» مکمل های غذایی » خواص مویز برای مردان و زنان ۱۰ خاصیت باورنکردنی
خواص مویز برای مردان و زنان

خواص مویز برای مردان و زنان ۱۰ خاصیت باورنکردنی

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ 12۰94

مویز یک میوه کوچک است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از خواص مویز برای مردان می توان به افزایش میل جنسی و افزایش تحرک اسپرم را مطرح کرد. در واقع مصرف مویز یک راه موثر و شناخته شده برای درمان اختلال نعوظ است. بانوان نیز اگر این میوه کوچک را مصرف کنند می توانند شاهد اثرات مثبتی نیز باشند. یکی از رایج ترین خواص مویز هسته دار تقویت حافظه و مبارزه با آلزایمر است. در این مطلب می خواهیم به کلیه خواص مویز بپردازیم و با بهترین روش مصرف آن برای استفاده از خواص بی نظیرش آشنا شویم. با درمانگیاه همراه باشید.

مویز چیست؟

مویز نوعی انگور است. این  نوع انگور را زمانی که تازه است با دانه یا بدون دانه در زیر نور طبیعی خورشید خشک می کنند. تا حدی که رطوبت آن به ۱۶ درصد رطوبت اولیه برسد.

مویز پس از خشک شدن به رنگ های مشکی، طلایی، زرد و سبز ارائه میشود. مویز مویز را می توان به صورت خام مصرف کرد یا در حین پخت و پز به غذا اضافه کرد. حتی بسیاری از کیک ها می توانند حاوی مویز باشند. از مویز به عنوان یک تاپینگ طبیعی و پرخاصیت برای انواع دسر نیز می توان استفاده کرد.

ارزش غذایی مویز در هر ۱۰۰ گرم

مویز منبعی غنی از انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها است. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم مویز شامل ۲۴۹ کالری انرژی است و برای افرادی که به انرژی بیشتری نیاز دارند مفید است. محتوای فیبر مویز در مقایسه با انگور زیاد است و یک ملین طبیعی محسوب می شود. سطح انرژی ارائه شده توسط مویز بالا است و از آن در محصولات انرژی زا استفاده می شود.

از خواص مویز برای مردان این است که اگر اهل ورزش و ماجرا جویی باشند می توانند با استفاده موثر از مویز در برنامه غذایی خود برای مدت طولانی تری انرژی داشته باشند. از خواص مویز هسته دار می توان به این اشاره کرد که دارای سطح چربی پایینی است اما در عین حال انرژی ایجاد می کند. در این ماده غذایی سطح پتاسیم ۲۶ درصد، مس ۱۶ درصد و منگنز ۱۶ درصد است. سطح تغذیه تیامین و ریبوفلاوین هر کدام ۷ درصد و ویتامین ها ۸۶ درصد از کل محتوای این نوع مویز را تشکیل می دهند.

خواص مویز برای مردان و زنان
خواص مویز برای مردان و زنان

حقایق تغذیه ای در هر ۱۰۰ گرم

  • ۲۹۹ کالری
  • ۰.۵ گرم چربی کل
  • ۱۱ میلی گرم سدیم
  • ۷۴۹ میلی گرم پتاسیم
  • ۷۹ گرم کربوهیدرات کل
  • ۳.۱ گرم پروتئین ویتامین ها و مواد معدنی
  • ۰.۰۵کلسیم
  • ۳ درصد ویتامین سی
  • ۱۰% اهن
  • ۱۰% ویتامین B-6
  • ۸ درصد منیزیم

خواص مویز برای مردان

خواص مویز برای مردان بسیار قوی تر عمل می کند .

منیزیم موجود در مویز موجب تولید توستسترون بیشتر در بدن مردان می شود. همانطور که می‌دانید تستوسترون هورمونی است که نقش کلیدی در تولید اسپرم و میل جنسی مردان ایفا می‌کند. بنابراین مصرف منظم مویز می‌تواند به افزایش سطح تستوسترون و در نتیجه افزایش تعداد اسپرم کمک کند. از آن جا که مویز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد پس می تواند سلامت اسپرم ها را حفظ کند. همچنین باعث افرایش حجم خون در بدن می شود و بر رفع اختلالات نعوظ تاثیر می گذارد.

در رابطه با تقویت اسپرم نیز می توانید، مطلب خواص جینسینگ برای اسپرم را مطالعه کنید.

خواص مویز برای زنان

کم خونی به علت وقوع عادت ماهانه، یکی از مشکلات رایجی است که اکثر خانم ها از آن رنج می برند. به همین دلیل خوردن مویز می تواند موجب تامین آهن مورد نیاز بدن شود و به درمان کم خونی کمک کند. پیشنهاد می شود بانوان در روزهای عادت ماهیانه خود مویز مصرف کنند.

خوردن مویز برای زنان باردار نیز مفید است. میزان بالای اسید فولیک موجود در مویز در بهبود رشد جنین اثرگذار است.

