از هر هفت نفر یک نفر از میگرن رنج می ‌برد، آماری که به تنهایی یک میلیارد نفر در جهان را شامل می شود. سردردهای میگرنی، احتمالا شما را با این پرسش رو به رو می کند که در حال حاضر درمان موثر و پایداری وجود دارد یا خیر؟

در حالی که امید داریم تا این گونه باشد اما متاسفانه درد میگرن بسیار شخصی است، به این معنی که هیچ برنامه درمانی برای همه به طور یکسان وجود ندارد. بنابراین بسیاری از افراد به راهکارهای شخصی درمان میگرن در خانه تمایل دارند.

درمان میگرن در خانه

در حالی که داروهای شیمیایی مسکن می ‌توانند در طول حملات میگرن به شما کمک کنند و درمان ‌های پیشگیرانه می ‌توانند تعداد حملات شما را کاهش دهند، هنوز هم زمان ‌هایی وجود خواهد داشت که هیچ کدام از آن ها، آن‌ طور که می ‌خواهید کار نمی‌ کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید رنج بکشید. بلکه به این معنی است که می توانید به درمان میگرن در طب سنتی روی بیاورید.

احتمالا با تایپ کردن درمان میگرن در خانه در گوگل ایده ‌های زیادی پیدا می ‌کنید و تشخیص این که کدام یک خوب هستند و کدام یک موثر نیست می تواند یک فرآیند طولانی باشد. به همین دلیل است که داروخانه اینترنتی درمانگیاه، این مسیر را برای شما آسان کرده است. ما فهرست کاملی از درمان میگرن در خانه را تهیه کردیم که عملا ثابت شده ‌اند.

در ادامه، بهترین راهکارهای ساده جهت درمان‌ میگرن در خانه آورده شده است.

9 گام ساده برای درمان میگرن در خانه

9 گام ساده برای درمان میگرن در خانه

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی

منیزیم، یک ماده مغذی است که در غذاهای معمولی مانند آجیل و سبزیجات برگ‌ دار وجود دارد. ویتامین B2، که به عنوان ریبوفلاوین شناخته می شود، در غذاهایی مانند تخم مرغ، لبنیات، آجیل و غلات غنی شده یافت می شود. در یک مطالعه، گزارش شده است که 61.3٪ از شرکت کنندگانی که ویتامین B2 مصرف کردند، حملات کمتری از میگرن را در یک دوره سه ماهه تجربه کردند.

اجتناب از محرک های غذایی

این مورد کاملا برای همه واضح و مبرهن است، اما ما لازم دانستیم تا به آن اشاره کنیم زیرا یکی از ساده ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. شناخت محرک های غذایی به شما کمک می کند تا از آن ها اجتناب کنید. در حالی که برخی از محرک ‌ها مانند صدای بلند موسیقی ممکن است آشکار باشند، تشخیص برخی، نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد، مانند این که بفهمید کدام غذاها می ‌توانند تعداد دفعات میگرن را تشدید کنند.

اگر در تعیین یک مورد خاص مشکل دارید، می تواند به این دلیل باشد که به هیستامین ها یا نیترات های موجود در غذاها حساس هستید و متاسفانه این موارد در بسیاری از غذاهای محبوب ظاهر می شوند.به عنوان مثال، نیترات ها در غذاهای فرآوری شده مانند هات داگ، بیکن و پپرونی وجود دارند. طبق بیانیه کلینیک کلیولند و مطالعه ای در انجمن میکروبیولوژی آمریکا اثبات شده است که افراد مبتلا به میگرن ممکن است در تجزیه نیترات ها به خوبی عمل نکنند.

از آن جا که محرک های غذایی زیادی وجود دارد، بهتر است از یک رژیم غذایی حذفی پیروی کنید تا متوجه شوید کدام غذاها باعث تشدید حملات سردرد می شوند. از طرف دیگر، خوردن غذاهای سالم و مفید قطعا یک اقدام موثر در درمان میگرن در خانه است. رژیم غذایی سرشار از امگا 3 و امگا 6 که در چربی های سالم مانند ماهی سالمون، روغن نباتی و مواد معدنی که در سبزیجات برگ دار یافت می شوند می توانند به درمان میگرن کمک کنند. 

