از دیرباز مراقبت از پوست و داشتن پوستی سالم و جوان عاری از هرگونه جوش و لک دغدغه بسیاری از افراد به خصوص بانوان بوده است، از این رو هر شخصی یک سری روش های مراقبتی از پوست را به صورت روتین باید انجام دهد. استفاده از تونر یکی از مهم ترین مراحل روتین پوستی است که در شب و روز اجرا می کنید. اما هنوز هم عده ای با آن آشنا نیستند و نمی دانند که تاثیر تونر بر پوست چقدر حیاتی است. تونر موجب تنظیم اسدیته پوست می شود و با عملکردی که دارد تاثیرات فوق العاده ای روی پوست می گذارد در ادامه این مقاله با اثرات عالی تونر و نحوه استفاده از تونر صورت آشنا می شویم. با درمانگیاه همراه باشید.

تونر چیست؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که از لحاظ ظاهری چیزی شبیه آب است ولی حاوی اسیدها ،گلیسیرین،آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها می باشد .در واقع تونر یک مایعی است که نحوه استفاده از تونر صورت بسیار بوده و سریع در  عمق پوست نفوذ کرده و پوست را آبرسانی کرده و سلول های مرده پوست را از بین برده و موجب درخشندگی پوست می شود.

تونر یکی از مهم ترین مراحل روتین پوستی است  که به کنترل چربی پوست پس از شستشو کمک کرده و مانند یک مرطوب کننده عالی عمل کزذه و از بروز آکنه و جوش و التهابات پوستی جلوگیری کرده و به لطافت پوست کمک می کند.تونر در پاکسازی پوست نقش اساسی دارد و آلودگی های محیطی و حتی لوازم آرایشی که به عمق پوست نفوذ کرده و به راحتی پاک نمی شوند را پاکسازی کرده و هرگونه چربی و آلودگی اضافی را از روی پوست صورت از بین می برد.

تونر مانند یک زیرساز قبل از استفاده از کرم های مراقبت پوستی عمل کرده و منافذ پوست را آماده کرده تا محصولات مراقبت پوستی و ضد آفتاب ها به راحتی جذب پوست شوند.

اما کار اصلی یک تونر تنظیم PH پوست است. زمانی که پوست را شستشو می دهید اسیدیته آن تغییر می کند. اسیدیته پوست باید نزدیک محدود 7 بعنی خنثی باشد. طبق آن چه دانشمندان اعتلام کرده اند اسیدیته پوست بین 4 تا 7 نرمال است. این یعنی پوست باید بیشتر حالت اسیدی داشته باشد تا بازی…

زمانی که از صابون برای شستشو پوست استفاده می کنید در واقع مواد بازی را به آن انتقال می دهید و همین امر موجب ایجاد احساس خشکی و کشیدگی می شود. بنابراین استفاده از تونر می تواند مجدد می تواند اسیدیته پوست را در محدوده مناسب حفظ کن.

نحوه استفاده از تونر صورت

نحوه استفاده از تونر صورت به این صورت است که ابتدا پوست خود را با مواد شستشوی صورت مانند ژل،صابون و… به خوبی بشورید و سپس برای پاک سازی عمیق پوست از آلودگی های محیط ، مقداری از تونر را روی پد آرایشی و یا پنبه ریخته و به خوبی صورت خود را با آن ماساژ دهید. اکثر تونر ها حالت مایع دارند و باید به کمک پد یا پنبه استفاده شوند. اما برخی دیگر از تونر ها کمی غلیظ تر هستند و حالت ژلی دارند. این نوع از تونر ها را می توانید به کمک دست استفاده کنید. تونر های ژلی خاصیت قابض کنندگی بیشتر دارند. فقط فراموش نکنید مصرف تونر باید بعد از شستشو با مواد شوینده باشد و نیاز به هیچ گونه آبکشی ندارد.

 پوست

نحوه استفاده از تونر پوست

مزایا استفاده از تونر صورت

اگر به دنبال سلامتی و جوانی پوست خود هستید استفاذه از تونر صورت را به صورت روتین پوستی باید در برنامه روزانه خود قرار دهید:

آبرسانی پوست

یکی از مهم ترین خواص تونر آبرسانی آن می باشد که علاوه بر پاکسازی پوست از آلودگی های اضافی به اعماق پوست نفوذ کرده باعث ایجاد اعتدال در رطوبت پوست شده و لطافت و طراوت به پوست می دهد و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

خداحافظی با آکنه و جوش‌های سرسیاه

استفاده منظم از تونر موجب می شود تا از تجمع چربی های اضافی جلوگیری شود و از ایجاد جوش های سر سیاه و آکنه جلوگیری کند.

لایه بردارو روشن کننده پوست

از توتر می توان به عنوان یک لایه بردار و روشن کننده پوست استفاده کرد زیرا تونر با حذف سلول های مرده پوست تمامی پوسته های اضافی و مرده پوست را از بین برده و موجب روشن شدن پوست می شود.

جلوگیری از ایجاد چین و چروک

استفاده روتین از تونر از ایجاد چین و چروک  اضافی جلوگیری کرده و نقش به سزایی در جوان سازی پوست دارد و اولین قدم در جلوگیری از پیری زودرس می باشد.

تنظیم PH پوست

پوست به دلیل آنکه خاصیت اسیدی دارد بعد از شستشو به لیل قلیایی بودن مواد شوینده ممکن است تعادل  PH  پوست از دست برود و استفاده از تونر باعث برگشت پوست به حالت تعادل می شود.

