بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

مقدمه | مولتی ویتامین

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال کدام است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به مکمل غذایی و علت انتخاب مولتی ویتامین به عنوان یک مکمل موثر بپردازیم.

امروزه با پیشرفت دانش بهداشت و سلامت و ارتقای سطح زندگی، به نیاز های جامعه  توجه عمیق تری می شود. انسان ها نیاز های مختلفی دارند که مهم ترین آنها نیاز سلامتی و شادابی بدن است.

بدن ما برای اینکه سلامت خود را حفظ کند و در جهت ارتقای آن حرکت کند به ورزش، تغذیه مناسب و آرامش روحی احتیاج دارد.

در بحث تغذیه، بدن برای انجام صحیح اعمال خود و همچنین نظم ساختار آن، فرایند هایی را به انجام می رساند که این فرایند ها به مواد اولیه ای نیاز دارد. این مواد اولیه یا در بدن به صورت طبیعی ساخته می شود یا توسط هضم و جذب مواد غذایی وارده به بدن ایجاد می شوند.

در اکثر افراد مواد غذایی تنوع و کمیت و کیفیت لازم را نداشته و نمی تواند تمام نیاز های بدن را تامین کند. در این مواقع مکمل های غذایی به کمک انسان می آید.

در حال حاضر مکمل های غذایی فراوانی در بازار دارویی کشور وجود دارد که مهم ترین و محبوب ترین مکمل غذایی، مولتی ویتامین ها هستند.

مولتی ویتامین ها کمبود های ویتامین و مواد معدنی بدن را رفع می کنند؛ همچنین به بهبود بسیاری از بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی و دیگر بخش های بدن کمک شایانی می کنند.

انواع مختلفی از مولتی ویتامین ها در مارکت ایران یافت می شود که در ادامه به انتخاب بهترین مارک مولتی ویتامین میپردازیم.

در دنیای امروز شرکت های دارویی در تلاش هستند تا هر چه بیشتر دارو ها و مکمل های تخصصی تولید کنند؛ لذا ما مکمل ها را در دسته بندی های تخصصی مشاهده میکنم.

این دسته بندی ها شامل سنین مختلف (مولتی ویتامین های کودکان، مولتی ویتامین بالای 50 سال)، جنسیت های مختلف (مولتی ویتامین برای زنان، مولتی ویتامین برای تقویت قوای جنسی مردان) و همچنین برای اقشار مختلف جامعه مانند ورزشکاران می باشد.

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

 

بهترین مولتی ویتامین برای زنان باید چه موادی را تامین کند؟

با افزایش سن در زنان و مردان تغییرات مختلفی رخ می ‌دهد که این تغییرات نیازمند رسیدگی ‌هایی کاملاً متفاوت است.

زنان در دوران باروری یعنی حدوداً ۱۵ یا تا ۴۹ سالگی به علت سیکل قاعدگی خود نیازمند مصرف مکمل آهن هستند. با افزایش سن، تغییرات در بدن زنان افزایش پیدا کرده و نیازمند مواد متفاوتی هستند.

بعد از ۳۰ سالگی تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی منجر به کاهش تولید استروژن، کاهش عملکرد مفید قلبی عروقی، اختلالات وزنی و تغییرات در خلق و خو می ‌شوند.

زنان بالای ۵۰ سال در خطر کمبود ویتامین B12 و ویتامین D هستند. با شروع یائسگی در این سن به علت تغییرات هورمونی و افزایش احتمال پوکی استخوان نیاز به مکمل غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

فرق مولتی ویتامین برای زنان و مردان چیست؟

زنان بالای ۵۰ سال نیاز به ویتامین ‌ها و مواد معدنی مختلفی دارند که از مهم ترین آنها می ‌توان به ویتامین B12،  ویتامین D، کلسیم و ویتامین B6 اشاره کرد.

در این بین کلسیم و ویتامین D از اهمیت بیشتری برخوردار اند. زیرا بعد از سن یائسگی جذب کلسیم کاهش می‌یابد و وجود ویتامین D برای جذب کلسیم در بدن ضروری است. تنوع مولتی ویتامین ها در مارکت دارویی کشور بسیار زیاد است و زنان بالای 50 سال می توانند از بهترین مارک مولتی ویتامین، این مواد را تامین کنند.

از سوی دیگر در مردان با افزایش سن توده عضلانی کاهش می ‌یابد، احتمال چاقی و اضافه وزن افزایش می ‌یابد و سر و کله بیماری ‌های مزمن هم چون سرطان ‌ها و بیماری ‌های قلبی و عروقی پیدا می‌ شود.

