آیا می دانستید عوارض نداشتن رابطه جنسی چه تاثیرات عمیقی بر زندگی شما می گذارد؟ پیامدهای جسمی و روانی بسیاری وجود دارد که باید بدانید.

همان طور که از بلوغ به زندگی بزرگسالی خود می رویم، رابطه جنسی توافقی احتمالا در زمان مقرر اتفاق می افتد. تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی منظم می تواند خلق و خوی و روابط فرد را بهبود بخشد و همچنین به طور قابل توجهی سلامت جسمی و روانی را تقویت کند. اما آیا مهم است که در یک بازه زمانی معین، چند بار رابطه جنسی داشته باشیم؟

پاسخ یک “نه” بزرگ است. هیچ قانون واضح و قاطعی وجود ندارد که در رابطه با زندگی جنسی خود به آن پایبند باشید. مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ مقدار مشخصی برای همه به طور یکسان وجود ندارد. نکته کلیدی این است که شما بهترین فاصله زمانی را برای برقرار رابطه خود پیدا کنید. نداشتن رابطه جنسی برای مدت طولانی چیزی است که مسلما مطلوب نیست، زیرا فقدان یا کمتر بودن تعداد رابطه جنسی منجر به بروز انواع عوارض نداشتن رابطه جنسی شده و اثرات نامطلوبی بر زندگی شما می گذارد.

تعداد دفعات رابطه جنسی برای یک فرد معمولا متناسب با سن فعلی، سطح آمادگی جسمانی، میل جنسی و وضعیت رابطه او هر چند وقت یکبار تغییر می کند. همان طور که گفته شد، پرهیز از رابطه جنسی یا محدود کردن بدن از داشتن رابطه جنسی مطمئنا برای هر فردی می تواند مفاهیم منفی هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی داشته باشد.

افراد به دلایل مختلف ممکن است برقراری رابطه جنسی را به تعویق بیندازند. در بسیاری از موارد پرهیز از برقراری رابطه جنسی به دلیل بی میلی جنسی به ویژه در بانوان اتفاق می افتد. بررسی و رفع علت بی میلی جنسی اگر به موقع اتفاق نیفتد شما و شریک جنسی تان را با مشکلات متعددی نظیر عوارض نداشتن رابطه جنسی درگیر می کند.

مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود: 5 گیاه و مکمل طبیعی برای افزایش میل جنسی در زنان

عوارض نداشتن رابطه برای مردان به لحاظ فیزیکی

رابطه جنسی نامنظم یا وقفه طولانی مدت در آن، می تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی از جمله مشکلات و اختلالات سلامت جنسی شود. به عنوان مثال، مشکلات ناشی از عوارض نداشتن رابطه برای مردان شامل اختلال در نعوظ، انزال زودرس، میل جنسی کم ‌فعال، انزال رتروگراد، عفونت مجاری ادراری و اختلالات پروستات می شود.

عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان

عوارض نداشتن رابطه جنسی در مردان و زنان

تاثیر رابطه جنسی منظم بر عملکرد سیستم ایمنی

رابطه جنسی منظم می تواند به بدن شما کمک کند تا با بیماری مقابله کند، بنابراین داشتن آن به دفعات کمتر ممکن است منجر به سرماخوردگی و موارد مشابه شود. در تحقیقات صورت گرفته بر روی دانشجویانی که یک تا دو بار در طول هفته رابطه جنسی داشتند، اثبات شد که دارای سطوح بالاتری از آنتی بادی خاص به نام ایمونوگلوبولین  A هستند. این آنتی بادی نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن شما ایفا می کند.

علاوه بر این، سایر مشکلات رایج سلامت جسمانی که هم مردان و هم زنان ممکن است به دلیل عدم فعالیت جنسی تجربه کنند شامل فشار خون بالا، چاقی، اختلالات تیروئید، انسداد جریان خون، مشکلات کمر، خستگی و امثال آن می شود.

عوارض نداشتن رابطه جنسی برای زنان

عوارض نداشتن رابطه برای زنان نیز مشکلات مرتبط به خود را ایجاد می کند. درد هنگام مقاربت، عفونت مجاری ادراری، درد در دوران قاعدگی، ضعف کف لگن و سندروم تخمدان پلی کییستیک از جمله مواردی است که بدن و ذهن زنان را درگیر می کند.

اگر زنی هستید که یائسگی را پشت سر گذاشته اید، دلیل قاطع دیگری برای ادامه رابطه جنسی دارید. بدون مقاربت منظم، واژن شما می‌تواند سفت شود، بافت‌ های آن نازک ‌تر شده و احتمال آسیب، پارگی یا حتی خونریزی در حین رابطه جنسی افزایش ‌یابد.

این شرایط می تواند آن قدر ناراحت کننده باشد که زنان با این علائم از داشتن رابطه اجتناب کنند، امری که می تواند در آینده بروز عوارض نداشتن رابطه جنسی را شدیدتر کند. برای خانم ‌ها، فعالیت جنسی مکرر می‌ تواند عضلات کف لگن را تقویت کند، عملی که از مثانه حمایت کرده، عملکرد آن را بهبود بخشیده و بی ‌اختیاری و نشت را کاهش می ‌دهد.

تغییرات مربوط به یائسگی، مانند خشکی و تحریک واژن، را می توان با روان کننده ها، مرطوب کننده ها یا استروژن با دوز پایین درمان کرد. علاوه بر آن می توان با مصرف قرص های گیاهی، میل جنسی را در زنان تقویت کرد تا با ایجاد یک رابطه منظم از بسیاری از این آسیب ها از جمله عوارض نداشتن رابطه جنسی جلوگیری کرد.

