» سلامت » قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول
قرص گیاهی برای ترک ترامادول

قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول

خرداد ۱, ۱۴۰۳ 20۰169

قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول

چرا مصرف قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول ضرورت دارد؟ هر کسی که ترک ترامادول را پشت سر گذاشته است، می داند که چقدر این مسیر چالش برانگیز است. ترک ترامادول، عوارض جسمی، عاطفی و ذهنی طاقت فرسایی بر افراد وارد می ‌کند، به همین دلیل حائز اهمیت است که ابزار و پشتیبانی مناسب برای عبور ایمن از این مسیر صعب العبور داشته باشید.

بسیاری از افرادی که برای ترک ترامادول به درمانگیاه مراجعه می کنند، افرادی هستند که از ترامادول برای زود انزالی یا تسکین درد استفاده کرده اند اما چون بدون رعایت اصول و قواعد این کار را کرده اند و بدون نظارت پزشک و خودسرانه اقدام به مصرف این دارو نموده اند، بدنشان به آن وابسته شده است. همچنین بعضی اوقات پزشک برای بیمار به دلیل بیماری های مختلفی ترامادول را تجویز می کند که این هم می تواند منجر به وابستگی به ترامادول شود.

متاسفانه بسیاری از داروهایی که متخصصان پزشکی برای کمک به ترک ارائه می ‌کنند می ‌تواند به همان اندازه اعتیاد آور باشد. انتقال از یک ماده افیونی به چیز دیگری در ابتدا ممکن است مفید به نظر برسد، اما در نهایت منجر به مشکلات متعددی در فرد می شود. اینجاست که استفاده از قرص گیاهی برای ترک بدون ایجاد وابستگی مطرح می شود.

با مطالعه این مقاله ضمن آشنایی با قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • مناسب ترین روش ترک ترامادول چیست؟
  • عوارض ترک قرص ترامادول
  • سم زدایی ترامادول (قرص گیاهی برای ترک ترامادول)

مناسب ترین روش ترک ترامادول چیست؟

اگر فرد درگیر به اعتیاد، برای مواجهه با روزها و هفته های چالش برانگیز آماده نباشد، ناراحتی و درد جسمانی شدیدی را تجربه خواهد کرد و احتمالا دوباره به مصرف مواد افیونی فکر خواهد کرد. علی رغم نیمه عمر ترامادول، آثاری از دارو می تواند برای مدت طولانی تری در بدن باقی بماند. این زمان بر اساس عواملی مانند مقدار مصرف، مدت زمان استفاده، دفعات استفاده و متغیرهای سلامت جسمی و روانی فردی به طور چشمگیری متفاوت است.

معمولا توصیه می شود که در ازای قطع مصرف، برای کاهش عوارض ترک ترامادول مصرف آن را به تدریج کاهش دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد، به دنبال درمان‌ های حرفه‌ ای در کلینیک‌ های تخصصی هستند که رویکرد تجویز قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول را داشته باشند.

برای ترک اعتیاد نیاز به مسکن قوی داری؟

اینجا کلیک کنید 👈 مسکن قوی برای ترک اعتیاد

عوارض ترک قرص ترامادول

هنگامی که فرد به ترامادول وابستگی پیدا می کند، ترک دارو باعث علائم ناخوشایند می شود. حتی استفاده از ترامادول طبق تجویز پزشک می تواند منجر به وابستگی شدیدی شود. در واقع ترامادول مانند بسیاری از مواد افیونی این احساس را ایجاد می کند که شخص به مرور باید دوزهای مکرر و بزرگ ‌تری مصرف کند تا همان اثرات تسکین درد یا سرخوشی را ایجاد کند. به عبارتی دیگر در پاسخ، مغز خود را با حضور مداوم دارو وفق می دهد و از نظر شیمیایی سازگار می شود.

هنگامی که مصرف ‌کننده به طور ناگهانی مصرف دارو را متوقف می‌کند، مغز به حالت «بیش از حد» می‌ رود و علائم خفیف، متوسط ​​یا شدید را بروز می دهد. در حالی که اکثر افرادی که از ترامادول سم‌ زدایی می ‌کنند علائم آن را شبیه آنفولانزا توصیف می ‌کنند، اما احتمال بروز عوارض ترک ترامادول به صورت جدی، مانند اضطراب شدید، حملات پانیک و توهم وجود دارد.

قرص گیاهی برای ترک ترامادول
قرص گیاهی برای ترک ترامادول

سم زدایی ترامادول (قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول)

سم زدایی از ترامادول می تواند از خفیف، متوسط ​​تا شدید، متناسب با شدت مصرف، همراه با هر داروی تجویز شده متفاوت باشد. این شرایط به طور بالقوه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و باید تحت نظارت پزشک انجام شود. از آن جا که کاهش دوز، یک روش معمول برای کمک به روند ترک است، پزشک ممکن است یک پروتکل کاهش دوز را برنامه ریزی کند و علائم ترک را در طی چند هفته کنترل کند.

به طور کلی، علائم ترک ترامادول تنها پنج تا هفت روز پس از آخرین دوز مصرف شده، در صورت استفاده از روش مناسب کاهش می یابد. هر علامتی که بیش از یک هفته طول بکشد، علائم پس از ترک حاد در نظر گرفته می شود. علائم پس از ترک حاد شامل اضطراب، افسردگی، نوسانات خلقی، بی خوابی، کاهش اشتها، تحریک پذیری و تمرکز ضعیف می شود، البته بروز تمامی این علائم در همه افراد به طور یکسان رخ نمی دهد. این علائم می تواند بین ۱۸ تا ۲۴ ماه طول بکشد اما با گذشت زمان از شدت آن کاسته می شود.

در این مسیر پزشک مصرف داروهای بدون نسخه و یا قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول را پیشنهاد می کند. در ادامه دو نمونه از بهترین قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول را معرفی می کنیم.

کپسول رها

کپسول گیاهی رها محصول شرکت داروسازی گل دارو، با مواد موثر خود نقش جایگزینی بر روی گیرنده های اپیوئید را ایفا می کند. پنج عصاره گیاهی خشک این دارو شامل اسپند، بید، بابونه، سنبل الطیب و زرشک می شود و به کاهش علائم و عوارض ترک ترامادول و دیگر مواد مخدر کمک می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین قرص ترک اعتیاد

قرص داتورین

داتورین نیز با وجود تاتوره سیاه، زنجبیل و ریوند چینی به عنوان قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول مصرف می شود. این دارو علاوه بر آن که به کاهش علائم ترک کمک می کند، در ابتدا در روند سم زدایی بدن از مواد مخدر موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ترک اعتیاد داتورین

سخن پایانی

ترامادول بسیار اعتیاد آور است، مانند دیگر مواد افیونی به راحتی شیمی مغز را تغییر می دهد و استفاده از آن خارج از کنترل می شود. مواد افیونی علاوه بر بیماری مزمن، باعث وابستگی جسمانی نیز می شود. به همین دلیل است که به کمک قرص گیاهی برای ترک قرص ترامادول و دیگر راهکارهای جانبی می توان به مرور با ایجاد تغییر در شیمی مغز، آن را به حالت اول برگرداند.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×