اگر مدتی است که به طور منظم ورزش می کنید احتمالا احساس نیاز به مصرف مکمل های قبل و بعد تمرین می کنید. با وجود انواع گوناگونی از این محصولات شناخت بهترین مکمل برای قبل و بعد تمرین نیاز به در نظر گرفتن یک سری عوامل دارد. ممکن است ندانید که چه چیزی برای شما بهترین انتخاب است زیرا گزینه های زیادی وجود دارد.

خواه هدف شما افزایش قدرت، کاهش چربی بدن یا بهبود عملکرد کلی باشد، افزودن مکمل ها به رژیم روزانه می تواند رسیدن به اهدافتان را آسان تر کند. در حالی که چیزی به نام قرص جادویی وجود ندارد، مکمل های قبل و بعد تمرین می توانند به پر کردن جای خالی رژیم غذایی و حمایت از تمرینات شما کمک کنند.

بنابراین داروخانه اینترنتی درمانگیاه قصد دارد تا در این مقاله به معرفی مکمل های قبل و بعد تمرین بپردازد. اما پیش از آن باید بدانید که چرا اساسا به مصرف مکمل ها نیاز دارید.

مکمل های قبل و بعد تمرین

بهترین مکمل های قبل و بعد تمرین و باشگاه بدنسازی

آیا واقعا به مکمل های تمرینی نیاز دارید؟

یک پاسخ کوتاه وجود دارد. تصمیم گیری درباره این موضوع کاملا به تمرین شما بستگی دارد. اگر می‌ خواهید 30 دقیقه پیاده‌ روی کنید یا تمرینات سبک یوگا را انجام دهید، احتمالاً نیازی به مکمل‌ های ورزشی ندارید. تنها لازم است هیدراته بمانید. با این حال، اگر در حال تمرین با وزنه، انجام تمرینات هوازی با شدت بالا، یا ورزش برای بیش از 30 دقیقه مصمم هستید. مصرف مکمل قبل باشگاه و مکمل بعد باشگاه به بهبود عملکرد و حفظ انرژی شما کمک بسیاری می کند.

اگر ورزشکار هستید توصیه می‌کنیم نگاهی به لیست مکمل های ورزشی درمانگیاه بیندازید

برای بررسی این محصول اینجا کلیک کنید 👈 مکمل ورزشی

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

انتخاب مناسب ترین و بهترین مکمل قبل و بعد تمرین اهمیت بسیاری دارد. اما دانستن میزان مصرف و زمان مصرف نیز به همان اندازه نیز مهم است. توصیه می شود حتما طبق دستورالعمل شرکت سازنده یا پیشنهاد کارشناسان مربوطه مکمل خود را مصرف کنید.

با وجود هزاران محصول موجود در بازار، انتخاب آن هایی که برای شما مناسب هستند می تواند بسیار دشوار باشد.

جهت انتخاب بهتر پاسخ به این سوالات را حتما در نظر بگیرید.

  • کدام مکمل برای بدن و تمرینات شما ایمن و موثر است؟
  • بهترین مکمل برای قبل و بعد تمرین کدام است؟
  • بهترین زمان مصرف مکمل برای به حداکثر رساندن فواید آن چه زمانی است؟

مصرف مکمل قبل باشگاه

اگر هدف شما عضله سازی و افزایش عملکرد است، ممکن است بخواهید به یک مکمل قبل باشگاه فکر کنید. قبل از ورزش، بدن شما باید به خوبی هیدراته شود و نوعی منبع انرژی برای سوزاندن داشته باشد. برنامه مکمل قبل از ورزش شما باید بر روی این دو عامل ذکر شده تمرکز کند.

بسیاری از ترکیبات مختلف مکمل قبل باشگاه در بازار موجود است. این محصولات شامل انواع مواد تشکیل دهنده مانند کراتین، ال کارنیتین، اسیدهای آمینه شاخه دار(BCAA)، کربوهیدرات های سریع الاثر، کافئین، بتا آلانین و سایر مواد مغذی هستند که به حمایت از فعالیت بدنی شدید، تامین انرژی یا عملکرد عضلات کمک می کنند.

 

مکمل قبل باشگاه

مکمل قبل تمرین ورزشی

 

1- مکمل های حاوی کراتین

کراتین احتمالاً مؤثرترین مکمل برای افزایش توده عضلانی و ظرفیت ورزش با شدت بالا است، بارها نشان داده شده است که باعث افزایش قدرت و توده بدون چربی می شود. کراتین یک مکمل محبوب در میان ورزشکاران علاقه مند به تمرین با وزنه است. این مکمل به طور اختصاصی می تواند حجم عضلات و قدرت بدنی را افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده منظم از کراتین قدرت بدنی را 5 الی 15 درصد بیشتر می کند.

