با وجود آلودگی های محیط ،استرس و اضطراب ،استفاده از لوازم آرایش ،امروزه همه ی خانم ها و آقایان برای داشتن پوستی سالم و جوان نیاز به مراقبت های ویژه ای از پوست به خصوص پوست صورت دارند .مراحل روتین پوستی خوب  و کامل مراحلی است که با مراقبت های اولیه از پوست شروع می شود و با تکرار و ممارست و انجام درست  مراحل روتین پوستی  مشکلات پوست را پایان میدهد و در پی آن یک پوست جوان و زیبا و بسالم خواهید داشت. مراحل روتین شامل سه مرحله اصلی پاکسازی پوست از آلودگی ،متعادل سازی پوست و آبرسانی و مرطوب کردن پوست است.

اولین مراحل روتین پوستی :پاکسازی پوست

مهمترین مراحل روتین پوستی شامل پاک سازی پوست از آلودگی های محیط ،گرد و غبار ،مواذ آرایشی و … است .این ذرات باعث بسته شدن منافد پوست شده و از ورود اکسیژن به پوست جلوگیری کرده ،روش حل این مشکل شستشو و پاک سازی پوست به صورت کامل و در چند مرحله می باشدکه عبارتند از:

  1. پاکسازی پوست  با میسلار واتر یا شیر پاک کن و دستمال مرطوب و …
  2. شستشوی صورت با شوینده مناسب نوع پوست
  3. استفاده از ماسک‌های پوست

پاکسازی پوست

نکته مهم در پاکسازی پوست این است که ابتدا باید پوست را بایک محصولی مانند میسلاواتر یا شیرپاک کن  به خوبی تمیز کرد و سپس به سراغ شستشوی صورت رفت زیرا شستشوی صورت به تنهایی مواد آلوده داخل پوست را پاک نمی کند.استفاده از میسلارواتر و شیرپاک کن به عمق پوست نفوذ کرده و آن مواد آرایشی و چربی و آلودگی های روی پوست را به خوبی جذب کرده .

برای این کار کافیست یک پد یا مقداری پنبه را با شیر پاک کن یا میسلارواتر آغشته کرد و روی صورت خود بکشید تا مواد آلوده و آرایشی را جذب خود کند .برای پاک کردن چشم و اطراف آن حتما از آرایش پاک کن ها و شیر پاک کن های مخصوص چشم استفاده کنید.

 الارو

محصولات مراقبتی پوست

شستشوی پوست

بعد از پاکسازی نوبت شستشوی پوست می باشد،شستشوی صورت را بهتر است دوبار در طول روز با صابون و یا شوینده های مناسب پوست صورت انجام دهید. در هنگام خرید شوینده حتما به نوع پوست خود چرب، خشک ،ترکیبی و یا معمولی  توجه کنید و شوینده ای را استفاده کنید که سازگار با پوست صورتتان باشد .

برای شستشوی صورت ابتدا از ماده شوینده به صورت خود زده و به خوبی ماساژ دهید ولی اطراف چشم خود را زیاد ماساژ ندید زیرا پوست دور چشم حساس است و باعث چروک شدن دور چشم ها می شود.و سپس به خوبی با آب بشور

مراحل روتین پوستی

مراحل روتین پوستی

ماسک های پوست

بعد از شستشوی پوست برای تمیز تر شدن و از بین رفتن جوش های سرسیاه و آلودگی هایی که به عمق پوست نفوذ کرده بهتر است دو الی سه بار در هفته از ماسک های پاک سازی پوست مانند ماسک زغال فعال ،ماسک خاک رس،ماسک روغن درخت چای و … استفاده کنید . این ماسک ها علاوه بر پاک سازی پوست مانند یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و برای پوست هایی که مستعد جوش و لک هستند بسار خوب عمل می کند.

