» پوست و مو، زیبایی » ماسک زغال برای چی خوبه؟ ۶ خاصیت زغال
ماسک زغال برای چی خوبه؟ 6 خاصیت زغال

ماسک زغال برای چی خوبه؟ ۶ خاصیت زغال

۴ مهر ۱۴۰۳ 11۰24

چهره ای زیبا و صورتی شاداب رابطه مستقیمی با سلامتی پوست دارد و برای رسیدن به این هدف داشتن یک برنامه روتین پوستی و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب نه تنها به سلامتی پوست کمک می کند بلکه از پیری زودرس، ایجاد لک و تیرگی و انواع جوش پیشگیری خواهد نمود. در سال های اخیر نیز حتما در باره ی زغال و محصولات مراقبتی به دست آمده از آن شنیده اید. در واقع به دلیل خواص و مزایای بی نظیر زغال این ماده به عنوان یکی از پرطرفدار ترین محصولات در حوزه سلامت پوست مورد استقبال قرار گرفته است. ماسک زغال یکی از فرآورده های بدست آمده از زغال طبیعی است که با ویژگی های بی نظیر خود توانسته است به عنوان یک محصول منحصر به فرد در برنامه روتین پوستی اکثر افراد باشد.

اما شما نیز آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ماسک زغال برای چی خوبه؟ و خواص ماسک زغال بر روی پوست چگونه است و چه تاثیراتی می تواند با خود به همراه داشته باشد؟

اگر شما نیز هنوز با خواص ماسک زغال آشنا نیستید و به دنبال یک محصول مراقبتی برای افزایش سلامت و درمان مشکلات پوست خود هستید توصیه می شود تا انتهای این مطلب از درمانگیاه را مطالعه نمایید.

ماسک زغال چیست؟

ماسک زغال که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است یک محصول معجزه آسا برای رفع مشکلات پوستی می باشد. ماسک زغال از ماده ای به نام زغال فعال به دست خواهد آمد که تفاوت آن با زغال هایی که در پخت و پز و … مورد استفاده قرار می گیرد نحوه تولید آن است. در اصل چوب در محیطی بدون اکسیژن در دمای بسیار بالا گرمادهی شده و در طی مراحلی به کربن خالص یا همان زغال فعال تبدیل می شود. زغال فعال که خاصیت چسبنده دارد در ترکیبات تمام محصولات زغالی مانند ماسک زغال، صابون زغال، خمیر دندان زغال و … استفاده خواهد شد.

ماسک زغال برای چی خوبه؟ 6 خاصیت زغال
ماسک زغال برای چی خوبه؟ ۶ خاصیت زغال

خواص ماسک زغال

نوبت پاسخ به این پرسش رسیده است که ماسک زغال برای چی خوبه و چه  مزایا و خواصی برای  پوست دارد. در ادامه خواص ماسک ذغال را بررسی می کنیم.

پاکسازی پوست

ماسک زغال به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی بعد از قرار گرفتن روی پوست به اعماق داخلی آن نفوذ کرده و مانند یک آهن ربا تمامی آلودگی ها، آلاینده ها و سموم را به خود جذب کرده و به طور عمیق پوست را پاکسازی خواهد کرد. از این طریق منافذ پوستی را از انواع میکروب ها تمیز و پاک نموده و از انسداد و بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. بنابراین از مهم ترین خواص ماسک زغال می توان به پاکسازی پوست و خاصیت سم زدایی آن اشاره کرد.

جلوگیری از پیری پوست

افزایش  گردش خون بر روی پوست از دیگر مزایای ماسک زغال است که موجب افزایش خاصیت کلاژن سازی و الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست شده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کرده و به جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست پوست کمک بسزایی خواهد کرد.

روشن کننده پوست

یکی از جذاب ترین پاسخ ها به افرادی که می پرسند ماسک زغال برای چی خوبه، این است که بگوییم این ماسک روشن کننده است. پوست صورت به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، گرد و غبار و نور مضر خورشید به مرور زمان و با افزایش سن کدر شده و شادابی و شفافیت خود را از دست می دهد. اینجاست که ماسک زغال با داشتن یک ماده شگفت انگیز طبیعی به کمک پوست آمده و با یک لایه برداری ملایم و اکسیژن رسانی بیشتر موجب روشن شدن و شفافیت صورت خواهد شد.

اگر میخواهید به صورت تخصصی به روشن سازی پوست خود بپردازید،  خواندن این مطلب به شما توصیه می شود.

قرص سفید کننده دائمی پوست: آشنایی با روش های سفید کردن پوست

آنتی باکتریال و ضد جوش

ذرات موجود در ماسک زغال خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده داشته و با قدرت اثربخشی بسیار بالا قادر است باکتری های مولد آکنه را درمان نموده و از رشد و تکثیر آن ها جلوگیری کند. از این رو یکی از خواص ماسک زغال برای آن دسته از افرادی که با انواع جوش و آکنه دست و پنجه نرم می کنند خاصیت ضد جوش و آنتی باکتریال آن است و نقش موثری در درمان جوش های زیر پوستی و چرکی دارد.