برای بررسی کلیک کنید 👈 سوپر کراتین کارن

پورد سوپر کراتین 300 گرمی کارن

پورد سوپر کراتین 300 گرمی کارن

2- مکمل های کافئین

مصرف کافئین، برای آسان تر انجام دادن حرکات ورزشی، به تاخیر انداختن خستگی و افزایش عملکرد، به‌ویژه در ورزش ‌های قلبی عروقی، به‌ طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر در حال تمرین با وزنه هستید، ممکن است تاثیر زیادی با کافئین نبینید. تحمل کافئین به بدن فرد بستگی دارد. اگر مطمئین هستید کافئین بیش از حد شما را عصبانی می ‌کند، مصرف خود را به ۱۵۰ میلی‌گرم یا کمتر محدود کنید. کافئین همچنین برای افزایش هوشیاری ذهنی و تمرکز مفید است و در عین حال باعث افزایش مصرف اسیدهای چرب آزاد توسط عضلات هنگام ورزش می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص کافئین کارن

 کافئین کارن

کافئین کارن

3- آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA)

اسیدهای آمینه خاصی به نام آمینو اسیدها شاخه دار برای ساخت و بازیابی عضلات مفید کاربرد دارند. این مکمل ها اگر قبل از تمرین مصرف شوند، به کاهش خستگی و افزایش سنتز عضلات کمک می کنند. BCAA یک مکمل حیاتی برای بازیابی عضلات است. سه نوع BCAAS به نام ها لوسین، ایزولوسین و والین وجود دارد. ایزولوسین، والین و به ویژه لوسین در تنظیم متابولیسم پروتئین، ترویج سنتز پروتئین و سرکوب تخریب پروتئین عمل می کند. مشخص شده است که لوسین، به ویژه، برای ترمیم و بازیابی عضله حیاتی است، زیرا ترشح هورمون های عضله ساز را تحریک می کند.

برای خرید امینو وی ۴۶۰۰ کلیک کنید

 وی 4600 پی ان جی

وی 4600 پی ان جی

4- ال کارنیتین

ال کارنیتین اغلب در بهبود متابولیسم چربی، کاهش توده چربی و افزایش توده عضلانی مفید و موثر است. با طیف وسیعی از مزایای ال کارنیتین، کدام ورزشکار است که نسبت به مصرف آن به عنوان مکمل قبل باشگاه بی تفاوت باشد؟

ال-کارنیتین نوعی آمینو اسید است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و عمدتاً در ماهیچه های اسکلتی ذخیره می شود. به عنوان یک انتقال دهنده اسیدهای چرب به داخل میتوکندری سلول عمل می کند، جایی که متابولیسم چربی انجام می شود.

در طول استراحت و ورزش با شدت کم تا متوسط، چربی حدود 80 درصد از منبع انرژی شما را تشکیل می دهد. افزایش سطح کارنیتین در بدن از نظر تئوری انتقال چربی را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا چربی بیشتری در طول ورزش استفاده شود. هنگامی که ال کارنیتین با کربوهیدرات مصرف می شود، مکمل کارنیتین منجر به حفظ گلیکوژن و همچنین افزایش استفاده از چربی، در طول ورزش می شود.

برای بررسی بیشتر کلیک کنید: ال کارنیتین ۱۰۰۰ کارن

قرص ال کارنیتین کارن

ال کارنیتین کارن

مصرف مکمل بعد باشگاه

مصرف مکمل بعد باشگاه همانقدر ضروری است که مصرف مکمل قبل باشگاه اهمیت دارد. پس از اتمام تمرین باید به ترمیم و ریکاوری عضلات خود بپردازید. بخش بسیاری از اهداف شما با انتخاب بهترین مکمل های قبل و بعد تمرین تحقق می یابد.

مکمل بعد باشگاه

مکمل بعد تمرین بدنسازی

1- پروتئین وی (آب پنیر)

بعد از تمرین، تمرکز اصلی شما تامین سوخت است تا عضلات شما بتوانند خود را ترمیم کرده و قوی‌ تر شوند. بدون سوخت مناسب بعد از تمرین، عضلات شروع به شکسته شدن می کنند، اتفاقی که مسلما از بروز آن خوشحال نخواهید شد. پروتئین آب پنیر بهترین مکمل ریکاوری عضلات پس از تمرین است. آب پنیر حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است و همچنین سرشار از BCAA است. به دلیل توانایی آن در حمایت از ریکاوری عضلانی و افزایش توده بدون چربی بدن بسیار مورد توجه ورزشکاران واقع می شود.

