» بیماری ها و پیشگیری » قرص برای درد استخوان لگن ۴ قرص گیاهی
قرص برای درد استخوان لگن

قرص برای درد استخوان لگن ۴ قرص گیاهی

۲۲ مهر ۱۴۰۳ 5۰23

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دچار درد استخوان لگن شده اید، حتما می دانید که این بیماری چقدر می تواند دردناک و طاقت فرسا باشد و شما را از انجام فعالیت های بسیار ساده و روزمره خود بازدارد. با داشتن چنین شرایطی شما نیز به دنبال راه کارهایی برای درمان سریعتر این بیماری و بهبود کیفیت زندگی خود هستید. خوشبختانه امروزه درمان های سنتی، دارویی و غیر دارویی متعددی برای کاهش درد استخوان لگن وجود دارد اما یکی از بهترین راه حل ها که توسط پزشگان تجویز می شود قرص برای درد استخوان لگن است.

قرص برای درد استخوان لگن مانند یک مسکن سریع و اثر گذار بوده و با کاهش التهابات با درد مبارزه می کند و بعد از مدتی انجام کار های روزانه برای شما آسان تر خواهد کرد. با این حال در این بخش از درمانگیاه قصد داریم تا شما را با بهترین و سریعترین روش های کاهش درد استخوان لگن آشنا نماییم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت درد لگن چیست؟

اکثر افراد در طول دوران زندگی خود معمولا دچار درد استخوان لگن می شوند در واقع درد لگن یکی از مشکلات مربوط به دستگاه اسکلتی – عضلانی است که معمولا از سن ۴۰ سالگی به بعد شیوع این عارضه بیشترمی شود.

عوامل متنوعی مانند افزایش سن، چاقی و اضافه وزن و از همه مهم تر ضربه و تصادفات در بروز این مشکل دخیل هستند که باعث می شوند این بیماری به طور ناگهانی و یا تدریجی ایجاد شود. اگر چه درد اصلی لگن مربوط به مفصل گوی و کاسه لگن است اما توجه داشته باشید دیگر اجزای ساختار لگن مانند کمر و ران ها نیز در بروز این عارضه نقشی اساسی دارند. بنابراین دلیل وقوع درد لگن هرچه باشد بهتر است سریعتر به فکر درمان و رفع آن باشید. در ادامه این مبحث به مواردی از مهم ترین دلیل وقوع درد لگن اشاره خواهیم کرد.

شکستگی و در رفتگی

یکی از شایع ترین علت های درد لگن در رفتگی و شکستگی به خصوص در افراد مسن است. این درد به سرعت و با شدت زیاد در ناحیه لگن بروز کرده و هر گونه تحرکی شدت آن را افزایش می دهد. شکستگی و در رفتگی لگن معمولا به دلیل پوکی استخوان، ضربه های شدید و زمین خوردگی ایجاد می شود. همچنین برخی بیماری ها مانند سرطان استخوان، مشکلات ژنتیکی و انواع تومورها و … نیز بافت تراکم استخوانی را کاهش داده و منجر به شکستگی لگن می شوند. قرص برای درد استخوان لگن در این موارد معمولا شامل استفاده از مسکن های قوی می شود.

جهت اطلاعات بیشتر و درمان سریعتر شکستگی استخوان لگن می توانید این بخش از درمانگیاه را مطالعه نمایید. بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان

استرین و اسپرین

استرین و اسپرین دو آسیب عضلانی- تاندومی هستند که به صورت مزمن و حاد بروز می کنند. استرین معمولا به دلیل کشیده شدن بیش از حد عضلات، تشنج های عضلاتی و التهاب عضلات ایجاد می شود. اسپرین نیز یک نوع آسیب به تاندوم ها است که با اصلاح رگ به گ شدن و یا پیچ خوردگی مفصل نیز شناخته می شود. هر گونه آسیب و التهاب به عضلات و تاندوم های ناحیه لگن منجر به بروز درد در این ناحیه شده که به طور معمول شدید است و بلافاصله احساس می شود. این موارد باید با فیزیوتراپی درمان شوند اما قرص برای درد استخوان لگن می تواند تا حدی برای کاهش درد موثر باشد.

