» سلامت » قرص لاکتوزینک برای چیست؟
قرص لاکتوزینک برای چیست؟

قرص لاکتوزینک برای چیست؟

خرداد ۱۹, ۱۴۰۳ 14۰77

قرص لاکتوزینک برای چیست؟

گاهی اوقات نسبت به سلامت و شادابی پوست خود غفلت می کنیم و مدام به دنبال راه حل های پرهزینه هستیم. غافل از آن که ساده ترین راه ها می تواند گامی موثر در ارتقای سلامت پوست باشد. بله، درست حدس زدید. برخی گیاهان دارویی، مواد معدنی و ویتامین ها بیش از هر چیزی می تواند به سلامت پوست کمک کند. قرص لاکتوزینک دقیقا برای همین مسئله طراحی شده است.

با این مقاله همراه باشید تا به طور کامل با فواید قرص لاکتوزینک آشنا شوید:

  • گیاه دم اسب در قرص لاکتوزینک برای چیست؟
  • گزنه چه تاثیری در سلامت پوست دارد؟
  • گیاه بنفشه و خواص شگفت انگیز آن
  • لاکتوفرین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب
  • وجود زینک در قرص لاکتوزینک برای چیست
  • ویتامین E و ویتامین B در قرص لاکتوزینک

برای اینکه بدانیم قرص لاکتوزینک برای چیست و چه فواید متمایزی دارد لازم است در ابتدا به ترکیبات آن نگاهی اجمالی بیندازیم. هریک از محتویات این قرص نقش به خصوصی در سلامت پوست شما دارد. این قرص حاوی لاکتوفرین، گل بنفشه، گزنه، گیاه دم اسبی، ویتامین E و ویتامین های گروه B است.

گیاه دم اسبی در قرص لاکتوزینک برای چیست؟

این گیاه باعث بهبود زخم و سلامت ناخن می شود. تحقیقات نشان می دهد استفاده موضعی از پماد دم اسبی در بهبود زخم موثر است. علاوه بر این، عصاره دم اسبی در لاک ناخن برای مدیریت پسوریازیس ناخن، یک بیماری پوستی که باعث بدشکلی ناخن می شود، استفاده می شود.

این گیاه نیز در رشد مو نقش به سزایی دارد. تحقیقات نشان می ‌دهد که دم اسبی احتمالا به دلیل محتوای سیلیکون و آنتی ‌اکسیدانی که دارد، برای موهای شما مفید است.  آنتی اکسیدان ها به کاهش ریز التهاب و پیری الیاف مو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. محتوای سیلیکون بالاتر در الیاف مو باعث کاهش میزان ریزش مو و همچنین افزایش درخشندگی آن می شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه سه ماهه بر روی زنان با نازک شدن موی خود، آن هایی که روزانه دو کپسول حاوی دم اسب خشک و سایر مواد مصرف می کردند رشد و قدرت مو را در مقایسه با گروه کنترل بیشتر نشان دادند.

قرص لاکتوزینک برای چیست؟
قرص لاکتوزینک برای چیست؟

پوست خشکی داری و نمی دونی چی کار کنی؟ از خواص هیالورونیک اسید برای پوستت غافل نشو

اینجا کلیک کن 👈 ۱۰ فایده هیالورونیک اسید برای پوست

گزنه چه تاثیری در سلامت پوست دارد؟

گزنه حاوی ترکیبات مختلفی است که می تواند التهاب را کاهش دهد.این گیاه خارش و درد پوست را تسکین می دهد. گزنه دارای خواص ضد التهابی فوق العاده ای است. محتوای غنی اکسی استیلن، کلروفیل و پلی فنل ها آن را به یک درمان فوق العاده برای بیماری های مرتبط با التهاب تبدیل می کند. خارش، خشکی پوست، درماتیت، اگزما و پسوریازیس با استفاده خوراکی و موضعی گزنه، به سادگی درمان می شود.

گیاه بنفشه و خواص شگفت انگیز آن

بنفشه شیرین سابقه طولانی استفاده به عنوان داروی سرفه، به ویژه برای برونشیت دارد. در این ظرفیت، به عنوان خلط آور عمل می کند و به طور طبیعی ضد التهاب است.

بقراط، پزشک یونانی با خواص درمانی بنفشه کاملا آشنا بود. از قرن شانزدهم به بعد، استفاده از بنفشه به عنوان مسکن بسیار گسترده بود، زیرا از معدود گیاهان است که حاوی اسید سالیسیلیک، یک عامل ضد التهابی و ماده اصلی آسپرین است.