قرص فیمیل بوست نوتراکس

قرص فیمیل بوست نوتراکس محصول برند نوتراکس، با ترکیبات موثر خود نظیر ماکا، ال آرژنین، زینک و انواع عصاره های گیاهی در افزایش قدرت و میل جنسی در خانم ها تاثیر بسیاری می گذارد. این قرص ضمن آن که فاقد گلوتن و دیگر مواد حساسیت زا بوده، در ترکیبات خود از هیچ نوع نگهدارنده استفاده نمی کند. فیمیل بوست یک داروی گیاهی برای بانوانی است که به دنبال بهبود کیفیت رابطه خود در هر سنی هستند. مصرف این قرص به تدریج موجب رفع انواع عوارض نداشتن رابطه برای زنان می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص فیمیل بوست نوتراکس

فیمیل بوست نوتراکس

کپسول فیمیل بوست نوتراکس تقویت میل جنسی بانوان

عواقب روانی نداشتن رابطه جنسی

اندورفین و بسیاری از هورمون ‌ها در طول رابطه جنسی ترشح می ‌شوند. فرآیندی که می‌ تواند به بهبود خلق و خوی فرد کمک کند. بنابراین، عدم داشتن رابطه جنسی مکرر برای مدت طولانی می تواند باعث تغییرات خلقی و حتی افسردگی به دلیل تولید کمتر این هورمون ها شود.

عوارض نداشتن رابطه جنسی همچنین می تواند منجر به اختلالات خواب و همچنین افزایش استرس و اضطراب در برخی افراد شود. علاوه بر این، زمانی که فرد برای چندین سال پرهیز از رابطه جنسی را تجربه می کند، سرکوب سیستم ایمنی در بدن او صورت می گیرد. این امر در نهایت باعث افزایش خستگی می شود، شرایطی که مجددا موجب پیامدهایی برای سلامت روان فرد می شود.

علاوه بر این، نداشتن رابطه جنسی به طور بالقوه می تواند حتی گاهی منجر به خستگی ذهنی و مشکلات رابطه شود. عدم داشتن رابطه جنسی منظم با شریک زندگی خود در طول یک رابطه می تواند باعث شود یکی یا هر دوی آن ها احساس ناامنی و اضطراب کنند یا ارزش خود را زیر سوال ببرند.

اضطراب و استرس

اگر اغلب با شریک زندگی خود رابطه جنسی ندارید، ممکن است احساس کنید کمتر با او ارتباط برقرار می کنید، که می تواند به این معنی باشد که در مورد احساسات خود زیاد صحبت نمی کنید یا در مدیریت استرس های روزانه از حمایت زیادی برخوردار نمی شوید. رابطه جنسی باعث می شود بدن شما هورمون هایی مانند اکسی توسین و اندورفین ترشح کند. این هورمون ها می تواند به شما در مدیریت اثرات استرس کمک کند. ترشح هورمون اکسی توسین نیز به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

حافظه

تحقیقات در رابطه با تاثیر عدم رابطه جنسی در اختلال حافظه همچنان ادامه دارد، اما برخی از مطالعات نشان داده‌ اند که افرادی که اغلب رابطه جنسی منظمی دارند در یادآوری خاطرات بهتر عمل می ‌کنند. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد رابطه جنسی می تواند به رشد سلول های عصبی مغز شما کمک کند و به طور کلی باعث بهبود عملکرد آن ها شود.

سلامت رابطه

رابطه جنسی منظم به شما کمک می کند تا احساس نزدیکی عاطفی به شریک خود داشته باشید، شرایطی که دریچه ای را برای ارتباط بهتر باز می کند. زوج هایی که رابطه جنسی بیشتر و منظمی دارند، شادتر از آن هایی هستند که رابطه جنسی کمتری دارند. البته این ادعا بدان معنی نیست که رابطه جنسی باید هر روز اتفاق بیفتد، تعداد دفعات مورد نیاز و فاصله زمانی رابطه را شما تعیین می کنید.

قرص ایکس اید گلدن لایف

قرص ایکس اید گلدن لایف تحت لیسانس کشور استرالیا یک داروی موثر و گیاهی جهت رفع بی میلی جنسی هم در مردان و هم در زنان است. ترکیبات این قرص شامل انواع عصاره های گیاهی نظیر جینسینگ کره ای، جینسینگ سیبری، گیاه خارخاسک، گیاه اپیمدیوم و انواع ویتامین ها و مواد معدنی می شود.

بهبود عملکرد جنسی و افزایش تحریک پذیری به ویژه در خانم ها از مزایای مصرف این قرص است. ایکس اید گلدن لایف یک انتخاب موثر برای زوج هایی است که به دنبال رفع عوارض نداشتن رابطه جنسی و بهبود روابط خود هستند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ایکس اید گلدن لایف

قرص ایکس اید گلدن لایف x-ade

قرص ایکس اید

عوارض نداشتن رابطه جنسی را جدی را بگیرید

افراد ممکن است به دلایل زیادی از رابطه جنسی خودداری کنند. به عنوان مثال، آن ها ممکن است میل جنسی قوی نداشته باشند یا ممکن است به سادگی تصمیم بگیرند به دلایلی فعالیت جنسی را متوقف کنند. با این حال، اگر و زمانی که پرهیز جنسی به دلیل عوامل غیرارادی اتفاق بیفتد، قطعا زوج ها عوارض نداشتن رابطه جنسی را در سلامت جسمی و روانی خود تجربه می کنند. ورزش منظم، یوگا، مدیتیشن، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل های گیاهی جنسی می تواند تا حد زیادی در بهبود کیفیت رابطه موثر باشد.

شما می توانید سوالات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید. کارشناسان سلامت درمانگیاه در اسرع وقت پاسخگوی ابهامات شما هستند.