راه ادرار و بدین ترتیب، کمک به کوچک تر شدن و از بین رفتن سنگ های کلیوی است.

کم آبی بدن

ننوشیدن آب کافی می تواند منجر به غلیظ شدن ادرار شود و کریستال شدن مواد معدنی و تشکیل سنگ را آسان تر کند.

رژیم غذایی

مصرف رژیم غذایی سرشار از سدیم، پروتئین و غذاهای غنی از اگزالات می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سنگ کلیه را افزایش دهد. علاوه بر این، رژیم غذایی کم کلسیم ممکن است خطر ابتلا به سنگ های اگزالات کلسیمی را افزایش دهد.

شرایط پزشکی

برخی شرایط پزشکی مانند چاقی، بیماری های گوارشی و اختلالات متابولیک می توانند خطر تشکیل سنگ کلیه را افزایش دهند.

سابقه خانوادگی یا شخصی

افراد با سابقه خانوادگی سنگ کلیه بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند. علاوه بر این، کسانی که قبلاً سنگ کلیه داشته اند در معرض خطر بیشتری برای عود هستند.

افرادی که در خانواده بیماران مبتلا به سنگ کلیه را دارند، بیشتر مشاهده شده است که به دنبال یافتن قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه می گردند. چرا که به احتمال زیاد این مسأله یعنی ابتلا به سنگ کلیه، ژنتیکی است و در خانواده آنها شایع باشد.

مصرف برخی داروها

برخی داروها، از جمله دیورتیک ها و آنتی اسیدها، می توانند خطر تشکیل سنگ کلیه را افزایش دهند.

درک علل زمینه‌ای سنگ کلیه می‌تواند به افراد کمک کند تا اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش احتمال بروز این مشکل انجام دهند.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن

علائم و نشانه های ایجاد سنگ کلیه

علائم سنگ کلیه ممکن است شامل درد شدید در پشت یا پهلو، دردی که به پایین شکم و کشاله ران وارد می شود، ادرار رنگی (صورتی، قرمز یا قهوه ای)، حالت تهوع و استفراغ باشد.

ناراحتی ناشی از سنگ کلیه می تواند منجر به بی قراری و ناتوانی در یافتن موقعیت راحت شود؛ همچنین در برخی موارد، سنگ کلیه ممکن است با تب و لرز همراه باشد، به خصوص اگر عفونت مرتبطی وجود داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که شدت علائم بسته به اندازه و محل سنگ کلیه می تواند متفاوت باشد. اگر مشکوک به سنگ کلیه هستید یا هر یک از این علائم را تجربه می کنید، بسیار مهم است که برای تشخیص دقیق و درمان فوری سنگ کلیه به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 عوارض سنگ کلیه

سنگ کلیه می تواند منجر به عوارض متعددی شود، به خصوص اگر درمان نشود. برخی از عوارض احتمالی عبارتند از:

  • انسداد جریان ادرار و آسیب احتمالی به کلیه ها یا مجاری ادراری
  • عفونت های دستگاه ادراری
  • التهاب سپسیس
  • خطر ابتلای مجدد به آن

اگر سنگ کلیه درمان نشود، این عوارض می تواند شدیدتر شده و منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود. بنابراین، جستجوی راهکارهای مناسب پزشکی مانند انواع قویترین داروی گیاهی سنگ شکن و قرص دفع سنگ کلیه برای جلوگیری از عوارض احتمالی و اطمینان از مدیریت مناسب این بیماری بسیار مهم است.

اقدامات پیشگیری از سنگ کلیه

معرفی انواعی از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه در این پست، بیشتر زمانی برای شما کاربردی است که به سنگ کلیه مبتلا هستید.

اما برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و یا پس از درمان سنگ کلیه و برای جلوگیری از عود مجدد سنگ، باید اصول پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه را به کار گیرید.

پیشگیری از سنگ کلیه شامل تغییر روش زندگی و رژیم غذایی است. در اینجا چند راه برای کمک به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه را بررسی می کنیم:

هیدراته ماندن

نوشیدن آب زیاد در پیشگیری از سنگ کلیه بسیار مهم است. آب به رقیق شدن مواد موجود در ادرار که منجر به تشکیل سنگ می شود کمک می کند.

رژیم غذایی متعادل

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند به پیشگیری از سنگ کلیه و حفظ وزن ایده آل کمک کند.

محدود کردن برخی از غذا ها

محدود کردن مصرف غذا های سرشار از اگزالات مانند اسفناج، چغندر، آجیل و شکلات می تواند خطر ابتلا به سنگ های اگزالات کلسیمی را کاهش دهد.

نظارت بر مصرف نمک

مصرف زیاد سدیم می تواند سطح کلسیم را در ادرار افزایش دهد که می تواند منجر به تشکیل سنگ شود. بنابراین، نظارت بر مصرف نمک و محدود کردن آن بسیار مهم است.

مصرف مرکبات

مرکبات و آب آنها مانند لیمو و پرتقال به دلیل داشتن سیترات می توانند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنند که ممکن است از اتصال کلسیم با سایر مواد در ادرار جلوگیری کند.

مصرف متوسط پروتئین

مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. تعادل در مصرف پروتئین های حیوانی بسیار مهم است.

