» پوست » قویترین داروی ضد قارچ واژن
قویترین داروی ضد قارچ واژن

قویترین داروی ضد قارچ واژن

اسفند ۲۱, ۱۴۰۲ 0۰132

قویترین داروی ضد قارچ واژن

یک واژن سالم حاوی باکتری ها و برخی سلول های مخمر است. هنگامی که تعادل میان باکتری ها و مخمرها تغییر کند، سلول های مخمر می توانند به تعداد تکثیر شوند. در نتیجه خارش، تورم و تحریک در این ناحیه احساس می شود.

عفونت های قارچی واژن (کاندیدیازیس) بسیار شایع هستند. اگر عفونت ‌های قارچی مکرر دارید یا از شر عفونت قارچی نمی توانید به سادگی خلاص شوید، شما به قویترین داروی ضد قارچ واژن نیاز دارید.

با مطالعه این مقاله پاسخ چه پرسش هایی را دریافت خواهید کرد:

  • علائم عفونت قارچی واژن و علل ابتلا به آن
  • عفونت قارچی واژن در دوران پریود و هنگام بارداری
  • آیا عفونت قارچی واژن از طریق رابطه جنسی امکان پذیر است؟
  • معرفی بهترین و قویترین داروی ضد قارچ واژن
  • چند راهکار جهت اجتناب از ابتلا به عفونت

علائم عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت های قارچی واژن معمولاً باعث خارش واژن، تورم در اطراف دهانه واژن، سوزش در هنگام ادرار، درد در حین رابطه جنسی واژینال و سرخی در ناحیه عفونت می‌ شود.

ترشحات زرد متمایل به سفید و توده ای یکی دیگر از علائم رایج است که شما را ملزم به مصرف قویترین داروی ضد قارچ واژن می کند. برخی از افراد این ترشحات را شبیه پنیر می دانند. در برخی مواقع، ترشحات ممکن است آبکی باشد.

 

قوی ترین داروی ضد قارچ واژن
قوی ترین داروی ضد قارچ واژن

 

چه چیزی می تواند منجر به افزایش خطر عفونت قارچی واژن شود؟

مصرف آنتی بیوتیک، بارداری، دیابت کنترل نشده، سیستم ایمنی ضعیف و عدم تعادل هورمونی از جمله عواملی هستند که شانس ابتلا به عفونت قارچی واژن را افزایش می دهند.

آیا عفونت قارچی واژن در دوران بارداری امکان پذیر است؟

عفونت های قارچی واژن در دوران بارداری به دلیل نوسانات هورمونی شایع هستند. درمان سریع با قویترین داروی ضد قارچ واژن بسیار اهمیت دارد، به خصوص اگر باردار هستید باید از بروز عوارض این بیماری جلوگیری کنید.

برای تشخیص درست و استفاده از قویترین داروی ضد قارچ واژن با پزشک خود مشورت کنید. به خاطر داشته باشید به دلیل نقایص احتمالی مادرزادی، نمی توانید داروهای ضد قارچ خوراکی مصرف کنید. استفاده از ضد قارچ های موضعی در دوران بارداری بی خطر است.

آیا بین عفونت قارچی واژن و رابطه جنسی ارتباطی وجود دارد؟  

عوامل خطر بسیاری برای عفونت قارچی وجود دارد که تماس جنسی تنها یکی از آن ها است.

در حالی که ممکن است پس از رابطه جنسی، عفونت قارچی ایجاد شود، این نوع عفونت، خود یک بیماری مقاربتی نیست. در عوض، عوامل دیگری در بازی می توانند تعادل کاندیدا واژن شما را از بین ببرند.

انگشت، رابطه جنسی دهانی و واژینال، دخول با اسباب ‌بازی جنسی یا آلت تناسلی، همگی می ‌توانند باعث ایجاد باکتری شوند. تماس تناسلی روی تناسلی با شریکی که عفونت قارچی دارد نیز می تواند قارچ را به شما منتقل کند.

آیا ارتباطی بین عفونت قارچی واژن و پریود وجود دارد؟

هم ابتلا به عفونت قارچی و هم قاعدگی شما می تواند مانند یک ضربه مضاعف باشد. عفونت های مخمری به احتمال زیاد در روزهای پایانی منتهی به قاعدگی رخ می دهد.

تصور می‌شود که نوسانات هورمون‌ ها یکی از دلایل عفونت ‌های قارچی قبل از پریود است که باعث عدم تعادل در باکتری ‌های سالم در واژن می ‌شود.

اگر در هفته قبل از قاعدگی، ترشحات سفید تا زرد را تجربه می کنید، این به طور خودکار یک عفونت قارچی نیست، مگر این که علائم مشخصه دیگری مانند قرمزی، سوزش و خارش داشته باشید.

درمان زودهنگام و مصرف قویترین داروی ضد قارچ واژن می تواند به رفع عفونت قارچی شما قبل از شروع قاعدگی کمک کند. اگر علائم شما پس از پایان قاعدگی بهبود نیافت یا اگر قبل از پریود همچنان به عفونت های قارچی مبتلا می شوید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

عفونت های قارچی واژن چگونه درمان می شوند؟

هر عفونت قارچی متفاوت است، بنابراین متخصص شما بهترین درمان را برای شما پیشنهاد می کند. درمان ها به طور کلی بر اساس شدت علائم شما تعیین می شوند.