برای استفاده از این ماسک ها بهتر است با یک ماده دیگر مثل ژل آلوئه ورا و یا پودر ژلاتین مخلوط کرده و به به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس به خوبی بشورید.

 

دومین مراحل روتین پوستی : متعادل سازی پوست

بعد از پاک سازی پوست به دلیل به هم خوردن تعادل پوست باید از محصولات متعادل سازی پوست استفاده کرد تا تعادل پوست را به حالت اولیه برگرداند.استفاده از محصولاتی مانند تونر و تونیک و …در تنظیم PH پوست به حالت طبیعی نقش به سزایی دارد

پس از آنکه صورتتان را کامل شستید از تونر که یکی از مهمترین مراحل روتین پوستی می باشد می بایست استفاده کرد استفاده از تونر علاوه بر متعادل سازی پوست بعد از شستشو ،باقیمانده آلودگی های پوست و چربی اضافی را از اعماق پوست پاک کرده و به کنترل چربی پوست کمک می کند . علاوه لر آن تونر مانند یم آب رسان و مرطوب کننده عمل کرده و در شادابی و زیبایی پوست نقش مهمی دارد.

سومین مراحل روتین پوستی : آبرسانی و مرطوب کردن پوست

بعد از  متعادل سازی پوست زمان آب رسانی و مرطوب کردن پوست می باشد،آبرسانی و مرطوب کردن پوست شامل چندین مرحله می باشد که در ادامه توضیح می دهیم:

استفاده از کرم دور چشم

در مراحل روتین پوستی باید از یک کرم دور چشم با خاصیت آب رسانی و روشن کننده پوست استفاده کرد . در هنگام استفاده دقت کنید تا کرم وارد چشم نشود و به اندازه لازم و بیش از حد استفاده نکنید .

برای استفاده از کرم دور چشم ،نوک انگشت خود را با کرم چرب کنید و سپس به صورت ضربه ای و ملایم دور چشم و زیر ابرو بزنید.به دلیل حساس بودن پوست اطراف چشم از فشار و ماساژ زیاد خودداری کنید زیرا باعث آسیب دیدن پوست و چروک شدن دور چشم می شود.

آبرسانی پوست صورت

مرحله آب رسانی از مهمترین مراحل روتین پوستی به شمار می آید ،آبرسان های متنوعی در بازار وجود دارد و هر شخصی با توجه به نوع پوستش آن را تهیه کند .کرم های و ژل های آبرسان ،کرم های روز و شب و اسپری های آب از دسته آبرسان های موجود هستند.

برای استفاده از آب رسان کافی است مقدلری از آن ماده را به صورت زده و کمی ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود، اگر پوست خیلی خشکی دارید همراه با آن میتوان مقداری آب به صورت اسپری کرد تا تاثیر آن چند برابر شود.آبرسانی علاوه با برطرف کردن خشکی صورت به سلامت پوست نیز کمک شایانی می کند.

مرطوب کننده  پوست

بعد از آب رسانی پوست نوبت به مرطوب کردن پوست در مراحل روتین پوستی می رسد زیرا پوستی که آبرسانی و هیدراته شده نیاز به یک لایه محافظ دارد تا از تبخیر آب پوست جلوگیری کند و استفاده از یک مرطوب کننده مناسب باعث ایجاد یک  لایه روی پوست صورت شده که مانند چربی طبیعی پوست عمل کرده .

برای استفاده از کرم های مرطوب کننده مقداری از آن را به پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود این عمل به طراوت و نرمی پوست بسیار کمک میکند.

استفاده از ضد آفتاب

هنگامی که مراحل روتین های پوستی را در روز انجام دادید و قصد بیرون رفتن از منزل را دارید باید حتما از یک ضد آفتاب مناسب پوست خود که SPF آن بالای 30 باشد برای پوست استفاده کنید ، زیرا ضد آفتاب از آسیب های اشعه فرابنفش خورشید که باعث ایجاد لک های پوستی و پیری زود رس شده  محافظت کرده و از آسیب پوست جلوگیری می کند .