در بدن آقایان با افزایش سن، هورمون تستوسترون کاهش می ‌یابد و به تبع آن عملکرد جنسی مختل می‌ شود، عضلات و استخوان ‌ها دچار تحلیل می‌ شوند و توزیع چربی در بدن شکل اصولی خود را از دست می ‌دهد که باعث افزایش وزن می ‌شود. همچنین ریزش مو و اختلال در عملکرد قلب از دیگر مشکلات قابل توجه این دوره است.

چه در زنان و چه در مردان با افزایش سن، اهمیت وجود ویتامین ‌ها و مواد معدنی در بدن برای حفظ عملکرد طبیعی آن بیشتر می‌شود. مکمل ‌های مولتی ویتامین نیز بایستی برای مردان و زنان نیاز های متفاوتی را برآورده کنند.

به عنوان مثال همانطور که گفته شد نیاز به ویتامین D و کلسیم در زنان بالای ۵۰ سال از اهمیت بیشتری نسبت به مردان برخوردار است. پس بهترین مولتی ویتامین برای این دسته از افراد بایستی کمبود ویتامین D و کلسیم در این دوران را پوشش دهد.

همچنین به طور معمول ترکیبات مکمل ‌های زنان نسبت به مردان غلیظ تر است و ترکیبات این مکمل‌ها بر حسب نیاز بافت بدنی و میزان توده چربی و عضلات مرد و زن انتخاب می شود.

برای اطلاعات بیشتر راجع به مکمل های مردان بالای 50 سال می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

👈 مکمل مردان بالای 50 سال

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

نیاز زنان به مولتی ویتامین بالای 50 سال به چه علت است؟

افزایش سن باعث تغییرات گوناگونی در بدن می‌شود؛ ما می ‌توانیم با تغذیه مناسب، ورزش منظم و مراقبت ‌های پزشکی از تاثیر منفی این تغییرات در بدن خود تا حد زیادی جلوگیری کنیم.

وقتی ما در جهت افزایش سلامت خود قدم بر می‌ داریم مکمل ‌های غذایی می‌ توانند همراه بسیار مناسبی برای ما باشند.

در بدن انسان افزایش سن، نیاز به مواد مختلفی را منجر می ‌شود. افراد بالای ۵۰ سال نیاز بیشتری به ویتامین  B12، ویتامین D، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و امگا ۳ دارند. مولتی ویتامین های مخصوص این سنین انتخاب مناسب تری برای این افراد است.

زنان بالای ۵۰ سال با رسیدن به سن یائسگی دچار تغییرات هورمونی، افزایش احتمال پوکی استخوان و همچنین کاهش میزان ویتامین D و کلسیم بدن خود می ‌شوند. یائسگی یا به اصطلاح پسا قاعدگی یکی از دوره ‌های زندگی همه زنان است. این دوره به علت اتمام تخمک گذاری زنان و و خاتمه چرخه قاعدگی شروع می‌ شود.

زنان بعد از یائسگی با علائم خاصی مواجه می‌شوند. گر گرفتن بدن یکی از این علائم است همچنین بعد از یائسگی، احتمال اضافه وزن افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر علائم می‌توان به ایجاد یا افزایش پوکی استخوان، مشکلات روحی ناشی از تغییرات هورمونی، اختلالات خواب، بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، بی‌اختیاری در ادرار و مشکلات در روابط زناشویی کاهش تمایلات جنسی به دلیل تغییرات فیزولوژیکی) اشاره کرد.

یکی دیگر از تغییرات شایع در زنان بالای ۵۰ سال تغییر ظاهری است. اختلال در توزیع سطح چربی در بدن که یائسگی منجر به آن می‌شود باعث این تغییرات ظاهری می شود. در این دوره نیاز به ویتامین D و کلسیم اهمیت بالایی دارد و افراد باید برای تامین ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود علاوه بر مواد غذایی، از مولتی ویتامین‌ های مناسب استفاده کنند.

کمبود ویتامین ‌ها و مواد معدنی در بدن می ‌تواند علل مختلفی داشته باشد.

  • کاهش جذب مواد مغذی در روده‌ها، باعث افزایش نیاز به مواد جذب نشده می‌شود.
  • به علت تغذیه نامناسب این مواد به بدن نمی‌رسند.
  • مصرف برخی داروها نیز باعث اختلال در جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن می‌شود.
  • بیماری ‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌ های گوارشی از دیگر علل کمبود مواد مورد نیاز بدن است.

