اگر شب ها، هنگام به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است به دنبال راه حل هایی باشید که به خواب راحت تر کمک کند و دنبال قوی ترین قرص خواب آور گیاهی باشید.

در حالی که عدم مصرف کافئین قبل از خواب روش ‌های موثری هستند، راه های دیگری وجود دارند که به شما کمک می ‌کند سریع ‌تر به خواب بروید.

درصد زیادی از مردم با خواب خود دست و پنجه نرم می کنند و خواب ضعیف می تواند در بسیاری از زمینه ها از جمله بازدهی شغلی تا حتی کیفیت رابطه زناشویی و امثال آن تأثیر منفی بر زندگی افراد بگذارد. اما آیا می‌دانستید که گیاهان می ‌توانند تأثیر عمیقی بر نحوه خواب ما داشته باشند؟

اگرچه داروهای شیمیایی به عنوان یک خواب آور قوی در دسترس هستند اما ممکن است که مصرف این داروها در بلند مدت وابستگی بیاورد و یا باعث عوارض جانبی ناخواسته شود، برخی از افراد ترجیح می دهند جایگزین های طبیعی نظیر قرص خواب آور گیاهی را امتحان کنند.

داروهای خواب آور گیاهی می توانند علاوه بر القای خواب روی خلق و خوی شما نیز تاثیر مثبت گذاشته و سبب کاهش اضطراب و استرس در شما شود.

قوی ترین قرص خواب آور گیاهی

قوی ترین قرص خواب آور گیاهی

انواع درمان های طبیعی برای بی خوابی

افرادی که مشکلات خواب را تجربه می کنند، می توانند از میان طیف وسیعی از گزینه های درمانی طبیعی برای کمک به خواب انتخاب کنند. درمان های طبیعی نظیر قرص خواب آور گیاهی یک انتخاب محبوب هستند چرا که هیچ عارضه جدی ندارند و برخلاف داروهای شیمیایی خواب آور، وابستگی به خصوصی نسبت به دارو ایجاد نمی کنند.

در بسیاری از موارد استفاده از داروهای خواب آور سریع در ترکیب با یکی از استراتژی های رفتاری نظیر مدیتیشن، یوگا و ورزش اثر بخشی بهتر و موثرتری ایجاد می کند. این رویکرد ممکن است به کاهش دوز داروهای مورد نیاز برای درمان بی خوابی فرد کمک کند.

ریشه سنبل الطیب، یک خواب آور سریع و قوی

برخی از مطالعات نشان می دهند که ریشه سنبل الطیب به افراد کمک می کند تا راحت تر به خواب بروند. مردم از قرن هجدهم از ریشه سنبل الطیب به عنوان یک خواب آور قوی استفاده می کردند. محققان مواد گیاهی فعال را از سنبل الطیب جداسازی کرده ‌اند تا مشخص کنند چگونه بر خواب تأثیر می‌گذارند، اما هنوز از چگونگی مکانیسم آن مطمئن نیستند.

یک بررسی و متاآنالیز در سال 2020، اثربخشی و ایمنی ریشه سنبل الطیب را به عنوان درمانی برای برخی اختلالات خواب بررسی کرده است. یافته ها نشان می دهد که ریشه سنبل الطیب می تواند در درمان این اختلالات مفید باشد. محققان در این مورد توافق نظر دارند که ریشه سنبل الطیب می تواند یک درمان جایگزین ایمن و موثر در ترکیبات قرص خواب آور گیاهی باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تراگزاکوم حکیم

تراگزاکوم حکیم خواب آور و آرامبخش

تراگزاکوم حکیم خواب آور و آرامبخش

بابونه و اثربخشی آن در کیفیت خواب

بابونه، یکی دیگر از گیاهان رایج مورد استفاده برای درمان بی خوابی است. مردم از گذشته تاکنون از بابونه به عنوان یک درمان طبیعی و یک خواب آور قوی استفاده می کنند. یک کارآزمایی بالینی در سال 2017 به بررسی اثرات بابونه بر کیفیت خواب در افراد مسن پرداخت. شرکت کنندگانی که 200 میلی گرم عصاره بابونه را دو بار در روز به مدت 28 روز دریافت کردند، در مقایسه با شرکت کنندگانی که دارونما مصرف کردند، بهبودی قابل توجهی در کیفیت خواب نشان دادند.

