» اطلاعات دارویی » آب پنیر برای چاقی صورت | ۲ روش استفاده از آن
آب پنیر برای چاقی صورت

آب پنیر برای چاقی صورت | ۲ روش استفاده از آن

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ 13۰112

آب پنیر برای چاقی صورت | آب پنیر برای چاقی صورت | آب پنیر برای چاقی صورت

آب پنیر برای چاقی صورت

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر افراد، به ویژه بانوان، افراد لاغر و حتی کسانی که در حین گرفتن رژیم لاغری هستند، با آن دست به گریبانند، استخوانی شدن گونه ها و صورت می باشد.

چاقی و پر بودن صورت و گونه ها باعث شادابی و جوانی هر چهره ای خواهد شد. در حالی که گونه های افتاده، نشانگر پیری و یا وضعیت غیر معمول سلامتی است.

روش های مختلفی برای چاق کردن صورت و گونه ها و در کل، چهره وجود دارد که از جمله ی آن می توان به تزریق چربی، فیلر و عمل های جراحی متعدد دیگر اشاره کرد.

البته راه های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که در مقابل با روش های مدرن و عمل جراحی روش بهتری است و می توان با استفاده از آن، صورتی پر و گونه هایی برجسته داشت.

یکی از بهترین روش های طبیعی برای پر شدن چهره و گونه ها، خوردن آب پنیر برای چاقی صورت (پودر آب پنیر) است.

اولین بار پنیر حدوداً ۸۰۰۰ سال پیش ساخته شده است و حال، تاثیر پودر آب پنیر برای چاقی صورت توسط دانشمندان و کارشناسان کشف شده و ثابت شده است.

 

آب پنیر چیست؟

آب پنیر یا ماء الجبن یکی از فرآورده های جانبی شیر است که از جدا شدن آب از شیر طی فرایند ساخت پنیر خانگی و یا ماست خانگی به دست می آید.

در ذهن عموم مردم این موضوع جا افتاده است که این آب فقط برای تازه نگه داشتن پنیر استفاده می شود و در نهایت به عنوان ماده زائد دور ریخته شده و از آن استفاده نمی کنند.

اما این آب بعد از اینکه خشک می شود، تبدیل به پودر پنیر شده که زرد رنگ و مایل به سبز می باشد و حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین های با ارزش می باشد. پروتئین این محصول همچنین با نام پروتئین وی (Whey) نیز شناخته شده و رایج است.

در حال حاضر در بعضی از کشور ها آب پنیر به صورت مکمل، پودر و قرص تولید شده و طرفداران بسیار زیادی در عموم مردم دارد. مردم از آن با توجه به خاصیت های فراوانی که دارد در درمان بیماری های مختلف و بهبود سلامتی خود بهره می برند.

نکته ی مهم درباره این مکمل حرفه ای این است که مقدار لاکتوز آن کم است و برای افرادی که با هضم لاکتوز مشکل دارند، بسیار مناسب است.

همچنین این ماده دارای اسید آمینه های ضروری و زنجیره ای است که وجه تمایز آن با سایر پروتئین ها می باشد.

پروتئین آب پنیر همچنین با نام پروتئین سریع نیز شناخته می شود. به دلیل اینکه اسید های آمینه ای که برای تقویت و رشد ماهیچه ها هستند، به راحتی جذب می شوند، این نام روی این مکمل قراره گرفته است.

در ادامه خواص آب پنیر برای چاقی صورت را بررسی می کنیم.

آب پنیر برای چاقی صورت
آب پنیر برای چاقی صورت

نکته: به یاد داشته باشید که شرط عقل این است که پیش از استفاده از هر محصول و مکملی حتی آب پنیر برای چاقی صورت با یک پزشک متخصص تغذیه یا متخصصین دیگر، صلاح و مشورت کنید و طبق دستورات ایشان، این مکمل ها را مصرف کنید.

خواص آب پنیر

آب پنیر خواص بسیار زیادی دارد.

از جمله خواص آن می توان به:

  1. رفع یبوست
  2.  تنظیم فشار، قند و چربی خون
  3.  رشد و تقویت استخوان ها
  4.  بهبود دستگاه ایمنی بدن
  5. و همچنین بهترین و جامع ترین مکمل پروتئینی برای ورزشکاران

و بسیاری خواص دیگر اشاره کرد.

اما مهم ترین این خواص که ما، امروز به آن می پردازیم، خاصیت آب پنیر برای چاقی صورت می باشد.

خواص آب پنیر برای چاقی صورت

اگر شما دارای کمبود وزن هستید و یا از لاغری و استخوانی بودن صورت خودتون رنج میبرید و به دنبال راه چاره ای برای حل این موضوع هستید، هیچ جا نرید، همینجا بمانید و در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا راه حل این موضوع رو باهاتون در میون بزاریم.

