مشکلات مربوط به عملکرد جنسی معمولا رایج است و بیش از نیمی از زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ به همین دلیل درمان ناتوانی جنسی مردان از ضروری ترین نیازهای هر زندگی مشترکی می‌باشد.

اگرچه اختلال عملکرد جنسی به ندرت سلامت جسمی را تهدید می کند، اما می تواند عوارض روانی سنگینی را به همراه داشته باشد و باعث افسردگی، اضطراب و احساس ناتوانی شود. از طرفی مشکلات جنسی مردان، به ویژه اختلال نعوظ، ممکن است نشان دهنده افزایش خطر بیماری های عروقی باشد، هر مشکلی که بیش از چند ماه طول بکشد ممکن است نشان دهنده یک مشکل پزشکی جدی تری باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین بهتر است نسبت به این اختلالات و نشانه های آن بی اعتنا نباشید.

در درمان ناتوانی جنسی مردان طیف گسترده ‌ای از مشکلات شامل میل جنسی کم، اختلالات نعوظ، زود انزالی و مسائل دیگر بررسی می شود. خوشبختانه، عملکرد جنسی طبیعی و غیرطبیعی مردان در حال حاضر از نظر پزشکی بهتر از هر زمان دیگری درک می شود.

بنابراین داروخانه اینترنتی درمانگیاه قصد دارد تا در این مقاله به معرفی انواع، دلایل و درمان ناتوانی جنسی مردان بپردازد.

درمانگیاه در مقالات قبلی خود به روش های درمانی یکی از انواع ناتوانی های جنسی مردان (زود انزالی) پرداخته است

برای مطالعه اینجا کلیک کنید  👈  قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

 انواع اختلالات جنسی در آقایان

علت ناتوانی جنسی مردان به طور کلی به چهار دسته زیر طبقه بندی می شود:

  • اختلالات ناشی از میل جنسی: فقدان میل جنسی یا عدم علاقه به برقراری رابطه
  • اختلالات برانگیختگی: ناتوانی در برانگیختگی فیزیکی و اختلالات نعوظ در حین فعالیت جنسی
  • اختلالات ارگاسم: تأخیر یا عدم ارگاسم
  • اختلالات ناشی از درد: درد هنگام مقاربت

عوامل تاثیرگذار در بروز اختلالات و علت ناتوانی جنسی مردان

از آن جا که پاسخ جنسی بسیار پیچیده است و عوامل متعددی را در بر می گیرد، عوامل فیزیکی و روانی بسیاری در علت ناتوانی جنسی مردان نقش دارند.

ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی جنسی مردان

علل فیزیکی موثر در اختلالات جنسی

  • شرایط یا رفتارهایی که خطر ابتلا به بیماری های عروقی را افزایش می دهد (سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، و چاقی)
  • دیابت (به خصوص نوع دو)
  • هیپوگنادیسم (عدم تولید کافی تستوسترون توسط بیضه ها)
  • پرکاری و کم کاری تیروئید
  • ضایعات آدرنال (سندرم کوشینگ)
  • بیماری هایی که بر سیستم عصبی تاثیر می گذارند، از جمله سکته مغزی، آسیب نخاعی، ام اس و بیماری پارکینسون
  • آسیب به عروق یا وریدها پس از جراحی لگن (مانند جراحی پروستات، کولون یا مثانه)
  • افزایش سن (اختلال جنسی در افراد بالای 40 سال شایع تر است. با افزایش سن، مردان ممکن است به زمان بیشتری برای تحریک مستقیم نیاز داشته باشند)
  • ناهنجاری هورمونی (نظیر سطوح تستوسترون پایین)
  • مصرف الکل یا مواد مخدر
  • بیماری پیرونی (انحنای آلت تناسلی)
  • بیماری های قلبی عروقی
  • انسداد در جریان خون به آلت تناسلی (معمولاً به دلیل آسیب)
  • عفونت پروستات که در نتیجه بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا و تبخال تناسلی در مجرای ادرار یا بیضه ها ایجاد می شود
  • واکنش آلرژیک به کاندوم
  • بیماری پیرونی (پلاک های فیبری در سمت بالایی آلت تناسلی که اغلب باعث ایجاد خمیدگی دردناک در حین نعوظ می شود)
  • آرتروز کمر
  • بسیاری از داروها از جمله داروهای درمانی فشار خون بالا، دیورتیک ها، مسدود کننده های هیستامین، داروهای ضد افسردگی، داروهای رایج بدون نسخه به ویژه آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها، داروهای ضد روان پریشی، آرام بخش ها، ضد اضطراب، متادون و استروئیدهای آنابولیک در اختلال عملکرد جنسی نقش دارند و باعث مهار میل جنسی و یا اختلال نعوظ می شوند.