برای استفاده از ضد آفتاب به انداره دو بند انگشت از آن را به همه جای صورت بمالید و سپس ماساژ داده تا جذب شود و این عمل را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

در ادامه چند محصول از درمانگیاه را برای استفاده در مراحل روتین پوستی شرح می دهیم:

ضد آفتاب درماتیپیک درمانگیاه

ضد آفتاب درماتیپیک  فرمولاسیون فرانسوی برای پوست های چرب و نرمال تا خشک در نوع رنگی بی رنگ از محبوب ترین محصولات این برند هستند.

ضدآفتاب درماتیپیک برای پوست های خشک ضمن محافظت از پوست، به رفع یکی از مشکلات پوست آن یعنی خشکی و کمبود آب کمک می کند.همچنین با فرمولاسیون جدیدو منحصربفرد خود از پیری زودرس جلوگیری کرده ، و چروک های ناشی از نور آفتاب را کاهش داده  و این محصول در برابر تعریق مقاوم بوده و ضد حساسیت است.با استفاده مکرر از این محصول می توان از ایجاد لک های پوستی و تغییر رنگ پوست جلوگیری کرد.

ضدآفتاب های درماتیپیک برای پوست های چرب  ضمن محافظت عمیق پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید ضد پیری زودرس و چروک بوده و چربی پوست را نیز کنترل میکند.و ترکیبات آنتی اکسیدانی این ضد آفتاب باعث میشود هیچ اثری از چربی و براقی روی پوست جا نگذارد.همچنین با جمع کردن منافذ پوست از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند.

 آفتاب رنگی پوست خشک 50 درماتیپیک

آفتاب رنگی پوست خشک 50 درماتیپیک

کرم دور چشم درماتیپیک درمانگیاه

به دلیل آنکه پوست ناحیه چشم بسیار نازک و حساس است بیشتر از دیگر نواحی پوست در معرض آسیب های پوستی قرار دارد.برخی از این مشکلات عبارت اند از سیاهی ،چین و چروک،پف و گودی زیر چشماست که  این مشکلات با افزایش سن بیشتر می شود.

کرم دور چشم ویتامین سی درماتیپیک با آبرسانی عمیق پوست دور چشم از ایجاد خطوط ریز جلوگیری می کند.

کرم دور چشم ضد چروک درماتیپیک با استفاده از بهترین مواد معدنی و طبیعی و ویتامین ها، چین و چروک و خطوط عمیق دور چشم را به طور محسوس کاهش می‌دهد .به دلیل مواد بکار رفته شده در این کرم مانند یک لیفتینگ پلک طبیعی عمل کرده و به زیبایی و جوان سازی اطراف چشم کمک شایانی می کند.

کرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک با استفاده از این محصول می توان تیرگی و پف زیر چشم را به صورت چشم گیری کاهش داد و با استفاده مرتب از این کرم میتوان حلقه های سیاه دور چشم را به کلی از بین برد و زیبایی ازراف دور چشم را دو چندان کرد.

 کرم دور چشم درماتیپیک ضد چروک

کرم دور چشم درماتیپیک ضد چروک

فوم های شستشوی صورت الارو

فوم شتشوی الارو در مدل های مختلف برای انواع پوست های چرب و خشک مخصوص بانوان و آقایان ساخته شده است.با استفاده از فوم های شستشوی الارو میتوان پوست صورت را از هرگونه آلودگی محیط و چربی های اضافی پاک کرد و از خشکی و التهاب پوست جلوگیری کرده و به پوست شما رطوبت و شادابی می بخشد.