ارزیابی پزشکی

اگر سابقه سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر بالاتری هستید، مهم است که برای ارزیابی خود با یک پزشک مشورت کنید و احتمالاً برای شناسایی هر گونه شرایط زمینه ای که ممکن است در تشکیل سنگ نقش داشته باشد، توصیه بگیرید.

با گنجاندن این اقدامات پیشگیرانه در سبک زندگی خود، می توانید خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید و سلامت کلی کلیه را ارتقا دهید.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن

برای کسب اطلاعات راجع به دارو های گیاهی درمان پروستات می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

👈 بهترین داروی گیاهی پروستات

راه های درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه به اندازه و ترکیب آنها بستگی دارد. سنگ های کوچک ممکن است با افزایش مصرف مایعات و داروهای ضد درد و دفع سنگ از دستگاه ادراری عبور کنند.

سنگ های بزرگ تر ممکن است نیاز به اقدامات پزشکی مانند سنگ شکنی (استفاده از امواج صوتی برای شکستن سنگ ها)، یورتروسکوپی (استفاده از اسکوپ برای برداشتن سنگ ها) یا جراحی داشته باشند.

برای سنگ های کوچکی که می توانند به طور طبیعی دفع شوند، افزایش مصرف مایعات، مدیریت درد، تحرک و ورزش و همچنین استفاده از دارو گیاهی سنگ شکن توصیه می شود. این روش اغلب برای سنگ هایی با قطر کمتر از ۵ میلی متر استفاده می شود.

پزشک ممکن است داروهایی را نیز برای کمک به شل شدن ماهیچه های حالب تجویز کند و دفع سنگ را آسان تر کند.

لیتوتریپسی با موج شوک برون بدنی برای شکستن قطعات کوچک، اورتروسکوپی برای سنگ هایی که در حالب تحتانی یا میانی و نفرولیتوتومی از راه پوست برای سنگ های بزرگ تر یا پیچیده تر استفاده می کند.

در برخی موارد، به ویژه برای سنگ های بسیار بزرگ، ممکن است برای برداشتن سنگ، جراحی باز لازم باشد؛ همچنین قرص دفع سنگ کلیه می توان عامل بسیار کمک کننده ای در درمان فوری سنگ کلیه شود.

توجه به این نکته مهم است که درمان مناسب برای سنگ کلیه باید توسط یک متخصص بر اساس ویژگی های خاص سنگ و سلامت کلی فرد تعیین شود.

تاثیر ورزش در سنگ کلیه

ورزش می تواند نقش حمایتی در پیشگیری از سنگ کلیه داشته باشد، اما تاثیر مستقیم آن بر درمان سنگ کلیه محدود است. با این حال، فعالیت بدنی می تواند به سلامت کلی کمک کند و ممکن است به طور غیرمستقیم به مدیریت سنگ کلیه کمک کند. همچنین در صورت کوچک بودن اندازه سنگ، تحرک در دفع آن مفید است.

ورزش منظم، می‌تواند به حفظ وزن سالم و کاهش خطر چاقی کمک کند، که یک عامل خطر شناخته شده برای تشکیل سنگ کلیه است.

ورزش‌های خاص، مانند یوگا یا حرکات کششی، ممکن است با تقویت آرامش و کاهش استرس، به کاهش ناراحتی مرتبط با سنگ کلیه کمک کند.

درمان خانگی سنگ کلیه

درمان خانگی سنگ کلیه می تواند به مدیریت علائم و کمک به عبور طبیعی سنگ های کوچک از مجاری ادراری کمک کند. برخی از درمان‌های خانگی و اقدامات خود مراقبتی که می‌توان از آنها برای کاهش ناراحتی و تسهیل دفع سنگ کلیه استفاده کرد شامل نوشیدن آب زیاد، مصرف مسکن ها، استفاده از کمپرس گرم در ناحیه ناراحت، تنظیم رژیم غذایی، استفاده از دارو های گیاهی می باشد.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه این درمان‌ های خانگی ممکن است به مدیریت علائم و حمایت از عبور طبیعی سنگ‌های کوچک کمک کنند، اما جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای نیستند.

اگر درد شدید، تب، حالت تهوع یا استفراغ مداوم یا خون در ادرار خود را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم که چند نمونه از انواع قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را که بهترین بازخورد را از مشتریان گرفته اند به شما معرفی کنیم.

اما ممکن است شما هم تجربیاتی از بعضی دیگر از انواع داروی گیاهی سنگ شکن کلیه داشته باشید که بتواند برای ما و سایر خوانندگان مفید باشد.

لطفا برای ما و سایر خوانندگان در قسمت دیدگاهها بنویسید که از کدامیک از انواع داروی گیاهی سنگ شکن کلیه استفاده کرده اید و نتیجه آن چطور بوده است؟

ضمنا اگر شما از آن جمله افرادی هستید که به روش های درمانی طب سنتی علاقه دارید و می خواهید علاوه بر استفاده از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه، مراحل و اقدامات غذایی و غیر دارویی برای شکستن سنگ کلیه در طب سنتی ایرانی را بدانید، می توانید فیلم درمان سنگ کلیه دکتر کرد افشاری را هم مشاهده نمایید.

جلال عباسیان

جلال عباسیان

من جلال عباسیان در رشته تولید و فرآوری گیاهان دارویی از مقطح کاردانی پله پله تا دکترا تحصیل کردم. اینجا سعی میکنم مطالبی درباره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی رو با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×