اسید سالیسیلیک نیز به دلیل خواص کراتولیتیک، کودولیتیک و باکتریواستاتیک، یک ماده فعال در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست است. این ماده زگیل را از بین می برد، از آکنه جلوگیری می کند و رشد باکتری ها را مهار می کند.

گیاه بنفشه نیز یک مرطوب کننده، موسیلاژین و نرم کننده است، به این معنی که احساس لغزندگی و رطوبت می دهد بنابراین برای بیماری های پوست های خشک مفید است. همراه با اسید سالیسیلیک، این خواص آن را به یک ماده ایده ‌آل برای حل کردن سلول‌ های غیرطبیعی پوست، تسکین شرایط خشکی پوست مانند اگزما، مهار رشد، به عنوان یک ضد قارچ، مرهم سوختگی و به عنوان یک التیام دهنده زخم در درمان‌ های طبیعی سرطان تبدیل می ‌کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص لاکتوزینک

لاکتوزینک درمکس

لاکتوفرین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب

لاکتوفرین یک آنتی اکسیدان است که آهن آزاد را از بین می برد و به جلوگیری از واکنش های رادیکال آزاد مبتنی بر آهن کنترل نشده کمک می کند، بنابراین از سلول های خاص در برابر پراکسیداسیون محافظت می کند. اگرچه لاکتوفرین هم جداکننده و هم اهداکننده آهن است (بسته به محیط سلولی)، اما مشخص شده است که آهن را در زمان ‌های مناسبی که بدن به واکنش نیاز دارد، حذف یا اهدا می‌کند.

در PH فیزیولوژیکی طبیعی، لاکتوفرین آهن را محکم می ‌بندد و در نتیجه استرس اکسیداتیو را به بافت ‌ها کاهش می‌دهد. عاملی که می تواند نقش موثری در جلوگیری از روند پیری پوست داشته باشد.

اگرچه مکانیسم ضد التهابی لاکتوفرین هنوز مشخص نیست، اما لاکتوفرین یک جزء ضد التهابی شناخته شده در انسان است. لاکتوفرین موجود در مایع آمنیوتیک، جزء مهمی برای کاهش التهاب جنین در زنان باردار است.

وجود زینک در قرص لاکتوزینک برای چیست

مطالعات بسیاری فواید متعدد زینک یا روی را برای سلامتی نشان می دهد. این لیست می تواند طولانی باشد، اما اجازه دهید بر روی مزایای پوست تمرکز کنیم. زینک به طور کلی، بهبود زخم را تسریع می کند. معمولا در بیمارستان ها برای درمان سوختگی ها و سایر آسیب های پوستی استفاده می شود زیرا نقش مهمی در سنتز کلاژن، عملکرد ایمنی و پاسخ التهابی دارد.زینک به درمان آکنه کمک می کند.

تحقیقات نشان می ‌دهد که درمان‌ های موضعی و خوراکی روی می ‌توانند با کاهش التهاب، مهار باکتری‌ ها و سرکوب فعالیت غدد چرب با آکنه مبارزه کنند.

ویتامین E و ویتامین B در قرص لاکتوزینک

ویتامین E یکی از اجزای مهم آبرسانی پوست است که به بهبود بافت و صافی پوست کمک می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد تند و زننده کمک می کند. این ویتامین یکی از عوامل اصلی محافظت در برابر پیری زودرس محسوب می شود.

ویتامین B یک آنتی اکسیدان محافظ قوی است که با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه می کند. به تولید کلاژن کمک می کند، پروتئینی که پوست ما را سفت و حجیم نگه می دارد. ویتامین B دارای خواص ضد التهابی است که به ویژه در پیشگیری از اگزما، آکنه یا سایر اشکال تحریک پوست مفید است.

قرص لاکتوزینک برای چیست؟
قرص لاکتوزینک برای چیست؟

سخن پایانی

بدن انسان با کمک مواد معدنی، ویتامین ها و سایر عناصر کار می کند. مشکل اصلی در سلامتی ما این است که واقعا از اهمیت مصرف مواد مغذی و داروهای گیاهی آگاه نیستیم.

برای درک این مورد که قرص لاکتوزینک برای چیست و چه فوایدی دارد بهترین کار تمرکز بر روی ترکیبات آن است. چرا که این ترکیبات در کنار یکدیگر، تاثیرات مثبت دومینویی در سلامت پوست شما خواهند داشت. مصرف قرص لاکتوزینک با رفع مشکلات پوستی به افزایش اعتماد به نفس شما کمک بسیاری می کند.

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش متخصص بیماری های داخلی به شماره نظام پزشکی 153309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×