سازمان غذا و دارو مصرف بابونه را بی خطر می داند چرا که این گیاه تاکنون هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از خود نشان نداده است. با این حال، اگر به راگوسیا یا گل داوودی یا سایر اعضای خانواده مرکب مانند گل های مروارید یا آفتابگردان حساس هستید، بهتر است به سراغ بابونه نروید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ملاتومکس گل دارو

قرص ملاتومکس خواب آور گیاهی

قرص ملاتومکس خواب آور گیاهی

اسطوخودوس، مفیدترین قرص خواب آور گیاهی

اسطوخودوس یک گیاه محبوب برای کمک به آرامش و خواب است. اکثر مطالعاتی که به بررسی تأثیر اسطوخودوس بر خواب می پردازند، بر روی سیلکسان، که یک ماده فعال مشتق شده از اسطوخودوس است، تمرکز می کنند.

محققان در یک بررسی در سال 2015 به بررسی اثرات سیلکسان بر بی‌قراری مرتبط با اضطراب و اختلال در خواب پرداختند. در مقایسه با شرکت کنندگانی که دارونما مصرف کردند، افرادی که سیلکسان مصرف کردند کاهش قابل توجهی در اضطراب و بهبودی قابل توجهی در خواب نشان دادند.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره خوراکی اسطوخودوس

 خوراکی لاوندر

خوراکی لاوندر

فواید گل ساعتی در رفع اختلالات خواب

مطالعات بر روی بیمارانی که مشکلات خواب داشتند این بار به واسطه گل ساعتی مورد بررسی قرار گرفته است. در یک مطالعه با تمرکز بر بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی، داروهای مختلف گیاهی طبیعی از جمله گل ساعتی مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که این افراد علاوه بر کاهش اضطراب، خواب بهتری را تجربه کردند.

دانشمندان معتقدند گل ساعتی با افزایش سطح یک ماده شیمیایی به نام گاما آمینوبوتیریک اسید در مغز عمل می کند. گابا، اسید آمینه ای است که فعالیت برخی از سلول های مغز را کاهش می دهد. به دلیل اثرات کاهش استرس و افزایش خواب آن بر روی مغز پستانداران، در ترکیبات قرص خواب آور گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

گل ساعتی، همراه با ریشه سنبل الطیب، یکی از بهترین ترکیب ها برای کمک به بی خوابی است. به نظر می رسد ترکیب این دو ماده در قرص خواب آور گیاهی در خاموش کردن مغز در شب با آرام کردن سلول های آن گزینه ایده آلی باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول گل ساعتی ریلکس هرب

 گل ساعتی

گل ساعتی

رازک چگونه بر خواب تأثیر می گذارد؟

استفاده از رازک سابقه طولانی در طب سنتی و در ترکیبات قرص خواب آور گیاهی دارد که حداقل به قرن نهم در اروپا باز می گردد. متخصصان طب سنتی از رازک برای درمان انواع بیماری ها، از سوء هاضمه تا بیماری هانسن یا جذام استفاده می کنند.

مدت ها پیش، شواهد حکایتی شروع شد مبنی بر این که رازک دارای پتانسیل افزایش خواب است. در اروپا، مردم متوجه شدند که کارگران مزرعه ای که گیاهان رازک را کشت می کردند، بیشتر از حد معمول در محل کار به خواب می روند. کار آن ها از نظر فیزیکی بیش از هر کار میدانی دیگری سخت نبود، بنابراین مردم شروع به تعجب کردند که آیا رازک خاصیت آرام بخشی دارد یا خیر.

اخیرا محققان نگاه دقیق ‌تری به رازک و تأثیر آن بر اضطراب و اختلالات خواب داشته‌ اند. چندین مطالعه علمی نشان می دهد که رازک با اثرات آرام بخشی خود می تواند بهترین قرص خواب آور باشد. در حالی که رازک برای تسکین اضطراب و اختلالات خواب به خودی خود نوید بخش بوده است، زمانی که با گیاهی به نام سنبل الطیب ترکیب شود، می تواند به عنوان قوی ترین قرص خواب آور گیاهی عمل کند. این گیاه شباهت زیادی به رازک دارد. همچنین سابقه طولانی در استفاده از آن به عنوان یک درمان گیاهی برای بی خوابی غیرقابل انکار است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ترانکی وال

 ترانکی وال

ترانکی وال

گیاه آب قاشقی، بهترین قرص خواب آور

گیاه آب قاشقی یک گیاه دارویی چند ساله است که منشا آن به کشورهای آسیایی باز می گردد. این گیاه باربر، با ساقه باریک و سبز رنگ در باتلاق های گرمسیری رشد می کند. این گیاه خواص شگفت انگیزی دارد و یکی از آن خواص، کمک به القای خواب است. عصاره این گیاه در قرص خواب آور گیاهی می تواند کیفیت خواب را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