درد سیاتیک

عصب سیاتیک طولانی ترین عصب بدن است که موجب ایجاد حس و کنترل پاها و اندام تهتانی بدن می شود. مادامی که این عصب تحریک شده، دچار التهاب می شود و در نتیجه موجب ایجاد درد در لگن و پاها خواهد شد. درد سیاتیک معمولا شدید و تیز است و در هنگام بلند شدن، نشستن و حتی حرکت زانوها منجر به درد بیشتر در لگن می شود. التهاب عصب سیاتیک در اثر عواملی مانند آرتروز ستون فقرات، دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی ایجاد خواهد شد. یکی از عمده ترین دردها در ناحیه لگن به خاطر سیاتیک است. بنابراین می توان قرص های التیام دهنده سیاتیک را نیز به عنوان قرص برای درد استخوان لگن در نظر گرفت.

قرص برای درد استخوان لگن
قرص برای درد استخوان لگن

تمرینات سنگین ورزشی

فعالیت های ورزشی سنگین در صورت نداشتن آمادگی جسمانی کافی می تواند فرد را دچار درد لگن کند. زیرا تمرینات سنگین ورزشی غیر اصولی باعث بروز التهاب در تاندوم ها، عضلات و حتی مفصل ها شده و منجر به بروز عوارض خطرناکی برای ناحیه لگن می شود.

آرتروز

آرتروز یک درد شایع لگنی در افراد میانسال است که معمولا با بالا رفتن سن و ساییدگی تدریجی غضروف ها بیشتر می شود. آرتروز لگن موجب کشیده شدن استخوان های لگن بر روی هم شده و در نتیجه درد و التهابات لگن را چندین برابر خواهد کرد. درد لگن ناشی از آرتروز با بی تحرکی نیز تشدید می شود و با شروع مجدد حرکت تا حدودی آرام شده اما بعد از مدتی فعالیت تشدید می شود.
بارداری
دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، بزرگ شدن شکم و شل شدن عضلات لگنی برای تولد نوزاد احتمال بروز درد لگن نیز افزایش پیدا می کند. همچنین در هنگام بارداری ممکن است اعصاب ناحیه تحتانی بدن ملتهب شده و باعث ایجاد درد لگن شود.

فتق

یکی دیگر از علت های درد لگن می تواند مربوط به فتق باشد. فتق هنگامی بروز می کند که در عضلات دیواره شکم دچار مشکل شده و یا بخشی از ارگان های بافت شکم و یا کشاله ران از اطراف خود بیرون بزند. فتق در دوران بارداری نیز به دلیل بزرگ شدن جنین و فشار به دیواره های شکم نیز رخ می دهد. فتق یک بیماری شایع بوده و از عوامل ایجاد درد در ناحیه لگن محسوب می شود.
در این بخش سعی نمودیم شما را با مهم ترین عوامل بروز درد استخوان لگن آشنا نموده ولی دقت داشته باشید که موارد متعدد دیگری نیز در بروز این درد نقش موثری دارند.

روش های درمان درد استخوان لگن

همانطور گه گفته روش های دارویی و غیر دارویی زیادی برای درمان درد استخوان لگن وجود دارد، اما قبل از مصرف دارو توصیه می شود ابتدا روش های غیر دارویی را آغاز نمایید و در صورت عدم درمان با مراجعه به پزشک متخصص مصرف قرص برای درد استخوان و دارو را شروع کنید. در ادامه روش های درمان غیر دارویی و دارویی جهت درمان درد استخوان لگن به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

قرص برای درد استخوان لگن
قرص برای درد استخوان لگن

روش های درمان غیر دارویی برای درد استخوان لگن

۱- ورزش:
تمرینات فیزیکی ملایم مانند شنا، پیاده روی و حتی ورزش های کششی مناسب نه تنها موجب کاهش وزن می شود بلکه باعث تقویت عضلات شده و به کاهش درد استخوان لگن کمک می کند. تمرینات ورزشی برای خانم های باردار که دچار درد های لگنی شده اند و مجاز به مصرف برخی دارو ها نیستند مانند یک معجزه عمل کرده و اگر اصولی و درست انجام شود نقش موثری در بهبود بیماری دارد.