بالا رفتن وزن و پر شدن و چاقی صورت باید به مرور زمان طی شود و نباید از هیچ محصول و مکملی انتظار نابجا داشته باشیم تا برای مثال یک شبه ما را به وزن و میزان دلخواهمان برساند. اگر به شما چنین محصولی با این ویژگی ها معرفی کردند و یا پیشنهاد دادند، بدانید که کاسه ای زیر نیم کاسه است و قطعا عوارضی را برای شما به همراه خواهد داشت.

آب پنیر یا همان ماء الجبن از ترکیب موادی چون لاکتوگلوبولین، آلفا لاکتالبومین، آلبومین سرم شیر و ایمونوگلوبین‌ ها تشکیل شده است.

پودر آب پنیر به شما کمک می کند که وزن گیری بیشتری انجام بدید (البته این در صورتی تحقق پیدا می کند که به صورت بلند مدت و با دوز مناسب مصرف شود). همچنین برخی ویتامین ها در آب پنیر برای چاقی صورت وجود دارند که تاثیر بسیار چشمگیر و مثبتی بر افراد دارند.

ویتامین های موجود در آب پنیر برای چاقی صورت

از جمله ی آنها می توان به ویتامین B6، B12 و کلسیم اشاره کرد که خواص و تاثیر هرکدام از این ویتامین های موجود در آب پنیر برای چاقی صورت را تک به تک، با هم بررسی خواهیم کرد:

ویتامین های گروه B موجود در آب پنیر برای چاقی صورت

یکی از موثرترین و بهترین ویتامین ها برای چاقی صورت، ویتامین های این گروه هستند.

این ویتامین ها نقش بسزایی در سوخت و ساز بدن دارند اما نقش کلیدی آن ها سوخت و ساز چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها است.

از این رو اگر مقدار این ویتامین در بدن به اندازه ی کافی نباشد، سوخت و ساز بدن به مشکل می خورد و به طور ناگهانی وزن شما کاهش می یابد.

از جمله مواد غذایی که حامل این ویتامین ها هستند می توان به سیب زمینی، موز، شیر، تخم مرغ و… اشاره کرد.

کلسیم موجود در آب پنیر برای چاقی صورت

اگر می خواهید صورتتان چاق شود، کلسیم یکی دیگر از ویتامین هایی است که حتما باید در برنامه غذایی خود جای دهید. کلسیم و چاقی صورت به طور مستقیم باهم در ارتباط هستند. کلسیم با کمک به تقویت استخوان باعث چاق شدن صورت شده و از تحلیل رفتن ماهیچه های صورت جلوگیری می کند. انواع محصولات لبنی، سبزیجات با برگ های سبز، دانه ها و… مواد غذایی هستند که حاوی کلسیم می باشند.

آب پنیر برای چاقی صورت
آب پنیر برای چاقی صورت

انواع مکمل های پروتئینی آب پنیر برای چاقی صورت

این پروتئین به شکل های گوناگونی نظیر کنسانتره، ایزوله و هیدرولیزات در بازار موجود است.

کنسانتره

کنسانتره (WPC) معمول ترین نوع پروتئین است که با خلوص متوسط عرضه شده و نسبت پروتئین آن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد در تغییر است. قیمت آن به نسبت پایین تر است و حدوداً یک ساعت و نیم زمان می برد تا جذب بدن شود.

ایزوله

ایزوله (WPI) با خلوص بیشتری عرضه شده و نسبت پروتئین آن حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد می باشد. این شکل از پروتئین تقریبا به نیم ساعت زمان برای جذب نیاز دارد.

هیدرولیزات

هیدرولیزات (WPS) کاملاً خالص است و با سرعتی بی نهایت بیشتر از اشکال دیگر پروتئین در روده جذب می شود. قیمت این محصول بسیار گران است و برای همه افراد در دسترس نمی باشد. زمان جذب این محصول به بدن حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

پودر آب پنیر برای چاقی صورت را چگونه مصرف کنیم؟

اگر شما به دنبال افزایش وزن و یا چاقی صورت و عضله سازی هستید، مجاز هستید که برای مصرف این پودر از موادی مانند شیر چرب، پودر سفیده تخم مرغ، دیگر مکمل های افزایش وزن و یا اسموتی ها (نوشیدنی ای که از خرد کردن میوه و ترکیب آن با یخ تشکیل می شود) کمک بگیرید تا طعم آن برای شما قابل تحمل تر و یا دلنشین تر شود.

استفاده از پودر آب پنیر برای چاقی صورت و یا چاقی بدن باید در وعده صبحانه انجام پذیرد و یا قبل از خواب میل شود تا با استفاده از ساز و کار های آمینواسید های خود نیز به تنظیم خواب فرد هم کمک کند.

در خصوص گزینه ی دوم نحوه مصرف، شما با یک تیر دو نشان را هدف می گیرید.

بنابراین زمان استفاده ی این مکمل به منظور هر هدفی متفاوت است.

