» سلامت » عوارض پودر گین آپ چیست ؟
عوراض پودر گین آپ چیست

عوارض پودر گین آپ چیست ؟

فروردین ۲۷, ۱۴۰۳ 0۰42

عوارض پودر گین آپ چیست؟

با عوارض پودر گین آپ و این مکمل ورزشی آشنا هستید؟ پودر گین آپ به عنوان یک مکمل غذایی پرطرفدار در میان افراد سالم و ورزشکاران شناخته می شود. این مکمل با ترکیبات خود تاثیر به سزایی در افزایش حجم عضلانی و وزن بدن می گذارد. با این حال پیش از مصرف هر مکملی باید بدانیم عوارض آن چیست تا بتوانیم آگاهانه تصمیم بگیریم.

با این مقاله همراه باشید تا عوارض پودر گین آپ را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • پودر گین آپ چیست و چه ترکیباتی دارد؟
  • عوارض پودر گین آپ
  • مشکلات مرتبط به کبد و کلیه
  • گرفتگی عضلات
  • بروز مشکلات تنفسی
  • مشکلات گوارشی نظیر حالت تهوع و اسهال
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت
  • چه افرادی مجاز به مصرف پودر گین آپ نیستند؟
عوراض پودر گین آپ چیست
عوراض پودر گین آپ چیست

پودر گین آپ چیست و چه ترکیباتی دارد؟

پیش از آشنایی با عوارض پودر گین آپ لازم است با ترکیبات و نوع مکمل آشنا شویم. این پودر در دسته مکمل های تغذیه ای و ورزشی قرار می گیرد. ترکیبات مغذی و متنوع آن از جمله کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها به افزایش وزن و عضله سازی افراد سالم و ورزشکاران کمک می کند. با این حال افزایش اشتها و عضله سازی تنها فواید پودر گین آپ به شمار نمی آید، شما می توانید با مصرف این مکمل مغذی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید.

می خوای تو خونه به وزن دلخواهت برسی و تناسب اندام داشته باشی؟

این مقاله رو بخون 👈 تناسب اندام در منزل

عوارض پودر گین آپ

اصولا مصرف هر نوع مکملی اگر مطابق با دستور العمل سازنده و یا توصیه پزشک صورت بگیرد، عارضه ی جدی برای بدن به همراه نخواهد داشت. مگر آن که شما حساسیت ویژه ای نسبت به ترکیبات یک مکمل داشته باشید. با این حال پس از بررسی متخصصان تغذیه مصرف بیش از حد پودر گین آپ در برخی از افراد موجب عوارض زیر شده است که هریک را به تفکیک بیان می کنیم.

مشکلات مرتبط به کبد و کلیه

مصرف بیش از حد هر نوع مکمل و دارویی ارتباط مستقیمی با آسیب های کبدی دارد. بنابراین جای تعجب ندارد اگر شما هم در اثر مصرف بیش از حد، با مشکلات کبدی به عنوان اولین عوارض پودر گین آپ دست و پنجه نرم کنید. این مکمل به دلیل آن که حاوی مقادیر بالایی پروتئین است می تواند در صورت مصرف غیراصولی شما را مستعد ابتلا به سنگ کلیه کند. در این شرایط بهتر است حتما در رژیم غذایی خود غذاهای غنی از فیبر و نوشیدن مایعات را بگنجانید تا از بروز این موارد جلوگیری کنید.

گرفتگی عضلات

اگر ورزشکار هستید و این مکمل را برای عضله سازی استفاده می کنید بهتر است بلافاصله پس از مصرف، از انجام تمرینات شدید ورزشی خودداری کنید. این حالت می تواند موجب کم آب شدن بدن و گرفتگی در عضلات شما شود.

بروز مشکلات تنفسی

پودر گین آپ در دوز های بیش از حد نیز باعث مشکلات تنفسی مانند عطسه یا سرفه می شود. در برخی موارد می تواند منجر به ایجاد آسم نیز بشود. اگر مشکلات تنفسی دارید بهتر است تا زمان بهبودی مصرف مکمل را به تعویق بیندازید.

مشکلات گوارشی نظیر حالت تهوع و اسهال

در برخی مواقع مصرف غیراصولی مکمل نیز منجر به اسهال یا حالت تهوع می شود. افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نیز این مشکلات را با شدت بیشتری بروز می دهند.

افزایش خطر ابتلا به دیابت

پودر گین آپ در ترکیبات خود حاوی شکر است. بنابراین بهتر است مطابق با دستور العمل سازنده مصرف کنید تا از ابتلا به دیابت نوع دو به عنوان عوارض پودر گین آپ جلوگیری کنید.

عوراض پودر گین آپ چیست
عوراض پودر گین آپ چیست

چه افرادی مجاز به مصرف پودر گین آپ نیستند؟

  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بانوان باردار
  • افراد دارای سابقه حساسیت
  • افراد دارای فشار خون غیر نرمال
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات شدید گوارشی مانند زخم معده
  • افراد با سابقه بیماری کلیوی و بیماری قلبی
  • افراد کمتر از ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال

اکنون که با ترکیبات و عوارض پودر گین آپ آشنا شدیم می دانیم که مصرف هر مکمل استانداری، اگر مطابق با توصیه های پزشک یا شرکت سازنده صورت بگیرد عوارض خاصی بر بدن باقی نمی گذارد.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر گین آپ

علاوه بر پودر گین آپ نیز می توانید با مشخصات و ترکیبات گینر نوتریمد آشنا شوید.

اینجا کلیک کنید 👈 گینر نوتریمد

سخن پایانی

همیشه به خاطر داشته باشید که برنامه غذایی سالم و ورزش در کنار مکمل های ورزشی و تغذیه ای بهترین تاثیر خود را به همراه خواهند داشت. شما نمی توانید با داشتن یک سبک زندگی ناسالم به دنبال معجزه از طریق مصرف هر نوع مکملی باشید. اگر از سلامت کافی برخوردار هستید، برای جلوگیری از عوارض پودر گین آپ نیز تنها کافی است مطابق با توصیه پزشک و یا دستور العمل سازنده اقدام به مصرف آن کنید. چنانچه در این باره سوالی دارید کارشناسان ما در داروخانه اینترنتی درمانگیاه به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×