در اینجا به معرفی دو مدل از فوم های شستشوی صورت الارو می پردازیم:

فوم شستشوی صورت فرش بالانسینگ آکنه فوم الارو(مخصوص پوست های چرب)

چرب بودن پوست برای بسیاری از افراد آزار دهنده و ناخوشایند است و اگر کنترل نشود ، باعث بروز آکنه و جوش های پوستی می شود به همین دلیل باید چربی های اضافی که روی پوست جمع شده اند را پاکسازی کرد. در غیر این صورت علاوه بر بروز آکنه و جوش ممکن است پوست صورت دچار چین و چروک شده و  شادابی خود را از دست بدهد.

فوم فرش بالانسینگ از بهترین ترکیبات مانند زینک گلوکونات تشکیل شده است که چربی پوست را کنترل کرده وو با از بین بردن آلودگی های روی پوست از بروز آکنه های پوستی جلوگیری می کند.از طرفی فوم فرش بالانسینگ بدون صابون و الکل می باشد وخشکی و قرمزی پوست را برطرف می کند و به عمق پوست نفوذ کرده و منافذ باز پوست را پاکسازی می کند.

ویتامین Eموجود در فوم فرش بالانسینگ  ضد پیری پوست بوده و خاصیت آبرسانی دارد که باعث می شود پس از شستشو از خشک شدن پوست شما جلوگیری کرده و پوست را مرطوب  می کند.

فوم شستشوی صورت الارو 3

فوم شستشوی صورت الارو 3

فوم شستشوی صورت الارو مناسب پوست های نرمال تا خشک و حساس

افرادی که پوست خشک و حساس دارند اگر درمان نکنند به مرور زمان دچار پیری زودرس می شوند و این افراد باید در انتخاب شوینده و صابون دقت کنند. این دسته از افراد باید از شوینده های ملایمی  که بدون الکل بوده و آبرسان هستند استفاده کنند.

فوم شستشوی الارو مدل comforting بدون الکل و پارابن بوده و برای استفاده روزانه افرادی که پوست های نرمال تا خشک دارند مناسب می باشد. فوم شستشوی الارو مدل کامفورتینگ ، آلودگی های جمع شده روی پوست را تمیز کرده و یک آرایش پاک کن بسیار عالی می باشد.

فوم کامفورتینگ از  عصاره گل پنیرک صحرایی تشکیل شده که این ماده خاصیت ضدالتهابی و قرمزی داشته و درتعادل رطوبت پوست نقش دارد و خشکی پوست را برطرف میکند. با استفاده از این محصول درمانگیاه می توانید پوستی شاداب و با طراوت  داشته باشید.

 

تونر الارو

تونر فرانسوی الارو با در بر داشتن مواد گیاهی و طبیعی به عمق پوست نفوذ کرده و پوست صورت را از آلودگی های محیط پاک کرده و مشکلات پوستی را درمان می کند. این محصول در دو نوع برای پوست های چرب و  خشک موجود می باشد.

استفاده از تونر الاروو  با تاثیر فوقالعادهای که روی پوست می گذارد در پیشگیری و درمان آسیب های پوستی نقش شایانی دارد و با استفاده مکرر پوست صورت را به پوستی زیبا و شاداب تبدیل می کند.

2تونر پاک کننده صورت الارو

2تونر پاک کننده صورت الارو

نتیجه گیری

در این مقاله از درمانگیاه با مراحل روتین پوستی آشنا شدیم .اگر می‌خواهید پوستی سالم ، شاداب و جوان داشته باشید، هرگز نباید انجام مراحل روتین پوستی را نادیده بگیرید. مراحل روتین پوستی باید صورت منظم و همیشگی و به ترتیب انجام شود .مراحل روتین پوستی علاوه بر محافظت پوست از آلودگی ها و اشعه های آلوده محیط به جوان سازی و لایه برداری پوست کمک کرده و از پیری زودرس و خشکی و مشکلات دیگر پوستی محافظت کرده.

 

 

در انتها در صورتی که تجربه استفاده از محصول خوبی را در روتین پوستی خود داشته اید؛ می توانید در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.