کمبود ویتامین D

کمبود این گروه از ویتامین ها موجب ضعف عضلانی در بدن می ‌شود. همچنین عملکرد ویتامین D موجب استحکام بافت استخوانی می‌ شود که با کمبود این ویتامین استحکام استخوان‌ها کاهش می ‌یابد و به تبع آن پوکی استخوان به وجود می‌ آید.

کمبود ویتامین D همچنین باعث افسردگی، اختلال در حافظه و کاهش تمرکز، کاهش اثر بخشی سیستم ایمنی و افزایش احتمال بروز بیماری ‌های قلبی و عروقی در بدن می‌ شود.

کمبود کلسیم

ویتامین D در بدن باعث افزایش سطح کلسیم می‌شود که خود در استحکام استخوان‌ها به صورت مستقیم و ساختار بدن نقش دارد. کمبود کلسیم در بدن انواع شکستگی ‌ها در استخوان  را به دنبال دارد، باعث اسپاسم و گرفتگی عضلات می‌شود، موجب اختلال در حافظه و کاهش تمرکز و همچنین احتمال بروز افسردگی و توهم را افزایش می دهد.

کمبود ویتامین B12 

ویتامین B12 یکی از پیش نیاز های تولید گلبول قرمز است و کمبود آن موجب کاهش تولید سلول ‌های خونی می‌شود. کمبود ویتامین B12 همچنین باعث اختلال در حافظه و کاهش تمرکز، افسردگی، بی‌حالی، ضعف عضلات، اختلال در اعصاب و مشکلات گوارشی می ‌شود.

ویتامین B6

این ویتامین در عملکرد طبیعی سیستم گردش خون، سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی نقش مهمی دارد. کمبود این ویتامین موجب افزایش احتمال بروز بیماری ‌های قلبی و عروقی، افسردگی، اختلال در حافظه و کاهش تمرکز و ناراحتی‌های گوارشی می ‌شود.

 

بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال کدام است؟

قرص مولتی ویتامین اکتی وومن لیبرتی 30 عددی

این قرص مکمل مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه آن چربی سوزی می باشد. قرص اکتی وومن لیبرتی شامل ترکیباتی است که مصرف آن باعث شادابی بدنی و رفع خستگی شما می شود.

این ترکیبات شامل: ویتامین‌های گروه B، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A، جینسینگ، ید و آهن می باشد. مکمل اکتی وومن به علت دارا بودن ویتامین های گروه B و ویتامین D، از بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال است.

قرص مولتی ویتامین اکتی وومن لیبرتی 30 عددی

 

قرص اکتی وومن لیبرتی

کپسول ول وومن اورجینال ویتابیوتکس: 30 عددی

این مکمل غذایی منحصرا مولتی ویتامین برای زنان است و با رفع اختلالات هورمونی، ناباروری، بی حوصلگی و کمردرد از بهترین مولتی ویتامین برای زنان محسوب می شود.

در این کپسول از انواع ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین K، روی، روغن گل مغربی (از منابع تامین کننده اسید های چرب ضروری)، روغن زیتون، منیزیم، منگنز، آهن، مس، سلنیوم تشکیل شده است که هر یک در بدن نقش موثری را بر عهده دارند و کمبود آنها مشکلات متعددی را برای بدن به وجود می آورد.

کپسول ول وومن اورجینال ویتابیوتکس: 30 عددی

ومن اورجینال

قرص ومیناویت اورجینال ویواتون 30 عددی

قرص ومیناویت با روغن گیاهی، مواد معدنی و ویتامین های خود موجب حفظ سلامت عمومی بدن، درمان علائم سندرم قائدگی، درمان علائم یائسگی، سلامت قلب و عروق، رفع خستگی از بدن و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

ترکیبات به کار رفته در این مکمل شامل:

  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین D3
  • ویتامین C
  • آهن
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • روی

اما قرص ومیناویت شامل ترکیبات طبیعی دیگری نیز می باشد؛ این ترکیبات مخصوص مصرف زنان بالای 50 سال است.

فلاونوئیدها

فلاونوئیدها یکی از این ترکیبات طبیعی هستند که باعث پایداری عروق خونی و کمک به بهبود التهاب های بدن می شود. بدون این ماده بدن در برابر عفونت های مختلف مانند سرماخوردگی از مصونیت کمتری برخوردار است. همچنین این ماده به پیشگیری از سرطان رحم کمک شایانی می کند.

کولین

کولین دیگر ترکیب قرص ومیناویت برای زنان بالای 50 سال است که در رشد مغز نقش بسیار موثر است. کولین با کمک به عملکرد مغز و سوخت و ساز بدن، مکمل مناسبی برای تقویت مغز است.

