» سلامت » درمان بلغم شکم بزرگ
درمان بلغم شکم بزرگ

درمان بلغم شکم بزرگ

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۳ 6۰39

درمان بلغم شکم بزرگ

درمان بلغم شکم بزرگ برای افراد با غلبه بلغم چالش بزرگی محسوب می شود. در این نوع افراد عموما چاقی در نقطه شکم متمرکز و عدم تعادل وزن در بدن را باعث می شود. البته نمی توان ادعا کرد که هر فردی که شاهد تجمع چربی و چاقی در ناحیه شکم خود باشد، لزوما به علت غلبه بلغم صورت گرفته است. پیش از هر گونه ادعایی فرد باید طبع و مزاج خود را بشناسد تا از بلغمی بودن خود مطمئن شود. بنابراین چنانچه از غلبه بلغم خود آگاه هستید توصیه های این مقاله را جدی بگیرید چرا که عدم درمان بلغم شکمی در آینده مشکلات جدی به وجود می آورد.

با مطالعه این مقاله علاوه بر شناخت راهکارهای درمان بلغم شکم بزرگ اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • رایج ترین نشانه های مزاج افراد بلغمی چیست؟
  • درمان بلغم شکم بزرگ
  • اصلاح رژیم غذایی
  • اصلاح کیفیت خواب
  • فعالیت بدنی
  • انواع قرص بلغم و ترکیبات گیاهی آن

رایج ترین نشانه های مزاج افراد بلغمی چیست؟

بلغم نیز مانند دیگر اخلاط بدن نشانه های خاص خود را دارد. غلبه این مزاج سرد و مرطوب عموما با علائمی نظیر نفخ، رفلاکس، مشکلات گوارشی، چاقی در ناحیه شکم، کمر، باسن و ران ها، حالت تهوع، بوی نامطبوع دهان و سفیدی زبان، سستی و ضعف بدن و در برخی موارد سرفه همراه با خلط همراه است.

اکنون که با علائم بلغم آشنا شدیم می توانیم به سراغ بهترین راهکارهای درمان بلغم شکمی برویم.

درمان بلغم شکم بزرگ

اولین و اساسی ترین راه درمان هنگام غلبه یک مزاج، توجه به اصلاح سبک زندگی است. در این میان رژیم غذایی همواره مهمترین و موثرترین مسیر درمان بلغم شکم بزرگ است. همان طور که پیشتر ذکر شد غلبه بلغم به جهت غلبه سردی و تری در بدن رخ می دهد بنابراین می توان با مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک به درمان این مسئله پرداخت. در واقع شما نیاز دارید تا حرارت و گرمای بدن خود را بالا ببرید. بهبود کیفیت خواب و فعالیت بدنی دو مورد دیگر از موارد موثر جهت رفع بلغم شکم بزرگ است. در ادامه هریک را به تفکیک بیان خواهیم کرد.

درمان بلغم شکم بزرگ
درمان بلغم شکم بزرگ

اصلاح رژیم غذایی

نه تنها در طب سنتی بلکه در طب مدرن نیز رژیم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت کمک به درمان بلغم شکم بزرگ می توانید حداقل ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلو کالری از مصرف روزانه خود را کم کنید. تا می توانید مصرف غذاهای خمیری و آرد سفید مانند ماکارونی و نان و برنج را کاهش دهید. کم کردن مصرف لبنیات، سبزیجات سرد مانند کاهو و مرکبات دیگر عامل موثر در کاهش غلبه بلغم است. همچنین بهتر است مصرف شیر طبیعی ولرم همراه با عسل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اصلاح کیفیت خواب

خواب، دیگر عامل تاثیرگذار در درمان بلغم شکمی است. کیفیت خواب تنها به تعداد ساعت خواب محدود نمی شود بلکه زود خوابیدن نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. بهتر است ساعت خوابتان از ده یا یازده شب دیرتر نشود. کیفیت خواب پایین از طرفی باعث می شود تا فرد تمایل بیشتری برای مصرف غذاهای با ارزش پایین داشته باشد. خواب روز از دیگر عاملان تشدید کننده غلبه بلغم است. بهتر است از این مورد نیز اجتناب کنید.

فعالیت بدنی

بی تحرکی متاسفانه به تدریج باعث می شود تا تعادل مزاج بدن به هم بخورد. جهت کمک به اصلاح غلبه بلغم حتما حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. بهتر است ورزش شما به گونه ای باشد که ضربان قلب شما را بالا ببرد. پیاده روی تند جهت درمان بلغم شکمی نیز توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که ورزش روزانه چند ساعت قبل از خواب یعنی شب و عصر بعد از شام، بهترین زمان برای این افراد است.

 

انواع قرص بلغم و ترکیبات گیاهی آن

برخی از گیاهان دارویی به جهت طبع خود روش درمانی موثری جهت رفع غلبه بلغم هستند به ویژه آن که اگر به صورت قرص بلغم در یک دوز مشخص طراحی و تولید شوند. آن چه اهمیت دارد این است که بدانید چه ترکیبات گیاهی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در ادامه چند نمونه از بهترین قرص بلغم جهت درمان بلغم شکم بزرگ را به شما معرفی می کنیم.

کپسول بلغم فراطب

کپسول بلغم فراطب به کمک چهار گیاه دارویی نظیر آویشن، زنیان، سیاهدانه به همراه عسل و مصطکی به عنوان داروی بلغم شناخته می شود. این قرص علاوه بر آن که به کاهش وزن کمک می کند بسیاری از مشکلات غلبه بلغم نظیر نفخ، درد معده، احتباس آب در بدن و سردی دست و پا را برطرف می کند. تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی روزانه دیگر فواید این دارو است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول بلغم فراطب

کپسول بلغم فراطب

دوای بلغم دیموند

قرص بلغم دیموند دیگر داروی پیشنهادی ما به شما در رفع بلغم شکم بزرگ است. با مصرف این دارو می توانید علاوه بر دیگر علائم غلبه بلغم، ورم معده و روده را نیز کاهش دهید.

اینجا کلیک کنید 👈 دوای بلغم دیموند

قرص دوای بلغم دیموند

قرص بلغم نیاک

اگر به دنبال دارویی هستید که ضمن رفع بلغم شکم بزرگ به کاهش سرفه هایتان نیز کمک کند، قرص بلغم نیاک یک مورد ایده آل محسوب می شود. سستی معده و سردی مزاج دیگر خواص این داروی گیاهی است.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت قرص بلغم نیاک

قرص بلغم

قرص و معجون پی ال ام شف

این داروی گیاهی به کمک ترکیبات خود در دو فرمت قرص و معجون تولید می شود. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از مصرف قرص به هر دلیلی اذیت می شوید می توانید با معجون بلغم پی ال ام شف به درمان بلغم شکمی خود بپردازید.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت و خرید قرص پی ال ام شف

ال ام شف

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله حتما متوجه شده اید که تغذیه همچنان مهمترین تاثیر را در درمان بلغم شکم بزرگ از خود به جا می گذارد. به ویژه آن که اگر اصلاح رژیم غذایی در کنار مصرف داروهای گیاهی نظیر آویشن، مصطکی، عسل و زنیان همراه باشد. با دوای بلغم به صورت اصولی می توانید بسیاری از علائم غلبه بلغم را برطرف کنید. چنانچه در رابطه با درمان بلغم شکمی راهکار دیگری می شناسید آن را در قسمت کامنت با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×