9 گام ساده برای درمان میگرن در خانه

9 گام ساده برای درمان میگرن در خانه

هیدراته بمانید

هیدراتاسیون هرگز ضرری ندارد. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب به کاهش مدت و شدت حملات میگرنی کمک می ‌کند. شما همچنین می توانید با نوشیدن یک مکمل هیدراتاسیون، الکترولیت های خود را به طور موثرتری دریافت کنید.

اسانس های ضروری را امتحان کنید

برخی از مبتلایان به میگرن گزارش داده اند که وقتی روغن نعناع را به شقیقه ‌هایشان می ‌مالند، می ‌تواند حمله را در زمان شروع آن متوقف کند. برخی افراد به اثربخشی اسانس اسطوخودوس نیز معتقد هستند. در حالی که هیچ پشتوانه علمی مشخصی در پشت این موضوع وجود ندارد، اما ممکن است ارزش امتحان کردن را بر اساس تمام شواهد حکایتی داشته باشد. البته با این فرض که رایحه ‌های قوی باعث ایجاد سردرد برای شما نشوند.

در کنار اسانس گیاه های ذکر شده می توانید قطره گیاه هوفاریقون را نیز امتحان کنید. هوفاریقون از گیاهان موثر در رفع سردردهای شدید است. مصرف خوراکی قطرات هوفاریقون در یک لیوان آب علاوه بر تسکین دردهای میگرنی، مشکلات بدخوابی را نیز برطرف می کند.  

اینجا کلیک کنید 👈 قطره هایپیران

 هایپیران

هایپیران

نوشیدن کافئین

کافئین می تواند به توقف حمله میگرن پس از شروع آن کمک کند. این موضوع به این دلیل است که بر جریان خون در مغز شما تأثیر می گذارد و مشکلات جریان خون می تواند عامل حملات باشد. یک نوشیدنی کافئین دار بنوشید. در مقادیر کم، کافئین به تنهایی می تواند درد میگرن را در مراحل اولیه تسکین دهد.

کافئین همچنین اثرات کاهش درد همانند مسکن های شیمیایی نظیر استامینوفن و آسپرین را خواهد داشت. با این حال مراقب باشید. مصرف بیش از حد کافئین به صورت مکرر می تواند بعدا منجر به سردرد های شدیدتر شود. مصرف کافئین در اواخر روز ممکن است در روند خواب اختلال ایجاد کند و تاثیری منفی بر میگرن داشته باشد.   

بهترین دارو برای درمان میگرن در خانه

ترکیب داروهای گیاهی با اقدامات رفتاری و سبک زندگی اغلب می تواند موثرترین راه برای کنترل میگرن باشد.

مکمل های گیاهی به عنوان داروهای فاقد عارضه و اثرات جانبی یک راه ایده آل جهت تسریع درمان میگرن در خانه محسوب می شوند.

قرص میگراگل به عنوان یک مکمل گیاهی موثر در کاهش درد میگرن و دفعات حملات مفید است. سنبل الطیب، رازیانه، بید و بادرنجبویه از ترکیبات مهم این مکمل گیاهی بوده و هریک نقش مهمی در بهبود سردردهای عصبی دارند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص میگراگل

 برطرف کننده سردردهای میگرنی

برطرف کننده سردردهای میگرنی

شاید تعجب کنید اگر بدانید گیاه صبر زرد، زعفران، دارچین، سیخه، مصطکی، چوب بلسان، اسارون و عناب در کنار یکدیگر چه تاثیر قدرتمندی در کاهش علائم میگرن خواهند داشت. و اگر بدانید دوز مشخصی از این محتویات را در قرص ایارج خواهید داشت احتمالا نسبت به مصرف آن به عنوان درمان میگرن در خانه تجدید نظر کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ایارج

 ایارج 2

ایارج 2

یک محیط آرام پیدا کنید

در اولین نشانه میگرن، کمی استراحت کنید و در صورت امکان از هر کاری که انجام می دهید دور شوید. چراغ ها را خاموش کنید. نور و صدا می تواند درد میگرن را بدتر کند. در یک اتاق تاریک و ساکت استراحت کنید. دما درمانی را نیز امتحان کنید. کمپرس گرم یا سرد را روی سر یا گردن خود قرار دهید.