خواص مویز هسته دار برای سلامتی

در زیر بهترین خواص مویز هسته دار برای سلامتی ذکر شده است، این میوه نه تنها برای کودکان بلکه برای افراد مسن نیز مفید است. خواص مویز برای مردان در واقع حالت درمانی دارد و مشکلات ناباروری در مردان را رفع می کند. افزایش وزن، مراقبت از پوست، افزایش ایمنی بدن و… از سایز خواص مویز است که در ادامه با جزئیات بیشتری بررسی می شوند.

مویز به عنوان ملین طبیعی عمل می کند.

اثر ملین مویز بسیار عالی است و برای تسهیل حرکت روده بسیار مفید است. افرادی که از یبوست مزمن رنج می برند، اگر روزانه مقداری مویز بخورند، به خصوص شب ها قبل از خواب، هنگام صبح دفع راحت تری خواهند داشت. حرکات خوب روده احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. بنابراین رفع یبوست برای افرادی که درگیر آن هستند، الزامی است.

مویز برای نفخ و اسیدیته مفید است

مویز حاوی سطح بالایی از پتاسیم و منیزیم است و اسیدیته را کاهش می دهد. همچنین با مصرف روزانه مویز احساس نفخ کاهش می یابد و این داروی طبیعی بهتر از داروهای ضد اسیدی است که از فروشگاه های پزشکی می خرند. سطح سمی در خون که منجر به گاز یا نفخ می‌شود کاهش می‌یابد و از مسائل بهداشتی مانند کورک و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌شود.

مویز برای کم خونی مفید است

مویز دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است که به کاهش کم خونی کمک می کند و محتوای مس موجود در مویز به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. مصرف منظم مویز به بهبود زخم کمک می‌کند و همچنین در هنگام بروز زخم لخته شدن خون را تسریع می‌کند.

مویز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند

با مصرف منظم مویز، از عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند تب و سرماخوردگی جلوگیری می شود. مویز به دلیل داشتن سطح بالایی از فیتوکمیکال های فنلی دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی است. آنتی اکسیدان های پلی فنولیک مانند کاتچین ها بیشتر در مویز هستند و این به جلوگیری از رادیکال های تشکیل دهنده سرطان در داخل بدن کمک می کند. جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد در داخل بدن نیز به دستیابی به سلامت چشم، بهبود بینایی و تمیز نگه داشتن چشم ها کمک می کند.

مویز برای پوسیدگی دندان

اسید اولئانولیک در مویز وجود دارد و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. مویز همچنین با از بین بردن میکروب ها به تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها کمک می کند. حفره ها در داخل دندان ها به دلیل رشد باکتری هایی مانند پورفیروموناس ژنژیوالیس و استرپتوکوک موتانس ایجاد می شوند. مویز به کنترل و جلوگیری از تشکیل این باکتری ها کمک می کند. مویز سرشار از کلسیم است و به استحکام دندان ها کمک می کند. عنصر بور در مویز وجود دارد و به سفید شدن دندان ها نیز کمک می کند.

خواص مویز برای مردان و زنان
خواص مویز برای مردان و زنان

مویز ناباروری را درمان می کند| از خواص مویز برای مردان

قندهای طبیعی در مویز به وفور یافت می شود و به آزادسازی انرژی کمک می کند. مویز برای آزادسازی انرژی برای رابطه جنسی مفید است و در درمان اختلال نعوظ در مردان مفید است. مویز برای بهبود گردش خون مفید است و در واقع یک داروی غرایز جنسی طبیعی است. مویز آرژنین دارد و به بهبود حرکت اسپرم کمک می کند و به درمان ناباروری کمک می کند. این از مهمترین خواص مویز برای مردان است.

مویز برای مراقبت از پوست

تا اینجا در مورد خواص مویز برای مردان گفتیم. اکنون به آن بخش از خواص مویز می پردازیم که برای زنان جالب است. اگر مویز با کیفیت خوب مصرف شود، برای پوست سودمند خواهد بود، زیرا اثر آن در داخل بدن ایجاد می شود. اثر آنتی اکسیدانی مویز سلول های پوست را از آسیب دیدن توسط رادیکال های آزاد حفظ می کند و به جلوگیری از ایجاد چین و چروک و… کمک می کند. در صورت مصرف روزانه مویز می توان از افتادگی پوست در افراد مسن پیشگیری کرد.

با مصرف مویز، پوست تغذیه می شود و براق می شود و شرایطی مانند پسوریازیس با مصرف منظم آن کنترل می شود.

مویز برای موهای سالم

از خواص مویز برای مردان و همچنین زنان می توان به حفظ سلامت موها اشاره کرد. مویز به حفظ براقی مو کمک می کند و مصرف منظم آن موجب سلامت فولیکول مو می شود. بسیاری از مردان به دلیل آنزیم های حاصل از هورمون های مردانه دچار ریزش مو می شوند. مویز برای آقایان فولیکول مو را تقویت می کند و رشد مجدد مو را تسهیل می کند.

این ماده ارزشمند غذایی با جذب ویتامین C در داخل بدن به جلوگیری از التهاب پوست سر و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند. شرایطی مانند شوره سر، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر نیز با مصرف منظم این میوه قابل پیشگیری است.