۲- فیزیوتراپی:

فیزیوتراپی برای افرادی که دچار درد های لگنی حاد و وخیم نیستند یک راه حل بسیار عالی و کارآمد است. فیزیوتراپی نوعی حرکات فیزیکی، ماساژ و تکنیک های عملی است که موجب درمان درد لگن شده و در بیشتر مواقع دیگر نیازی به درمان های دارویی و مصرف قرص برای درد استخوان لگن نخواهد بود.

۳- کمپرس سرد و گرم:

کمپرس سرد و گرم نیز یک روش بسیار ساده و راحت است که ممکن است نیاز شما را جهت مراجعه به پزشک و مصرف قرص برای درد استخوان لگن برطرف کند. اما نکته مهم این است که چه مواقعی از کمپرس سرد و چه مواقعی از کمپرس گرم برای کاهش درد استفاده کنیم؟
اگر عضلات لگن شما دچار التهاب و پیچ خوردگی شد می توان از کمپرس سرد برای بهبود بهتر این بیماری استفاده کرد. اما اگر لگن در اثر زمین خوردن ضربه دید بهتر است از کمپرس گرم برای کاهش و التیام درد استخوان لگن استفاده کرد.
توجه داشته باشید اگر درد ناحیه لگن بسیار شدید و غیر قابل تحمل است ممکن لگن است دچار در رفتگی و یا شکستگی شده باشد پس بهتر است با مراجعه به پزشک از آسیب ناحبه لگن خود مطمئن شده و در صورت نیاز با مصرف قرص برای درد استخوان لگن به بهبود بیماری کمک کنید.

۴- طب سوزنی:
یک روش درمانی بسیار رایج است که با داخل کردن سوزن های بسیار نازک در نقاط مختلف بدن موجب تحریک اعصاب، بهبود گردش خون و کاهش التهابات شده و در نتیجه باعث بهبود درد استخوان لگن شود. برای درمان درد لگن با این روش توصیه می شود حتما به متخصص طب سوزنی مراجعه نمایید.
در این قسمت به ۴ مورد از روش های غیر دارویی و متداول در کاهش درد استخوان لگن اشاره کردیم. با این حال هرچند که درد لگن دردناک و غیر قابل تحمل است ولی با این روش ها نیز می توان تا حدودی درد استخوان لگن را کاهش داد. اما اگر روندی در بهبودی خود احساس نکردید و درد همچنان باقی مانده است میتوانید با کارشناسان ما در درمانگیاه در ارتباط بوده و مشاوره های لازم را بگیرید. البته می توانید با مراجعه به پزشک و تجویز قرص برای درد استخوان لگن سریعتر درمان شوید.

قرص برای درد استخوان لگن ، درمان دارویی درد لگن

قرص برای درد استخوان لگن در انواع مختلفی در بازار موجود است اما توجه داشته باشید که مصرف بی رویه بعضی از قرص ها می تواند عوارض جانبی بدتری مانند خونریزی معده، نارسایی کلیه، اختلالات خواب، مشکلات کبد و … ایجاد کند بنابراین بهتر است با تجویز پزشک اقدام به مصرف قرص برای درد استخوان لگن نمایید.
البته برخی از قرص ها مانند ژلوفن، ایپوپروفن و آسپرین بدون نسخه پزشک و به صورت آزاد نیز می توان تهیه کرد اما همانگونه که گفته شد ممکن است باعث آسیب به بدن شود. همچنین برخی داروها مانند ناپروکسن یک مسکن بسیار قوی برای درد استخوان لگن ناشی از آرتروز، شکستگی و یا دیسک کمر است که بسیار اثر بخش بوده و درد را تا حدود زیادی کاهش می دهد اما حتما باید با تجویز پزشک استفاده شود زیرا ممکن است مانند هر داروی دیگری عوارض مربوط به خود را داشته باشد.