کیسه های یخ اثر بی حس کنندگی دارند که ممکن است درد را کاهش دهد. کیسه های گرم و پدهای گرم کننده می توانند ماهیچه های منقبض را آرام کنند. دوش آب گرم احتمالا حس بهتری در تسکین درد های میگرن به شما بدهد. در کنار کیسه های گرم و پدهای گرم کننده می توانید داروهای گیاهی موضعی را نیز امتحان کنید.

اگر به هر دلیلی به دنبال راهکارهای درمان میگرن در خانه باشید و تمایلی به مصرف قرص و دارو نداشته باشید، قلم میگراستیک یک انتخاب مناسب برای شماست. پس از استعمال موضعی دارو بر روی پیشانی، کافی است کمی صبر کنید تا سردردهای عصبی شما کاهش یابد.

اینجا کلیک کنید 👈 قلم میگراستیک 

قلم میگراستیک

قلم میگراستیک

چند نکته برای تشویق خواب سالم

میگرن ممکن است شما را از خوابیدن باز دارد یا شما را در شب بیدار کند. به همین ترتیب، میگرن اغلب با خواب ضعیف شبانه ایجاد می شود.ساعات خواب منظمی را تعیین کنید. هر روز حتی آخر هفته ها در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و به رختخواب بروید. اگر در طول روز چرت می زنید، آن را کوتاه نگه دارید. چرت های بیش از 20 تا 30 دقیقه ممکن است با خواب شبانه تداخل ایجاد کند.

در پایان روز آرام شوید. هر چیزی که به آرامش شما کمک کند می تواند خواب بهتری داشته باشد. به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا یک کتاب مورد علاقه بخوانید. اما مراقب آنچه قبل از خواب می خورید و می نوشید باشید. ورزش شدید، وعده های غذایی سنگین، کافئین، نیکوتین و الکل می تواند روند خواب را مختل کند.

حواس پرتی را کاهش دهید. اتاق خواب خود را مکانی برای خواب و راحتی در نظر بگیرید. تلویزیون تماشا نکنید و وسایل کار را به رختخواب نبرید. در اتاق خواب خود را ببندید و برای کاهش صداهای مزاحم از فن استفاده کنید.

درنهایت اگر هیچ یک از این راهکارها موجب بهبود خواب شما نشود برای خوابیدن تلاش نکنید. هرچه سخت تر بخوابید، احساس بیداری بیشتری خواهید داشت. اگر نمی توانید بخوابید، مطالعه کنید یا فعالیت آرام دیگری انجام دهید تا زمانی که خواب آلود شوید.

شما می توانید مقاله درمانگیاه درباره انواع درمان های طبیعی برای بی خوابی را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 درمان های طبیعی برای بی خوابی

مدیریت استرس

استرس و میگرن اغلب دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید از استرس روزانه اجتناب کنید، اما می توانید آن را تحت کنترل داشته باشید تا به مدیریت میگرن کمک کنید. انجام کاری که از آن لذت می برید یک راه طبیعی برای مبارزه با استرس است.تنفس عمیق از دیافراگم می تواند به آرامش شما کمک کند. هر روز حداقل 10 دقیقه روی دم و بازدم به آرامی و عمیق تمرکز کنید. وقتی کارتان تمام شد، به مدت یک یا دو دقیقه ساکت بنشینید.

شما چه راهکار دیگری برای درمان میگرن در خانه می شناسید؟

زندگی با میگرن یک چالش روزانه است. اما انتخاب سبک زندگی سالم می تواند در کاهش علائم کمک کند. میگرن می تواند باعث درد شدید، حالت تهوع و استفراغ شود. اگرچه تمامی راهکارهای ذکر شده برای هر فردی ممکن است مناسب نباشد، برخی از افراد ممکن است از تغییرات سبک زندگی و درمان میگرن در خانه نیز رضایت داشته باشند.

تنها کافی است هریک را امتحان کنید و گزینه مناسب را در برنامه خود بگنجانید.

خوشبختانه مصرف داروهای گیاهی با هیچ گونه خطر جانبی همراه نیست مگر آن که به اجزای فراورده حساسیت داشته باشید. اگر حملات میگرن مکرر یا شدید باشد، مراجعه به پزشک ضروری است. یک متخصص سردرد می ‌تواند در مورد گزینه‌ های درمان میگرن در خانه به طور تخصصی مشاوره دهد و به مدیریت علائم کمک کند.