کوکیوتن

کوکیوتن یک آنتی اکسیدان قوی است که با افزایش سن مقدار آن رو به کاهش می رود از همین رو مصرف آن برای افراد بالای 50 سال از اهمیت بیشتری برخوردار است. این ماده باعث تقویت سیستم ایمنی، کمک به سلامت عملکرد قلب و عروق و لطافت پوست می شود.

لوتئین

دیگر ترکیبی از قرص ومیناویت که مناسب برای افراد بالای 50 سال است، آنتی اکسیدانی به نام لوتئین می باشد. این ماده به سلامت و لطافت پوست کمک می کند.

قرص ومیناویت اورجینال ویواتون 30 عددی

قرص ومیناویت اورجینال

قرص اپتی وومن گلدن لایف 60 یا 30 عددی

از بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان می توان به قرص اپتی وومن اشاره کرد. این مکمل فوایدی متعددی برای سلامت شما دارد؛ از این فواید می توان به درمان به درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت پوست، مو و ناخن، کمک به استحکام استخوان ها، ایجاد انرژی و رفع خستگی،کنترل وزن، کمر درد، خاصیت آنتی اکسیدانی و نتابج مثبت متعدد دیگری اشاره کرد.

در ساخت این مکمل از ویتامین های گروه B، ویتامین های K، C، D، E، آهن اسید فولیک، سلنیوم، روی، منیزیم، امگا3، جینسینگ، روی، بتاکاروتن و چند ماده مفید دیگر استفاده شده است.

قرص اپتی وومن گلدن لایف 60 یا 30 عددی

قرص اپتی وومن گلدن لایف

کپسول ماکاویت اف 60 عددی

این کپسول جز مکمل های مناسب برای عنوان مولتی ویتامین بالای 50 سال محسوب می شود. این فراورده گیاهی حاوی ویتامین‌های گروه B، زینک، سلنیوم، پودر گیاه ماکا، عصاره گیاه گوارانا و کافئین می باشد که علاوه بررفع خستگی و ایجاد شادابی بدنی در فرد به تقویت قوای جنسی نیز کمک می کند.

کپسول ماکاویت اف 60 عددی

کپسول ماکاویت ام

قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال 45 عددی

قرص منو اورت کلسیم پلاس از بهترین مولتی ویتامین برای زنان بعد از سن یائسگی است.

ترکیبات این مکمل شامل:

  • ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • منیزیم برای حفظ سلامت استخوان
  • منگنز برای افزایش تراکم استخوان
  • مس برای افزایش سطح کلازن سازی
  • زینک برای حفظ سلامت پوست و مو
  • آهن برای خونسازی
  • ید برای تنظیم متابولیسم بدن
  • سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی
  • کروم برای حفظ تعادل قندخون

قرص منو اورت کلسیم پلاس موجب تنطیم اختلالات هورمونی بعد از یائسگی می شود که اغلب زنان از عملکرد سیستم ایمنی و سلامت استخوانی خود به علت آن شکایت دارند.

قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال 45 عددی

قرص مونو اورت کلسیم مخصوص بانوان

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای زنان بالای ۵۰ سال

مصرف مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال همراه غذا توصیه می ‌شود. شما می‌ توانید مکمل خود را کنار صبحانه یا ناهار با مقدار کافی آب میل کنید. بدین صورت درصد بروز عوارض گوارشی کاهش می ‌یابد.

درباره بهترین زمان مصرف مکمل ها برای زنان علی الخصوص مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بهترین زمان مصرف با توجه به شرایط شما را توصیه کند.

 

عوارض مصرف مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال

معمولاً عوارض مشخص و قابل توجهی از مصرف مولتی ویتامین ‌ها گزارش نشده است ولی برخی به علت حساسیت نسبت به این مکمل‌ها یا اختلالات گوارشی عوارض جانبی محدودی را از خود نشان می ‌دهند. این عوارض شامل مشکلات گوارشی سردرد و سرگیجه می شود.

 

جمع بندی | بهترین مارک مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

با افزایش سن نیاز بدن به مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی بیش از پیش اهمیت دارد. زنان در سنین برای بدست آوردن ویتامین ها و مواد مغذی خود می توانند از انواع مکمل های غذایی استفاده کنند. برای زنان بالای 50 سال انواع مختلف مولتی ویتامین ها وجود دارد که امیدواریم با خواندن این مطلب به بهترین مارک مولتی ویتامین برای انتخاب رسیده باشید.