علاوه بر قرص برای درد استخوان لگن داروهای عضلانی نیز وجود دارد که باید به مفاصل تزریق شود. این نوع مسکن ها نیز موجب بازسازی و ترمیم بافت مفاصل شده و برای افراد مسن که دچار مشکلات غضروفی در ناحیه لگن می شوند بسیار عالی عمل می کند.
داروخانه اینترنتی درمانگیاه برخی از محصولات گیاهی و قرص برای درد استخوان لگن که کاملا بی خطر بوده و هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارد را نیز در اختیار شما قرار داده است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

اسپری ضد درد پین اسپری

اسپری ضد درد پین اسپری یک راه حل سریع برای کاهش درد های عضلانی و مفصلی است. به جای قرص برای درد استخوان لگن می توانید از این اسپری استفاده کنید. معمولا افرادی افرادی که در اثر تمرینات سنگین ورزشی و یا حرکات مکرر دچار درد مفاصل و التهابات ناحیه لگن می شوند این اسپری می تواند یک مسکن حرفه ای عمل کرده و برطرف کننده درد باشد.
اسپری ضد درد پین اسپری خنک کننده و ضد التهاب بوده و کوفتگی و گرفتگی عضلات را درمان کرده و یک داروی عالی با اثر بخشی بالا است.

برای مشاهده کلیک کنید: اسپری ضد درد پین اسپری

اسپری ضد درد پین اسپری آر ان جی

حب جدوار یک قرص برای درد استخوان لگن

حب جدوار یک قرص گیاهی از ساقه و ریشه گیاه جدوار است که در آن از هیچ ماده نگه دارنده ای استفاده نشده است. این قرص یک مسکن قوی برای انواع درهای عضلانی به خصوص درد استخوان لگن است که موجب تقویت عضلات و افزایش نیروی جسمی بدن می شود.
قرص جدوار دارای ویژگی های بی نظیر دیگری مانند بهبود گردش خون در مفاصل شده و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف این قرص برای درد استخوان لگن هیچ گونه عارضه ای ندارد و حتی دارای خاصیت ضد سم بوده موجب پاکسازی بدن از سموم، کیست و حتی برخی سرطان های نیز می شود.

برای مشاهده کلیک کنید: حب جدوار

جدوار 2

قرص رازی، یک قرص برای درد استخوان لگن

قرص رازی یکی دیگر از قرص های گیاهی بدون عوارض جانبی برای کاهش درد های عضلانی، مفصلی، سیاتیک، آرتروز و لگن است. قرص رازی حاوی ترکیباتی مانند هلیه زرد، صبر زرد و سورنجان سفید است که به عنوان یک داروی ضد التهابی، ضد درد و ضد سرطان شناخته می شود.
مواد موثر در قرص رازی به کاهش تورم و التهابات مفاصل کمک کرده و با خیال راحت می توان از این قرص برای درد استخوان و درمان آن استفاده کرد. این قرص برای درد های غضروفی و مفصلی بسیار عالی بوده و کمر درد و پا درد را نیز درمان می کند.

برای مشاهده کلیک کنید: قرص رازی

قرص برای درد استخوان لگن

ایزی فلکس یک قرص برای درد استخوان لگن

آخرین  قرص برای درد استخوان لگن ایزی فلکس است. این قرص روی آرتروز و درد های شدید مربوط به استخوان و مفصل اثر گذاشته و به کاهش درد و بهبود آن کمک می کند. در واقع آرتروز یک اختلال مزمن حرکتی است که موجب تجزیه استخوان ها شده و درد شدیدی با خود به همراه دارد و این دارو بدون هیچ گونه عوارضی نقش موثری در درمان آرتورز خواهد داشت.
ایزی فلکس یک نوع مکمل تغذیه ای نیز است که با ترکیبات موثر خود موجب تقویت بافت مفاصل و استخوان ها شده و به تسهیل حرکت غضروف ها و مفاصل کمک می کند.

برای مشاهده کلیک کنید: ایزی فلکس

 

کلام آخر در خصوص قرص برای درد استخوان لگن

در این بخش از درمانگیاه به طور مفصل درباره درد های لگن و عوامل ایجاد این درد صحبت کردیم و شما را با بهترین قرص برای درد استخوان لگن آشنا نمودیم. چنانچه به این مشکل دچار شده اید و از درد زیاد رنج می برید توصیه می شود با رعایت نکات گفته شده به کاهش بیماری کمک کرده و در صورت عدم درمان حتما به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×