پروتئین وی ایزوله غلیظ ترین شکل پروتئین آب پنیر با کمترین میزان کربوهیدرات و چربی است. برای سوخت‌گیری بهینه ماهیچه ‌ها و مکمل بعد باشگاه انتخابی عالی است. برای تقویت اثرات آب پنیر، مقداری کربوهیدرات، مانند میوه یا یک کاسه بلغور جو دوسر، به وعده غذایی خود اضافه کنید. کربوهیدرات به اضافه پروتئین پاسخ آنابولیک را افزایش می دهد. اگر قبل از تمرین مکمل های BCAA مصرف می کنید، پس از اتمام ورزش نیازی به مصرف بیشتر ندارید، به خصوص اگر پروتئین آب پنیری را انتخاب می کنید که سرشار از BCAA است.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر گلدن وی کارن

پودر گلدن وی 1000 کارن

پودر گلدن وی 1000 کارن

2- مکمل های گلوتامین

این اسید آمینه غیر ضروری در سنتز پروتئین و گلیکوژن نقش دارد و از سیستم ایمنی حمایت می کند. یک اسید آمینه غیر ضروری به این معنی است که لزومی ندارد در رژیم غذایی شما یافت شود. هر فردی که در تمرینات ورزشی سنگین شرکت می کند می تواند از مکمل گلوتامین بهره مند شود. آمونیاک مازاد در حین ورزش شدید در بدن تجمع می یابد. یکی از ویژگی های مهم گلوتامین حذف آمونیاک اضافی است. این مکمل بعد باشگاه به تنظیم تعادل اسید و باز بدن ورزشکار نیز کمک می ‌کند.

برای بررسی قرص ال گلوتامین 120 عددی کلیک کنید

ال گلوتامین کارن 120 عددی

ال گلوتامین کارن 120 عددی

3- مکمل حاوی امگا 3

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری EPA و DHA است. این مکمل منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است و فواید زیادی برای بدن دارد. به طور کلی اسیدهای چرب دارای خواص ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدان های قوی هستند.

مصرف مکمل های حاوی امگا 3 بسیار اهمیت دارد زیرا ورزش سنگین باعث واکنش التهابی می شود. در حالی که مقداری التهاب مطلوب است، اما مازاد آن می تواند ریکاوری عضلات را پس از ورزش به تاخیر بیندازد.

برای مشاهده و بررسی امگا 3 دانا کلیک کنید

کپسول امگا 3 دانا

کپسول امگا 3 دانا

تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 می‌ توانند به کاهش درد عضلانی پس از ورزش کمک کنند و آن را به یک مکمل ایده ‌آل به ‌ویژه در دوره‌ های تمرین شدید تبدیل می ‌کنند. امگا 3 وقتی با BCAA و کربوهیدرات ها ترکیب شود، می تواند نرخ سنتز پروتئین را افزایش دهد و منجر به افزایش بیشتر توده عضلانی شود.

بهترین مکمل های قبل و بعد تمرین بدنسازی

بهترین مکمل های قبل و بعد تمرین و باشگاه بدنسازی

4- مکمل آمینو وی

محصولات حاوی آمینو یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان مکمل بعد باشگاه محسوب می شوند. این مکمل ها بهترین منبع برای اسیدهای آمینه شاخه دار، ضروری و غیر ضروری هستند. رشد عضلات، افزایش حجم عضلات، تولید انرژی در ماهیچه ها و جلوگیری از تحلیل عضلات اهدافی هستند که با مصرف مکمل آمینو صورت می گیرد. تقویت سیستم ایمنی بدن و فعالیت صحیح مفاصل از دیگر خواص مصرف این مکمل بعد از باشگاه است. استفاده از این مکمل به ویژه به ورزشکاران سرعتی و قدرتی توصیه می شود.

 

چند نکته پایانی جهت انتخاب بهترین مکمل های قبل و بعد تمرین

اکنون که از چند گزینه برای مکمل های قبل و بعد تمرین آگاه هستید، چگونه بهترین را برای خود انتخاب می کنید؟

ابتدا هدف اصلی خود را مشخص کنید. اگر روی عضله سازی متمرکز هستید، به BCAA و پروتئین آب پنیر نیاز دارید. آن ها به شما اجازه می دهند سخت تر تمرین کنید و از ترمیم عضلات حمایت کنید.

اگر هدف اصلی شما کاهش وزن است، ممکن است بخواهید BCAA را حذف کنید، زیرا این مکمل کالری بیشتری را فراهم می کند. در این حالت، مصرف پروتئین آب پنیر را بعد از تمرین نیز در نظر بگیرید.

در نهایت، اگر فقط می خواهید سطح تناسب اندام خود را بهبود بخشید، یک ترکیب قبل از تمرین با کافئین و پروتئین آب پنیر می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

 

پیدا کردن مکمل های ایده آل قبل از تمرین و ریکاوری عضلات ممکن است کمی زمان بر باشد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای شما مفید است، ارزیابی احساس شما قبل، حین و بعد از تمرین هنگام مصرف مکمل است. با این حال داروخانه اینترنتی درمانگیاه با در اختیار داشتن طیف وسیعی از انواع مکمل ها در دسته مکمل ورزشی خود را موظف می داند تا نیاز شما را برطرف کند.