 

علل روانی احتمالی در اختلال عملکرد جنسی

  • احساس گناه در مورد رابطه جنسی
  • اختلال بیزاری جنسی
  • انزال سریع که با خودارضایی مکرر یا فعالیت جنسی نادر مشاهده می شود
  • مسائل مربوط به سلامت روان از جمله افسردگی، اضطراب و سایر بیماری های روانپزشکی می تواند منجر به انواع مختلفی از اختلالات جنسی شود. روشن است که ارتباط قوی بین اختلال نعوظ و افسردگی وجود دارد. درمان ناتوانی جنسی مردان اغلب با رسیدگی، مدیریت و کاهش اضطراب و افسردگی بهبود می یابد.
  • اگر مکانی امن و خصوصی برای استراحت وجود نداشته باشد و مجبور به عدم برقراری رابطه جنسی باشید، یا اگر خستگی ناشی از مشغله کاری بیش از حد و زندگی شخصی، انرژی مشارکت جنسی را از شما سلب کند، ممکن است لذت بردن از رابطه جنسی برای شما دشوار شود. والدین ممکن است با توجه به خواسته ها یا حضور فرزندانشان، پیدا کردن زمانی برای صمیمیت جنسی برایشان دشوار باشد. عدم وجود فضای امن به تنهایی می تواند در علت ناتوانی جنسی مردان تاثیر بگذارد.
علت ناتوانی جنسی مردان

علت ناتوانی جنسی مردان چیست؟

راه های درمان ناتوانی جنسی مردان

سیستم های قلبی عروقی، عصبی، هورمونی و روانی همه با هم برای عملکرد جنسی صحیح تعامل دارند. یک سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی به بهبود عملکرد جنسی کمک کند. بهبود رژیم غذایی، دستیابی به وزن سالم و حفظ آن و ورزش منظم، همگی به ارتقای سلامت کلی و در نتیجه سلامت جنسی بیشتر کمک می کند. بیشتر انواع اختلالات جنسی را می توان با درمان مشکلات جسمی یا روانی زمینه ای برطرف کرد. به طور کلی راه درمانی انتخاب شده، تنها به علت ناتوانی جنسی مردان بستگی دارد. برخی استراتژی های درمانی عبارتند از:

1- دستگاه های بزرگ کننده آلت تناسلی

وسایل کمکی مانند دستگاه های وکیوم مردانه و کاشت آلت تناسلی ممکن است به مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ) کمک کند. البته این روش ها هزینه بر هستند و به تمامی افراد توصیه نمی شود.

2- سکس تراپی

خوشبختانه مشاوران و تراپیست های بسیاری وجود دارند که به طور تخصصی به درمان مشکلات جنسی زوج ها می پردازند. درمانگران اغلب مشاوران زناشویی خوبی هستند. برای زوجی که می خواهند از رابطه جنسی خود لذت ببرند، کار کردن با یک متخصص آموزش دیده ارزش وقت و هزینه کردن را دارد.

3- درمان‌های رفتاری و روان درمانی

این درمان ‌ها شامل تکنیک ‌های مختلف، از جمله بینش در مورد رفتارهای مضر در رابطه جنسی، یا تکنیک ‌هایی مانند خود تحریکی برای درمان مشکلات برانگیختگی و یا ارگاسم است. درمان با یک مشاور آموزش دیده می تواند به شما کمک کند آسیب های جنسی ناشی از گذشته، احساس اضطراب، ترس، گناه و خود کم بینی را برطرف کنید. همه این عوامل بر عملکرد جنسی تأثیرات خود را می گذارد.

4- آموزش و ارتباط موثر

آموزش در مورد رابطه جنسی، رفتارها و پاسخ های جنسی ممکن است به شما کمک کند بر اضطراب های مربوط به عملکرد جنسی غلبه کنید. گفتگوی شفاف با شریک زندگی خود در مورد نیازها و نگرانی های شما نیز به غلبه بر بسیاری از موانع برای زندگی جنسی سالم کمک می کند.