 

قویترین داروی ضد قارچ واژن
قویترین داروی ضد قارچ واژن

 

درمان شیمیایی عفونت های مخمری ساده

برای عفونت های مخمری ساده، پزشکان معمولا مصرف یک دوره تعیین شده از کرم، پماد، قرص یا شیاف ضد قارچ تجویز می کنند. این داروها می توانند به صورت نسخه ای یا بدون نسخه باشند.

داروهای رایج شامل بوتوکونازول، کلوتریمازول (لوترین)، میکونازول (مونیستات)، ترکونازول (ترازول) و فلوکونازول (دیفلوکان) می شود. در صورت بازگشت علائم در عرض دو ماه، باید خود را برای یک ویزیت بعدی آماده کنید.

درمان شیمیایی عفونت های مخمری پیچیده

۱.اگر قرمزی، تورم و خارش شدید دارید که منجر به زخم یا پارگی در بافت واژن شده است.

۲.اگر در یک سال بیش از چهار عفونت قارچی داشته اید.

۳.اگر باردار هستید.

۴.اگر دیابت کنترل نشده یا سیستم ایمنی ضعیف در اثر مصرف داروهای به خصوصی دارید.

۵. اگر مبتلا به HIV هستید.

پزشک شما احتمالاً عفونت قارچی شما را به گونه ای جدی تر و پیچیده تر درمان خواهد کرد.

درمان های احتمالی برای عفونت های مخمری شدید یا پیچیده عبارتند از:

  • درمان واژینال با کرم، پماد، قرص یا شیاف ۱۴ روزه
  • دو یا سه دوز فلوکونازول
  • تجویز طولانی مدت فلوکونازول یک بار در هفته به مدت شش هفته یا استفاده طولانی مدت از یک داروی ضد قارچ موضعی

آیا داروهای طبیعی می توانند به عفونت قارچی واژن کمک کنند؟

اگر می ‌خواهید از مصرف داروهای شیمیایی خودداری کنید، می ‌توانید عفونت ‌های قارچی واژن را با داروهای طبیعی درمان کنید.

ضد قارچ های موضعی و گیاهی انتخاب راحت تری برای درمان عفونت قارچی واژن هستند به ویژه آن که از گیاهان موثر نظیر روغن نارگیل، روغن درخت چای، عصاره گیاه رازک، سیر و امثال آن تشکیل شده باشند.

شیاف واژینفکت یکی از قویترین داروهای ضد قارچ واژن بوده که با عصاره درخت چای می تواند طی یک دوره درمان عفونت را از بین ببرد.

اینجا کلیک کنید 👈 شیاف واژینفکت

واژینال واژینفکت بی دی آ

کرم واژینال میکوزین از دیگر قویترین داروهای ضد قارچ واژن بوده که با ترکیبات خود نظیر سیر و آویشن بهبودی کامل را ایجاد می کند. پیش از استفاده از هر نوع کرم یا پماد به واژن خود مطمئن شوید که دست های خود تمیز هستند.

اینجا کلیک کنید 👈 کرم واژینال میکوزین

واژینال میکوزین 2

همچنین ممکن است بخواهید قبل از استفاده از داروهای گیاهی موضعی با پزشک خود مشورت کنید. اگر علائم شما به دلیل چیزی غیر از یک عفونت قارچی ساده باشد، به عنوان مثال دچار خشکی واژن و رفع سوزش باشید ژل واژینال واژیهیل سومین داروی موضعی پیشنهادی ما به شماست.

اینجا کلیک کنید 👈 ژل واژیهیل واژینال

ژل واژیهیل

چهارمین داروی گیاهی پیشنهادی تحت عنوان قویترین داروی ضد قارچ واژن نه یک پماد و نه یک ژل گیاهی است. اگر تمایل به استفاده از شیاف دارید، می توانید با مصرف شیاف سیموواژ علاوه بر عفونت قارچی به درمان عفونت باکتریایی نیز اقدام کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 شیاف سیموواژ

شیاف سیموواژ

برای جلوگیری از عفونت قارچی واژن چه کاری می توانید انجام دهید؟

این احتمال وجود دارد که دقیقا بدانید چه چیزی منجر به عفونت قارچی شما شده است. به عنوان مثال، برخی افراد هر بار که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، این عفونت ها را تجربه می کنند.

در اینجا نکاتی برای جلوگیری از عفونت های مکرر وجود دارد:

  • رعایت یک رژیم غذایی متعادل
  • مصرف ماست یا مکمل های حاوی لاکتوباسیلوس
  • پوشیدن الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان یا ابریشم
  • شستن لباس زیر در آب داغ

اجتناب کردن از موارد زیر ضرورت دارد:

  • پوشیدن شلوار تنگ، جوراب شلواری یا ساق
  • استفاده از محصولات به اصطلاح “بهداشت زنانه”
  • پوشیدن لباس های خیس، به ویژه مایو، برای مدت طولانی
  • نشستن طولانی مدت در جکوزی یا حمام آب گرم مکرر

سخن پایانی

عفونت های مخمری یک اتفاق رایج است. درمان با قویترین داروی ضد قارچ واژن می تواند به کاهش علائم ناراحت کننده در عرض چند روز کمک کند. با شناخت عوامل خطر خود، می توانید از عفونت های بعدی جلوگیری کنید. اگر عفونت های قارچی مکرر دارید که بیش از دو ماه طول می کشد، هرچه سریع تر مصرف قویترین داروی ضد قارچ واژن را آغاز کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×