لایه برداری و درمان جوش های سرسیاه

از دیگر خواص ماسک زغال که موجب شده است این محصول مورد استقبال قرار بگیرد ویژگی لایه برداری آن است. با لایه برداری موثر و حذف سلول های مرده پوست این محصول می تواند انواع جوش های سرسیاه و سرسفید که بسیار مقاوم می باشند را درمان نموده و از تشکیل مجدد این عارضه های پوستی جلوگیری کند

تنظیم چربی پوست

پوست چرب و مختلط یکی از انواع طیف پوستی بسیار رایج در بین ایرانی ها است که در اثر ترشح بیش از حد چربی توسط غدد زیر پوست ایجاد می شود. همین تجمع سبوم در زیر پوست باعث تشکیل جوش های زیر پوستی و انواع آکنه خواهد شد.

یکی از خواص ماسک زغال برای پوست های چرب و مختلف تاثیر شگفت انگیز آن بر روی فعالیت غدد پوستی است. در اصل ماسک زغال میزان ترشح سبوم پوست را تنظیم نموده و با متعادل نمودن چربی پوست از ایجاد جوش جلوگیری کرده و مانع چرب و براق نشان دادن پوست صورت خواهد شد.

خواص ماسک زغال برای انواع پوست

ترکیبات منحصر به فرد موجود در ماسک زغال دارای مزایای فراوانی برای انواع طیف پوستی هستند، این مواد از پاکسازی و لایه برداری پوست گرفته تا آبرسانی و رطوبت دهی به آن جزو معدود ماسک هایی است که برای انواع پوست مناسب بوده و نیازها و مشکلات پوستی را برطرف خواهد کرد. البته برای تاثیر گذاری بالاتر می توان به ترکیبات به کار رفته در ماسک توجه کرده و با توجه به نوع پوست ماسک مناسب با آن را تهیه نمود.

خواص ماسک زغال برای پوست چرب

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم از معضلات پوست های چرب، ترشح بیش از انداره چربی توسط غدد پوستی است که با خود جوش، آکنه، براقی پوست و مسدود شدن منافذ را به همراه دارد. ماسک زغال دارای مزایای متعددی برای پوست چرب است که اولین خاصیت این فرآورده تاثیر آن بر روی فعالیت غدد سبابی در زیر پوست است. ماسک زغال چربی طبیعی پوست را به حد نرمال رسانده و با کنترل آن از مسدود شدن منافذ پوستی و در نهایت ایجاد انواع جوش جلوگیری خواهد کرد. همچنین استفاده طولانی مدت از ماسک زغال به مات شدن پوست کمک کرده و از براق شدن و چرب نشان دادن صورت پیشگیری می کند.

ماسک زغال برای چی خوبه؟ 6 خاصیت زغال
ماسک زغال برای چی خوبه؟ ۶ خاصیت زغال

خواص ماسک زغال برای پوسست خشک

پوست خشک به دلیل کم آبی و کمبود رطوبت بیشتر در معرض پیری پوست و چین و چروک است. بنابراین پوست خشک از انواع طیف پوستی است که می تواند به معنای واقعی از خواص ماسک زغال بهره مند شود. ماسک زغال خاصیت آبرسانی داشته و با تقویت لایه لیپیدی پوست مانع تبخیر رطوبت از لایه های سطحی پوست شده و خشکی پوست را رفع خواهد کرد. همچنین زغال فعال با خاصیت لایه برداری ملایم، سول های مرده پوست را حذف نموده و باعث تقویت بافت پوست و تنفس بهتر صورت خواهد شد و در نتییجه به شادابی و لطافت پوست کمک شایانی خواهد کرد.

روش استفاده از ماسک زغال

طریقه استفاده از ماسک زغال بسیار ساده و آسان است اما برای اثربخشی بیشتر محصول بهتر است یک سری نکات اولیه را رعایت نمایید:

  • ابتدا قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با یک شوینده مناسب همراه با آب ولرم شستشو داده و بعد از آن پوست خود را بخور دهید . این عمل موجب خواهد شد تا آلودگی ها و مواد آرایشی از روی پوست پاک شده و منافذ پوستی بیشتر باز شوند و در نتیجه هنگام استفاده از ماسک زغال مواد زائد راحت تر جذب ماسک خواهند شد.
  • در مرحله بعد با استفاده از قلمو و یا نوک انگشتان خود یک لایه نازک و یکدست از ماسک زغال را روی صورت خود پخش نمایید. دقت داشته باشید که تمامی نواحی روی پوست به جز دور چشم ها و دهان را از ماسک زغال به خوبی پوشانده باشید.
  • حال مدتی صبر نمایید تا ماسک زغال بر روی پوست خشک شود. تقریبا حداقل زمانی به مدت نیم ساعت نیاز است تا ماسک بر روی پوست به خوبی خشک شده باشد بعد از آن که از خشک شدن ماسک مطمئن شدید با ناخن گوشه ای از ماسک را از روی پوست جدا کرده و سپس همه ماسک را به طور کامل از روی صورت جدا نمایید و در صورت تمایل پوست خود را شستشو دهید.
  • آخرین مرحله که بسیار مهم است استفاده از یک کرم مرطوب کننده است تا پوست را مرطوب و نرم نماید. یک مرطوب کننده طبیعی می تواند بعد از مصرف انواع ماسک ها به افزایش سلامت و بهبود کیفیت پوست کمک شایانی نماید.

