» بیماری ها و پیشگیری » سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر
سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر

سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر

۳ مرداد ۱۴۰۳ 23۰203

سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر

سیر برای عفونت واژن از دیرباز تاکنون یک درمان رایج در طب سنتی بوده است. اما آیا سیر واقعا به اندازه داروهای شیمیایی به طور موثری عمل می کند؟ عموما عفونت های مخمری یک اتفاق نسبتا رایج برای زنان محسوب می شوند. عفونت های قارچی معمولا خطرناک نیستند اما می توانند تأثیر قابل توجهی بر کاهش کیفیت زندگی شما به خصوص رابطه جنسی داشته باشند. خوشبختانه درمان های موثر ضد قارچی بدون نسخه از جمله پماد یا شیاف سیر برای عفونت واژن در دسترس هستند.

با این مقاله همراه باشید تا ضمن دستیابی به اطلاعات زیر، بررسی کنیم که آیا سیر برای عفونت واژن موثر است یا خیر:

  • چرا سیر برای عفونت واژن موثر است؟
  • پماد و شیاف سیر بهتر است یا فلوکونازول؟
  • بهترین نحوه استفاده از سیر برای عفونت واژن چیست؟
  • آیا می توانم سیر را به صورت خوراکی برای درمان عفونت مصرف کنم؟
  • آیا مصرف پماد یا شیاف سیر با اثرات جانبی همراه است؟

چرا سیر برای عفونت واژن موثر است؟

سیر به دلیل خواص آنتی بیوتیکی خود شناخته شده و مشهور است. آلیسین – جزء فعال بیولوژیکی اصلی سیر – خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قدرتمندی دارد و در درمان و مطالعات پزشکی از جمله عفونت واژن مورد استفاده قرار می گیرد.

سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر
سیر برای عفونت واژن | شیاف سیر

برای درمان عفونت رحم چه دارویی بهتره مصرف کنم؟

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین شیاف گیاهی برای عفونت رحم

پماد و شیاف سیر بهتر است یا فلوکونازول؟

تحقیقات نشان می ‌دهد که داروهای ضد قارچی مانند فلوکونازول معمولا درمان ‌های مؤثری برای عفونت ‌های قارچی هستند. با این حال بسیاری از مردم درمان های جایگزین مانند ماست، سرکه و سیر را نیز امتحان می کنند. سیر، به ویژه به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی بیشتر، از سرکه و ماست طرفداران بیشتری دارد.

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ به مقایسه اثرات قرص سیر با فلوکونازول پرداخته است. محققان دریافته اند که قرص سیر جایگزین خوبی برای درمان و کاهش علائم عفونت قارچی است. با این حال، تحقیقات همچنان برای تایید بیشتر اثربخشی سیر در طب مدرن ادامه دارد.

بهترین نحوه استفاده از سیر برای عفونت واژن چیست؟

سیر منبع عالی بسیاری از ترکیبات است که اثرات ضد میکروبی از خود نشان می دهد. این ترکیبات می‌ تواند در توانایی میکروب برای چسبیدن به سطوح سلول‌ ها و دستگاه ‌های داخل رحمی اختلال ایجاد کنند به همین دلیل است که پماد یا شیاف سیر برای عفونت واژن بیش از هر نوع فرمت دارویی دیگری توصیه می شود.

آیا می توانم سیر را به صورت خوراکی برای درمان عفونت مصرف کنم؟

در یک مطالعه گزارش شده که سیر مصرف شده به صورت خوراکی تأثیر چندانی بر عفونت ‌های مخمری واژینال نداشته است، اما مطالعه دیگری در مورد واژینوز باکتریایی تایید کرده است که سیر خوراکی به اندازه یک آنتی ‌بیوتیک با تأثیر متوسط ​​عمل می کند.

در حالی که مصرف قرص سیر به صورت خوراکی یا خوردن سیر خام برای ایمنی کلی شما مفید است، اما زمانی که سیر به صورت خوراکی مصرف شود ظرفیت محدودی جهت تأثیرگذاری بر فلور واژینال دارد. این تأثیر احتمالا به عوامل متعددی از جمله نوع پاتوژن موجود، شدت بیماری و عوامل بهداشتی زمینه ‌ای بستگی دارد.

با این حال می توانید سیر را به صورت خوراکی مصرف کنید، اما انتظار نداشته باشید که به طور جادویی عفونت واژن شما را درمان کند. اگر می خواهید در مسیر سلامتی قدم بردارید، استفاده از سیر به صورت خوراکی و شیاف یا پمادهای واژینال به طور همزمان برای تقویت اثرات هر دو قطعا مفید است.

اینجا کلیک کنید 👈 کرم واژینال میکوزین

کرم واژینال میکوزین 2
کرم واژینال میکوزین ۲

آیا مصرف پماد یا شیاف سیر با اثرات جانبی همراه است؟

قبل از استفاده از مکمل های خوراکی یا شیاف سیر برای عفونت واژن در صورت داشتن علائم عفونت قارچی حتما برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. مصرف سیر ممکن است برای شما عوارض جانبی ایجاد کند و با سایر داروهای مصرفی تداخل داشته باشد. مصرف سیر، به ویژه زمانی که به صورت خام باشد، ممکن است باعث بوی بدن، سوزش سر دل و ناراحتی معده شود.

سایر خطرات مکمل های خوراکی و موضعی سیر عبارتند از:

  • خطر خونریزی را افزایش می دهد: اگر داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین (وارفارین) مصرف می کنید یا در شرف جراحی هستید، مصرف سیر می تواند مشکل ساز باشد.
  • سیر احتمالا برای افراد باردار ناایمن است: محققان همچنین ایمنی مکمل های خوراکی و موضعی سیر را در افرادی که باردار یا شیرده هستند بررسی نکرده اند، بنابراین بهتر است از مصرف آن در این دوران حساس خودداری کنید.
  • تداخل با برخی از داروها و سایر مکمل ها: مکمل های خوراکی سیر ممکن است با ساکویناویر که ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) را درمان می کند، تداخل داشته باشد. سیر همچنین می تواند با سایر گیاهان و مکمل ها تداخل داشته باشد.

سخن پایانی

مطالعات در مورد اثربخشی سیر برای عفونت واژن همچنان ادامه دارد و تا بدین جا خوشبختانه نتایج رضایت بخش بوده است. اگر تمایل بیشتری به درمان های طبیعی و گیاهی دارید، به دسته محصولات زنان در داروخانه اینترنتی درمانگیاه مراجعه کنید و از خواص گیاهان دارویی برای سلامت خود استفاده کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×