 

 آیا تونرها خاصیت پاک کنندگی دارند؟

بسیاری از افراد در خصوص این مسئله دچار اشتباهاتی می شوند. این تصور برای عده ای وجود دارد که تونر باقی مانده محصولات آرایشی روی پوست را که توسط صابون حذف نشده است جذب می کند. اما حقیقت غیر از این است.

در واقع برای پاک شدن کامل آرایش باید ابتدا از میسلار واتر استفاده کنید و سپس شستشو را انجام دهید با این کار دیگر چیزی برای پاک شدن توسط تونر باقی نمی ماند و تونر فرصت می کند به کار خودش که شاداب کنندگی و کوچک کردن منافظ پوست و همچنین تنظیم PH پوست است برسد.

 

در ادامه چند تونر از درمانگیاه را معرفی می کنیم:

تونر الارو

تونرهای الارو برای پوست های خشک و چرب محصول کشور فرانسه می باشد و با داشتن مواد گیاهی و طبیعی در سلامت و پاکسازی پوست نقش دو چندانی دارد.

این محصول در سال های اخیر با دلیل تاثیرات فو ق العاده ای که روی پوست گذاشته در بین مردم مورد استقبال قرار گرفته است. تونر الارو از آن دست تونر هایی است که موجب کوچک تر شدن منافذ پوست می شود.

این محصول با ترکیبات منحصر به فرد خود موجب آبرسانی عمیق به پوست می شود.

چربی سبوم همان چربی است که موجب بروز جوش یا ایجاد یک سطح براق روی آرایش شما می شود. این تونر قادر است با کنترل ترشح چربی سبوم مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد.

2تونر پاک کننده صورت الارو

تونر پاک کننده صورت الارو

تونر کامفورتینگ الارو برای پوست خشک

تونر کامفورتینگ الارو مناسب پوست های خشک تا نرمال با داشتن  پروتئین سویا و ویتامین B5  مانند یک آبرسان عمل کرده و موجب کلاژن سازی پوست می شود و از چین و چروک و پیری در پوست جلوگیری میکند .

این محصول دارای عصاره هلو است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و  مشکلات پوستی را درمان کرده آن را بازسازی میکند ، باعث لطافت و طراوت پوست میشود.

در این تونر از عصاره گل گندم به کار برده شده است که خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژی دارد و از پوست محافظت کرده آن را مرطوب و لطیف نگه می دارد و شادابی و سلامتی را به پوست می دهد.

تونر فرش بالانسینگ  الارو برای پوست چرب

تونر فرش بالانسینگ الارو برای پوست چرب با داشتن  خواص و  عناصر گیاهی ،چربی پوست را کنترل کرده و با پاک ساری اعماق پوست از ایجاد جوش های سر سیاه و آکنه جلوگیری می کند و مناسب افرادی است که پوست چرب و مستعد آکنه دارند می باشد.

تونر فرش بالانسینگ الارو به دلیل داشتن زینک ، التهاب و قرمزی پوست را در طول روز برطرف می کند و مانع براقی پوست می شود..

در این محصول از عصاره برگ گیاه جینکوبیلوبا و دانه های کاسیا استفاده شده که آسیب های و مشکلات پوستی را به سرعت درمان کرده و موجب افزایش رطوبت و آبرسانی پوست شده و از پیری پوست جلوگیری می کند.

این محصول خاصیت آنتی باکتریال دارد که باعث لایه برداری پوست شده و موجب روشن شدن و درخشندگی پوست می شود.

 

تونر پاک کننده کامفورتینگ الارو حاوی عصاره های گیاهی است و در طول روز طاوت و شادابی پوست را تامین می کند. اگر فردی هستید که پوست مستعد آکنه دارد، این تونر بهترین انتخاب است.

پوست های خشک همیشه دچار قرمزی و خارش می شوند که به کمک این محصول به میزان قابل توجهی کاهش می یباد.

 

نحوه استفاده از تونر صورت

نحوه استفاده از تونر صورت

تونر عارضی

تونر عارضی یک برند ایرانی عالی است که انواع مختلفی دارد و بسیاری از مشکلات پوست را پوشش می دهد. معروفترین تونر عارضی تونر گلاب آن است. گلاب به تنهایی خواص فراوانی دارد اما تا زمانی که به صورت فرآوری شده داخل یک محصول قرار نگیرد خواص خوب آن جذب پوست نمی شود. بنابراین به کمک تونر گلاب عارضی می توانید از خواص رطوبت بخشی و زیبایی بخشی آن بهره مند شوید.

تونر بعدی عارضی که موجب کوچک شدن منافذ پوست و کاهش حساسیت و قرمزی و خارش آن می شود، تونر استخدوس عارضی است. البته نقش اصلی تونرها کنترل میزان اسیدیته پوست است.

تونر اسطوخودوس عارضی

تونر اسطوخودوس عارضی

سخن آخر

پوست صورت به عنوان یکی از مهمترین نقاط بدن است ککه بیشتر از سایر اعضای بدت در برابر آلودگی های محیط قرار دارد و سلامتی آن بسیار اهمیت دارد.

اگر می خواهید پوستی جوان و سالم داشته باشید باید استفاده از تونر را در برنامه روتین روزانه خود قرار دهید،زیبایی و سلامتی پوست صورت نقش به سزایی در روحیه هر شخص به خصوص بانوان دارد و  نحوه استفاده از تونر صورت به راحتی و با کمترین زمان ممکن می توانید صورتی سر حال و شاداب داشته باشید.