با توجه به گیاهی بودن قرص های خواب آور حاوی این عصاره، مصرف آن ها کمترین عوارض جانبی بر عملکرد عصبی بدن شما دارد. توانایی آب قاشقی در تسکین اعصاب شما به القای خواب مفید کمک می کند و می تواند درمان موثری برای بی خوابی باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول گل اسلیپ گل دارو

کپسول گل اسلیپ

کپسول گل اسلیپ

شما چه گیاه دیگری می شناسید که در رفع بی خوابی موثر است؟

آرامش و مدیتیشن یا تمرکز حواس برای بی خوابی

افزایش تنش عضلانی و افکار مزاحم می تواند در کیفیت خواب اختلال ایجاد کند. همراه با مصرف قرص خواب آور گیاهی تکنیک ‌هایی با هدف آرامش عضلات (آرامش پیشرونده عضلانی و بیوفیدبک) و آرام کردن ذهن (مدیتیشن) وجود دارد که درمان‌ های موثری برای بی‌ خوابی هستند. اکثر مردم می توانند این تکنیک ها را یاد بگیرند، اما معمولاً چندین هفته طول می کشد تا بتوانند به اندازه کافی به آن ها تسلط پیدا کنند تا به کاهش بی خوابی کمک کنند.

شواهد رو به رشدی وجود دارد که از ارزش مدیتیشن در درمان بی خوابی حمایت می کند. چندین مطالعه نشان می دهد که تمرین منظم مدیتیشن، چه به تنهایی یا به عنوان بخشی از تمرین یوگا، منجر به سطوح بالاتر ملاتونین (هورمون خواب) در خون می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص نوراگل فورت

 نوراگل آرامبخش

نوراگل آرامبخش

بهترین ورزش جهت بهبود کیفیت خواب

ورزش منظم، کیفیت خواب را در بزرگسالان جوان بدون اختلال خواب یا با وجود مشکلات خواب، بهبود می بخشد. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند سرعت به خواب رفتن را در افراد مسن تسریع کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که حتی تای چی کم تا متوسط ​​و برخی از تمرینات یوگا همراه با بهترین قرص خواب آور کیفیت خواب را به ترتیب در افراد مسن و بیماران سرطانی با مشکلات خواب برطرف می کند.

اگرچه ثابت شده است که ورزش مداوم کیفیت خواب را بهبود می بخشد، اکثر متخصصان توصیه می کنند برای جلوگیری از تداخل با خواب، ورزش را حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از خواب متوقف کنید.

آیا دلیلی وجود دارد که من نتوانم قرص خواب آور گیاهی را مصرف کنم؟

همیشه داروهای فعلی که مصرف می کنید را برای هر گونه تداخل دارویی در نظر بگیرید. به ترکیبات هریک به طور جداگانه نگاه کنید و مطمئن شوید که به محتویات قرص خواب آور گیاهی حساسیت ندارید.

هر دارویی که می‌ تواند باعث خواب ‌آلودگی شما شود معمولا نباید پیش از انجام کارهای مهم به ویژه رانندگی مصرف شود.

درمان بی خوابی را به تعویق نیندازید

خواب یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای بدن خود انجام دهید و همه ما عاشق یک خواب خوب شبانه هستیم. بی خوابی یک مشکل بهداشت جهانی است. اما می توانید به سادگی بر آن غلبه کنید اگر به سراغ درمان های طبیعی و گیاهی بروید. افزودن قرص خواب آور گیاهی به عنوان یک مکمل ساده و آرام بخش در روتین شما می تواند مشکلات خواب را به راحتی برطرف کند.

این مکمل های خواب با گیاهانی ساخته می شوند که بر انتقال دهنده های عصبی خاص تأثیر می گذارند تا به طور بالقوه کیفیت خواب را بهبود بخشند، استرس و اضطراب را کاهش دهند و به شما کمک کنند سریع تر به خواب بروید. انواع قرص های خواب آور گیاهی تشکیل شده از موثرترین عصاره های ذکر شده در داروخانه اینترنتی درمانگیاه موجود و قابل سفارش است.

برای دسترسی به بهترین خواب آور گیاهی می توانید به دسته مربوط به قرص های خواب آور مراجعه کنید و اگر تجربه ای در مصرف داشید در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.