 

سوالات متداول

بهترین زمان برای مصرف ماسک زغال هفته ای چند مرتبه است؟

ماسک زغال به دلیل خاصیت لایه برداری که دارد توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار و حداکثر هفته ای دو بار از آن استفاده کنید. و بهترین زمان در طول هفته برای استفاده از ماسک قبل از دوش گرفتن است. چون بعد از استفاده از ماسک منافذ پوستی به خوبی باز شده و قرار گرفتن در حمام و بخار آب به پاکسازی بهتر پوست کمک خواهد کرد.

آیا ماسک زغال برای پوست های حساس مناسب است؟

افرادی که پوست حساس و خشک دارند بهتر است از ماسک های زغال که حاوی مواد آبرسان مانند روغن جوجوبا و یا آلوئه ورا هستند استفاده نمایند. این مواد خاصیت رطوبت دهی و ضد التهاب داشته و به خوبی خشکی و حساسیت های پوستی را رفع خواهند کرد. اما اگر پوست بسیار خشک و حساس دارید می توانید قبل استفاده از ماسک زغال با کرم آبرسان پوست خود را مرطوب نمایید.

آیا ماسک زغال برای پوست هیچ گونه خطر و حساسیتی ایجاد نخواهد کرد؟

با  توجه به تحقیقات صورت گرفته در باره ی ماسک زغال می توان به طور قطعی گفت در صورت استفاده درست، محصولی کاملا ایمن و بی خطر است. با این حال توصیه می شود برای آسودگی خاطر قبل از استفاده از ماسک ابتدا آن را روی ناحیه ای کوچکی از پوست تست نموده ودر صورت عدم ایجاد حساسیت محصول را مصرف نمایید.

همچنین در نظر داشته باشید استفاده زیاد از هر محصولی حتی ماسک زغال می تواند  باعث التهاب و حساسیت های پوستی شود پس به تعداد دفعات استفاده از آن دقت داشته باشید.

انواع ماسک های موجود در داروخانه درمانگیاه

امروزه تنوع محصولات پوستی در بازار زیبایی به قدری زیاد است که اکثر اوقات مصرف کنندگان نسبت به خرید یک محصول طبیعی و خالص دچار چالش شده و نمی توانند به محصول انتخاب شده خود اعتماد نمایند. داروخانه درمانگیاه با چندین سال سابقه فروش محصولات حوزه پوست و مو مجموعه ای از بهترین فرآورده های طبیعی را گرد آوری کرده است که شامل موارد زیر می باشد:

ماسک زغال بیوماسک

ماسک زغال بیوماسک حاوی ترکیباتی مانند آلوئه ورا، زغال فعال، ویتامین E، گلیسیرین و آب یونیزه است. این ماسک خاصیت آبرسانی و پاکسازی پوست را داشته و می تواند تمامی مشکلات پوستی را به طور موثر برطرف نماید. از خصوصیات بارز این محصول ضد التهاب و بدون الکل بودن آن است که مانع ایجاد حساسیت و التهابات  پوستی شده و برای پوست های حساس نیز مناسب است.

خرید ماسک زغال بیوماسک

ماسک زغال

محصولات آرایشی و بهداشتی

فروشگاه اینترنتی درمانگیاه مجموعه کاملی از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از متنوع ترین برند های داخلی و خارجی حاوی ترکیبات طبیعی و گیاهی را جمع آوری کرده است که همگی آن ها جنبه مراقبتی داشته و برای سلامت پوست بسیار موثر و تاثیر گذار هستند. شما می توانید با مراجعه به سایت درمانگیاه و با اطمینان خاطر از اصل بودن محصول، کالای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

سخن پایانی

ماسک زغال از بهترین و موثرترین ماسک های موجود در بازار است که برای پاکسازی پوست و رفع انواع جوش های صورت به خصوص جوش های سرسیاه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که امروزه مصرف ماسک زغال بسیار مورد استقبال قرار گرفته است با این حال هنوز افرادی هستند که نسبت به ماسک زغال اطلاعات لازم را نداشته و نمی دانند ماسک زغال برای چی خوبه؟ در این مقاله سعی نمودیم خواص ماسک زغال را بیان نموده و شما را با طرز استفاده از آن آشنا نماییم.

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×