» بیماری ها و پیشگیری » خواص روغن سیاه دانه برای رحم
خواص روغن سیاه دانه برای رحم

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

۲۴ تیر ۱۴۰۳ 23۰224

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

تا چه میزان با خواص روغن سیاه دانه برای رحم آشنا هستید؟ این گیاه دارویی بیش از دو هزار سال است که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آسم، آکنه، کاهش التهاب و غیره استفاده می شود. اما آیا در رابطه با بیماری ها و مشکلات زنان نیز خواص و فواید به خصوصی دارد؟

با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با خواص روغن سیاه دانه به اطلاعات زیر دست یابیم:

  • خواص روغن سیاه دانه برای رحم در یک نگاه
  • روغن سیاه دانه چه تاثیر بر هورمون های جنسی دارد؟
  • روغن سیاه ‌دانه و کاهش التهاب رحم
  • فواید روغن سیاه‌ دانه بر تخمک ‌گذاری چیست؟
  • سندروم تخمدان پلی کیست و تاثیر روغن سیاه دانه بر آن
  • مصرف روغن سیاه دانه به صورت موضعی بهتر است یا خوراکی؟

خواص روغن سیاه دانه برای رحم در یک نگاه

سیاه‌دانه، گیاهی علفی و گلدار است که با خواص شگفت انگیزش نظر پزشکان طب سنتی را به خود جلب کرده است. این گیاه و عصاره آن فواید بی شماری برای سلامتی بدن دارد اما مهمترین آن کمک به بهبود سلامت رحم و تقویت قدرت باروری است. در ادامه هر یک از خواص آن را به تفکیک بررسی می کنیم.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم
خواص روغن سیاه دانه برای رحم

کیست تخمدان با کدام داروی گیاهی بر طرف می شود؟

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان

روغن سیاه دانه چه تاثیر بر هورمون های جنسی دارد؟

تعادل هورمون های جنسی از جمله استروژن، پروژسترون و پرولاکتین نقش مهمی در قدرت باروری زنان دارد. روغن سیاه دانه با وجود ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود سطوح این سه هورمون را تنظیم می کند.

تنظیم سطح استروژن به کمک روغن سیاه دانه موجب آزادسازی منظم تخمک های سالم می شود. در رابطه با پروژسترون می توان گفت که روغن سیاه دانه با افزایش سطح این هورمون، بستر رحم را برای لانه گزینی جنین فراهم می کند تا از سقط جنین جلوگیری شود. خواص روغن سیاه دانه برای رحم در رابطه با افزایش سطح پرولاکتین موجب تقویت تخمک گذاری و افزایش قدرت باروری می شود.

روغن سیاه ‌دانه و کاهش التهاب رحم

تعادل هورمون های جنسی، تنها خواص روغن سیاه دانه برای رحم نیست. در واقع یکی از علل اصلی ناباروری به جهت التهاب رحم رخ می دهد که امری نسبتا شایع است. روغن سیاه دانه با وجود آنتی اکسیدان های بی شمار خود موجب کاهش التهاب رحم شده و قدرت باروری را افزایش می دهد. این روغن می تواند میزان گردش خون در رحم را نیز بهبود بخشیده و سیستم ایمنی رحم را نیز تقویت کند تا از زایمان زودرس جلوگیری شود.

فواید روغن سیاه‌ دانه بر تخمک ‌گذاری چیست؟

تمام آن چه باعث می شود تا روغن سیاه دانه برای عمده مشکلات زنانه مصرف شود به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی به خوبی از تخمک ها در برابر آسیب های اکسیداتیو و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک و تاثیر روغن سیاه دانه بر آن

حتما می دانید که سندروم تخمدان پلی کیستیک چقدر در میان بانوان شایع است. علائم این سندروم با عدم تعادل هورمونی، پریودهای نامنظم، کیست در تخمدان و ناباروری خود را نمایش می دهد. اما خبر خوب این است که خواص روغن سیاه دانه برای رحم و کنترل علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث شده تا این روغن همچنان با محبوبیت بالایی در صدر نسخه های پزشکان طب سنتی باشد.

مصرف روغن سیاه دانه به صورت موضعی بهتر است یا خوراکی؟

اصولا روغن ها و عصاره های گیاهی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی دارای خواص یکسان و مشابه هستند. انتخاب هر نوع از فرمت دارویی تنها به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد.

چنانچه تمایل به مصرف روغن سیاه دانه به صورت موضعی و مالشی دارید می توانید از روغن سیاه دانه باریج استفاده کنید. روغن سیاه دانه باریج به صورت موضعی بر قسمت مورد نظر استعمال شده و با طبع گرم و خشک خود خواص آنتی اکسیدانی خود را به جا می گذارد.

اینجا کلیک کنید 👈 خواص و طرز تهیه روغن سیاه دانه

سیاه دانه باریج
سیاه دانه باریج

اگر به دنبال روغن سیاه دانه هستید که علاوه بر استعمال موضعی بتوانید به صورت خوراکی نیز مصرف کنید ما به شما روغن سیاه دانه نوشاد را پیشنهاد می کنیم. با مصرف هر شب از این روغن به میزان یک قاشق مربا خوری، به تدریج خواص روغن سیاه دانه برای رحم را مشاهده خواهید نمود.

اینجا کلیک کنید 👈 خواص روغن سیاه دانه نوشاد

روغن قارچ ها پوستی
روغن قارچ ها پوستی

بسیاری از افراد نیز با روغن های موضعی و خوراکی احساس راحتی نمی کنند و مصرف کپسول و قرص را به هر دلیلی ترجیح می دهند. کپسول سیاه دانه گیاه اسانس با در اختیار داشتن هزار میلی گرم از روغن صد در صد خالص سیاه دانه به سلامت رحم و قدرت باروری شما کمک می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 خواص کپسول سیاه دانه

کپسول سیاه دانه گیاه اسانس
کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

سخن پایانی

روغن سیاه دانه مکمل رایجی است که در طب سنتی برای کمک به درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. تحقیقات کنونی نشان می ‌دهد که خواص روغن سیاه دانه برای رحم و تقویت قدرت باروری روز به روز با نتایج موفقیت آمیزی رو به رو شده است. در واقع اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه باعث شده تا خواص روغن سیاه دانه برای رحم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در نهایت به خاطر داشته باشید که مصرف روغن یا کپسول سیاه دانه تفاوتی ندارد تنها چیزی که اهمیت دارد این است که دوز کافی از این روغن را برای سلامتی خود دریافت کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×