برای آشنایی بیشتر با این معجزه جوانسازی و طراوت پوست و بدن و همچنین مطالعه تمام ویژگی های آب پنیر برای چاقی صورت و نحوه استفاده و خرید این محصول، روی لینک زیر کلیک کنید:

پودر ماء الجبن افتیمونی نیاک

آب پنیر برای چاقی صورت

 

عوارض و موارد منع مصرف پودر آب پنیر برای چاقی صورت و خطرات احتمالی آن

  • در صورت مصرف بیش از حد باعث معده درد و گرفتگی عضلات بدن فرد خواهد شد.
  • در صورت استفاده بیش از حد و دوز نامناسب در کسانی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارند، موجب تهوع و سردرد خواهد شد.
  •  مصرف طولانی مدت دوز نامناسب این مکمل باعث ایجاد آکنه و جوش در فرد خواهد شد.
  •  مصرف این ماده برای کسانی که دچار سندروم روده ی تحریک پذیر و یا کولیت روده هستند، مضر است.
  •  بهتر است بیماران کلیوی از مصرف این مکمل خودداری کنند.
  •  استفاده از پروتئین آب پنیر و سایر داروها نظیر آنتی بیوتیک ها و… به طور همزمان و باهم خطرناک است و بهتر است قبل از مصرف آن با دکتر متخصص مشورت کنید.
  •  بهتر است بانوانی که در مرحله بارداری یا شیردهی قرار دارند، از خوردن این محصول خودداری کنند.

نکته مورد توجه و مهم درباره مصرف پودر آب پنیر برای چاقی صورت

پس از استفاده از این مکمل ممکن است گاهی با اسهال و یا استفراغ مواجه شوید که به هیچ وجه غیر عادی نیست و نیاز به نگرانی ندارد زیرا این عکس العمل، نشان دهنده سم زدایی این ترکیب از بدن شماست.

همچنین اگر شما به دنبال محصولات دیگری نظیر کلاژن برای جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست هستید و علاقمند هستید به اینکه جوانی و شادابی را به پوست و حتی موهای خود هدیه کنید، این مقاله برای شماست. اینجا کلیک کنید تا از تجربه دیگر کارشناسان درمانگیاه نیز بهره ببرید و بهترین نتیجه را برای سرزنده شدن پوست و موهای خود رقم بزنید 👈🏻 فواید و خواص کلاژن برای پوست، مو و استخوان

 

ماسک آب پنیر برای چاقی صورت چیست؟

یکی دیگر از موارد استفاده از پودر آب پنیر، استفاده از آن در تهیه ماسک آب پنیر برای چاقی صورت می باشد.

ماسک آب پنیر از پودر آب پنیری تهیه می شود که با خلوص بالا تهیه شده باشد و دارای خواص منحصر بفردی برای پوست است.

 

خواص ماسک آب پنیر برای چاقی صورت

همانطور که می دانید مصرف پودر مکمل آب پنیر باعث تقویت و افزایش حجم ماهیچه های صورت و همچنین چاقی و توپُر شدن صورت می شود.

همین اتفاق در ماسک آب پنیر برای چاقی صورت نیز می افتد.

در کل خواص این ماسک شامل از بین بردن لک های صورت، شفافیت پوست، ضخیم شدن پوست و همچنین باعث تقویت مو نیز می شود.

اابته از خاصیت این ماسک آب پنیر برای چاقی صورت نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

این ماسک سبب بهبود و تقویت ساختار های سلولی پوست و کلاژن سازی بیشتر پوست می شود که همین امر باعث کاهش چروک های پوستی می شود. همچنین با داشتن ساختار های آمینواسیدی به سلامت پوست کمک کرده و پوستی شاداب و با طراوت را به شما عرضه می دارد.

بهترین پودر گین آپ کودکان

جمع بندی نهایی این مقاله (آب پنیر برای چاقی صورت)

در ابتدا برای تقویت و بهبود ارگان های بدن و چاقی صورت بهتر است از آب پنیر یا مکمل و پودر آن به صورت خوراکی استفاده کرد و سپس با درست کردن آن به صورت ماسک نیز به طور موضعی برای کمک و تسریع آن قدم بردارید.

و در آخر نتیجه گیری نهایی این است که با وجود خواص فراوان این محصول، سعی کنید از مصرف بیش از حد آن جلوگیری فرمایید.

 

سخن پایانی کارشناس درمانگیاه با شما همراه و خواننده گرامی

امروز در این مقاله آب پنیر برای چاقی صورت و ۲ روش استفاده از آن و بسیاری از جزئیات مفید دیگر را که بهتر بود با آن ها شویم را بررسی کردیم.

خوشحال میشیم اگر نظر، پیشنهادات، انتقادات و همچنین تجربیات خودتون درباره این مقاله و استفاده از این محصول رو در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

در این صورت علاوه بر اینکه ما از نظرات شما در راستای بهبود خود بهره می گیریم، دیگران نیز از تجربیات شما عزیزان بهره‌مند خواهند شد و بهترین تصمیم را در این جهت خواهند گرفت.

مبینا حیدرآبادی

مبینا حیدرآبادی

من مبینا حیدرآبادی دانشجوی رشته بهداشت محیط هستم و درباره مطالب بهداشت، سلامتی و دارویی برای شما تولید محتوا میکنم . خوشحال میشم اگر نظری داشتید در قسمت دیدگاهها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×