» تناسب اندام » لاغری با چای سبز در یک هفته
لاغری با چای سبز در یک هفته

لاغری با چای سبز در یک هفته

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ 7۰27

لاغری با چای سبز 

چای سبز مدت‌ هاست در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها، از سردرد گرفته تا پیشگیری از سرطان، استفاده می‌ شود. چای سبز به دلیل محتوای غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان، دارای فواید متعددی برای سلامتی می باشد. یکی از این فواید کاهش وزن است.

افزایش متابولیسم و چربی سوزی از خواص چای سبز برای لاغری است. البته فراموش نکنید که مزایای چای سبز، فراتر از کاهش وزن و چربی سوزی است.

این گیاه پر خاصیت، با ترکیبات خود، تاثیرات شگرفی بر سلامتی می گذارند. از جمله این تاثیرات می توان به سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه، پیشگیری از سرطان، کاهش قند خون و کلسترول، اشاره کرد.

همانطور که گفته شد، چای سبز باعث کاهش وزن می شود. این مقاله به شواهد پشت این ادعا و همچنین موثر ترین روش‌ های مصرف چای سبز برای کمک به کاهش وزن می‌ پردازد.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله های موجود در لینک زیر، بهترین قرص های لاغری موجود در داروخانه را پیدا کنید.

اگر به دنبال لاغری هستید، کلیک کنید.👈🏻 بهترین قرص لاغری

کلیک کنید.👈🏻 دارو های گیاهی لاغری

لاغری با چای سبز چگونه است؟ 

فرآیند هایی که به بدن اجازه می دهد غذا و نوشیدنی را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند، در مجموع به عنوان متابولیسم شناخته می شوند. چای سبز می تواند برای کاهش وزن مفید باشد زیرا به متابولیسم بدن کمک می کند تا بهتر انجام شود.

چای سبز حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید به نام کاتچین که یک آنتی اکسیدان است، می باشد. تحقیقات نشان می دهد که هردوی این ترکیبات می توانند متابولیسم را سرعت ببخشند. کاتچین می تواند به تجزیه چربی به ویژه چربی های شکم و پهلو کمک کند. از طرفی هم کاتچین و هم کافئین می توانند میزان انرژی مصرفی بدن را افزایش دهند.

البته به این نکته توجه کنید که ورزش منظم و استفاده از یک رژیم غذایی سالم، با مقدار زیادی سبزیجات، از استراتژی های کاهش وزن بسیار موثر هستند و مصرف چای سبز در کنار این روش ها می تواند نتایج مثبت آن ها را افزایش دهد.

در یک مطالعه، مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز میل کردند، ۱۷ درصد بیشتر از مردانی که چای سبز مصرف نکردند، چربی سوزی داشته اند. این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند اثرات چربی سوزی ورزش را افزایش دهد.

در تحقیقات دیگر، ۸ هفته مصرف چای سبز نشان داد که کاتچین های چای باعث افزایش چربی سوزی، هم در حین ورزش و هم در هنگام استراحت می شوند.

خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو
خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

دیگر خواص چای سبز

  • دارای ترکیباتی مثل: ویتامین های گروه B، فولات، منیزیم، فلاونوئید ها، آنتی اکسیدان ها
  • آرامش بخش
  • آنتی اکسیدان و مبارزه با سرطان
  • بهبود خلق و خو
  • تقویت عملکرد مغز
  • سلامت دهان و دندان
  • کنترل قند خون
  • جلوگیری از پیری مغز و بیماری هایی که با افزایش سن آشکار می شوند، مثل آلزایمر.
  • کاهش کلسترول خون
  • پیشگیری از مشکلات قلبی
  • کاهش خطر دیابت نوع ۲
  • ضد التهاب
  • تسکین سردرد
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • حمایت از سیستم ایمنی
  • جلوگیری از آرتریت

روزانه چقد چای سبز بنوشیم؟ | نحوه مصرف

مطالعاتی که به بررسی فواید چای سبز می پردازند، نتایج متناقضی در مورد این که چقدر باید در روز چای بنوشید، نشان می دهند. برخی از مطالعات فواید چای را در افرادی که یک فنجان در روز می نوشند نشان می دهند، در حالی که مطالعات دیگر پنج فنجان یا بیشتر در روز را مفید می دانند. با این حال گفته می شود، مقدار مصرف چای در روز، به بیماری ای که دارید، بستگی دارد.

نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان چای سبز برای لاغری در طول روز، کافی است. مقدار دقیق آن بسته به میزان مصرف کافئین و متابولیسم، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

مصرف چای سبز، بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، در برخی موارد باید مراقب بود، زیرا دوز های زیاد کافئین می تواند برای کسانی که در معرض خطر مشکلات قلبی یا فشار خون بالا هستند، مشکلاتی ایجاد کند.

لاغری با چای سبز را با این گیاهان تجربه کنید

قرص گرین تیدین

حتما از خواص چای سبز برای لاغری شنیده اید، قرص گرین تیدین یکی از بهترین قرص های گیاهی برای کاهش وزن و چربی سوزی است که دارای عصاره چای سبز و همچنین زیره سبز و شوید می باشد. این قرص گیاهی را می توانید به راحتی از داروخانه آنلاین درمانگیاه تهیه کنید و از آن برای لاغری استفاده کنید.

خواص: چربی سوز

کاهش وزن

تقویت متابولیسم

آنتی اکسیدان

کاهنده کلسترول خون

 

قرص کام گرین

لاغری با چای سبز امکان پذیر است اما این کار در عرض یک هفته شدنی نیست و شما برای کاهش وزن بهتر است که حتما یک برنامه زمانی طولانی مدت داشته باشید. قرص کام گرین یکی از داروهای گیاهی حاوی چای سبز است که شما می توانید در برنامه روزانه خود داشته باشید تا به چربی سوزی شما کمک کند. اما پیشنهاد من به شما این است که در کنار این حتما یک برنامه ورزشی نیز داشته باشید زیرا تحرک و تغذیه در کنار هم می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

خواص: کاهنده وزن

کاهش کلسترول خون

پیشگیری از تصلب شرایین

سلامت قلب و عروق

جلوگیری از سرطان کولون و دستگاه گوارش

 

کپسول اسلیم فول

خواص: صددرصد گیاهی

کاهش وزن

چربی سوزی

کنترل کلسترول خون

سلامت کبد و صفرا

 

قرص اسلیم کوئیک

خواص: دارای ترکیبات گیاهی مانند چای سبز، شوید و کرفس

کاهش اشتها

چربی سوزی به ویژه چربی شکم و پهلو

افزایش سوخت و ساز بدن

 

عوارض جانبی احتمالی نوشیدن چای سبز

چای سبز دارای عوارضی جدی ای نیست. اما افرادی که مشکلات قلبی و فشار خون دارند به دلیل کافئین و کاتچین موجود در چای سبز در مصرف آن دقت کنند. همچنین عوارض جانبی ممکن است برای برخی افراد، به خصوص در دوز های زیاد بروز کند.

جمع بندی

چای سبز سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که باعث می شود طیف وسیعی از فواید برای سلامتی داشته باشد. از جمله آن ها می توان به کمک به کاهش وزن، کاهش قند خون، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز، سلامت دهان و دندان ها، تقویت حافظه، کاهش کلسترول و… اشاره کرد.

با وجود خواص چای سبز برای لاغری، توصیه می شود که برای تاثیر بیشتر و نتیجه بهتر، مصرف چای سبز حتما همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم باشد.

منابع

Medical News Today

Healthline

لیلا غفاری

لیلا غفاری

من لیلا غفاری دانشجوی رشته‌ی مهندسی بهداشت هستم. برای شما بخشی از تجربیات و اطلاعات جمع‌آوری شده از گیاهان دارویی به اشتراک میذارم و امیدوارم برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×