درمان ناتوانی جنسی مردان با داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی

هنگامی که یک دارو دلیل اختلال عملکرد باشد، تغییر در دارو ممکن است به رفع این مشکل کمک کند. مردان و زنانی که دچار کمبود هورمون هستند ممکن است از تزریقات هورمون، مصرف قرص ها یا کرم ها سود ببرند. برای مردان، داروهایی از جمله سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل و آوانافیل با افزایش جریان خون در آلت تناسلی به بهبود عملکرد جنسی کمک می کند.

اگرچه مصرف داروهای شیمیایی، خود ممکن است عوارض دیگری برای بدن داشته باشند خوشبختانه بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی به تولید انواع داروهای گیاهی موثر در درمان ناتوانی جنسی مردان می پردازند. این شرکت های داروسازی به طور اختصاصی بر روی خواص گیاهانی نظیر جینسینگ، خارخاسک، جینکو بیلوبا و امثال آن تحقیقات لازم را انجام می دهند. خواص و ترکیب تعدادی از این داروهای گیاهی در ادامه شرح داده شده است.

درمان ناتوانی جنسی در مردان

ناتوانی جنسی مردان چگونه درمان می‌شود؟

قرص ایکس اید گلدن لایف

افزایش میل جنسی یکی از مهمترین راه ها در درمان ناتوانی جنسی مردان است.  قرص ایکس اید گلدن لایف با وجود ترکیبات موثر گیاهی و مغزی خود میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد. بهبود استقامت، رفع اختلالات نعوظ، تقویت ماهیچه ها و کنترل استرس از دیگر خواص این محصول است. ترکیبات موثر این قرص شامل جینسینگ کره ای، جینسینگ سیبری، گیاه خارخاسک، گیاه بز شاخدار یا اپیمدیوم، روی، منیزیم و برخی از ویتامین ها می شود.

برای مشاهده محصول اینا کلیک کنید 👈 قرص ایکس اید

قرص ایکس اید

قرص ایکس اید

قرص های سنس باریج

شرکت داروسازی باریج اسانس با تولید قرص گیاهی های سنس به تقویت نعوظ مردان پرداخته است. مصرف این قرص به مدت حداقل سه ماه در درمان ناتوانی جنسی در مردان کمک موثری می کند. خارخاسک، جینسینگ و ال آرژنین از جمله ترکیبات قرص های سنس است.

برای خرید اینجا کلیک کنید 👈 های سنس باریج

های سنس باریج تقویت نعوظ

های سنس باریج تقویت نعوظ

کپسول روجینسینگ قائم دارو

کپسول روجینسینگ محصول شرکت داروسازی قائم دارو علاوه بر تقویت جنسی در تقویت عمومی بدن، بهبود عملکرد مغز و قلب، مقاومت به تنش های فکری و فیزیکی نیز موثر است. جینسینگ موجود در این کپسول به طور اختصاصی به درمان زود انزالی در آقایان و سرد مزاجی و ضعف جنسی در بانوان می پردازد. درمان پروستات از دیگر خواص کپسول روجینسینگ است.

اینجا کلیک کنید: قرص جینسینگ برای زود انزالی

 جینسینگ قائم دارو

جینسینگ قائم دارو

قرص انرژکس مخصوص آقایان گلدن لایف

افزایش قدرت بدنی در آقایان در کنار تقویت میل جنسی به واسطه ترکیبات این قرص صورت می گیرد. این قرص تحت لیسانس شرکت استرالیایی گلدن لایف تولید می شود. جینکو بیلوبا یک گیاه پرخاصیت است که در فرمولاسیون این دارو وجود دارد. این گیاه در اتساع عروق و آزاد شدن نیتریک اکساید و در نتیجه تقویت میل جنسی، بهبود نعوظِ، کاهش سرگیجه و خستگی کمک می کند. قرص انرژکس با افزایش انرژی بدن برای ورزشکاران نیز فواید خاص خود را دارد.

برای مشاهده قرص انرژکس مخصوص آقایان کلیک کنید

قرص انرژکس گلدن لایف

قرص انرژکس گلدن لایف

ناتوانی جنسی کیفیت رابطه زناشویی را به شدت پایین می آورد. تقویت میل جنسی و درمان ناتوانی جنسی مردان با مصرف داروهای گیاهی یک درمان اقتصادی همراه با کمترین عارضه و خطر است. داروخانه اینترنتی درمانگیاه جهت سلامت جنسی و افزایش کیفیت رابطه افراد، طیف وسیعی از داروها و محصولات جنسی را در اختیار دارد.