مویز برای خواب مفید است

افرادی که از خواب ناکافی یا بی خوابی رنج می برند می توانند مویز مصرف کنند. با مصرف منظم مویز، سطح استرس بدن کاهش می‌یابد و شرایط ذهنی مناسب برای یک خواب خوب فراهم می شود.

مویز سطح کلسترول را تنظیم می کند

وقتی مویز به طور منظم مصرف شود، کلسترول خوب افزایش می یابد و کلسترول پایین کنترل می شود. بنابراین از خواص مویز برای مردان و زنان می توان به حفظ سلامت قلب و جلوگیری از لخته خون که باعث بروز حمله قلبی می شود، اشاره کرد.

پیشگیری از سنگ کلیه با مویز

مویز از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و هنگامی که با ورزش ترکیب شود، کنترل وزن را به خوبی تضمین می کند.

مویز برای بیماران دیابتی مفید است

مویز یک میان وعده خوب برای بیماران دیابتی نوع ۲، زیرا شاخص گلیسمی مویز متوسط ​​است.

موارد مصرف مویز

برای بهره بردن از خواص مویز برای مردان باید مویز تازه را به صورت خام مصرف کرد. مویز را می توان در پخت و پز نیز استفاده کرد اما این موضوع از خاصیت آن می کاهد. می توانید با مویز یک نوع آجیل بسازید. مویز در کنار میوه های خشک مانند بادام و خرما و نخود یک آجیل مفید ایجاد می کند. برخی مویز را می جوشانند و شیره آن را استخراج می کنند. از شیره مویز می توانید همراه با ارده و یا داخل شیر استفاده کنید و یا روی جوی دو سر بپاشید و یک اوت میل خوشمزه درست کنید. مویز خشک به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده سالاد نیز استفاده می شود.

آیا مویز آلرژی ایجاد می کند؟ | عوارض مویز

برخی افراد به انگور و مویز حساسیت دارند. این افراد با مصرف هر چه که از انگور استخراج شده باشد، دچار مشکلات خس خس سینه یا مشکلات تنفسی می شوند. در واقع مویز باعث بروز چنین مشکلاتی نمی شود و این افراد به خودی خود درگیر این آلرژی هستند و با تشخیص این نوع آلرژی باید از مصرف مویز صرف نظر کنند. همچنین عوارض جانبی کمی که در افرادی که مویز مصرف می کنند یافت می شود، استفراغ، اسهال و تب است.

سخن پایانی | خواص مویز برای مردان

مویز یک میان وعده سالم است. در این مطلب به طور کلی مزایای سلامتی خوردن مویز  مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص خواص مویز برای مردان با جزئیات بیشتری صحبت کردیم. به طور خلاصه خواص مویز هسته دار موجب درمان یبوست و رفع نفخ  می شود و برای افرادی که از سطوح پایین خون و تولید کم گلبول های قرمز رنج می برند، سود زیادی دارد. از خواص مویز برای مردان می توان به افزایش قدرت جنسی و قدرت باروری اشاره کرد.

محصولات حاوی عصاره مویز موجود در درمانگیاه

در این قسمت از این مطلب به معرفی داروهایی میپردازیم که از خواص مویز بهره برده اند. در این داروها با استفاده از عصاره مویز به عنوان یکی از ترکیبات اصلی و به صورت فرآروی شده، اثرات بی نظیری ایجاد شده است.

شراب زبیب نیاک

شراب زبیب طبیعت گرمی دارد و تقویت کننده عمومی بدن است و از ضعف ها و خستگی های مفرط جلوگیری می کند. این شربت حاوی عصاره مویز است و موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی و رفع ضعف عمومی بدن می شود. از اثرات دیگر آن می توان به درمان دردهای عصبی و التهاب مزمن مفاصل مانند نقرس و آرتروز، رفع ناتوانی جنسی و افزایش میل جنسی در هر دو جنس و درمان سرد مزاجی و همچنین درمان و رفع بلغم اشاره کرد.

 

شربت اصول

شربت اصول یا همان هربال دتوکسان حاوی عصاره مویز منقی است. این شربت برای پاکساژی کبد و رفع چربی خون موثر است. این شربت یک داروی سنتی است که صفرای اضافی و یا مواردی که منجر به ایجاد فشار و آسیب به کبد می شود رار فع می کند.

شربت اصول کبد و طحال را از اخلاط اضافی صفرا و بلغم پاکسازی کرده و عملکرد آنها را اصلاح می کند.

 

پکیج ضد سودا

پکیج اصلاح مزاح سوداوی و پاکسازی سودا شامل چهار نوع داروی سودابر قوی است که به شما کمک می کند تا علائم روحی و بدنی ناشی از غلبه مزاج سودا را در بدن کم کند.

این پکیج حاوی داروهایی است که همگی از خواص مویز بهره می برند تا اثربخشی مناسب ایجاد کنند. جهت مطالعه تک تک خواص داروهای موجود در این پکیج پیشنهاد می شود صفحه خرید مربوطه را مطالعه کنید.

 

خرید پکیج ضد سودا

فیلم پکیج ضد سودا درمانگیاه

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×